Õppeaine kood | LKX221 |
Õppeaine nimetus | Liikumine |
Õppekeeled | eesti |
Täpsustus | |
Õppejõud | Jüri Nael |
Vastutav õppejõud | Jüri Nael |
Eristav/mitteeristav hindamine | E | E | E | E | E | E | A |
Semester | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
EAP | 4.00 | 3.00 | 5.00 | 5.00 | 5.00 | 5.00 | 4.00 |
EAP kokku | 31 EAP |
Tunnimaht kokku | 560.0 akadeemilist tundi |
Eesmärk
I ja II semester:
• Keha valitsemise ja ja üldfüüsilise võimekuse arendamine
• Kehalise väljenduse põhialuste omandamine ja edasiarendamine
• Erinevate tantsutehnikate põhialuste omandamine
• Tantsu terminoloogia ABC ja põhimõistete valdamine
• Teadlikkuse tõstmine inimkeha anatoomiast
• Algteadmiste omandamine metabolismi ja inimkeha vastastikkusest mõjust
• Tähelepanu ja süsteemsuse arendamine koreograafia lugemisel ja meeldejätmisel
III ja IV semester:
• Keha valitsemise ja üldfüüsilise võimekuse arendamine
• Kehalise väljenduse võimekuse süvendatud edasiarendamine
• Erinevate tantsutehnikate omandamine
• Tähelepanu ja süsteemsuse arendamine koreograafia lugemisel ja meeldejätmisel
• Teadlikkuse tõstmine gravitatsiooni ja raskusjõu mõjust töös partneriga
V ja VI semester:
• Keha üldfüüsilise ja tantsutehnilise võimekuse arendamine
• Kehatunnetuse ja kehalise väljenduse võimekuse süvendatud edasiarendamine
• Kohalolu, kontekstitunnetuse ja lavasituatsiooni vahetu taju arendamine
• Tähelepanu, improvisatsiooni- ja keskendumisvõime arendamine liigutuse sooritusel
• Tähelepanu ja süsteemsuse arendamine koreograafia lugemisel ja meeldejätmisel
• Kontakttantsu põhitehnikate omandamine ja arendamine
• Teadlikkuse tõstmine gravitatsiooni ja raskusjõu mõjust liikumisel koos partneritega
• Inimkeha dramaturgia põhialuste omandamine ja koreograafilise komponeerimise võimekuse arendamine
• Ruumidramaturgia põhialuste omandamine ja võimekuse arendamine neid praktikas rakendada
• Teadlikkuse tõstmine inimkeha tõlgendamisvõimalustest ning erinevatest lähenemistest töös inimkehaga tantsu- ja etenduskuntstide ajaloos
• Analüüsivõime arendamine töös kineetiliste motiivide ning inimkehaga lavasituatsioonis, vaadelduna sotsiaalsest, kultuurilisest ja filosoofilisest perspektiivist
VII ja VIII semester
• Keha üldfüüsilise võimekuse arendamine
• Tantsutehnilise oskuse ja kehatunnetuse arendamine
• Kehalise väljenduse võimekuse süvendatud edasiarendamine
• Teadlikkuse tõstmine inimkeha võimalustest kehade grupis ja grupidünaamikate põhimõtetest
• Süsteemsuse edasiarendamine töös koreograafiliste kujunditega
• Kontekstitunnetuse arendamine
• Teadlikkuse tõstmine liigutuse kasutamisest seoses teiste väljendusvahenditega
• Teadlikkuse tõstmine inimkeha väljendusvõimalusetest kontaktis erinevate füüsiliste objektidega
• Inimkeha kui meediumi, keskkonna ning tähendusi siduva ruumi mõtestamise võimekuse arendamine
• Analüüsivõime arendamine töös kineetiliste motiivide ning inimkehaga lavasituatsioonis, vaadelduna sotsiaalsest, kultuurilisest ja filosoofilisest perspektiivist
Õpiväljundid
I ja II semester:
Aine läbinud üliõpilane on:
• teadlik keha õigest hoiakust ja valitseb oma keha
• suurendanud keha võimekust, arendanud vastupidavust, painduvust ja jõudu
• arendanud liigutuste koordinatsiooni ja rütmitaju
• arendanud võimekust tajuda lavalist ruumi
• võimeline ühendama häälekasutust kehalise liikumisega
• omandanud loomingulise väljendusvõime põhialused läbi kehaplastika ja oskuse luua keerukamaid liigutuskompleksse
• omandanud algteadmised klassikalisest tantsust, partnertantsust, jazz-tantsust ja kaasaegsest tantsust
III ja IV semester:
Aine läbinud üliõpilane on:
• suurendanud keha võimekust ja arendanud vastupidavust, painduvust ja jõudu
• arendanud liigutuste koordinatsiooni ja rütmitaju
• omandanud oskuse tajuda lavalist ruumi
• suurendanud võimekust ühendada häälekasutust kehalise liikumisega
• süvendanud oma teadmisi klassikalisest tantsust, kaasaegsest tantsust ja partnertantsust
• omandatud oskuse luua ning õpetada liigutuskompleksse
V ja VI semester:
Aine läbinud üliõpilane:
• on arendanud liigutuste koordinatsiooni, artikulatsiooni ja rütmitaju
• on arendanud oma tantsutehnilist võimekust
• suudab tunnetada ja kontrollida liigutuse sooritust; suudab samaaegselt liigutuse sooritusega tajuda kehaväliste tegurite mõju, sooritatava liigutuse kvaliteeti ning suudab vajadusel seda jooksvalt parendada
• on teadlik erinevatest liikumispõhimõtetest; suudab neid omavahel integreerides luua kineetilisi kujundeid; on võimeline loodud kujundeid analüüsima, arendama ja rakendama töös repertuaariga
• mõistab ning oskab analüüsida ruumi atmosfääri ja parameetreid; on suuteline liigutusloomes tajuma ja rakendama ruumis peituvaid võimalusi
• suudab sooritada kontakttantsu tehnika keerukamaid elemente
• on omandatud põhiteadmised gravitatsiooni ning vastujõu mõjust liikumisele kontaktis teise kehaga
• suudab improvisatsioonilistes situatsioonides rakendada tantsutehnika tundides omandatud oskusi ja luua koreograafilisi motiive ning partnerite spontaanseid algatusi dramaturgiliselt edasi arendada
• suudab oma sooritust ja otsuseid verbaalselt analüüsida ja põhjendada ning anda konstruktiivset tagasisidet partnerite sooritustele
• suudab argumenteeritult avada mõistete anatoomiline keha ja sotsiaalne keha tähendusi
• omab esmast võimekust luua ja hoomata tugistruktuure, mis abistavad koreograafiliste fraaside omandamist
VII ja VIII semester:
Aine läbinud üliõpilane:
• on arendanud liigutuste koordinatsiooni, artikulatsiooni ja rütmitaju
• on arendanud tantsutehnilist võimekust
• suudab hoomata enda rolli erinevates kineetilistes grupiimprovisatsioonides ja osalejana mõjutada grupi dünaamikat ja soorituskvaliteeti
• suudab rakendada erinevaid metoodikaid koroeograafiliste fraaside edasiandmisel
• suudab liikumisstiile eristada ja loovalt tõlgendada
• oskab kasutada kineetilisi kujundeid kombineerituna teiste inimkeha väljendusvahenditega
• on arendanud võimekust kasutada kineetilise kujundi loomes erinevaid füüsilisi objekte ja ruumielemente; on omandanud esmase teadlikkuse ümbritsevate objektide ja ruumi rollist inimkeha laiendina
• suudab defineerida ja analüüsida konteksti, kuhu inimkeha lavasituatsioonis paigutub ning sellest tulenevalt valida väljenduslaad ja -vahendid
• tunneb oma keha ja teab kuidas see funktsioneerib; on õppinud tundma oma kehalisi iseärasusi ja oskab neid lavasituatsioons ära kasutada
• suudab luua ning esitada koreograafilist materjali, sellega iseseisvalt töötada ja seda teistele õpetada
• orienteerub füüsilise teatri lähiajaloos ja oskab nimetada etenduskunstide valdkonna olulisi praktikuid