Õppekava kood | 283 |
Õppekava nimetus | Lavakunst |
Õppekava tase | bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002) |
Õppekava maht ainepunktides | 240 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 4 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | inglise |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 22.08.2002 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 05.06.2002, 30.04.2008, 18.03.2009, 15.04.2020, 01.12.2021, 24.04.2024 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisatingimuseks sisseastumiseksamite sooritamine nõutaval tasemel
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisatingimuseks sisseastumiseksamite sooritamine nõutaval tasemel
- sisseastumiseksamid
Eksam näitlejameisterlikkuses, kollokvium
Eksam näitlejameisterlikkuses, kollokvium
Õppekava eesmärgid
Pakkuda heade näitlejaeeldustega üliõpilastele erialast koolitust, mis põhineb kooli parimatel traditsioonidel ning võtab arvesse teiste Euroopa ja kogu maailma teatriõppe kõrgkoolide kogemusi.
Luua koolis loominguline õhkkond, mis innustab üliõpilasi oma kasvuvõimest teadlikuks saama ning aitab neil õpingute vältel oma potentsiaali avamiseni jõuda.
Tekitada ja hoida üliõpilastes (ja õpetajaskonnas) teadmishuvi ning avatud meelt, teadvustada neile pühendumise vajadust ning vältimatut tarvet end elukestvalt täiendada.
Julgustada üliõpilasi asetama end kunstniku positsiooni ühiskonnas.
Valmistada tööks kutselises teatris ning etenduskunstide erinevates valdkondades ette mitmekülgsete praktiliste oskuste ning laialdaste teoreetiliste teadmistega professionaalne näitleja, kes on võimeline rikastama nii kohalikku kui rahvusvahelist teatripilti.
Luua koolis loominguline õhkkond, mis innustab üliõpilasi oma kasvuvõimest teadlikuks saama ning aitab neil õpingute vältel oma potentsiaali avamiseni jõuda.
Tekitada ja hoida üliõpilastes (ja õpetajaskonnas) teadmishuvi ning avatud meelt, teadvustada neile pühendumise vajadust ning vältimatut tarvet end elukestvalt täiendada.
Julgustada üliõpilasi asetama end kunstniku positsiooni ühiskonnas.
Valmistada tööks kutselises teatris ning etenduskunstide erinevates valdkondades ette mitmekülgsete praktiliste oskuste ning laialdaste teoreetiliste teadmistega professionaalne näitleja, kes on võimeline rikastama nii kohalikku kui rahvusvahelist teatripilti.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. on teadvustanud pühendumise vajalikkust ning oskab seda väärtustada;
2. oskab analüüsida üksikisikute ja inimgruppide käitumist, motivatsioonide allikaid, oskab mõista ja mõtestada ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi analüüsima, loominguliselt integreerima ning erialases tegevuses rakendama;
4. on teadlik oma kasvuvõimest ja teadvustab pideva enese arendamise vajadust, on võimeline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama ning end iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt pidevalt täiendama;
5. oskab töötada individuaalselt, on suuteline tööks vajalikku informatsiooni iseseisvalt koguma ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendama;
6. oskab kasutada oma erialaseks tegevuseks vajalikke digitehnoloogiaid;
7. oskab töötada kollektiivis, mõistab distsipliini, paindlikkuse ning suurema kooskõla saavutamise vajalikkust, oskab arvestada teiste osalejate töö ja tõekspidamistega;
8. tunneb teatritöö spetsiifikat ja omab algteadmisi tööst filmis ning raadios; on võimeline õpitud erialaseid oskusi töös kaamera ja mikrofoniga rakendama;
9. omab süsteemset ülevaadet nii vanemast kui kaasaegsest teatriloost ning erinevatest etendamisstiilidest;
10. orienteerub filosoofias, kirjanduses, kultuuriloos, kujutavas kunstis, psühholoogias ning oskab näha teatrit laiemas kultuurikontekstis;
11. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles selgitama teatriga seonduvaid probleeme ning osalema erialastes aruteludes.
1. on teadvustanud pühendumise vajalikkust ning oskab seda väärtustada;
2. oskab analüüsida üksikisikute ja inimgruppide käitumist, motivatsioonide allikaid, oskab mõista ja mõtestada ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi analüüsima, loominguliselt integreerima ning erialases tegevuses rakendama;
4. on teadlik oma kasvuvõimest ja teadvustab pideva enese arendamise vajadust, on võimeline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama ning end iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt pidevalt täiendama;
5. oskab töötada individuaalselt, on suuteline tööks vajalikku informatsiooni iseseisvalt koguma ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendama;
6. oskab kasutada oma erialaseks tegevuseks vajalikke digitehnoloogiaid;
7. oskab töötada kollektiivis, mõistab distsipliini, paindlikkuse ning suurema kooskõla saavutamise vajalikkust, oskab arvestada teiste osalejate töö ja tõekspidamistega;
8. tunneb teatritöö spetsiifikat ja omab algteadmisi tööst filmis ning raadios; on võimeline õpitud erialaseid oskusi töös kaamera ja mikrofoniga rakendama;
9. omab süsteemset ülevaadet nii vanemast kui kaasaegsest teatriloost ning erinevatest etendamisstiilidest;
10. orienteerub filosoofias, kirjanduses, kultuuriloos, kujutavas kunstis, psühholoogias ning oskab näha teatrit laiemas kultuurikontekstis;
11. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles selgitama teatriga seonduvaid probleeme ning osalema erialastes aruteludes.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest osadest:
A Eriala 60 EAP
B Erialaga seotud õpingud 130 EAP
• Lavaline liikumine
• Lavakõne ja laul
• Täiendavad õpingud
• Praktika
• Teatrilugu
C Üldõpingud 30 EAP
• Üldõpingud
D Bakalaureusetöö 20 EAP
A Eriala 60 EAP
B Erialaga seotud õpingud 130 EAP
• Lavaline liikumine
• Lavakõne ja laul
• Täiendavad õpingud
• Praktika
• Teatrilugu
C Üldõpingud 30 EAP
• Üldõpingud
D Bakalaureusetöö 20 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Vastavalt eriala tüüpõpingukavale sooritab üliõpilane õpingute jooksul õppekava aineid:
• moodulist A vähemalt 60 EAP ulatuses;
• moodulist B kokku vähemalt 130 EAP ulatuses;
• moodulist C vähemalt 30 EAP ulatuses.
Mooduli D läbimine 20 EAP ulatuses on kohustuslik.
• moodulist A vähemalt 60 EAP ulatuses;
• moodulist B kokku vähemalt 130 EAP ulatuses;
• moodulist C vähemalt 30 EAP ulatuses.
Mooduli D läbimine 20 EAP ulatuses on kohustuslik.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 220 EAP (eriala 60 EAP, erialaga seotud õpingud 130 EAP, üldõpingud 30 EAP) ning bakalaureusetöö sooritamine 20 EAP
- diplom
Bakalureusediplom ja akadeemiline õiend
Bakalureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities; BA
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities; BA
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Lavakunsti osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal.
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Lavakunst
Spetsialiseerumised: Näitleja
Spetsialiseerumised: Näitleja
Õppekava struktuur ja õppeained
BA ERIALA
[BA21] Eriala (LK näitleja õppekavale)
Mooduli eesmärk: Anda üliõpilasele näitlejatöö põhialused ja erialased oskused. Omandada oskus analüüsida erinevate inimeste käitumist nii elus kui lavastaja/dramaturgi poolt etteantud materjalis, leida enese väljendusvahendid ja kasutada neid luues ning kehastades erinevaid karaktereid erinevates stiilides nii teatris, kinos, televisioonis kui raadios.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab luua erinevaid karaktereid erineva esteetikaga loodud lavastustes
2. oskab iseseisvalt töötada oma rolli kallal, seda analüüsides ja sellele väljendusvahendeid otsides
3. on võimeline näitlejatöö erinevaid komponente orgaaniliselt siduma ja rakendama erinevates praktilistes loomeprotsessides
4. oskab näidelda erinevates ruumides, tunneb teatri, kino ja raadio väljendusvahendeid
5. on võimeline realiseerima tagasisidet
6. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle mõju ja panust ühiskonnas
7. tunneb meeskonnatöö põhimõtteid, on distsiplineeritud ja koostöövõimeline erinevates loomingulistes kooslustes
8. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles
9. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab luua erinevaid karaktereid erineva esteetikaga loodud lavastustes
2. oskab iseseisvalt töötada oma rolli kallal, seda analüüsides ja sellele väljendusvahendeid otsides
3. on võimeline näitlejatöö erinevaid komponente orgaaniliselt siduma ja rakendama erinevates praktilistes loomeprotsessides
4. oskab näidelda erinevates ruumides, tunneb teatri, kino ja raadio väljendusvahendeid
5. on võimeline realiseerima tagasisidet
6. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle mõju ja panust ühiskonnas
7. tunneb meeskonnatöö põhimõtteid, on distsiplineeritud ja koostöövõimeline erinevates loomingulistes kooslustes
8. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles
9. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX006-1/2024 | Näitleja töö | 10 EAP | E |
LKX006-2/2024 | Näitleja töö | 10 EAP | E |
LKX006-3/2024 | Näitleja töö | 10 EAP | E |
LKX006-4/2024 | Näitleja töö | 10 EAP | E |
LKX006-5/2024 | Näitleja töö | 10 EAP | E |
LKX006-6/2024 | Näitleja töö | 10 EAP | E |
LKX091/2024 | Meistrikursus I | 1 EAP | A |
LKX092/2024 | Meistrikursus II | 2 EAP | A |
BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[BB18] Lavaline liikumine (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Arendada üliõpilase üldfüüsilist võimekust ja keha valitsemist, süvendada kehalise väljenduse võimekust. Arendada tähelepanu, improvisatsiooni- ja keskendumisvõimet liigutuse sooritusel. Arendada liigutuste koordinatsiooni ja rütmitaju. Anda põhiteadmised gravitatsiooni ja vastasjõu mõjust liikumisele kontaktis teise kehaga.
Anda oskused inimkeha väljendusvõimaluste mõistmiseks kontaktis erinevate füüsiliste objektide ja teiste väljendusvahenditega. Tõsta kehalise partnerluse võimekust. Arendada oskust tajuda lavalist ruumi. Tutvustada inimkeha- ja ruumidramaturgia põhialuseid. Anda teadmised keha tervishoiust ja vigastuste vältimisest. Suurendada võimekust ühendada häälekasutus kehalise liikumisega. Õpetada tundma ja analüüsima oma keha kui näitleja instrumenti. Arendada kontekstitunnetust. Anda koreograafilise materjali loomise, esitamise ning õpetamise oskus. Anda põhiteadmised Alexanderi tehnika, lavalise võitluse ja akrobaatika tehnikatest ning tutvustada nende kasutamise võimalusi rolliloomes
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. valitseb oma keha ja on teadlik selle funktsioneerimisest, soojendus- ja lõdvestustehnikatest, õigest kehahoiust ja kehalise väljenduste võimalustest
2. on arendanud oma keha võimekust, vastupidavust, painduvust, koordinatsiooni ja rütmitaju
3. on omandanud klassikalise ja kaasaegse tantsu, kontakttantsu, paaristantsu, jazz-tantsu, akrobaatika ja lavalise võitluse põhiteadmised ja tehnikad
4. oskab oma keha kasutada erinevate karakterite, meeleolude ja stiilide esitamisel, on võimeline ühendama häälekasutust kehalise liikumisega
5. on võimeline improviseerima, suudab improvisatsioonilistes situatsioonides rakendada tantsutehnika tundides omandatud oskusi ja luua koreograafilisi motiive ning partnerite spontaanseid algatusi dramaturgiliselt edasi arendada
6. suudab tunnetada ja kontrollida liigutuse sooritust, suudab samaaegselt liigutuse sooritusega tajuda kehaväliste tegurite mõju, sooritatava liigutuse kvaliteeti ning suudab vajadusel seda jooksvalt parendada
7. on võimeline kasutama kineetilise kujundi loomes erinevaid füüsilisi objekte ja ruumielemente, on teadlik ümbritsevate objektide ja ruumi rollist inimkeha laiendina
8. suudab defineerida ja analüüsida konteksti, kuhu inimkeha lavasituatsioonis paigutub ning sellest tulenevalt valida väljenduslaad ja -vahendid
9. on võimeline looma koreograafilist materjali, sellega iseseisvalt töötama, seda esitama, analüüsima ja teistele edasi õpetama.
10. orienteerub füüsilise teatri lähiajaloos
11. tunneb lavalise relvaga ja relvata võitluse võtteid ning ohutustehnikaid.
Anda oskused inimkeha väljendusvõimaluste mõistmiseks kontaktis erinevate füüsiliste objektide ja teiste väljendusvahenditega. Tõsta kehalise partnerluse võimekust. Arendada oskust tajuda lavalist ruumi. Tutvustada inimkeha- ja ruumidramaturgia põhialuseid. Anda teadmised keha tervishoiust ja vigastuste vältimisest. Suurendada võimekust ühendada häälekasutus kehalise liikumisega. Õpetada tundma ja analüüsima oma keha kui näitleja instrumenti. Arendada kontekstitunnetust. Anda koreograafilise materjali loomise, esitamise ning õpetamise oskus. Anda põhiteadmised Alexanderi tehnika, lavalise võitluse ja akrobaatika tehnikatest ning tutvustada nende kasutamise võimalusi rolliloomes
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. valitseb oma keha ja on teadlik selle funktsioneerimisest, soojendus- ja lõdvestustehnikatest, õigest kehahoiust ja kehalise väljenduste võimalustest
2. on arendanud oma keha võimekust, vastupidavust, painduvust, koordinatsiooni ja rütmitaju
3. on omandanud klassikalise ja kaasaegse tantsu, kontakttantsu, paaristantsu, jazz-tantsu, akrobaatika ja lavalise võitluse põhiteadmised ja tehnikad
4. oskab oma keha kasutada erinevate karakterite, meeleolude ja stiilide esitamisel, on võimeline ühendama häälekasutust kehalise liikumisega
5. on võimeline improviseerima, suudab improvisatsioonilistes situatsioonides rakendada tantsutehnika tundides omandatud oskusi ja luua koreograafilisi motiive ning partnerite spontaanseid algatusi dramaturgiliselt edasi arendada
6. suudab tunnetada ja kontrollida liigutuse sooritust, suudab samaaegselt liigutuse sooritusega tajuda kehaväliste tegurite mõju, sooritatava liigutuse kvaliteeti ning suudab vajadusel seda jooksvalt parendada
7. on võimeline kasutama kineetilise kujundi loomes erinevaid füüsilisi objekte ja ruumielemente, on teadlik ümbritsevate objektide ja ruumi rollist inimkeha laiendina
8. suudab defineerida ja analüüsida konteksti, kuhu inimkeha lavasituatsioonis paigutub ning sellest tulenevalt valida väljenduslaad ja -vahendid
9. on võimeline looma koreograafilist materjali, sellega iseseisvalt töötama, seda esitama, analüüsima ja teistele edasi õpetama.
10. orienteerub füüsilise teatri lähiajaloos
11. tunneb lavalise relvaga ja relvata võitluse võtteid ning ohutustehnikaid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX230/2024 | Alexanderi tehnika I | 2 EAP | A |
LKX221-1/2024 | Liikumine | 4 EAP | E |
LKX221-2/2024 | Liikumine | 3 EAP | E |
LKX221-3/2024 | Liikumine | 5 EAP | E |
LKX221-4/2024 | Liikumine | 5 EAP | E |
LKX221-5/2024 | Liikumine | 5 EAP | E |
LKX221-6/2024 | Liikumine | 5 EAP | E |
LKX221-7/2024 | Liikumine | 4 EAP | A |
LKX210-1/2024 | Akrobaatika | 2 EAP | A |
LKX210-2/2024 | Akrobaatika | 1 EAP | A |
LKX210-3/2024 | Akrobaatika | 1 EAP | A |
LKX209-1/2024 | Pilates | 2 EAP | A |
LKX209-2/2024 | Pilates | 1 EAP | A |
LKX209-3/2024 | Pilates | 2 EAP | A |
LKX213-1/2024 | Liikumisuurimus | 1 EAP | A |
LKX213-2/2024 | Liikumisuurimus | 1 EAP | A |
LKX222-1/2024 | Võitluskunst | 1 EAP | A |
LKX222-2/2024 | Võitluskunst | 1 EAP | A |
LKX231/2024 | Alexanderi tehnika II | 1 EAP | A |
LKX232/2024 | Alexanderi tehnika III | 1 EAP | A |
[BB19] Lavakõne ja laul (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Anda üliõpilasele oskused arendada oma sõnalist eneseväljendust ja selle tehnilist suutlikkust; analüüsida ja tõlgendada teksti, tekstiga töötada ja iseseisvalt teksti luua; edastada teksti mõtet ning kujutluspilti. Arendada üliõpilase võimet ühendada sõna kehaga ja teksti lavalise karakteersusega; kohandada häält ja kõne erinevate ruumide spetsiifika ja akustikaga. Õpetada üliõpilane valdama sõnalist partnerlust; erinevaid tekstistiile ja -vorme ning värsisüsteeme. Arendada üliõpilase häält nii kõnes kui laulus; toetada üliõpilase võimet häält ja loovust koos treenida.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on teadlik oma hääle- ja kõneaparaadi iseloomust ning oskab seda meisterlikult kasutada;
2. oskab sobivaid tehnikaid kasutades oma hääle kandvust, ulatust ning varjundirohkust iseseisvalt arendada;
3. oskab analüüsida esitatavat teksti ning end teksti esitamiseks ette valmistada;
4. tajub kirjandusliku teksti stiili ja oskab valida sellele vastava esituslaadi;
5. suudab selgelt ja katkematult esitada nõudlikumaid tekste, vallates kujutluspilti ja mõtet;
6. oskab ruumi spetsiifikast lähtudes valida sobivad tekstiedastusmeetodid;
7. on võimeline tekstiedastuse siduma füüsilise eneseväljendusega ning looma hääleliste vahendite kaudu erinevaid karaktereid;
8. oskab suhelda partneri ja publikuga;
9. orienteerub erinevates värsisüsteemides ning valdab neid;
10. tunneb emakeele häälikuid kui kõlavärve ning hääle erinevaid väljendusvahendeid, oskab neid häälega mängimisel mõtestatult ja fantaasiarikkalt kasutada;
11. on võimeline esinema soololauluga ja laulma ansamblis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on teadlik oma hääle- ja kõneaparaadi iseloomust ning oskab seda meisterlikult kasutada;
2. oskab sobivaid tehnikaid kasutades oma hääle kandvust, ulatust ning varjundirohkust iseseisvalt arendada;
3. oskab analüüsida esitatavat teksti ning end teksti esitamiseks ette valmistada;
4. tajub kirjandusliku teksti stiili ja oskab valida sellele vastava esituslaadi;
5. suudab selgelt ja katkematult esitada nõudlikumaid tekste, vallates kujutluspilti ja mõtet;
6. oskab ruumi spetsiifikast lähtudes valida sobivad tekstiedastusmeetodid;
7. on võimeline tekstiedastuse siduma füüsilise eneseväljendusega ning looma hääleliste vahendite kaudu erinevaid karaktereid;
8. oskab suhelda partneri ja publikuga;
9. orienteerub erinevates värsisüsteemides ning valdab neid;
10. tunneb emakeele häälikuid kui kõlavärve ning hääle erinevaid väljendusvahendeid, oskab neid häälega mängimisel mõtestatult ja fantaasiarikkalt kasutada;
11. on võimeline esinema soololauluga ja laulma ansamblis.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX031-1/2024 | Lavakõne | 3 EAP | A |
LKX031-2/2024 | Lavakõne | 3 EAP | E |
LKX031-3/2024 | Lavakõne | 3 EAP | E |
LKX031-5/2024 | Lavakõne | 3 EAP | E |
LKX031-6/2024 | Lavakõne | 3 EAP | E |
LKX031-7/2024 | Lavakõne | 4 EAP | A |
LKX013-1/2024 | Hääletehnika | 2 EAP | A |
LKX013-2/2024 | Hääletehnika | 2 EAP | A |
LKX013-3/2024 | Hääletehnika | 2 EAP | A |
LKX013-4/2024 | Hääletehnika | 2 EAP | A |
LKX058-1/2024 | Vokaalansambel | 2 EAP | A |
LKX058-2/2024 | Vokaalansambel | 2 EAP | A |
LKX058-3/2024 | Vokaalansambel | 2 EAP | A |
LKX058-4/2024 | Vokaalansambel | 2 EAP | A |
LKX054-1/2024 | Soololaul | 1 EAP | A |
LKX054-2/2024 | Soololaul | 1 EAP | A |
LKX054-3/2024 | Soololaul | 1 EAP | A |
LKX054-4/2024 | Soololaul | 1 EAP | A |
LKX031-4/2024 | Lavakõne | 3 EAP | E |
LKX013-5/2024 | Hääletehnika | 1 EAP | A |
LKX013-6/2024 | Hääletehnika | 1 EAP | A |
LKX057-1/2024 | Hääl ja improvisatsioon | 1 EAP | A |
LKX057-2/2024 | Hääl ja improvisatsioon | 1 EAP | A |
[BB21] Praktika (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Anda üliõpilastele võimalus praktiseerida omandatud erialaseid teadmisi töökeskkonnas (lavastuste, lavakavade jne avalik esitamine) ning jälgida tulevaste kolleegide tööd teatris, filmis ja raadios. Vajadusel ja võimalusel luua ise lavastusi.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab ettekujutust tööst teatris, filmis, raadios või muul oma erialase õppega seotud alal
2. oskab analüüsida inimeste käitumist
3. tunneb meeskonnatöö põhimõtteid, on koostöövõimeline erinevates loomingulistes kooslustes
4. oskab saadud teoreetilisi teadmisi ja oskusi praktilises töös kasutada.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab ettekujutust tööst teatris, filmis, raadios või muul oma erialase õppega seotud alal
2. oskab analüüsida inimeste käitumist
3. tunneb meeskonnatöö põhimõtteid, on koostöövõimeline erinevates loomingulistes kooslustes
4. oskab saadud teoreetilisi teadmisi ja oskusi praktilises töös kasutada.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX072-1/2024 | Lavapraktika | 3 EAP | A |
LKX072-2/2024 | Lavapraktika | 3 EAP | A |
LKX104/2024 | Assisteerimis- ja jälgimispraktika | 3 EAP | A |
LKX107/2024 | Lavastuspraktika | 6 EAP | A |
[BB24] Teatrilugu (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Anda ülevaade Eesti, Euroopa ja Põhja-Ameerika teatri ajaloost ja põhisuundumustest alates teatri sünnist kuni tänapäevani. Tutvustada erinevaid ajastuid, teatri ja ühiskonna vahelisi suhteid, olulisemaid teatreid, truppe, lavastajaid, näitekirjanikke ja näidendeid. Paralleelselt eesti teatrilooga õpetada eesti teatrihariduse arengukaart, keskendudes eelkõige lavakunstikooli enda ajaloole (olulisemad pedagoogid, väljapaistvamad vilistlased, märgilised lavastused).
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab teatriajaloo ja dramaturgia alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku
2. oskab iseseisvalt otsida ja leida vajalikku teavet raamatutest, audiovisuaalsest meediast ja internetist; tunneb tööks vajalike digitaalseid andmebaase
3. tunneb teatriloo ja dramaturgia peamisi tendentse, autoreid ja näidendeid alates antiikajast kaasaegse teatrini
4. omab ülevaadet olulisemate teatripraktikute tegevusest ja mõjukamate teatriteoreetikute ideedest läbi aegade
5. oskab teatriloo põhisuundumusi seostada kultuuriloo teiste valdkondadega.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab teatriajaloo ja dramaturgia alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku
2. oskab iseseisvalt otsida ja leida vajalikku teavet raamatutest, audiovisuaalsest meediast ja internetist; tunneb tööks vajalike digitaalseid andmebaase
3. tunneb teatriloo ja dramaturgia peamisi tendentse, autoreid ja näidendeid alates antiikajast kaasaegse teatrini
4. omab ülevaadet olulisemate teatripraktikute tegevusest ja mõjukamate teatriteoreetikute ideedest läbi aegade
5. oskab teatriloo põhisuundumusi seostada kultuuriloo teiste valdkondadega.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX401-1/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX402-2/2024 | Välisteatri ajalugu II | 3 EAP | A |
LKX401-2/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX402-1/2024 | Välisteatri ajalugu II | 3 EAP | E |
LKX410-1/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX410-2/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-3/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-4/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX421-1/2024 | Teatriajaloo seminar | 2 EAP | A |
LKX421-2/2024 | Teatriajaloo seminar | 2 EAP | A |
[BB30] Täiendavad õpingud (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Laiendada erialase õppe ulatust. Anda algteadmised ja peamised reeglid tööks kaameraga. Saavutada veenev orgaaniline mäng kaamera ees, osates selleks rakendada spetsiifilisi näitlejatehnilisi vahendeid. Anda algteadmised ja tutvustada spetsiifilisi näitlejatehnilisi vahendeid tööks mikrofoniga. Arendada kontsentreerumisvõimet, kohalolekutunnet
ja hetke teadvustamist. Kujundada näitleja kui avaliku elu tegelase teadlikkus kommunikatsioonist, turundusest ja meediasuhtlusest ning loovisiku rollist ühiskonnas. Anda teadmised loomemajanduse põhitõdedest ja erialaliselt vajalikest digitehnoloogiatest ja -võimalustest. Kujundada teadlikku kompositsiooni-tehnikate kasutamise võimet erialases tegevuses. Suurendada eneseteadlikkust ja oskust oma kogemusi reflekteerida.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud täiendavaid teadmisi ja tehnikaid, mis toetavad teda erialases töös
2. on omandanud algteadmised ja -oskused, mis on vajalikud töötamiseks audiovisuaalses meedias
3. on võimeline mängima kaamera ees orgaaniliselt ning veenvalt
4. teab kaameratöö, montaaži ja helitöötluse teoreetilisi ja praktilisi aluseid
5. on omandanud mikrofoniga töö algteadmised, oskab rakendada audiosalvestuse spetsiifilisi kõlavarjundeid
6. omab teadmisi ja oskusi, kuidas kujundada enda kuvandit avaliku elu tegelasena ning ühe osana teatrist ja ühiskonnast
7. tunneb loomemajanduse põhitõdesid ja seadusandlust, oskab kasutada digimaailma võimalusi oma erialase töö toetamiseks
8. oskab tõlgendada, mõtestada, reflekteerida ja kriitiliiselt analüüsida loomingulisi protsesse ja kunstilisi tervikuid
9. tunneb erinevate kunstiliikide kompositsiooni võttestikke, tehnikaid ja vahendeid ning oskab nende peamisi põhimõtteid algtasemel analüüsida
ja hetke teadvustamist. Kujundada näitleja kui avaliku elu tegelase teadlikkus kommunikatsioonist, turundusest ja meediasuhtlusest ning loovisiku rollist ühiskonnas. Anda teadmised loomemajanduse põhitõdedest ja erialaliselt vajalikest digitehnoloogiatest ja -võimalustest. Kujundada teadlikku kompositsiooni-tehnikate kasutamise võimet erialases tegevuses. Suurendada eneseteadlikkust ja oskust oma kogemusi reflekteerida.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud täiendavaid teadmisi ja tehnikaid, mis toetavad teda erialases töös
2. on omandanud algteadmised ja -oskused, mis on vajalikud töötamiseks audiovisuaalses meedias
3. on võimeline mängima kaamera ees orgaaniliselt ning veenvalt
4. teab kaameratöö, montaaži ja helitöötluse teoreetilisi ja praktilisi aluseid
5. on omandanud mikrofoniga töö algteadmised, oskab rakendada audiosalvestuse spetsiifilisi kõlavarjundeid
6. omab teadmisi ja oskusi, kuidas kujundada enda kuvandit avaliku elu tegelasena ning ühe osana teatrist ja ühiskonnast
7. tunneb loomemajanduse põhitõdesid ja seadusandlust, oskab kasutada digimaailma võimalusi oma erialase töö toetamiseks
8. oskab tõlgendada, mõtestada, reflekteerida ja kriitiliiselt analüüsida loomingulisi protsesse ja kunstilisi tervikuid
9. tunneb erinevate kunstiliikide kompositsiooni võttestikke, tehnikaid ja vahendeid ning oskab nende peamisi põhimõtteid algtasemel analüüsida
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX021/2024 | Filminäitlemise alused | 4 EAP | A |
LKX022/2024 | Töö mikrofoniga | 4 EAP | A |
LKX041/2024 | Muusikaline kirjaoskus | 1 EAP | A |
LKX952/2024 | Sissejuhatus meediasuhtlusesse ja loomemajandusse | 2 EAP | A |
LKX500/2024 | Teose analüüs ja kompositsioon | 2 EAP | A |
BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[BC15] Üldõpingud (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Anda üliõpilastele laiapõhjaline humanitaarharidus, mis toetab erialaseid õpinguid ja innustab edaspidisele iseseisvale tööle ja enesetäiendamisele. Suunata üliõpilast mõistma ja mõtestama ühiskonnas ja erinevates kultuurivaldkondades (teater, film, muusika, kujutav kunst jne) toimuvaid protsesse, neid kriitiliselt analüüsima ja leidma interdistsiplinaarseid seoseid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab teadmisi maailma olulisematest filosoofidest ja orienteerub filosoofia põhiprobleemides ja ideoloogiates
2. orienteerub maailmakirjanduse olulisimate autorite loomingus
3. tunneb eesti keele ja kultuuri ajalugu, tunneb õigekirjareegleid, oskab väljenduda korrektselt nii kõnes kui kirjas
4. omab ülevaadet Lääne kunstmuusika ajaloost alates kristliku kultuuriruumi tekkest kuni tänapäevani
5. tunneb ja oskab kasutada oma töös psühholoogia, sotsioloogia ja kunstiajaloo põhialuseid ja -suundi
6. mõistab religiooni ajaloolise, sotsiaalse, kultuurilise ja psühholoogilise nähtusena ning tunneb maailma suuremaid religioone
7. mõistab peamiste tunnetusprotsesside olemust ning nende rolli õppimisel; on teadlik oma kasvuvõimest ja teadvustab pideva enese arendamise vajadust
8. on võimeline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama ning end iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt pidevalt täiendama.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab teadmisi maailma olulisematest filosoofidest ja orienteerub filosoofia põhiprobleemides ja ideoloogiates
2. orienteerub maailmakirjanduse olulisimate autorite loomingus
3. tunneb eesti keele ja kultuuri ajalugu, tunneb õigekirjareegleid, oskab väljenduda korrektselt nii kõnes kui kirjas
4. omab ülevaadet Lääne kunstmuusika ajaloost alates kristliku kultuuriruumi tekkest kuni tänapäevani
5. tunneb ja oskab kasutada oma töös psühholoogia, sotsioloogia ja kunstiajaloo põhialuseid ja -suundi
6. mõistab religiooni ajaloolise, sotsiaalse, kultuurilise ja psühholoogilise nähtusena ning tunneb maailma suuremaid religioone
7. mõistab peamiste tunnetusprotsesside olemust ning nende rolli õppimisel; on teadlik oma kasvuvõimest ja teadvustab pideva enese arendamise vajadust
8. on võimeline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama ning end iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt pidevalt täiendama.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX014/2024 | Eesti keel | 3 EAP | E |
LKX430/2024 | Kultuuriajalugu | 3 EAP | A |
LKX600-1/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-2/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-3/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX950/2024 | Sissejuhatus loodusteadustesse | 2 EAP | A |
LKX951/2024 | Sissejuhatus sotsioloogiasse | 2 EAP | A |
LKX002-1/2024 | Filosoofia | 2 EAP | A |
LKX002-2/2024 | Filosoofia | 2 EAP | E |
LKX002-3/2024 | Filosoofia | 2 EAP | E |
LKX303-1/2024 | Kunstiajalugu | 2 EAP | A |
LKX303-2/2024 | Kunstiajalugu | 2 EAP | E |
ÜAX400/2024 | Ülikooliõpingud ja töömaailm | 2 EAP | A |
ÜAX930/2024 | Maailma usundite võrdlev analüüs | 3 EAP | E |
MTX307/2024 | Ülevaade Lääne muusikast | 5 EAP | E |
LKX203-2/2024 | Psühholoogia | 2 EAP | A |
LKX203-1/2024 | Psühholoogia | 2 EAP | A |
BD BAKALAUREUSEEKSAM
[BD08] Bakalaureusetöö (LK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Võimaldada osaleda üliõpilasel täiemahulise lavastuse prooviprotsessis professionaalse lavastaja juhendamisel ja mängida lavastuse etendusi publiku ees. Hinnata kokkuvõtvalt üliõpilase erialast ettevalmistust ja tema loomingulisi töid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud teoreetilised ja praktilised oskused tööks professionaalse näitlejana kutselises teatris
2. omab adekvaatset ülevaadet oma erialastest võimetest, isikupärastest tugevustest ja nõrkustest ning suudab end iseseisvalt motiveerida teadmiste, kogemuste ja oskuste elukestvaks omandamiseks ning arenguks
3. on võimeline oma erialast tööd reflekteerima ning rakendama erialases töös eneseanalüüsi tehnikaid
4. suudab oma loomingulisi ideid kunstiküpselt ja professionaalsel tasemel realiseerida
5. töötab erialastes ülesannetes mõtestatult ja isikupäraselt
6. lähtub oma töös kollektiivse loomingu eetilistest põhimõtetest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud teoreetilised ja praktilised oskused tööks professionaalse näitlejana kutselises teatris
2. omab adekvaatset ülevaadet oma erialastest võimetest, isikupärastest tugevustest ja nõrkustest ning suudab end iseseisvalt motiveerida teadmiste, kogemuste ja oskuste elukestvaks omandamiseks ning arenguks
3. on võimeline oma erialast tööd reflekteerima ning rakendama erialases töös eneseanalüüsi tehnikaid
4. suudab oma loomingulisi ideid kunstiküpselt ja professionaalsel tasemel realiseerida
5. töötab erialastes ülesannetes mõtestatult ja isikupäraselt
6. lähtub oma töös kollektiivse loomingu eetilistest põhimõtetest.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LKX003/2024 | Bakalaureusetöö | 20 EAP | B |
BE VABAAINED