Õppekava kood | 80147 |
Õppekava nimetus | Muusika ja teatrikunst |
Õppekava tase | |
Õppekava maht ainepunktides | 240 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 4 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 01.01.1970 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev |
Õppe läbiviimise õigus
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
- sisseastumiseksamid
Õppekava eesmärgid
Õppekava õpiväljundid
Õppekava lühikirjeldus
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
- diplom
- omistatav kraad
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Edasiõppimise võimalused
Kvalifikatsiooni tase
Pääs tööturule
Õppekava spetsialiseerumised
Õppekava struktuur ja õppeained
DA Doktoritöö muusikateaduses; loovuurimuslik doktoriprojekt muusikas või teatrikunstis
[DA01] Erialaõpingud 20 EAP - Kohustuslik on läbida aine DOK780 3 EAP mahus ja DOK781
Mooduli eesmärk: Erialaõpingute mooduli eesmärgiks on
- kujundada doktorandist oma ala kõrgprofessionaal, arendada tema erialalisi oskusi;
- valmistada doktoranti ette iseseisvaks loominguliseks tegevuseks nii Eestis kui ka välismaal ning anda selleks kogemusi;
- kujundada doktorandist laia silmaringiga loomeisiksus, kes orienteerub laiemalt kunstilistes ja ühiskondlikes küsimustes.
Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite nr 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 saavutamisele.
Erialaõpingute tulemusel doktorant:
1. omab kõrgetasemelisi erialaseid oskusi ja suudab neid iseseisvalt edasi arendada;
2. oskab iseseisvalt ja kriitiliselt analüüsida oma loometegevust, sünteesida ja hinnata uusi erialaspetsiifilisi ideid ning leiab ka ise uusi lähenemisi;
3. omab laiapõhjalist arusaamist kaasaegsetest kunsti ja ühiskonna protsessidest
4. on võimeline vastu võtma otsuseid oma eriala tähtsates küsimustes, mis nõuavad juhtimis- ja meeskonnatööoskusi, innovaatilist mõtlemist ning strateegiliste otsuste tegemise võimet.
- kujundada doktorandist oma ala kõrgprofessionaal, arendada tema erialalisi oskusi;
- valmistada doktoranti ette iseseisvaks loominguliseks tegevuseks nii Eestis kui ka välismaal ning anda selleks kogemusi;
- kujundada doktorandist laia silmaringiga loomeisiksus, kes orienteerub laiemalt kunstilistes ja ühiskondlikes küsimustes.
Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite nr 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 saavutamisele.
Erialaõpingute tulemusel doktorant:
1. omab kõrgetasemelisi erialaseid oskusi ja suudab neid iseseisvalt edasi arendada;
2. oskab iseseisvalt ja kriitiliselt analüüsida oma loometegevust, sünteesida ja hinnata uusi erialaspetsiifilisi ideid ning leiab ka ise uusi lähenemisi;
3. omab laiapõhjalist arusaamist kaasaegsetest kunsti ja ühiskonna protsessidest
4. on võimeline vastu võtma otsuseid oma eriala tähtsates küsimustes, mis nõuavad juhtimis- ja meeskonnatööoskusi, innovaatilist mõtlemist ning strateegiliste otsuste tegemise võimet.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
DOK131-1/2024 | Interdistsiplinaarne teater | 3 EAP | A |
DOK131-2/2024 | Interdistsiplinaarne teater | 3 EAP | A |
DOK131-3/2024 | Interdistsiplinaarne teater | 3 EAP | A |
DOK131-4/2024 | Interdistsiplinaarne teater | 3 EAP | A |
DOK745-2/2024 | Interaktiivne interpretatsioon ja helilooming | 3 EAP | A |
DOK745-4/2024 | Interaktiivne interpretatsioon ja helilooming | 3 EAP | A |
DOK745-6/2024 | Interaktiivne interpretatsioon ja helilooming | 3 EAP | A |
DOK745-8/2024 | Interaktiivne interpretatsioon ja helilooming | 3 EAP | A |
DOK750-1/2024 | Muusika esitusprobleemide seminar | 3 EAP | A |
DOK750-2/2024 | Muusika esitusprobleemide seminar | 3 EAP | A |
DOK750-3/2024 | Muusika esitusprobleemide seminar | 3 EAP | A |
DOK750-4/2024 | Muusika esitusprobleemide seminar | 3 EAP | A |
DOK780-1/2024 | Praktikapõhised uurimismeetodid kunstialadel | 3 EAP | A |
DOK780-2/2024 | Praktikapõhised uurimismeetodid kunstialadel | 3 EAP | A |
DOK101-1/2024 | Meistrikursus | 1 EAP | A |
DOK101-2/2024 | Meistrikursus | 1 EAP | A |
DOK101-3/2024 | Meistrikursus | 1 EAP | A |
DOK101-4/2024 | Meistrikursus | 1 EAP | A |
DOK781/2024 | Akadeemiline kirjutamine ja teaduseetika | 4 EAP | A |
DB Doktoritööd või loovuurimuslikku doktoriprojekti toetavad põhiõpingud
[DB01] Valikõpingud 20 EAP (sh 5 EAP mahus aineid kultuuriteooria ja filosoofia valdkonnast)
Mooduli eesmärk: Valikainete moodul annab laiaulatuslikuma akadeemilise tausta doktoriõpingute teostamiseks ja on oluliseks eeldusteks iseseisvas kunstilises, teaduslikus ning juhendamistegevuses. Mooduli eesmärgid on:
- täiendada üliõpilaste oskusi iseseisva kunstilise tegevuse ning teadustööga seonduvate tegevuste algatamiseks ja läbiviimiseks;
- arendada valdkondadevahelisi ülekantavaid oskusi, sh saada ülevaade kunstilise tegevuse ja teadustöö eetikast, õppida looma interdistsiplinaarseid seoseid erinevate kunsti- ja teadusalade vahel ning parandada oma eneseväljendus-, juhtimis- ja õpetamisoskusi;
- kujundada laiapõhjalisi ja süsteemseid teadmisi tänapäeva kunstipraktikast ning humanitaar- ja sotsiaalteaduse aktuaalsetest probleemidest, meetoditest ja uurimissuundadest, samuti arusaama valdkondadevaheliste teadmiste ja uurimismeetodite tähendusest ja ulatusest;
- kujundada oskust seostada oma erialast tegevust valdkonna üldiste probleemidega;
- anda võimalus rakendada oma teadmisi teiste õpetamisel.
Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite nr 3, 4, 5, 6, 9 saavutamisele.
Edukalt mooduli läbinud doktorant:
1. on omandanud piisavad teadmised kaasaegse kunsti ja teaduse põhiolemusest, rollist ning kohast ühiskonnas;
2. on võimeline orienteeruma Eesti ja kogu Euroopa Liidu kunsti-, kõrgharidus- ning teadusmaastikul;
3. on suuteline demonstreerima piisavat analüüsi- ja sünteesivõimet, et lahendada püstitatud kunstilist, teaduslikku või pedagoogilist ülesannet olemasolevatest ressurssidest lähtudes;
4. kasutab kohaseid meetodeid püstitatud ülesande lahendamiseks.
- täiendada üliõpilaste oskusi iseseisva kunstilise tegevuse ning teadustööga seonduvate tegevuste algatamiseks ja läbiviimiseks;
- arendada valdkondadevahelisi ülekantavaid oskusi, sh saada ülevaade kunstilise tegevuse ja teadustöö eetikast, õppida looma interdistsiplinaarseid seoseid erinevate kunsti- ja teadusalade vahel ning parandada oma eneseväljendus-, juhtimis- ja õpetamisoskusi;
- kujundada laiapõhjalisi ja süsteemseid teadmisi tänapäeva kunstipraktikast ning humanitaar- ja sotsiaalteaduse aktuaalsetest probleemidest, meetoditest ja uurimissuundadest, samuti arusaama valdkondadevaheliste teadmiste ja uurimismeetodite tähendusest ja ulatusest;
- kujundada oskust seostada oma erialast tegevust valdkonna üldiste probleemidega;
- anda võimalus rakendada oma teadmisi teiste õpetamisel.
Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite nr 3, 4, 5, 6, 9 saavutamisele.
Edukalt mooduli läbinud doktorant:
1. on omandanud piisavad teadmised kaasaegse kunsti ja teaduse põhiolemusest, rollist ning kohast ühiskonnas;
2. on võimeline orienteeruma Eesti ja kogu Euroopa Liidu kunsti-, kõrgharidus- ning teadusmaastikul;
3. on suuteline demonstreerima piisavat analüüsi- ja sünteesivõimet, et lahendada püstitatud kunstilist, teaduslikku või pedagoogilist ülesannet olemasolevatest ressurssidest lähtudes;
4. kasutab kohaseid meetodeid püstitatud ülesande lahendamiseks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
DOK310/2021 | Filosoofiline ja pedagoogiline antropoloogia | 3 EAP | E |
DOK314/2021 | Inimesefilosoofia | 3 EAP | E |
DOK420/2008 | Kriitikaseminar | 3 EAP | A |
DOK431-1/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 3 EAP | A |
DOK431-2/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 3 EAP | A |
DOK431-3/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 3 EAP | A |
DOK431-4/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 3 EAP | A |
DOK440/2024 | Muusikaesteetika | 3 EAP | E |
DOK460/2024 | Harmoonilise kontrapunkti teooria ja analüüs | 9 EAP | E |
DOK500/2020 | Alexanderi tehnika praktikas | 2 EAP | A |
DOK551-1/2024 | Publikatsioonid ja ettekanded | 3 EAP | A |
DOK551-2/2024 | Publikatsioonid ja ettekanded | 3 EAP | A |
DOK551-3/2024 | Publikatsioonid ja ettekanded | 3 EAP | A |
DOK551-4/2024 | Publikatsioonid ja ettekanded | 3 EAP | A |
DOK660/2024 | Tänapäevased kultuuriteooriad | 5 EAP | A |
DOK730-1/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
DOK730-2/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
DOK730-3/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
DOK730-4/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
DOK740-1/2024 | Muusikaloo historiograafia | 3 EAP | A |
DOK740-2/2024 | Muusikaloo historiograafia | 3 EAP | A |
DOK740-3/2024 | Muusikaloo historiograafia | 3 EAP | A |
DOK740-4/2024 | Muusikaloo historiograafia | 3 EAP | A |
DOK760-1/2024 | Muusikateaduse metodoloogia I | 5 EAP | A |
DOK760-2/2024 | Muusikateaduse metodoloogia I | 5 EAP | A |
DOK765/2024 | Semiootiline muusikaanalüüs | 3 EAP | A |
DOK770/2024 | Avalik esinemine. Teooria ja praktika. | 2 EAP | A |
MTX803/2024 | Sissejuhatus popmuusikauuringutesse | 3 EAP | A |
MAG662/2024 | Õppekülastused | 3 EAP | A |
MAG442/2024 | Kultuuriprojekti juhtimine | 3 EAP | A |
DOK735/2024 | Interdistsiplinaarsed meetodid muusikateaduses | 3 EAP | A |
DOK450/2024 | Posttonaalse muusika teooria ja analüüs | 9 EAP | E |
DK8600/2024 | Teadusfilosoofia | 6 EAP | A |
DC doktoriõppe õpiväljundite saavutamiseks vajalikud täiendavad õpingud ja praktika
[DC01] Kõrgkoolipedagoogika 6 EAP - Kohustuslik on läbida DOK305 5 EAP mahus ja DOK301 vähemalt 1 EAP mahus
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk:
- soodustada tulevaseks õppejõutööks ülikoolis vajalike pedagoogiliste (s.h didaktiliste) teadmiste ja oskuste kujunemist;
- luua tingimused õppejõutööks olulise refleksiivse kompetentsuse kujunemiseks;
- luua läbi õppekorralduse võimalusi sotsiaalse (s.h pedagoogilise eetikaga seonduva) kompetentsuse arenguks.
Moodul on suunatud õppekava õpiväljundite nr 2, 3, 6, 9 saavutamisele.
Mooduli läbinud doktorant:
1. omab teadmisi üliõpilaste kui täiskasvanud õppijate õpiprotsesside eripärast ja nende protsesside mõjutamise võimalustest;
2. suudab analüüsida mis tahes erialal toimuvat õppetööd nii üliõpilaste kui õppejõudude tegevusest ning nende omavahelisest interaktsioonist lähtudes;
3. tunneb iseenda kui potentsiaalse tulevase õppejõu võimalikke nõrku ja tugevaid külgi ning omab teadmisi kompensatoorsetest mehhanismidest;
4. väärtustab elukestvat õppimist ning omab selleks soodsat vaimuhoiakut;
5. tunneb paljusid oma erialas kasutatavaid õpetamismeetodeid ning suudab põhjendada nende valikut vastavalt situatsioonile.
- soodustada tulevaseks õppejõutööks ülikoolis vajalike pedagoogiliste (s.h didaktiliste) teadmiste ja oskuste kujunemist;
- luua tingimused õppejõutööks olulise refleksiivse kompetentsuse kujunemiseks;
- luua läbi õppekorralduse võimalusi sotsiaalse (s.h pedagoogilise eetikaga seonduva) kompetentsuse arenguks.
Moodul on suunatud õppekava õpiväljundite nr 2, 3, 6, 9 saavutamisele.
Mooduli läbinud doktorant:
1. omab teadmisi üliõpilaste kui täiskasvanud õppijate õpiprotsesside eripärast ja nende protsesside mõjutamise võimalustest;
2. suudab analüüsida mis tahes erialal toimuvat õppetööd nii üliõpilaste kui õppejõudude tegevusest ning nende omavahelisest interaktsioonist lähtudes;
3. tunneb iseenda kui potentsiaalse tulevase õppejõu võimalikke nõrku ja tugevaid külgi ning omab teadmisi kompensatoorsetest mehhanismidest;
4. väärtustab elukestvat õppimist ning omab selleks soodsat vaimuhoiakut;
5. tunneb paljusid oma erialas kasutatavaid õpetamismeetodeid ning suudab põhjendada nende valikut vastavalt situatsioonile.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
DOK301/2024 | Ülikoolis õpetamise praktika | 1 EAP | A |
DOK305/2024 | Kõrgkoolipedagoogika | 6 EAP | E |
DD
[DD01] Loomingulis-uurimuslik doktoriprojekt 180 EAP - kohustuslik moodul
Mooduli eesmärk: Loomingulis-uurimusliku doktoriprojekti eesmärgiks on erialaseks tegevuseks vajalike oskuste ja teadmiste lõplik viimistlemine ning uute teadmiste ja loominguliste väljendusvõimaluste loomine.
Moodul on suunatud õppekava õpiväljundite nr 1, 3, 4, 7, 8 saavutamisele.
Loomingulis-uurimusliku doktoriprojekti kaitsnud interpreet:
1. oskab algatada, kavandada ja läbi viia iseseisvaid loometöid, mis suudavad konkureerida rahvusvahelises kontekstis;
2. on võimeline suuliselt ja kirjalikult arutlema erialaste probleemide üle, toetudes vastavale teoreetilisele alusele;
3. oskab määrata oma vajadusi uute oskuste või teadmiste järele ning neid loovalt arendada;
4. oskab toetada teiste õppimist nii hariduse ja teaduse kontekstis kui ka laiemal ühiskondlikul tasandil;
5. oskab edasi anda oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel.
Moodul on suunatud õppekava õpiväljundite nr 1, 3, 4, 7, 8 saavutamisele.
Loomingulis-uurimusliku doktoriprojekti kaitsnud interpreet:
1. oskab algatada, kavandada ja läbi viia iseseisvaid loometöid, mis suudavad konkureerida rahvusvahelises kontekstis;
2. on võimeline suuliselt ja kirjalikult arutlema erialaste probleemide üle, toetudes vastavale teoreetilisele alusele;
3. oskab määrata oma vajadusi uute oskuste või teadmiste järele ning neid loovalt arendada;
4. oskab toetada teiste õppimist nii hariduse ja teaduse kontekstis kui ka laiemal ühiskondlikul tasandil;
5. oskab edasi anda oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
DOK031/2024 | Loominguline töö I | 35 EAP | E |
DOK032/2024 | Loominguline töö II | 35 EAP | E |
DOK033/2024 | Loominguline töö III | 35 EAP | E |
DOK034/2024 | Loominguline töö IV | 35 EAP | E |
DOK060-1/2024 | Doktoritöö | 5 EAP | A |
DOK060-2/2024 | Doktoritöö | 5 EAP | A |
DOK060-3/2024 | Doktoritöö | 5 EAP | A |
DOK060-4/2024 | Doktoritöö | 25 EAP | T |