Õppeaine kood MIX101
Õppeaine nimetus Eriala
Õppekeeled eesti/inglise
Täpsustus MI õppekava BAK õppele
Õppejõud Age Juurikas, Arete Kerge, Arvo Leibur, Dmitry Bulgakov, Heli Jürgenson, Helen Lepalaan, Heiki Mätlik, Heili Rosin-Leivategija, Heigo Rosin, Hirvo Surva, Harry Traksmann, Heli Veskus, Henry-David Varema, Indrek Leivategija, Imbi Tarum, Indrek Vau, Jiri Olavi Parviainen, Juhan-Hannes Tralla, Johanna Vahermägi, Kreete Jacob, Kristina Kriit, Kalervo Olavi Kulmala, Kristi Mühling, Kai Ratassepp, Lauri Väinmaa, Monika Hauswalter, Mati Mikalai, Momir Novakovic, Mihkel Peäske, Mihkel Poll, Mari Poll-Novakovic, Mari Tampere-Bezrodny, Nadežda Kurem, Peep Lassmann, Peeter Sarapuu, Sivan Magen, Toomas Kapten, Triin Koch, Triin Ruubel-Lilleberg, Taavi Tampuu, Vambola Krigul
Vastutav õppejõud Kristi Kapten

Eristav/mitteeristav hindamine AEEEE
Semester 12345
EAP 10.0010.0010.0010.0010.00

EAP kokku 50 EAP
Tunnimaht kokku 200.0 akadeemilist tundi

Eesmärk

Aine eesmärk on kujundada ning arendada üliõpilase kunstilisi ja mängutehnilisi võimeid ning toetada tema üldisemat erialalist arengut ja refleksiivsust. Bakalaureuseeksami kava ettevalmistamine.
(Aine hõlmab vastavalt erialale: iseseisvalt ettevalmistatud teosed, etüüdid, suguluspill, töö kooriga, orkestrisoolod, kammerlaul, meistrikursus, klavessiini häälestamine ja korrashoid, improvisatsiooni alused)


Õpiväljundid

Aine läbinud üliõpilane:
- valdab erialaspetsiifilisi tehnilisi võtteid professionaalsuse künnisele jõudnud interpreedi tasemel;
- tunneb erinevate ajastute muusikastiile ja oskab rakendada stilistiliselt vastavaid tehnilisi ja interpretatsioonilisi võtteid;
- mõistab muusikateose struktuuri, suudab avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu;
- tuleb toime erinevates interaktiivsetes õppe- ja loomingulistes protsessides (meistrikursus, orkestriproov jne) tekkivate probleemidega;
- on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialalises tegevuses;
- on suuteline oma erialalist taset kriitiliselt hindama ning end pidevalt erialaliselt täiendama;
- oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme.

DG: Üliõpilane
- valdab semestri jooksul omandatud repertuaari läbi dirigeerimistehniliste väljendusvahendite;
- oskab analüüsida partituuri faktuuri, muusika stiili, tessituuri jt. kompositsiooni puudutavaid elemente, lahendada vokaaltehnilisi probleeme;
- valdab partituuri esitamist nii klaveril kui lauldes;
- omab ülevaadet helilooja ja sõnade autori loomingust;
- oskab esitada teose interpretatsioonilise kontseptsiooni kirjalikult ning kaitsta seda suuliselt.