Õppeaine kood | MIX101 |
Õppeaine nimetus | Eriala |
Õppekeeled | eesti/inglise |
Täpsustus | MI õppekava BAK õppele |
Õppejõud | Age Juurikas, Arete Kerge, Arvo Leibur, Dmitry Bulgakov, Heli Jürgenson, Helen Lepalaan, Heiki Mätlik, Heili Rosin-Leivategija, Heigo Rosin, Hirvo Surva, Harry Traksmann, Heli Veskus, Henry-David Varema, Indrek Leivategija, Imbi Tarum, Indrek Vau, Jiri Olavi Parviainen, Juhan-Hannes Tralla, Johanna Vahermägi, Kreete Jacob, Kristina Kriit, Kalervo Olavi Kulmala, Kristi Mühling, Kai Ratassepp, Lauri Väinmaa, Monika Hauswalter, Mati Mikalai, Momir Novakovic, Mihkel Peäske, Mihkel Poll, Mari Poll-Novakovic, Mari Tampere-Bezrodny, Nadežda Kurem, Peep Lassmann, Peeter Sarapuu, Sivan Magen, Toomas Kapten, Triin Koch, Triin Ruubel-Lilleberg, Taavi Tampuu, Vambola Krigul |
Vastutav õppejõud | Kristi Kapten |
Eristav/mitteeristav hindamine | A | E | E | E | E |
Semester | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
EAP | 10.00 | 10.00 | 10.00 | 10.00 | 10.00 |
EAP kokku | 50 EAP |
Tunnimaht kokku | 200.0 akadeemilist tundi |
Eesmärk
Aine eesmärk on kujundada ning arendada üliõpilase kunstilisi ja mängutehnilisi võimeid ning toetada tema üldisemat erialalist arengut ja refleksiivsust. Bakalaureuseeksami kava ettevalmistamine.
(Aine hõlmab vastavalt erialale: iseseisvalt ettevalmistatud teosed, etüüdid, suguluspill, töö kooriga, orkestrisoolod, kammerlaul, meistrikursus, klavessiini häälestamine ja korrashoid, improvisatsiooni alused)
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- valdab erialaspetsiifilisi tehnilisi võtteid professionaalsuse künnisele jõudnud interpreedi tasemel;
- tunneb erinevate ajastute muusikastiile ja oskab rakendada stilistiliselt vastavaid tehnilisi ja interpretatsioonilisi võtteid;
- mõistab muusikateose struktuuri, suudab avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu;
- tuleb toime erinevates interaktiivsetes õppe- ja loomingulistes protsessides (meistrikursus, orkestriproov jne) tekkivate probleemidega;
- on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialalises tegevuses;
- on suuteline oma erialalist taset kriitiliselt hindama ning end pidevalt erialaliselt täiendama;
- oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme.
DG: Üliõpilane
- valdab semestri jooksul omandatud repertuaari läbi dirigeerimistehniliste väljendusvahendite;
- oskab analüüsida partituuri faktuuri, muusika stiili, tessituuri jt. kompositsiooni puudutavaid elemente, lahendada vokaaltehnilisi probleeme;
- valdab partituuri esitamist nii klaveril kui lauldes;
- omab ülevaadet helilooja ja sõnade autori loomingust;
- oskab esitada teose interpretatsioonilise kontseptsiooni kirjalikult ning kaitsta seda suuliselt.