Õppeaine kood | KMX020 |
Õppeaine nimetus | Põhikooli ja gümnaasiumi muusikaõpetuse didaktika |
Õppekeeled | eesti |
Täpsustus | MP magistriõppele |
Õppejõud | Anu Sepp, Kadi Härma |
Vastutav õppejõud | Kristi Kiilu |
Eristav/mitteeristav hindamine | E | E | E |
Semester | 1 | 2 | 3 |
EAP | 4.00 | 4.00 | 4.00 |
EAP kokku | 12 EAP |
Tunnimaht kokku | 110.0 akadeemilist tundi |
Eesmärk
Anda üliõpilastele vajalikud oskused ja teadmised tööks põhikooli ja gümnaasiumi muusikaõpetajana; õpetada käsitlema aktiivse musitseerimise kaudu muusikaõpetuse ainekavas sätestatud teemasid ja muusikateoreetilisi elemente, kujundades refleksioonianalüüsi ja sotsiaalseid oskusi; praktikumi eesmärk on toetada valmisoleku kujunemist põhipraktikateks.
Tundide maht semestrite jaotuses E1 40 tundi; E2 40 tundi (sh 10 tundi praktikumi); E3 – 30 tundi. Kokku tundide maht 110.
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- oskab kavandada, läbi viia, reflekteerida ja hinnata oma õppe- ja kasvatustöö alaseid tegevusi, pidades silmas kaasaegse õpikeskkonna võimalusi, õigusruumi, klassi/rühma juhatamist/juhtimist, turvalisust ning hariduslikke erivajadusi;
- oskab muusikaõpetuse kaudu kavandada, toetada ja analüüsida nii õpilaste kui iseenda isiksuslikku arengut, mõtestades ennast ja oma tegevust muusikaõpetajana õpetaja kutse-eetikast lähtudes;
- on võimeline ise musitseerima tasemel, mis on kohane professionaalsele põhikooli- ja gümnaasiumi muusikaõpetajale, sealhulgas valdab esmaseid teadmisi ja oskusi, et kavandada, läbi viia ja juhendada õpilaste uurimistööd, arvestades sotsiaalteaduste meetodeid ja eetikat;
- oskab planeerida, koostada ning vormistada õpetaja töökava ja tunnikonspekte, oma tööd õppetegevuse käigus ja järel reflekteerida ning vajadusel seda paindlikult muuta lähtudes õpilaste vajadustest;
- reflekteerib oma pedagoogilist tegevust ning kavandab sellest lähtuvalt edasist õppeprotsessi; - valdab muusika ainekavas sisalduvaid muusikaalaseid teemasid: rütmiõpetus, helikõrguste-õpetus, laulu õpetamine (käemärgi, rütminoodi, kuulmise ja traditsioonilise noodi järgi ning vajadusel neid kombineerides), hääle kujundamine, muusika kuulamine, loov eneseväljendus, liikumine, muusikaline kirjaoskus, pillimängu õpetamine, pillide tutvustamine, žanri- ja vormiõpetus, rahvaste muusika, rokk- ja džässmuusika tutvustamine, muusikalugu, suudab leida õpetamiseks otstarbeikama meetodi ja oskab seda rakendada;
- orienteerub olemasolevas õppevaras, tunneb - rakendab nii traditsioonilisi kui tänapäevaseid õppemeetodeid ja -vahendeid, oskab seostada erinevates muusikalisetes ainetes õpitut ning rakendada omandatud oskusi pedagoogilises tegevuses;
- on valmis tööks muusikaõpetajana üldhariduskoolis omades algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi (õppetegevuse planeerimine ning juhtimine tunnisituatsioonis; klassivälise ning ülekoolilise muusika-alase tegevuse planeerimine ning lõimimine koostöös teiste ainete õpetajatega)