Õppeaine kood | PEX202 |
Õppeaine nimetus | Pilliõpetaja ja -õpilase arenguperspektiivid |
Õppekeeled | eesti |
Täpsustus | PE eriala MAG õppele |
Õppejõud | Kristi Kiilu, Piret Lehiste, Maksim Štšura |
Vastutav õppejõud | Lembit Orgse |
Eristav/mitteeristav hindamine | A | E |
Semester | 1 | 2 |
EAP | 3.00 | 3.00 |
EAP kokku | 6 EAP |
Tunnimaht kokku | 60 akadeemilist tundi |
Eesmärk
- toetada teadmiste kujunemist tunnetusprotsesside olemusest ja nende arengust ning rollist õppimise, õppekeskkonna loomise ja õppetegevuste kavandamisel;
- kujundada õppimise ja õpetamisega seotud kasvatusteadusliku mõistestiku kasutamist;
- tutvustada levinumaid veebipõhiseid noodiraamatukogusid ja enim kasutatavat noodigraafika tarkvara.
- tutvustada veebipõhise küsimustiku koostamist ja kogutud andmete analüüsimist ning anda ülevaade e-portfoolio loomise platvormidest ja toetada neid isikliku e-portfoolio loomisel
- anda ülevaade erinevatest pedagoogilistest süsteemidest ja nende mõjust kasvatus- ja õppeprotsessile;
- analüüsida tõhusa tegutsemise võtteid erinevates õppesituatsioonides ning kujundada arusaam esmastest nõustamisoskustest, et olla koolis esmaseks abistajaks õpilastele ja toetajaks kolleegidele ning lapsevanematele;
- võimaldada analüüsida kasvatustegelikkust, lähtudes kasvatusteaduslikust, pedagoogilis-psühholoogilisest ning didaktikaalasest süsteemsest teadmusest;
- kujundada õpetaja professionaalset identiteeti
Õpiväljundid
Kursuse läbinud üliõpilane
1. kasutab asjatundlikult kasvatusteaduslikku mõistestikku;
2. märkab ja analüüsib psüühiliste protsesside rolli õppimisel (sh nii muusikaliste- kui üldpädevuste arengus);
3. loob tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks;
4. analüüsib teooriale tuginevalt õppeprotsessi, õppeülesannete ja meetodite (sh IKT vahendite) valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust;
5. eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi lähtuvalt õppija arengu vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades IKT vahendeid);
6. teab ja oskab kasutada levinumaid veebipõhiseid noodiraamatukogusid ja enim kasutatavat noodigraafika tarkvara;
7. teab veebipõhise küsimustiku koostamise põhimõtteid ja kogutud andmete analüüsimise võimalusi; tunneb e-portfoolio loomise platvorme ja oskab kasutada neid isikliku e-portfoolio loomisel;
8. analüüsib kasvatustegelikkust ja rakendab tõhusa tegutsemise võtteid erinevates õppesituatsioonides, lähtudes kasvatusteaduslikust, pedagoogilis-psühholoogilisest ja didaktikaalasest süsteemsest teadmusest
9. on teadlik õpetaja vastutusest ja võimalustest muutuvas õpikeskkonnas ja ühiskonnas ning reflekteerib oma professionaalset identiteeti ning tegevust õpetajana (sh seadusandlus ja õpetaja kutse-eetika);
10. on teadlik oma mõjust õpilaste väärtusmaailma ja enesemääratlusprotsesside kujundajana ning oskab suunata vastavaid protsesse tunni tingimustes ja ka kogukonnas;
11. omab teadmisi esmastest nõustamisoskustest, oskab nii pilliõpetaja kui ka muusikakollektiivi juhatajana juhtida gruppi, väärtustab ning oskab planeerida ja viia läbi ühistegevusi ning arenguvestlusi, teha koostööd kolleegide ja hariduse sidusrühmadega (mh lapsevanemad, tugisüsteemid, kogukond)