Õppeaine kood KOE950
Õppeaine nimetus Digioskused muusikutele
Õppekeeled eesti/inglise
Täpsustus BAK õppele, valikaine MAG õppele
Õppejõud
Vastutav õppejõud Piret Lehiste

Eristav/mitteeristav hindamine
Semester
EAP

EAP kokku 2 EAP
Tunnimaht kokku 52.0 akadeemilist tundi

Eesmärk

Aine eesmärk on tutvustada üliõpilastele peamisi digitehnoloogiaid, mis toetavad neid nii õpingute ajal akadeemias kui ka tööelus pärast akadeemia lõpetamist. Aine koosneb seitsmest teemast, millest esimene on kohustuslik ja ülejäänud kuue seast tuleb üliõpilasel valida veel neli teemat:

“Sissejuhatus heliteooriasse”
“Heli- ja videosalvestus”
“Veebipõhised audiovisuaalsed koostöövahendid”
“Veebipõhised noodiraamatukogud”
“Noodigraafika tarkvara”
“Andmekogumine ja -töötlus”
“E-portfoolio loomine”

Teema “Sissejuhatus heliteooriasse” eesmärk on tutvustada üliõpilastele heliga seotud füüsikat ehk akustika ja psühhoakustika põhialuseid. Teema “Heli- ja videosalvestus” eesmärk on õpetada üliõpilasi kasutama (eelkõige akadeemia) salvestustehnikat. Teema “Veebipõhised audiovisuaalsed koostöövahendid” eesmärk on tutvustada üliõpilastele digilahendusi, mis võimaldavad õppida, õpetada ja esineda veebis. Teema “Veebipõhised noodiraamatukogud” eesmärk on tutvustada üliõpilastele erinevaid veebipõhiseid noodiraamatukogusid. Teema “Noodigraafika tarkvara” eesmärk on anda üliõpilastele ülevaade enim kasutatavatest noodigraafika tarkvaradest. Teema “Andmekogumine ja -töötlus” eesmärk on tutvustada üliõpilastele veebipõhise küsimustiku koostamist ja kogutud andmete analüüsimist. Teema “E-portfoolio loomine” eesmärk on anda üliõpilastele ülevaade e-portfoolio loomise platvormidest ja toetada neid isikliku e-portfoolio loomisel.


Õpiväljundid

Teema 1. “Sissejuhatus heliteooriasse”. Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- aru saama heliga seotud põhimõistetest ja kontseptsioonidest;
- algtasemel mõistma akustika ja psühhoakustika põhiprintsiipe.

Teema 2. “Salvestus”. Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- salvestama oma esituse olemasoleva salvestuskomplektiga või muude salvestusseadmete abil;
- töötlema salvestatud materjali soovitud tulemuste saavutamiseks;
- renderdama video- ja helifaile ning laadima need üles populaarsetele videojagamisplatvormidele.

Teema 3. "Veebipõhised audiovisuaalsed koostöövahendid". Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- kasutama iseseisvalt õppimist ja õpetamist võimaldavat videokoostöö tarkvara ja riistvara;
- kasutada iseseisvalt akadeemia ruume ja seal olevat tehnikat, et veebiülekande kaudu õppida/õpetada/esineda.

Teema 4. “Veebipõhised noodiraamatukogud”. Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- kasutama erinevaid veebipõhiseid noodiraamatukogusid;
- leidma üles vajaliku repertuaari, kasutades vastavaid otsimootoreid;
- rakendama sellised vahendeid nagu metronoom, sõrmestused, annoteerimine ning tuvastama olukordi, kus iga vahend on asjakohane.

Teema 5. “Noodigraafika tarkvara”. Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- ära tundma, milline noodigraafika tarkvara on talle kasulik;
- kasutama edukalt noodigraafika tarkvara oma esinemis-, õpetamis- või uurimistegevuses;
- ühendama noodigraafika tarkvara teiste platvormidega, näiteks e-õppekeskkond või esitlustarkvara.

Teema 6. “Andmekogumine ja -töötlus”. Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- koostama veebipõhist küsimustikku andmete kogumiseks;
- rakendama lihtsamat andmeanalüüsi ja visualiseerima kogutud andmeid.

Teema 7. “E-portfoolio loomine”. Kursuse edukal läbimisel on üliõpilane võimeline:
- mõistma e-portfoolio vajalikkust muusikutele;
- koostama ja kujundama e-portfoolio enda muusikalise töö ja digioskuste presenteerimiseks.