Õppeaine kood | DOK305 |
Õppeaine nimetus | Kõrgkoolipedagoogika |
Õppekeeled | eesti/inglise |
Täpsustus | doktoriõppele |
Õppejõud | Kristi Kiilu |
Vastutav õppejõud | Kristi Kiilu |
Hindamise tüüp | eristav hindamine |
Toimumise semester | sügissemester |
EAP kokku | 6 EAP |
Tunnimaht kokku | 30.0 akadeemilist tundi |
Eesmärk
Aine eesmärgiks on:
1. õppida tundma õpiprotsesse, põhilisi teooriaid ja käsitusi õppimisest ja õpetamisest ja analüüsima õppeprotsesse kõigis selle vormides ja aspektides mis tahes erialalises valdkonnas.
2. omandada oskused kavandada õppesisu ja õppeprotsessi, analüüsida selle dünaamikat /kulgemist ja korraldust/läbiviimist kõrgkoolis.
3. soodustada õppeprotsessi läbi dialoogilise ja rühmatöö õppejõutööks olulise refleksiivse ja sotsiaalse kompetentsuse kujunemist ning eetiliste tõekspidamiste omavõttu;
4. soodustada üliõpilastel oskuste kujunemist märgata ja teadvustada oma õpetatavate ja iseenda kultuurilisi erinevusi ja kinnistunud ning stereotüüpseid arusaamu õppimisest, et olla valmis ka enda pedagoogilist tegevust sellest tulenevalt muutma;
5. toetama üliõpilaste motivatsiooni enesearenguks, sotsialiseerumiseks ja identiteediloomeks ühiskonnas ja erialaga seotud kohalikes, regionaalsetes ja globaalsetes kooslustes.
Õpiväljundid
Üliõpilane:
1. omab teadmisi üliõpilaste kui täiskasvanud õppijate õpiprotsesside eripärast ja nende protsesside mõjutamise võimalustest
2. valdab õppesisu ja erinevaid õpetamismeetodeid, suudab põhjendada nende valikut vastavalt situatsioonile
3. on teadlik erinevatest õpetamis- ja õpistiilidest, oskab luua toetavaid õppekeskkondi
4. analüüsib enda senist ja planeerib tulevast pedagoogilist tegevust toetuvalt traditsioonilisele ja kaasaegsele erialasele teaduskirjandusele
5. oskab analüüsida õppetööd nii üliõpilase kui õppejõu vaatepunktist ning nende omavahelisest interaktsioonist lähtudes
6. oskab kujundada oma valdkonnas ainekursuse, mille eesmärgid, sisu, õpiväljundid ning hindamismeetodid ja –kriteeriumid lähtuvad konstruktiivse sidususe põhimõttest.