Õppekava kood 118697
Õppekava nimetus Muusika interpretatsioon
Õppekava tase bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002)
Õppekava maht ainepunktides 180 EAP
Nominaalne aeg aastates 3 aastat
Õppevorm(id) päevaõpe
Õppekavagrupp muusika ja teatrikunst
Õppetöö keeled inglise
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled
HTM registrisse kandmise kuupäev 20.12.2012
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev 21.11.2012, 15.04.2020
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
Sisseastumiseksam erialas
Õppekava eesmärgid
- pakkuda eelneva erialase ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust klassikalise interpretatsiooni alal, mis loob eelduse õpingute jätkamiseks magistriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab esitada erinevate ajastute ja stiilide muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud interpreedile vastavalt eriale;
2. oskab muusika interpretatsiooniga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid, suudab kohaneda erinevate esinemisolukordadega ning musitseerida erinevates koosseisudes;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikalistest struktuuridest ja mõistetest ning interpretatsioonikunsti ajaloost ja aktuaalsetest probleemidest;
4. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
5. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP
- Kammermuusika (instrumentalistidele)
- Orkester/Koor/Ooperistuudio/Saateklass (vastavalt erialale)
- Täiendavad praktilised muusikaõpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
E Vabaained
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul tervikuna mooduli A. Moodulitest B läbib üliõpilane vastavalt erialale 60-70 EAP mahus ained. Moodulist C läbib üliõpilane vastavalt erialale ained 45-50 EAP ulatuses. Vabaaineid võib valida õpingute jooksul EMTA ainekataloogist või teistest kõrgkoolidest. Mooduli D läbimine on kohustuslik.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
Õppekava täitmine täies mahus 170 EAP (eriala 50 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 60-70 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-50 EAP) ning bakalaureuseeksami sooritamine 10 EAP.
- diplom
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusika interpretatsiooni osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Muusika interpretatsioon 180 EAP
Spetsialiseerumised:
KL13 klaver
KS13 klavessiin
OR13 orel
AK13 akordion
KP13 keelpill (viiul)
KP23 keelpill (altviiul)
KP33 keelpill (tšello)
KP43 keelpill (kontrabass)
KP53 keelpill (harf)
KP63 keelpill (klassikaline kitarr)
KP73 keelpill (kannel)
PP13 puhkpill (flööt)
PP23 puhkpill (barokk-traversflööt)
PP33 puhkpill (oboe)
PP43 puhkpill (klarnet)
PP53 puhkpill (fagott)
PP63 puhkpill (saksofon)
PP73 puhkpill (metsasarv)
PP83 puhkpill (trompet)
PP93 puhkpill (tromboon)
PP03 puhkpill (tuuba)
PP04 puhkpill (eufoonium)
LP13 löökpill
LA13 laul
KD13 kooridirigeerimine
Õppekava struktuur ja õppeained

BA ERIALA

[BA01] Eriala (MI õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: kujundada ning arendada üliõpilase kunstilisi ja mängutehnilisi võimeid ning toetada tema üldisemat erialalist arengut ja refleksiivsust.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab avada ja edasi arendada oma loomingulist potentsiaali ning realiseerida kunstilisi ideid;
2. valdab mängutehnikat ja suudab peast esitada mitmesugust repertuaari tasemel, mis vastab professionaalsuse künnisele
jõudnud interpreedile;
3. tunneb ja valdab erinevaid muusika- ning interpretatsioonistiile ning improvisatsioonis enamkasutatavaid laade ja
järgnevusi;
4. suudab avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu;
5. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes
võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MIX101-1/2024Eriala 10 EAPA
MIX101-2/2024Eriala 10 EAPE
MIX101-3/2024Eriala 10 EAPE
MIX101-4/2024Eriala 10 EAPE
MIX101-5/2024Eriala 10 EAPE

BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD

[BB01] Kammermuusika (MI, IP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda esmased oskused iseseisvaks- ja koostööks ansamblistina ja instrumentalistide saatjana, arendada üliõpilastes eneseanalüüsi- ja kriitika oskust, arendada oskust õppida teistelt.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud teadmised ja oskused koosmusitseerimiseks erineva koosseisuga ansamblites;
2. suudab esitada erinevate muusikastiilide ja -ajastute repertuaari;
3. tunnetab partneri(te) intensiivsust, on omandanud teadmised ning kogemuse teiste üliõpilaste juhendamiseks, väärtustab ja oskab kasutada meeskonnatöö põhimõtteid;
4. oskab analüüsida faktuuri;
5. valitseb kõla ja oskab reageerida kaasmuusikute impulssidele.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KAX207-1/2024Kammermuusika4 EAPA
KAX207-2/2024Kammermuusika4 EAPE
KAX207-3/2024Kammermuusika4 EAPA
KAX207-4/2024Kammermuusika4 EAPE
KAX207-5/2024Kammermuusika4 EAPA
KAX207-6/2024Kammermuusika4 EAPE
NIX230/2024Sissejuhatus 21. saj. kammermuusikasse3 EAPA
NIX232-1/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-2/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-3/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-4/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX240-1/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
NIX240-2/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
NIX240-2/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
NIX240-4/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
VMX220-1/2024Varajase muusika ansambel 3 EAPA
VMX220-1/2024Varajase muusika ansambel 3 EAPA
VMX220-3/2024Varajase muusika ansambel 3 EAPA
VMX220-4/2024Varajase muusika ansambel 3 EAPA
JMX201-1/2024Ansambel 4 EAPA
JMX201-2/2024Ansambel 4 EAPE
JMX201-3/2024Ansambel 4 EAPA
JMX201-4/2024Ansambel 4 EAPE
JMX201-5/2024Ansambel 4 EAPA
JMX201-6/2024Ansambel 4 EAPE

[BB02] Orkester (MI õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilaste orkestrimängu oskusi ja anda neile mitmekesiseid praktilisi kogemusi orkestrimängu alal.

Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on orkestri koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. on omandanud harjumuse täpselt jälgida nooditeksti, sh tempo-, dünaamika- ja artikulatsioonimärke;
3. suudab arvestada kollektiivi distsipliini ja koosmängupartneritega;
4. suudab mängida vastavalt dirigendi ja rühmakontsertmeistri nõudmistele;
5. valdab koosmängu spetsiifikat erinevates orkestrikoosseisudes;
6. valdab orkestrimängu spetsiifilisi tehnilisi võtteid, orienteerub orkestrimuusika erinevates mängustiilides
7. oskab hinnata oma teadmiste ning loomingulise tegevuse rolli ja tagajärgi kollektiivis ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MIX301-1/2024Orkestripartiid ja konkursitreening 2 EAPA
MIX301-2/2024Orkestripartiid ja konkursitreening 2 EAPE
MIX301-3/2024Orkestripartiid ja konkursitreening 2 EAPA
MIX301-4/2024Orkestripartiid ja konkursitreening 2 EAPE
MIX310-1/2024Sümfooniaorkester 4 EAPA
MIX310-2/2024Sümfooniaorkester 4 EAPA
MIX310-3/2024Sümfooniaorkester 4 EAPA
MIX310-4/2024Sümfooniaorkester 4 EAPA
MIX310-5/2024Sümfooniaorkester 4 EAPA
MIX310-6/2024Sümfooniaorkester 4 EAPA

[BB03] Koor (MI ja MP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilaste kooris laulmise oskusi ja anda neile mitmekesiseid erialaseid kogemusi töötamisel erinevate dirigentide juhendamisel ja erinevat laadi repertuaariga.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on koori koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. tunneb kooritöö spetsiifikat ja koorikollektiivi toimimise põhimõtteid;
3. orienteerub kooripartituuris;
4. suudab musitseerida vastavalt dirigendi nõudmistele;
5. suudab töötada meeskonnas arvestades kollektiivi distsipliini ja teiste kooriliikmetega
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
DGX210-1/2024Koor4 EAPA
DGX210-2/2024Koor4 EAPA
DGX210-3/2024Koor4 EAPA
DGX210-4/2024Koor4 EAPA
DGX210-5/2024Koor4 EAPA
DGX210-6/2024Koor4 EAPA
DGX406-1/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-2/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-3/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-4/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX407-1/2024Kooripraktika B2 EAPA
DGX407-2/2024Kooripraktika B2 EAPA
DGX406-5/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-6/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX408/2024Kooriprojekt2 EAPA

[BB05] Saateklass (MI erialale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada instrumentalisti vokaali- ja ansamblitunnetust, oskusi interpreteerida muusikat läbi poeesia ning dramaturgilist mõtlemisoskust ooperimuusikas.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub vokaalmuusika baasrepertuaaris ja interpretatsioonis;
2. valdab klaviirimängu võtted;
3. on koos musitseerinud eri tüüpi häältega;
4. oskab erinevate muusikastiilide väljendusvahendeid kasutades musitseerida vokalisti saatja rollis;
5. tunneb basso continuo mängu aluseid, kui see on asjakohane
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
VMX110-1/2024Basso continuo4 EAPA
KAX210-1/2024Saateklass4 EAPA
KAX210-2/2024Saateklass4 EAPA
KAX210-3/2024Saateklass4 EAPE
VMX110-2/2024Basso continuo4 EAPE
VMX110-3/2024Basso continuo4 EAPE
VMX110-4/2024Basso continuo4 EAPE
KAX210-5/2024Saateklass4 EAPE
VMX110-5/2024Basso continuo4 EAPE
VMX110-6/2024Basso continuo4 EAPE
KAX210-4/2024Saateklass4 EAPA

[BB27] Ooperistuudio (MS õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: õpetada üliõpilasele näitlejameisterlikkuse aluseid ja rolli kujundamise oskusi ning anda esmaseid kogemusi näitlejatööks koos vokaali kasutamisega.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunnetab laulmise ja näitlemise vahelisi seoseid;
2. teab ettekantavate võõrkeelsete teoste tõlget ja hääldust ning laulab nõutavat repertuaari hea diktsiooniga;
3. suudab laval kuulata-jälgida partnerit ja teisi ansambliliikmeid;
4. oskab analüüsida rolli ning on võimeline lavastaja abiga looma tegelaskuju muusikalavastuses;
5. omab teadmisi klassikalise tantsu alustest läbi sajandite ja oskab neid praktikas rakendada;
6. tunneb grimmivahendeid, peamisi jumestamise võtteid ja soengukujundamise tehnikat;
7. oskab hinnata oma teadmiste ning loomingulise tegevuse rolli ja tagajärgi kollektiivis ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
LAO611-1/2024Kehatehnika2 EAPA
LAO611-2/2024Kehatehnika2 EAPE
LAO202-1/2024Ooperiklass 4 EAPA
LAO202-2/2024Ooperiklass 4 EAPE
LAO202-3/2024Ooperiklass 4 EAPA
LAO202-4/2024Ooperiklass 4 EAPE
LAO650-1/2024Näitlejameisterlikkus ja teatriteooria 4 EAPA
LAO650-2/2024Näitlejameisterlikkus ja teatriteooria 4 EAPE
LAO624-1/2024Klassitsism ja romantism koreograafias II2 EAPA
LAO624-2/2024Klassitsism ja romantism koreograafias II2 EAPE

[BB28] Täiendavad praktilised muusikaõpingud (MS õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni jm oskusi)
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure;
2. on omandanud põhilised mänguoskused klaveril vm lisainstrumendil, kui see on asjakohane;
3. oskab kasutada oma häält erinevates registrites vokaalselt võimetekohases repertuaaris, kui see on asjakohane;
4. on võimeline esitama lühikest sooloimprovisatsiooni ja improviseerima koos teiste üliõpilastega, kui see on asjakohane;
5. suudab luua seoseid oma eriala ja teiste lähedaste valdkondade vahel.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KLX406/2024Varase klahvpillimuusika seminar3 EAPE
KLÜ811-1/2024Klaver B2 EAPA
KLÜ811-2/2024Klaver B2 EAPE
MTM002-2/2024Solfedžo II3 EAPE
MTM002-1/2024Solfedžo II3 EAPA
MTM003-1/2024Solfedžo III2 EAPA
MTM003-2/2024Solfedžo III2 EAPE
KLÜ800-1/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-2/2024Klaver A2 EAPE
KLÜ800-3/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-4/2024Klaver A2 EAPE
MIX501-1/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPA
MIX501-2/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPE
KPX014-1/2024Numbribass ja tabulatuuride arranžeerimine3 EAPA
KPX014-2/2024Numbribass ja tabulatuuride arranžeerimine3 EAPE
KLX020-1/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPA
KLX020-2/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPE
KLX020-3/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPA
KLX020-4/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPE
PEX707-1/2024Vaba akordionisaade2 EAPA
PEX707-2/2024Vaba akordionisaade2 EAPA
DGX011-1/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-2/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX011-3/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-4/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX011-5/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-6/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX209-1/2024Koor2 EAPA
DGX209-2/2024Koor2 EAPA
DGX209-3/2024Koor2 EAPA
DGX209-4/2024Koor2 EAPA
DGX706-1/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-2/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-3/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-4/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX903-1/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
DGX903-2/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
IND400-1/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-2/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-3/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-4/2024Erialapraktika2 EAPA
JMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
DGX210-4/2024Koor4 EAPA
KAX813-1/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KAX813-2/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KAX813-3/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KAX813-4/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KLÜ812-1/2024Klaver C2 EAPA
KLÜ812-2/2024Klaver C2 EAPA
KLX031-1/2024Liturgiline orelimäng 2 EAPA
KLX031-2/2024Liturgiline orelimäng 2 EAPA
KLX031-3/2024Liturgiline orelimäng 2 EAPE
KMX620-1/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KMX620-2/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KOE110/2024Arvutinotatsioon 3 EAPA
KOE510/2024Audio programmeerimise keel I3 EAPA
KOE511/2024Audio programmeerimise keel II3 EAPA
KOE840-1/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
KOE840-2/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
KOX015/2024Koorikompositsioon3 EAPA
KOX030/2024Pillide tundmine3 EAPE
KOX800-1/2024Looming 2 EAPA
KOX800-2/2024Looming 2 EAPA
KOX800-3/2024Looming 2 EAPA
KOX800-4/2024Looming 2 EAPA
KPX015/2024Kitarrimuusika noteerimine3 EAPA
KPX101-1/2024Akordsaade ja improvisatsioon3 EAPA
KPX101-2/2024Akordsaade ja improvisatsioon3 EAPA
LAH801-1/2024Hääleseade I2 EAPA
LAH801-2/2024Hääleseade I2 EAPA
LAH801-3/2024Hääleseade I2 EAPA
LAH801-4/2024Hääleseade I2 EAPE
LAH802-1/2024Hääleseade II2 EAPA
LAH802-2/2024Hääleseade II2 EAPA
MIX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX401/2024Sissejuhatus klassikalise balleti saatmisse3 EAPA
MTM001-1/2024Solfedžo I 3 EAPA
MTM001-2/2024Solfedžo I 3 EAPA
MTM054-1/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPA
MTM054-2/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPE
MTX810/2024Eesti popmuusikalugu3 EAPE
MTX820-1/2024Sissejuhatus muusikauuringutesse3 EAPE
MTX820-2/2024Sissejuhatus muusikauuringutesse3 EAPE
NIX235-1/2024Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös2 EAPA
NIX235-2/2024Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös3 EAPA
NIX610-1/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-2/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-3/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-4/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-5/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-6/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX990-1/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
NIX990-2/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
VMX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX600-1/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX600-2/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX620-1/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-2/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-3/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-4/2024Gregooriuse laul2 EAPA
MIX501-3/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPA
MIX501-4/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPE

BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD

[BC13] Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud (MS õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, anda süvendatud ülevaade muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest, avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda üliõpilastele baasteadmised oma eriala ja selle pedagoogika ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. orienteerub erinevates muusikastiilides ja oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. tunneb muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid ning oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
3. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga, on omandanud oskused muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamise;
4. orienteerub muusikapsühholoogia põhimõistetes, oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
6. rakendab õigeid metoodilisi võtteid õpilaste oskuste arendamiseks.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTM211-2/2024Harmoonia 3 EAPE
MTM211-1/2024Harmoonia 3 EAPA
MTM211-3/2024Harmoonia 3 EAPA
MTM211-4/2024Harmoonia 3 EAPE
MTX301/2024Varane muusikalugu3 EAPE
MTX337/202419. ja 20. sajandi muusikalugu5 EAPE
MTX311/202417.-18. saj muusikalugu3 EAPE
MTX815/2024Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi2 EAPE
MTX841/2024Polüfoonia vaba stiil2 EAPE
MTX860-1/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPA
MTX860-2/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPE
PEX611-1/2024Eriala ajalugu ja didaktika3 EAPA
PEX611-2/2024Eriala ajalugu ja didaktika3 EAPE
MTX843/2024Vaba stiili polüfoonia praktikum2 EAPA
JMX110-1/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-2/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
JMX110-3/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-4/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
JMX401-1/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-2/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
JMX401-3/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-4/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
KOE135/2024Elektroakustilise muusika ajalugu3 EAPA
KOE600/2024Audiovisuaalkunsti ajalugu3 EAPA
KOE826/202420. sajandi lääne mikrotonaalne muusika3 EAPE
KOE860/2024Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi3 EAPE
KOE900-1/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
KOE900-2/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
KOE950/2024Digioskused muusikutele2 EAPA
MTX435/2024Muusika filmis3 EAPA
MTX723/2024Muusikapsühholoogia3 EAPE
MTX771-1/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-2/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-3/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-4/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX830/2024Teksti sisse minek3 EAPA
PEX807-1/2024Pedagoogiline praktika I2 EAPA
PEX807-2/2024Pedagoogiline praktika I2 EAPA
ÜAK110-1/2024Inglise keel I4 EAPA
ÜAK110-2/2024Inglise keel I4 EAPE
ÜAK120-1/2024Inglise keel II3 EAPA
ÜAK120-2/2024Inglise keel II3 EAPE
ÜAK130-1/2024Inglise keel III3 EAPA
ÜAK130-2/2024Inglise keel III3 EAPE
ÜAK210-1/2024Saksa keel I3 EAPA
ÜAK210-2/2024Saksa keel I3 EAPE
ÜAK410-1/2024Itaalia keel I3 EAPA
ÜAK410-2/2024Itaalia keel I3 EAPE
ÜAK627/2024Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele3 EAPA
ÜAK720/2024Saksa keele häälduskursus 2 EAPA
ÜAK730/2024Prantsuse keele häälduskursus 2 EAPA
ÜAX400/2024Ülikooliõpingud ja töömaailm2 EAPA
ÜAX600-1/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-2/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-3/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-4/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-5/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-6/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX900/2024Kaasaegse kunsti probleeme3 EAPA
DGX401-3/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX402/2024Kooritöö korraldus3 EAPA
ÜAX200/2024Psühholoogilised oskused muusiku elus2 EAPA

BD BAKALAUREUSEEKSAM

[BD01] Bakalaureuseeksam (MI õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Bakalaureuseeksami kava omandamine, esitusküpseks viimistlemine ja eksamikomisjonile esitamine.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kunstiliselt veenvalt ja tehniliselt ladusalt esitada bakalaureuseeksami kontserdi kava;
2. tunneb olulisi stiile ja nende väljendusvahendeid;
3. valdab lavalise esinemise eetikat;
4. oskab hinnata koori võimeid, läbi viia kooriharjutust, valdab suhtlemistehnikat, kooriteose õpetamise metoodikat (KD eriala).
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MIX111/2024Bakalaureuseeksam10 EAPB

BE VABAAINED