Õppekava kood 85265
Õppekava nimetus Muusikapedagoogika
Õppekava tase bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002)
Õppekava maht ainepunktides 180 EAP
Nominaalne aeg aastates 3 aastat
Õppevorm(id) päevaõpe
Õppekavagrupp muusika ja teatrikunst
Õppetöö keeled eesti
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled
HTM registrisse kandmise kuupäev 25.06.2009
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev 18.03.2015, 21.04.2021
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
Sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
Õppekava eesmärgid
- luua alus muusika-alaselt kompetentse, kasvatusteaduslikult mõtleva, kindlate pedagoogiliste pädevustega ning elukestvaks õppimiseks motiveeritud muusikaõpetaja kujunemiseks;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. omab muusikaõpetaja tööks vajalikke esmaseid kasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi teadmisi ning ning omab eeldusi pedagoogiliseks tööks;
2. on võimeline ise musitseerima tasemel, mis on kohane professionaalsuse künnisele jõudnud muusikaõpetajale;
3. oskab hinnata ja analüüsida muusika osa inimese kui terviku arengus;
4. oskab erialaste ülesannete ja esilekerkivate probleemide lahendamisel kasutada erinevaid mõtlemisstrateegiaid, tegevusmeetodeid ja -tehnikaid;
5. suudab orienteeruda muusikaloos, muusikateoorias ja erinevates muusikastiilides ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvatel teemadel diskuteerima;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
A Erialased õpingud 30 EAP
- Muusikadidaktika
- Haridusteadus ja psühholoogia
B Praktilised muusikaõpingud 100 EAP
- Koor
- Täiendavad praktilised õpingud
- Rütmimuusika
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised ja üldõpingud 40 EAP
- Muusikalugu
- Muusikateooria ja analüüs
- Humanitaarained ja üldõpingud
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul moodulitest A 30 EAP mahus aineid. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 100 EAP mahus aineid. Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul 40 EAP mahus aineid. D osa läbimine 10 EAP mahus on kohustuslik.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 170 EAP (erialased õpingud 30 EAP, praktilised muusikaõpingud 100 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised ja üldõpingud 40 EAP) ning bakalaureuseeksami sooritamine 10 EAP.
- diplom
bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusikateaduse, -pedagoogika ja kultuurikorralduse osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Muusikapedagoogika 180 EAP
Spetsialiseerumised:
MP13 muusikapedagoogika koorimuusika suund
MP14 muusikapedagoogika rütmimuusika suund
Õppekava struktuur ja õppeained

BA ERIALA

[BA08] Üld- ja muusikadidaktika (MP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on anda üliõpilastele baasteadmised muusikadidaktikast ja oskused neid seostada.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. teab muusikakasvatuse ja Eesti muusikaõpetuse kujunemislugu ning sellega seotud olulisemaid persoone ja nende panust;
2. omab ülevaadet muusika ainekavast Eesti üldhariduskoolis;
3. omab teadmisi Orff-pedagoogikast, oskab kasutada Orff-instrumentaariumi ning antud pedagoogika põhimõtteid muusikaõpetuses;
4. tunneb ja oskab kasutada Kodaly metoodikat, valdab relatiivse noodiõpetussüsteemi põhielemente;
5. omab teadmisi väikelapse muusikaliste tegevuste eesmärkidest ja rakendamise põhimõtetest;
6. omab ettekujutust muusika õpetamisest erivanuses lastele ja on võimeline analüüsima muusikaõpetaja tegevust erinevates muusikaõpetust pakkuvates haridusasutustes.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KMX032/2024Väikelaps ja muusika3 EAPA
KMX360/2024Rütmika muusikaõpetuses3 EAPA
KMX107/2024Pedagoogiline praktika 4 EAPA
KMX030/2024Koolieelik ja muusika3 EAPA
KMX300-1/2024C.Orffi pedagoogika2 EAPA
KMX300-2/2024C.Orffi pedagoogika2 EAPA
KMX320-1/2024Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo2 EAPA
KMX320-2/2024Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo2 EAPA
KMX035/2024Sissejuhatus uurimistöösse3 EAPA

[BA11] Haridusteadus ja psühholoogia (MP, IP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on õppida tundma ning mõistma inimest kui sellist ja teda ümbritsevat tegelikkust erinevate kasvatusteaduslike ning psühholoogiliste mõtlemiskultuuride kontekstis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb peamisi arenguteooriaid ning arengu ja õppimisega seotud mõisteid;
2. orienteerub arengut mõjutavates tegurites, on võimeline identifitseerima arenguprobleeme;
3. teab haridusteaduste kujunemislugu ja sellega seotud olulisemaid teadlasi-praktikuid;
4. tunneb õppe- ja kasvatusprotsessiga seonduvaid uurimisvaldkondi;
5. teab didaktika põhikomponente ja printsiipe ning nende rakendusvõimalusi õppetöös;
6. orienteerub Euroopa riikide hariduskorralduses ning oskab leida vastavat informatsiooni;
7. tunneb olulisemaid suhtlemispsühholoogia mõisteid ning oskab kasutada vastavaid põhimõtteid nii igapäevases kui pedagoogilises suhtlemises.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KMX040/2024Muusikakasvatuse seminar3 EAPA
MTX721/2024Muusikapsühholoogia3 EAPE
KMX029/2024Haridusteadused ja ülddidaktika4 EAPE
KMX520/2024Loovuspsühholoogia2 EAPA
KMX510/2024Suhtlemispsühholoogia2 EAPA
ÜAX205/2024Arengupsühholoogia3 EAPE
KMX035/2024Sissejuhatus uurimistöösse3 EAPA

BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD

[BB03] Koor (MI ja MP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilaste kooris laulmise oskusi ja anda neile mitmekesiseid erialaseid kogemusi töötamisel erinevate dirigentide juhendamisel ja erinevat laadi repertuaariga.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on koori koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. tunneb kooritöö spetsiifikat ja koorikollektiivi toimimise põhimõtteid;
3. orienteerub kooripartituuris;
4. suudab musitseerida vastavalt dirigendi nõudmistele;
5. suudab töötada meeskonnas arvestades kollektiivi distsipliini ja teiste kooriliikmetega
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
DGX210-1/2024Koor4 EAPA
DGX210-2/2024Koor4 EAPA
DGX210-3/2024Koor4 EAPA
DGX210-4/2024Koor4 EAPA
DGX210-5/2024Koor4 EAPA
DGX210-6/2024Koor4 EAPA
DGX406-1/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-2/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-3/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-4/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX407-1/2024Kooripraktika B2 EAPA
DGX407-2/2024Kooripraktika B2 EAPA
DGX406-5/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX406-6/2024Kooripraktika A2 EAPA
DGX408/2024Kooriprojekt2 EAPA

[BB06] Täiendavad praktilised õpingud (MI, MP ja IP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni, elektronmuusika, jazz- või pärimusmuusika-alaseid jm oskusi).
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure;
2. on võimeline analüüsima eesti ja teiste rahvaste muusikat neile omastes kultuurikontekstides;
3. oskab muusikat noodistada ja analüüsida ning kasutada sellealaseid teoreetilisi teadmisi oma pillimängus;
4. on omandanud põhilised mänguoskused klaveril vm lisainstrumendil, kui see on asjakohane;
5. oskab kasutada oma häält erinevates registrites vokaalselt võimetekohases repertuaaris, kui see on asjakohane;
6. on võimeline esitama lühikest sooloimprovisatsiooni ja improviseerima koos teiste üliõpilastega, kui see on asjakohane;
7. on omandanud põhiteadmised ja praktilised oskused muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
8. tunneb ja rakendab häältejuhtimise põhimõtteid ja tähtharmooniat vaba klaveri-, kitarri- või akordionisaate kujundamisel, kui see on asjakohane;
9. oskab otsida erialast informatsiooni ja kasutada selleks elektroonilisi kanaleid; tunneb eriala toetavat kirjandust/repertuaari;
10. suudab luua seoseid oma eriala ja teiste lähedaste valdkondade vahel.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KLÜ800-4/2024Klaver A2 EAPE
KLX405/2024Varase klahvpillimuusika seminar3 EAPE
KOE711/2024Helirežii alused 3 EAPA
KOE110/2024Arvutinotatsioon 3 EAPA
KOE800/2024Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse2 EAPA
KOE815/2024Live-helindamine2 EAPA
DGX011-1/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-2/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX011-3/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-4/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX011-5/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-6/2024Partituuri lugemine2 EAPE
KPX101-1/2024Akordsaade ja improvisatsioon3 EAPA
KPX101-2/2024Akordsaade ja improvisatsioon3 EAPA
KPX014-1/2024Numbribass ja tabulatuuride arranžeerimine3 EAPA
KLÜ811-1/2024Klaver B2 EAPA
KLÜ811-2/2024Klaver B2 EAPE
VMX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
KOE721-1/2024Helirežii praktika I2 EAPA
KOE721-2/2024Helirežii praktika I2 EAPE
KOE721-3/2024Helirežii praktika I2 EAPA
KOE721-4/2024Helirežii praktika I2 EAPE
NIX610-1/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-2/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-3/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-4/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-5/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-6/2024Improvisatsioon 2 EAPA
KOX800-1/2024Looming 2 EAPA
KOX800-2/2024Looming 2 EAPA
KOX800-3/2024Looming 2 EAPA
KOX800-4/2024Looming 2 EAPA
JMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
DGX706-1/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-2/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-3/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-4/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
KLX020-1/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPA
KLX020-2/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPE
KLX020-3/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPA
KLX020-4/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPE
PMX200-1/2024Pärimusmuusika lauluansambel2 EAPA
PMX200-2/2024Pärimusmuusika lauluansambel2 EAPA
PMX200-3/2024Pärimusmuusika lauluansambel2 EAPA
PMX200-4/2024Pärimusmuusika lauluansambel2 EAPA
KLÜ800-1/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-2/2024Klaver A2 EAPE
IND400-1/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-2/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-3/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-4/2024Erialapraktika2 EAPA
PEX707-1/2024Vaba akordionisaade2 EAPA
NIX990-1/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
NIX990-2/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
LAH795-1/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-2/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-3/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-4/2024Hääleseade 2 EAPE
LAH801-1/2024Hääleseade I2 EAPA
LAH801-2/2024Hääleseade I2 EAPA
LAH801-3/2024Hääleseade I2 EAPA
LAH801-4/2024Hääleseade I2 EAPE
MTM002-1/2024Solfedžo II3 EAPA
MTM002-2/2024Solfedžo II3 EAPE
MTM003-1/2024Solfedžo III2 EAPA
MIX501-1/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPA
MIX501-2/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPE
VMX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
KLX031-1/2024Liturgiline orelimäng 2 EAPA
KLX031-2/2024Liturgiline orelimäng 2 EAPA
KLX031-3/2024Liturgiline orelimäng 2 EAPE
DGX705-1/2024Kooridirigeerimine 4 EAPA
DGX705-2/2024Kooridirigeerimine 4 EAPE
DGX705-3/2024Kooridirigeerimine 4 EAPA
DGX705-4/2024Kooridirigeerimine 4 EAPE
DGX705-5/2024Kooridirigeerimine 3 EAPA
DGX705-6/2024Kooridirigeerimine 3 EAPE
KMX717/2024Väikekandled muusikaõpetuses3 EAPA
KPX014-2/2024Numbribass ja tabulatuuride arranžeerimine3 EAPE
DGX209-1/2024Koor2 EAPA
DGX209-2/2024Koor2 EAPA
DGX209-3/2024Koor2 EAPA
DGX209-4/2024Koor2 EAPA
DGX210-1/2024Koor4 EAPA
DGX210-2/2024Koor4 EAPA
DGX210-3/2024Koor4 EAPA
DGX210-4/2024Koor4 EAPA
DGX210-5/2024Koor4 EAPA
DGX210-6/2024Koor4 EAPA
DGX903-1/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
DGX903-2/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
JMX101-1/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX101-2/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX101-3/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX101-4/2024Jazzrütmika3 EAPE
JMX120-1/2024Jazzimprovisatsiooni alused3 EAPA
JMX120-2/2024Jazzimprovisatsiooni alused3 EAPE
JMX135/2024Arranžeerimine3 EAPA
JMX601-1/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX601-2/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX601-3/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX601-4/2024Jazzklaver2 EAPA
JMX805-1/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
JMX805-2/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
JMX805-3/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
KLÜ812-1/2024Klaver C2 EAPA
KLÜ812-2/2024Klaver C2 EAPA
KMX620-1/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KMX620-2/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KMX843-1/2024Klaverisaate kujundamine2 EAPA
KMX843-2/2024Klaverisaate kujundamine2 EAPA
KOX015/2024Koorikompositsioon3 EAPA
KOX030/2024Pillide tundmine3 EAPE
KOX600/2024Arranžeerimine2 EAPA
KOE840-1/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
KOE840-2/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
LAH802-1/2024Hääleseade II2 EAPA
LAH802-2/2024Hääleseade II2 EAPA
LAH841/2024Vokaaldidaktika2 EAPA
LAX200-1/2024Vokaalansambel I2 EAPA
LAX200-2/2024Vokaalansambel I2 EAPA
MTM001-2/2024Solfedžo I 3 EAPA
MTM050-1/2024Vokaalsolfedžo2 EAPA
MTM050-2/2024Vokaalsolfedžo2 EAPA
MTM054-2/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPE
MTX650/2024Rahvalaulude esituspraktika2 EAPA
NIX235-1/2024Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös2 EAPA
NIX235-2/2024Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös3 EAPA
PEX605-1/2024Pedagoogilise loovuse seminar2 EAPA
PEX605-2/2024Pedagoogilise loovuse seminar2 EAPA
PMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX600-1/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX600-2/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX620-1/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-2/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-3/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-4/2024Gregooriuse laul2 EAPA
MTM054-1/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPA
MTM001-1/2024Solfedžo I 3 EAPA
KLÜ800-3/2024Klaver A2 EAPA
PMX204/2024Ladina-Ameerika rahvamuusika stiilid ja žanrid4 EAPA
KAX813-1/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KAX813-2/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KAX813-3/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
KAX813-4/2024Koostöö pianistiga2 EAPA
MTM003-2/2024Solfedžo III2 EAPE
PEX707-2/2024Vaba akordionisaade2 EAPA
MIX501-3/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPA
MIX501-4/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPE

[BB07] Rütmimuusika (MP erialale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilastele põhiteadmised ja -oskused rütmimuusika (jazzmuusika) valdkonnas, sh instrumendiõppes, teoorias, solfedžos ja ansamblimängus.
Mooduli õpiväljundid vastavalt spetsialiseerumisele:
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb peamiste rütmimuusika stiilide tüüpilisi faktuurielemente ning vorme
2. omab ülevaadet jazzmuusika suundadest ning oskab selles stiilis muusikat analüütiliselt kuulata;
3. valdab nõutavale tasemel oma valitud rütmimuusika põhiinstrumenti;
3. omab nõutaval tasemel teadmisi jazzharmooniast, -teooriast ja -rütmikast;
4. suudab valitud instrumendil musitseerida ansambli koosseisus;
5. suudab didaktilistest põhimõtetest lähtuvalt juhendada rütmimuusika ansamblit.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
JMX117/2024Jazzteooria ja solfedžo II2 EAPE
JMX105-1/2024Jazzrütmika3 EAPA
JMX105-2/2024Jazzrütmika3 EAPE
JMX115-1/2024Jazzteooria ja solfedžo2 EAPA
JMX115-2/2024Jazzteooria ja solfedžo2 EAPE
JMX205-1/2024Ansambel 2 EAPA
JMX205-2/2024Ansambel 2 EAPE
JMX207-1/2024Vokaalansambel 3 EAPA
JMX207-2/2024Vokaalansambel 3 EAPA
JMX214-1/2024Vokaalansambli didaktika ja praktika3 EAPA
JMX214-2/2024Vokaalansambli didaktika ja praktika3 EAPE
JMX217-1/2024Rütmimuusika ansamblitöö didaktika ja praktika3 EAPA
JMX217-2/2024Rütmimuusika ansamblitöö didaktika ja praktika3 EAPE
JMX801-1/2024Rütmimuusika põhiinstrument 2 EAPA
JMX801-2/2024Rütmimuusika põhiinstrument 2 EAPA
JMX801-3/2024Rütmimuusika põhiinstrument 2 EAPA
JMX801-4/2024Rütmimuusika põhiinstrument 2 EAPE
JMX801-5/2024Rütmimuusika põhiinstrument 2 EAPA
JMX801-6/2024Rütmimuusika põhiinstrument 2 EAPE
JMX805-1/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
JMX805-2/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
JMX805-3/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA

BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD

[BC01] Muusikalugu (MI, MT, IP, MP, HE, JM õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda süvendatud ülevaade Lääne-Euroopa muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab lääne muusikakultuuri ning eesti rahvamuusika alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku;
2. tunneb 10.-21. sajandi muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid;
3. omab ülevaadet olulisemate heliloojate loomelaadist ja tähtsamatest teostest;
4. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga;
5. mõistab muusikaloo põhijooni ja oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
6. tunneb ja mõistab klassikalise muusika tähtsamaid vorme ja žanre (muusikalisi elemente ja struktuure) ning nende seoseid.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTX305/2024Lääne muusikalugu I5 EAPE
MTX306/2024Lääne muusikalugu II5 EAPE
MTX333/2024Eesti muusikalugu5 EAPE
MTX802/2024Sugu popmuusikas3 EAPA
MTX411/2024Bachi vokaalteosed3 EAPA
MTX430/2024Wagner ja Verdi3 EAPA
MTX914/2024Maailma muusikakultuurid3 EAPA
MTX503/2024Eesti kirikumuusika3 EAPA
MTX334/2024Mälutekstid ja biograafiad muusikalookirjutuses3 EAPA
MTX336/2024Kurt Weill ja 20. sajandi muusikakultuur3 EAPA
MTX410/2024Barokkooper3 EAPA
MTX435/2024Muusika filmis3 EAPA
MTX620/2024Etnomusikoloogia alused3 EAPA
MTX803/2024Sissejuhatus popmuusikauuringutesse3 EAPA
MTX307/2024Ülevaade Lääne muusikast5 EAPE
MTX600/2024Sissejuhatus eesti rahvamuusikasse3 EAPE
MTX711/2024Hümnoloogia3 EAPA
MTX810/2024Eesti popmuusikalugu3 EAPE
MTX830/2024Teksti sisse minek3 EAPA
MTX335/2024Modernism ja muusikateater3 EAPA
MTX454/2024Arvo Pärt: sõna ja muusika3 EAPA
MTX771-1/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-2/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-3/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-4/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
VMX500-1/2024Gregoriaani semioloogia ja paleograafia2 EAPA
VMX500-2/2024Gregoriaani semioloogia ja paleograafia2 EAPA

[BC03] Muusikateooria ja analüüs (MI, MT, IP, MP, JM, HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, mis sellisena on eduka muusikaga tegelemise eelduseks.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. orienteerub erinevates muusikastiilides, tunneb üldjoontes erinevates stiilides teoste aluseks olevaid kompositsioonitehnikaid;
3. oskab muusika analüüsimisel kasutada ja rakendada olulisemaid muusikateoreetilisi mõisteid;
4. on võimeline kasutama muusikateooriaalast kirjandust, sh kasutades kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid;
5. on võimeline komponeerima tonaalsel harmoonial põhinevaid muusikalõike, on võimeline komponeerima polüfoonilises faktuuris (sh fuugat), kui see on asjakohane;
6. on võimeline teoreetiliselt kirjeldama klassikalise harmoonia, kontrapunkti ja vormiõpetuse aluseid.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTM215/2024Harmoonia III2 EAPE
MTX841/2024Polüfoonia vaba stiil2 EAPE
MTX860-1/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPA
MTX860-2/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPE
MTX815/2024Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi2 EAPE
MTX843/2024Vaba stiili polüfoonia praktikum2 EAPA
MTX831/2024Polüfoonia range stiil3 EAPE
MTM210-1/2024Harmoonia II2 EAPA
MTM210-2/2024Harmoonia II2 EAPE
MTM205-1/2024Harmoonia I2 EAPA
MTM205-2/2024Harmoonia I2 EAPE
MTX855/2024Muusikateos ja selle ülesehitus3 EAPE
MTX814-1/2024Stiilide harmoonia3 EAPA
MTX814-2/2024Stiilide harmoonia3 EAPE
MTX866-1/2024Muusikalise vormi analüüsi seminar2 EAPA
MTX866-2/2024Muusikalise vormi analüüsi seminar2 EAPA
JMX110-1/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-2/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
JMX110-3/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-4/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
PMX504-1/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPA
PMX504-2/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPE
PMX504-3/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPA
PMX504-4/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPE

[BC04] Humanitaarained ja üldõpingud

Mooduli eesmärk: - avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda ülevaade filosoofia ja kultuuriloo põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub kunsti- ja kultuuriloo põhialustes;
2. on omandanud põhiteadmised muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamisel ja muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
3. suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaliselt suhelda, tunneb erinevate võõrkeele hääldusreegleid ja häälikute transkriptsiooni ning kasutab neid oskuslikult rääkimisel ning laulmisel, kui see on asjakohane;
4. orienteerub EMTA õppekorralduse põhimõtetes, tunneb üliõpilase õigusi ja kohustusi ning on valmis aktiivselt osalema EMTA tegevustes ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
ÜAX400/2024Ülikooliõpingud ja töömaailm2 EAPA
ÜAX100/2024Kultuurilugu3 EAPA
ÜAX001/2024Sissejuhatus filosoofiasse3 EAPE
KOE950/2024Digioskused muusikutele2 EAPA
ÜAX411/2024Eneseväljenduskunsti alused2 EAPA
ÜAX412/2024Lavakunsti ABC2 EAPA
ÜAX702/2024 Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis3 EAPE
ÜAK730/2024Prantsuse keele häälduskursus 2 EAPA
ÜAK750/2024Vene keele foneetika, transkriptsioon2 EAPA
ÜAX930/2024Maailma usundite võrdlev analüüs3 EAPE
ÜAK120-1/2024Inglise keel II3 EAPA
ÜAK120-2/2024Inglise keel II3 EAPE
ÜAK130-1/2024Inglise keel III3 EAPA
ÜAK130-2/2024Inglise keel III3 EAPE
ÜAK410-1/2024Itaalia keel I3 EAPA
ÜAK410-2/2024Itaalia keel I3 EAPE
ÜAK420-1/2024Itaalia keel II3 EAPA
ÜAK420-2/2024Itaalia keel II3 EAPE
ÜAK310-1/2024Prantsuse keel I3 EAPA
ÜAK310-2/2024Prantsuse keel I3 EAPE
ÜAK220-1/2024Saksa keel II3 EAPA
ÜAK220-2/2024Saksa keel II3 EAPE
ÜAK210-1/2024Saksa keel I3 EAPA
ÜAK210-2/2024Saksa keel I3 EAPE
ÜAX301-1/2024Kunstiajalugu3 EAPA
ÜAX301-2/2024Kunstiajalugu3 EAPA
ÜAK320-1/2024Prantsuse keel II3 EAPA
ÜAK320-2/2024Prantsuse keel II3 EAPE
ÜAX900/2024Kaasaegse kunsti probleeme3 EAPA
KOE600/2024Audiovisuaalkunsti ajalugu3 EAPA
KOE860/2024Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi3 EAPE
JMX411-1/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPA
JMX411-2/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPE
PMX401/2024Eesti rahvamuusika ajalugu (rahvapillid)2 EAPE
KOE900-1/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
KOE900-2/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
MAG210/2024Muusika ja seadusandlus4 EAPA
MAG220/2024Turundus ja kommunikatsioon3 EAPA
MAG200/2024Sissejuhatus kultuurikorraldusse3 EAPA
MAG225/2024Muusik ja tema profiil3 EAPA
MAG442/2024Kultuuriprojekti juhtimine3 EAPA
ÜAX600-1/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-2/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-3/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-4/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-5/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-6/2024Kehakultuur2 EAPA
JMX401-1/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-2/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
JMX401-3/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-4/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
ÜAK810-1/2024Ladina keel I3 EAPA
ÜAK810-2/2024Ladina keel I3 EAPE
ÜAK820-1/2024Ladina keel II3 EAPA
ÜAK820-2/2024Ladina keel II3 EAPE
ÜAK627/2024Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele3 EAPA
ÜAK720/2024Saksa keele häälduskursus 2 EAPA
KOE510/2024Audio programmeerimise keel I3 EAPA
KOE511/2024Audio programmeerimise keel II3 EAPA
ÜAK230-1/2024Saksa keel III3 EAPA
ÜAK230-2/2024Saksa keel III3 EAPE
KOE135/2024Elektroakustilise muusika ajalugu3 EAPA
ÜAX230/2024Alexanderi tehnika alused2 EAPA
KMX035/2024Sissejuhatus uurimistöösse3 EAPA
KOE826/202420. sajandi lääne mikrotonaalne muusika3 EAPE
VMX600-1/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX600-2/2024Ajalooline tants2 EAPA
ÜAX231/2024Alexanderi tehnika I1 EAPA
MTX825/2024Väljendusõpetus3 EAPA
ÜAX200/2024Psühholoogilised oskused muusiku elus2 EAPA

BD BAKALAUREUSEEKSAM

[BD04] Bakalaureuseeksam (MP õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on erinevates erialaainetes õpitu kokku võtta ühtseks pildiks muusikapedagoogikast ja valmistuda iseseisvamaks tööks magistrantuuris.
Eksami sooritanud üliõpilane:
1. oskab seostada erinevates kasvatusteaduslikes, üld- ja muusikadidaktika ainetes ning praktilistes muusikaõpingutes saadud teadmisi;
2. oskab seostada teoreetilisi teadmisi ning pedagoogilisel praktikal saadud kogemusi;
3. suudab kirjutada analüütilisel teemakäsitlusel põhineva essee;
4. omab kasvatusteaduslikke ja muusikaalaseid baasteadmisi edasisteks õpinguteks muusikapedagoogika eriala magistrantuuris;
5. suudab ennast praktilisel musitseerimisel tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt väljendada.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MPX114/2024Bakalaureuseeksam10 EAPB

BE VABAAINED