Õppekava kood | 215391 |
Õppekava nimetus | Helilooming ja muusikatehnoloogia |
Õppekava tase | bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002) |
Õppekava maht ainepunktides | 180 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 3 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | inglise |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 12.05.2020 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 15.04.2020 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
Õppekava eesmärgid
- pakkuda eelneva muusikalise ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse õpingute jätkamiseks magistriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab iseseisvalt luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud muusikule;
2. oskab heliloomingu, elektroakustililse ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikateooriast ning nüüdismuusika esteetikast ja aktuaalsetest probleemidest;
4. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
5. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
1. suudab iseseisvalt luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud muusikule;
2. oskab heliloomingu, elektroakustililse ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikateooriast ning nüüdismuusika esteetikast ja aktuaalsetest probleemidest;
4. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
5. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP
- Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus
- Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP
- Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP
- Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus
- Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP
- Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul tervikuna mooduli A mahus 50 EAP. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 60-75 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul 45-60 EAP mahus ained. Mooduli D läbimine 10 EAP mahus on kohustuslik.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 170 EAP (erialaained 50 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP) ning bakalaureuseeksami sooritamine 10 EAP
- diplom
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Heliloomingu ja improvisatsioonilise muusika osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Helilooming ja muusikatehnoloogia
Spetsialiseerumised:
HL13i helilooming
EL13i elektroakustiline looming
AV13i audiovisuaalne looming
HR13i helirežii
Spetsialiseerumised:
HL13i helilooming
EL13i elektroakustiline looming
AV13i audiovisuaalne looming
HR13i helirežii
Õppekava struktuur ja õppeained
BA ERIALA
[BA02] Eriala (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase loovust ja muusika kirjutamise tehnilisi oskusi, arvestades nii klassikaliselt väljakujunenud printsiipe kui nüüdistehnoloogiaid ja tehnikaid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua läbikomponeeritud muusikat;
2. on võimeline iseseisvalt kirjutatud muusikat arusaadavalt vormistama;
3. tunneb pille ja orienteerub instrumentatsioonis ning orkestratsioonis;
4. oskab heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
5. oskab sõnastada ning analüüsida heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua läbikomponeeritud muusikat;
2. on võimeline iseseisvalt kirjutatud muusikat arusaadavalt vormistama;
3. tunneb pille ja orienteerub instrumentatsioonis ning orkestratsioonis;
4. oskab heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
5. oskab sõnastada ning analüüsida heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX105-1/2024 | Eriala | 10 EAP | A |
KOX105-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX105-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX105-4/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX105-5/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[BB13] Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase arusaamist tehniliste vahendite võimalustest muusika loomise, esitamise, salvestamise ja heli töötlemise protsessis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua elektroakustilist muusikat;
2. tunneb elektroakustilise muusika ja helitehnoloogia olulisemaid printsiipe ning vahendeid;
3. tunneb helirežii aluseid ja suudab neid praktikas rakendada;
4. orienteerub põhilises muusika ja helitöötluse professionaalses tarkvaras ning suudab seda kasutada;
5. oskab kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada ning presenteerida.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua elektroakustilist muusikat;
2. tunneb elektroakustilise muusika ja helitehnoloogia olulisemaid printsiipe ning vahendeid;
3. tunneb helirežii aluseid ja suudab neid praktikas rakendada;
4. orienteerub põhilises muusika ja helitöötluse professionaalses tarkvaras ning suudab seda kasutada;
5. oskab kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada ning presenteerida.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOE621/2024 | Helitarkvara III | 2 EAP | A |
KOE601/2024 | Helitarkvara I | 3 EAP | A |
KOE611/2024 | Helitarkvara II | 2 EAP | A |
KOE800/2024 | Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse | 2 EAP | A |
KOE711/2024 | Helirežii alused | 3 EAP | A |
KOE530-1/2024 | Stuudio miksimine | 3 EAP | E |
KOE530-2/2024 | Stuudio miksimine | 3 EAP | E |
KOE721-1/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-2/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
KOE721-3/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-4/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
KOE131-1/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE131-2/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE131-3/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE131-4/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE122-1/2024 | Helisüntees | 3 EAP | E |
KOE122-2/2024 | Helisüntees | 3 EAP | A |
KOE602-1/2024 | Helitehniline solfedžo | 2 EAP | A |
KOE602-2/2024 | Helitehniline solfedžo | 2 EAP | A |
KOE110/2024 | Arvutinotatsioon | 3 EAP | A |
KOE124/2024 | Analoogsünteesi praktika | 2 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
MTX820-1/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX820-2/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
KOE830-1/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | A |
KOE830-2/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | E |
[BB14] Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilasele põhjalik ülevaade nüüdismuusika väljendusvahenditest ning põhilistest suundumustest eesmärgiga avardada üliõpilase muusika ja audiovisuaalse kunsti mõistmise piire.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda kaasaja erinevates kompositsioonitehnikates;
2. suudab esitleda oma loomingulisi ideid, rakendada oma loomingus nüüdismuusika ja audiovisuaalse kompositsiooni väljendusvahendeid;
3. suudab näha oma loomingut üldistes väljakujunenud ning kujunemisjärgus esteetilistes koordinaatteljestikes.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda kaasaja erinevates kompositsioonitehnikates;
2. suudab esitleda oma loomingulisi ideid, rakendada oma loomingus nüüdismuusika ja audiovisuaalse kompositsiooni väljendusvahendeid;
3. suudab näha oma loomingut üldistes väljakujunenud ning kujunemisjärgus esteetilistes koordinaatteljestikes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX631-1/2024 | Nüüdismuusika seminar | 2 EAP | A |
KOX631-2/2024 | Nüüdismuusika seminar | 2 EAP | A |
KOX130-1/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX130-2/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX130-3/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX130-4/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX020-1/2024 | Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon | 3 EAP | A |
KOX020-2/2024 | Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon | 3 EAP | E |
KOX020-3/2024 | Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon | 3 EAP | E |
KOX141-1/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | A |
KOX141-2/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | E |
KOX141-3/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | A |
KOX141-4/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | E |
KOE840-1/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE840-2/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
NIX232-1/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-2/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-3/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-4/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX240-1/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-2/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-3/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-4/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
[BB15] Täiendavad praktilised õpingud (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni jm oskusi).
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure ning tonaalset ja post-tonaalset muusikalist teksti;
2. suudab väljendada ja arusaadavalt vormistada oma muusikalisi ideid nii noodikirjas kui elektroakustiliste vahenditega;
3. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente ja nende kasutamise võimalusi;
4. suudab analüüsida kaasaegseid partituure, oskab kasutada kaasaegseid tehnikaid ja erinevaid muusika noteerimise viise ning suudab orkestreerida muusikat erinevatele orkestrikoosseisudele;
5. suudab tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitada klaveril peast lihtsamat repertuaari, on omandanud esmased klaverisaatmise oskused.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure ning tonaalset ja post-tonaalset muusikalist teksti;
2. suudab väljendada ja arusaadavalt vormistada oma muusikalisi ideid nii noodikirjas kui elektroakustiliste vahenditega;
3. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente ja nende kasutamise võimalusi;
4. suudab analüüsida kaasaegseid partituure, oskab kasutada kaasaegseid tehnikaid ja erinevaid muusika noteerimise viise ning suudab orkestreerida muusikat erinevatele orkestrikoosseisudele;
5. suudab tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitada klaveril peast lihtsamat repertuaari, on omandanud esmased klaverisaatmise oskused.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX030/2024 | Pillide tundmine | 3 EAP | E |
IND400-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
KLÜ811-1/2024 | Klaver B | 2 EAP | A |
MTM002-1/2024 | Solfedžo II | 3 EAP | A |
MTM002-2/2024 | Solfedžo II | 3 EAP | E |
KOX401-1/2024 | Orkestratsioon ja orkestristiilid | 3 EAP | A |
KOX401-2/2024 | Orkestratsioon ja orkestristiilid | 3 EAP | E |
MTM001-1/2024 | Solfedžo I | 3 EAP | A |
MTM001-2/2024 | Solfedžo I | 3 EAP | A |
DGX011-1/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-2/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-3/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-4/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-5/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-6/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
KOX013-1/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
KOX013-2/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | E |
MTM054-1/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | A |
MTM054-2/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | E |
KLÜ811-2/2024 | Klaver B | 2 EAP | E |
DGX210-1/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-2/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-3/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-4/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-5/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-6/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX706-1/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-2/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-3/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-4/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
KLÜ800-1/2024 | Klaver A | 2 EAP | A |
KLÜ800-2/2024 | Klaver A | 2 EAP | E |
KLÜ800-3/2024 | Klaver A | 2 EAP | A |
KLÜ800-4/2024 | Klaver A | 2 EAP | E |
KLÜ812-1/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KLÜ812-2/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KOX015/2024 | Koorikompositsioon | 3 EAP | A |
KOX142/2024 | 14. sajandi kompositsioonitehnikad | 2 EAP | A |
LAH795-1/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-2/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-3/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-4/2024 | Hääleseade | 2 EAP | E |
MIX201-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MTM003-1/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | A |
MTM003-2/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
NIX230/2024 | Sissejuhatus 21. saj. kammermuusikasse | 3 EAP | A |
NIX235-1/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 2 EAP | A |
NIX235-2/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 3 EAP | A |
NIX610-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-5/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-6/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-1/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-2/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
PMX200-1/2024 | Pärimusmuusika lauluansambel | 2 EAP | A |
PMX200-2/2024 | Pärimusmuusika lauluansambel | 2 EAP | A |
PMX200-3/2024 | Pärimusmuusika lauluansambel | 2 EAP | A |
PMX200-4/2024 | Pärimusmuusika lauluansambel | 2 EAP | A |
PMX210-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
JMX210-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KOE813-1/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
KOE813-2/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[BC13] Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud (MS õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, anda süvendatud ülevaade muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest, avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda üliõpilastele baasteadmised oma eriala ja selle pedagoogika ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. orienteerub erinevates muusikastiilides ja oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. tunneb muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid ning oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
3. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga, on omandanud oskused muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamise;
4. orienteerub muusikapsühholoogia põhimõistetes, oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
6. rakendab õigeid metoodilisi võtteid õpilaste oskuste arendamiseks.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. orienteerub erinevates muusikastiilides ja oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. tunneb muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid ning oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
3. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga, on omandanud oskused muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamise;
4. orienteerub muusikapsühholoogia põhimõistetes, oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
6. rakendab õigeid metoodilisi võtteid õpilaste oskuste arendamiseks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTM211-2/2024 | Harmoonia | 3 EAP | E |
MTM211-1/2024 | Harmoonia | 3 EAP | A |
MTM211-3/2024 | Harmoonia | 3 EAP | A |
MTM211-4/2024 | Harmoonia | 3 EAP | E |
MTX301/2024 | Varane muusikalugu | 3 EAP | E |
MTX337/2024 | 19. ja 20. sajandi muusikalugu | 5 EAP | E |
MTX311/2024 | 17.-18. saj muusikalugu | 3 EAP | E |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX841/2024 | Polüfoonia vaba stiil | 2 EAP | E |
MTX860-1/2024 | Muusikalise vormi analüüs | 2 EAP | A |
MTX860-2/2024 | Muusikalise vormi analüüs | 2 EAP | E |
PEX611-1/2024 | Eriala ajalugu ja didaktika | 3 EAP | A |
PEX611-2/2024 | Eriala ajalugu ja didaktika | 3 EAP | E |
MTX843/2024 | Vaba stiili polüfoonia praktikum | 2 EAP | A |
JMX110-1/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | A |
JMX110-2/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | E |
JMX110-3/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | A |
JMX110-4/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | E |
JMX401-1/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | A |
JMX401-2/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | E |
JMX401-3/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | A |
JMX401-4/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | E |
KOE135/2024 | Elektroakustilise muusika ajalugu | 3 EAP | A |
KOE600/2024 | Audiovisuaalkunsti ajalugu | 3 EAP | A |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
KOE900-1/2024 | Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine | 3 EAP | E |
KOE900-2/2024 | Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine | 3 EAP | E |
KOE950/2024 | Digioskused muusikutele | 2 EAP | A |
MTX435/2024 | Muusika filmis | 3 EAP | A |
MTX723/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
MTX771-1/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-2/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-3/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-4/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
PEX807-1/2024 | Pedagoogiline praktika I | 2 EAP | A |
PEX807-2/2024 | Pedagoogiline praktika I | 2 EAP | A |
ÜAK110-1/2024 | Inglise keel I | 4 EAP | A |
ÜAK110-2/2024 | Inglise keel I | 4 EAP | E |
ÜAK120-1/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK120-2/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | E |
ÜAK130-1/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | A |
ÜAK130-2/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | E |
ÜAK210-1/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | A |
ÜAK210-2/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | E |
ÜAK410-1/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | A |
ÜAK410-2/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | E |
ÜAK627/2024 | Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele | 3 EAP | A |
ÜAK720/2024 | Saksa keele häälduskursus | 2 EAP | A |
ÜAK730/2024 | Prantsuse keele häälduskursus | 2 EAP | A |
ÜAX400/2024 | Ülikooliõpingud ja töömaailm | 2 EAP | A |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-5/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-6/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX900/2024 | Kaasaegse kunsti probleeme | 3 EAP | A |
DGX401-3/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX402/2024 | Kooritöö korraldus | 3 EAP | A |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
BD BAKALAUREUSEEKSAM
[BD05] Bakalaureuseeksam (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Bakalaureuseeksami eesmärk on valmistada üliõpilast iseseisvaks professionaalseks tööks heliloojana, keda iseloomustavad iseseisev mõtlemisvõime, enesekriitline hoiak oma loomingusse ja avar silmaring.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideele sobilikuim ja oskustele vastav optimaalseim lahendus;
3. tõestab läbi oma loomingu head euroopa orkestri-instrumentide tundmist;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideele sobilikuim ja oskustele vastav optimaalseim lahendus;
3. tõestab läbi oma loomingu head euroopa orkestri-instrumentide tundmist;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX115/2024 | Bakalaureuseeksam | 10 EAP | B |
BE VABAAINED