Õppeaine kood | DOK301 |
Õppeaine nimetus | Ülikoolis õpetamise praktika |
Õppekeeled | eesti/inglise |
Täpsustus | doktoriõppele |
Õppejõud | |
Vastutav õppejõud | Kristel Pappel |
Eristav/mitteeristav hindamine |
Semester |
EAP |
EAP kokku | 1 EAP |
Tunnimaht kokku | 20.0 akadeemilist tundi |
Eesmärk
1. soodustada tulevaseks õppejõutööks ülikoolis vajalike pedagoogiliste (s.h didaktiliste) teadmiste ja oskuste kujunemist
2. luua tingimused õppejõutööks olulise refleksiivse kompetentsuse kujunemiseks
3. luua läbi õppekorralduse võimalusi sotsiaalse (s.h pedagoogilise eetikaga seonduva) kompetentsuse arenguks
4. õppida rakendama teoreetilistes loengutes omandatud pedagoogilist teadmist praktiliselt läbiviidavas töös. Ainepunktide arvu võib suurendada vastavalt doktorandi soovile ainesse panustada.
Õpiväljundid
Doktorant:
1. suudab põhjendada oma pedagoogilises tegevuses kasutatavate õpetamismeetodite valikut ning nende vastavust õpisituatsioonile;
2. väärtustab elukestvat õppimist ja mõistab seda, et ka õppejõud ise on pidevalt õppeprotsessis aktiivselt osalev ja muutuv ning valmis kohanema iga konkreetse õpetatava vajadustega ning kasutama selleks sobivaid meetodeid
3. tunneb iseenda kui potentsiaalse tulevase õppejõu võimalikke nõrku ja tugevaid külgi ning omab teadmisi kompensatoorsetest mehhanismidest
4. tunneb täiskasvanud õppijate õpiprotsesside eripära ja oskab kasutada selle protsessi mõjutamise võimalusi