Õppekava kood 215387
Õppekava nimetus Jazzmuusika
Õppekava tase bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002)
Õppekava maht ainepunktides 180 EAP
Nominaalne aeg aastates 3 aastat
Õppevorm(id) päevaõpe
Õppekavagrupp muusika ja teatrikunst
Õppetöö keeled inglise
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled
HTM registrisse kandmise kuupäev 12.05.2020
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev 15.04.2020
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam erialas
Õppekava eesmärgid
- pakkuda eelneva erialase ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust jazzmuusika alal, mis loob eelduse õpingute jätkamiseks magistriõppes või erialasele tööle suundumiseks;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. valdab oma erialainstrumenti, improvisatsiooni, erinevaid jazzmuusika stiile ja jazzmuusika repertuaari tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud muusikule;
2. suudab oma tehnilisi oskusi rakendada ansamblimängus, kohaneda erinevate esinemisolukordadega, olla koostöövõimeline ja väljendada oma loomingulisi ideid efektiivselt;
3. omab süsteemset ülevaadet jazzmuusika arenguloost kuni tänapäevani, tunneb jazzmuusika struktuure ja põhimõisteid ning on kursis selle kultuurilise ja sotsiaalse taustaga;
4. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
5. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi ja oskusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 70 EAP
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 40 EAP
- Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
E Vabaained 10 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul tervikuna mooduli A 50 EAP mahus. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 70 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul 40 EAP mahus aineid, sh 3 EAP mahus valikaineid. Mooduli D läbimine 10 EAP mahus on kohustuslik. Vabaained 10 EAP mahus on õpingute jooksul võimalik valida kogu EMTA ainekataloogi piires või teistest kõrgkoolidest.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus (170 EAP): eriala 50 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 70 EAP, teoreetilised, ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 40 EAP, vabaained 10 EAP ning bakalaureuseeksami sooritamine (10 EAP)
- diplom
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus/Bachelor of Arts in Humanities
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Heliloomingu ning improvisatsioonilise muusika ja kaasaegsete etenduskunstide osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Jazzmuusika 180 EAP
Spetsialiseerumised:
JM11 jazzmuusika (klahvpillid)
JM12 jazzmuusika (kitarr)
JM13 jazzmuusika (löökpillid)
JM14 jazzmuusika (bass)
JM15 jazzmuusika (laul)
JM16 jazzmuusika (saksofon)
JM17 jazzmuusika (viiul)
JM18 jazzmuusika (trompet)
JM19 jazzmuusika (tromboon)
JM20 jazzmuusika (flööt)
Õppekava struktuur ja õppeained

BA ERIALA

[BA20] Eriala (JM ENG õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada mängutehnilisi (vokaalseid) oskusi ja muusikalise mõtlemise taset ning õppida omandatud oskusi rakendama kontserdi- ja stuudiokeskkonnas.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud teadmised ja oskused loomingulise ja muusikalise potentsiaali arendamiseks ja realiseerimiseks;
2. on erialaistrumendil tehniliselt kompetentne;
3. valdab vabalt jazzimprovisatsioonis enamkasutatavaid laade ja järgnevusi;
4. oskab kasutada jazzmuusika erinevatele stiilidele iseloomulikku rütmikat ja fraseerimist;
5. suudab esitada keerukamat repertuaari jazzmuusika erinevates stiilides;
6. suudab luua ja ellu viia oma loomingulised ideed;
7. oskab sõnastada erialaga seotud probleeme ning analüüsida ja hinnata nende lahendamist.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
JMX107-1/2024Eriala 10 EAPA
JMX107-2/2024Eriala 10 EAPE
JMX107-3/2024Eriala 10 EAPA
JMX107-4/2024Eriala 10 EAPE
JMX107-5/2024Eriala 10 EAPE

BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD

[BB11] Täiendavad praktilised õpingud (JM õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni jm oskusi).
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on suuteline eristama ja praktikas rakendama jazzmuusikas esinevaid struktuure;
2. on suuteline analüüsima jazzimprovisatsioone ning kasutama omandatud teadmisi enda improvisatsioonides;
3. tunneb ja oskab kasutada erinevate jazz- ja popmuusika stiilide põhilisi rütmimudeleid;
4. tunneb jazzmuusika kultuurilist ja sotsiaalset tausta, tähtsamaid stiile, heliloojaid ja interpreete;
5. tunneb ja oskab kasutada väiksemas jazzansamblis kasutatavaid arranzheerimismeetodeid;
6. tunneb ja oskab mängida jazzmuusika standardrepertuaari;
7. suudab klaveril esitada eri stiilides jazzmuusikat.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
IND400-1/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-2/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-3/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-4/2024Erialapraktika2 EAPA
JMX101-1/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX101-2/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX101-3/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX101-4/2024Jazzrütmika3 EAPE
JMX109-1/2024Rütmika valikkursus edasijõudnutele2 EAPA
JMX109-2/2024Rütmika valikkursus edasijõudnutele2 EAPE
JMX120-1/2024Jazzimprovisatsiooni alused3 EAPA
JMX120-2/2024Jazzimprovisatsiooni alused3 EAPE
JMX130-1/2024Arranžeerimine3 EAPA
JMX130-2/2024Arranžeerimine3 EAPE
JMX140/2024Jazzrepertuaar2 EAPE
JMX150-1/2024Fraasi kujundamine jazzmuusikas2 EAPA
JMX150-2/2024Fraasi kujundamine jazzmuusikas2 EAPE
JMX201-1/2024Ansambel 4 EAPA
JMX201-2/2024Ansambel 4 EAPE
JMX201-3/2024Ansambel 4 EAPA
JMX201-4/2024Ansambel 4 EAPE
JMX201-5/2024Ansambel 4 EAPA
JMX201-6/2024Ansambel 4 EAPE
JMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX211-1/2024Suur jazzansambel3 EAPA
JMX211-2/2024Suur jazzansambel3 EAPA
JMX211-3/2024Suur jazzansambel3 EAPA
JMX211-4/2024Suur jazzansambel3 EAPA
JMX211-5/2024Suur jazzansambel3 EAPA
JMX211-6/2024Suur jazzansambel3 EAPA
JMX601-1/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX601-2/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX601-3/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX601-4/2024Jazzklaver2 EAPA
KLÜ800-1/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-2/2024Klaver A2 EAPE
KLÜ800-3/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-4/2024Klaver A2 EAPE
KLÜ811-1/2024Klaver B2 EAPA
KLÜ811-2/2024Klaver B2 EAPE
KLÜ812-1/2024Klaver C2 EAPA
KLÜ812-2/2024Klaver C2 EAPA
KOE711/2024Helirežii alused 3 EAPA
KOE800/2024Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse2 EAPA
KOX030/2024Pillide tundmine3 EAPE
KOX600/2024Arranžeerimine2 EAPA
KOX800-1/2024Looming 2 EAPA
KOX800-2/2024Looming 2 EAPA
KOX800-3/2024Looming 2 EAPA
KOX800-4/2024Looming 2 EAPA
MIX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
NIX230/2024Sissejuhatus 21. saj. kammermuusikasse3 EAPA
NIX232-1/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-2/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-3/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-4/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX610-1/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-2/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-3/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-4/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-5/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-6/2024Improvisatsioon 2 EAPA
PMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
KOE815/2024Live-helindamine2 EAPA

BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD

[BC13] Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud (MS õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, anda süvendatud ülevaade muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest, avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda üliõpilastele baasteadmised oma eriala ja selle pedagoogika ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. orienteerub erinevates muusikastiilides ja oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. tunneb muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid ning oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
3. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga, on omandanud oskused muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamise;
4. orienteerub muusikapsühholoogia põhimõistetes, oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
6. rakendab õigeid metoodilisi võtteid õpilaste oskuste arendamiseks.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTM211-2/2024Harmoonia 3 EAPE
MTM211-1/2024Harmoonia 3 EAPA
MTM211-3/2024Harmoonia 3 EAPA
MTM211-4/2024Harmoonia 3 EAPE
MTX301/2024Varane muusikalugu3 EAPE
MTX337/202419. ja 20. sajandi muusikalugu5 EAPE
MTX311/202417.-18. saj muusikalugu3 EAPE
MTX815/2024Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi2 EAPE
MTX841/2024Polüfoonia vaba stiil2 EAPE
MTX860-1/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPA
MTX860-2/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPE
PEX611-1/2024Eriala ajalugu ja didaktika3 EAPA
PEX611-2/2024Eriala ajalugu ja didaktika3 EAPE
MTX843/2024Vaba stiili polüfoonia praktikum2 EAPA
JMX110-1/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-2/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
JMX110-3/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-4/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
JMX401-1/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-2/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
JMX401-3/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-4/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
KOE135/2024Elektroakustilise muusika ajalugu3 EAPA
KOE600/2024Audiovisuaalkunsti ajalugu3 EAPA
KOE826/202420. sajandi lääne mikrotonaalne muusika3 EAPE
KOE860/2024Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi3 EAPE
KOE900-1/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
KOE900-2/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
KOE950/2024Digioskused muusikutele2 EAPA
MTX435/2024Muusika filmis3 EAPA
MTX723/2024Muusikapsühholoogia3 EAPE
MTX771-1/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-2/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-3/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-4/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX830/2024Teksti sisse minek3 EAPA
PEX807-1/2024Pedagoogiline praktika I2 EAPA
PEX807-2/2024Pedagoogiline praktika I2 EAPA
ÜAK110-1/2024Inglise keel I4 EAPA
ÜAK110-2/2024Inglise keel I4 EAPE
ÜAK120-1/2024Inglise keel II3 EAPA
ÜAK120-2/2024Inglise keel II3 EAPE
ÜAK130-1/2024Inglise keel III3 EAPA
ÜAK130-2/2024Inglise keel III3 EAPE
ÜAK210-1/2024Saksa keel I3 EAPA
ÜAK210-2/2024Saksa keel I3 EAPE
ÜAK410-1/2024Itaalia keel I3 EAPA
ÜAK410-2/2024Itaalia keel I3 EAPE
ÜAK627/2024Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele3 EAPA
ÜAK720/2024Saksa keele häälduskursus 2 EAPA
ÜAK730/2024Prantsuse keele häälduskursus 2 EAPA
ÜAX400/2024Ülikooliõpingud ja töömaailm2 EAPA
ÜAX600-1/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-2/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-3/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-4/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-5/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-6/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX900/2024Kaasaegse kunsti probleeme3 EAPA
DGX401-3/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX402/2024Kooritöö korraldus3 EAPA
ÜAX200/2024Psühholoogilised oskused muusiku elus2 EAPA

BD BAKALAUREUSEEKSAM

[BD10] Bakalaureuseeksam (JM ENG õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Instrumendi valdamise, ansamblimängu tehnika ja muusikalise väljendusoskuse arendamine, bakalaureuseeksami kava omandamine ja esitusküpseks viimistlemine.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab isikupäraselt kujundada repertuaari;
2. suudab kunstiliselt veenvalt ja tehniliselt ladusalt esitada bakalaureuseeksami kontserdi kava;
3. tunneb olulisi stiile ja nende väljendusvahendeid;
4. valdab lavalise esinemise eetikat.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
JMX108/2024Bakalaureuseeksam10 EAPB

BE VABAAINED