Õppekava kood | 100925 |
Õppekava nimetus | Muusikateadus |
Õppekava tase | magistriõpe |
Õppekava maht ainepunktides | 120 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 2 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 30.11.2009 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 18.11.2009, 18.03.2015 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon; lisanõudeks muusikaline ettevalmistus bakalaureuseõppe tasemel
bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon; lisanõudeks muusikaline ettevalmistus bakalaureuseõppe tasemel
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam: essee, kollokvium.
sisseastumiseksam: essee, kollokvium.
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärgiks on:
- pakkuda kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu ning muusikateadusliku uurimistöö nõudmistega arvestavat koolitust, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks või õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostöö- ning juhtimisoskusi.
- pakkuda kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu ning muusikateadusliku uurimistöö nõudmistega arvestavat koolitust, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks või õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostöö- ning juhtimisoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. omab süsteemset ülevaadet muusikateaduse erinevatest valdkondadest, uurimismeetoditest ja aktuaalsetest suundumustest, omab põhjalikumat ettekujutust ja uurimistöö kogemust ühes muusikateaduse valdkonnas;
2. on võimeline nägema ja püstitama muusikateaduslikke uurimisprobleeme nii varasemas kui teda ümbritsevas muusikaelus ning leidma nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on valmis iseseisvaks erialaseks tööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtumis- ja meeskonnatööoskusi;
4. on võimeline pädevalt edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
5. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ja rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
6. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
7. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
8. on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
1. omab süsteemset ülevaadet muusikateaduse erinevatest valdkondadest, uurimismeetoditest ja aktuaalsetest suundumustest, omab põhjalikumat ettekujutust ja uurimistöö kogemust ühes muusikateaduse valdkonnas;
2. on võimeline nägema ja püstitama muusikateaduslikke uurimisprobleeme nii varasemas kui teda ümbritsevas muusikaelus ning leidma nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on valmis iseseisvaks erialaseks tööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtumis- ja meeskonnatööoskusi;
4. on võimeline pädevalt edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
5. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ja rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
6. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
7. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
8. on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Erialased õpingud 35 EAP
B Praktilised muusikaõpingud 10 EAP
- Praktilised muusikaõpingud (valikmoodul)
C Pedagoogilised ja üldõpingud 40 EAP
- Ettevõtlikkuse alused
- Õpetajakoolitus
- Üldõpingud
D Magistritöö 30 EAP
E Vabaained 5 EAP
A Erialased õpingud 35 EAP
B Praktilised muusikaõpingud 10 EAP
- Praktilised muusikaõpingud (valikmoodul)
C Pedagoogilised ja üldõpingud 40 EAP
- Ettevõtlikkuse alused
- Õpetajakoolitus
- Üldõpingud
D Magistritöö 30 EAP
E Vabaained 5 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul aineid 35 EAP mahus moodulist A. Moodulistest B läbib üliõpilane õpingute jooksul vabalt valitud aineid 10 EAP mahus.Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul vabalt valitud aineid 40 EAP ulatuses. Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala läbimiseks tuleb õpetajakoolituse mooduli aineid valida 32 EAP mahus (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega kokku 45 EAP mahus).
Mooduli D läbimine on kohustuslik. Õppekava täitmiseks võib üliõpilane valida 5 EAP mahus vabaineid kogu EMTA ainekataloogist või teistest ülikoolidest.
Mooduli D läbimine on kohustuslik. Õppekava täitmiseks võib üliõpilane valida 5 EAP mahus vabaineid kogu EMTA ainekataloogist või teistest ülikoolidest.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
Õppekava täitmine täies mahus 90 EAP (erialased ained 35 EAP, praktilised muusikaõpingud 10 EAP, pedagoogilised ja üldõpingud 40 EAP, vabaained 5 EAP) ning magistritöö kaitsmine 30 EAP.
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
kunstide magister /Master of Arts/
kunstide magister /Master of Arts/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusikateaduse, -pedagoogika ja kultuurikorralduse osakond
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal.
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Muusikateadus 120 EAP
Õppekava struktuur ja õppeained
MA ERIALA
[MA04] Erialased õpingud (MT õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase erialaseid uurimistöö tegemise oskusi ning neid toetavaid oskusi, sh muusikateadusliku teksti lugemine ja analüüs, muusikalise teksti ja kuulatava muusika analüüs, muusikast kirjutamine.
Valida aineid 35 EAP mahus, sh kohustuslikud ained MTX020, MTX021, MTX730 ja MTX772. Ülejäänud ainete valik sõltub magistritööks valitud muusikateaduse valdkonnast.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab süsteemset ülevaadet muusikateaduse erinevatest valdkondadest, uurimismeetoditest ja aktuaalsetest suundumustest, omab põhjalikumat ettekujutust ja uurimistöö kogemust ühes muusikateaduse valdkonnas;
2. on võimeline nägema ja püstitama muusikateaduslikke uurimisprobleeme nii varasemas kui teda ümbritsevas muusikaelus ning leidma nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
4. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ja rakendama iseseisvas erialases tegevuses.
Valida aineid 35 EAP mahus, sh kohustuslikud ained MTX020, MTX021, MTX730 ja MTX772. Ülejäänud ainete valik sõltub magistritööks valitud muusikateaduse valdkonnast.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab süsteemset ülevaadet muusikateaduse erinevatest valdkondadest, uurimismeetoditest ja aktuaalsetest suundumustest, omab põhjalikumat ettekujutust ja uurimistöö kogemust ühes muusikateaduse valdkonnas;
2. on võimeline nägema ja püstitama muusikateaduslikke uurimisprobleeme nii varasemas kui teda ümbritsevas muusikaelus ning leidma nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
4. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ja rakendama iseseisvas erialases tegevuses.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
IND401-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
MTX020/2024 | Muusikateaduse metodoloogia I | 5 EAP | E |
MTX021/2024 | Muusikateaduse metodoloogia II | 5 EAP | E |
MTX231/2024 | Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses | 3 EAP | A |
MTX334/2024 | Mälutekstid ja biograafiad muusikalookirjutuses | 3 EAP | A |
MTX435/2024 | Muusika filmis | 3 EAP | A |
MTX711/2024 | Hümnoloogia | 3 EAP | A |
MTX772-1/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-2/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-3/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-4/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX802/2024 | Sugu popmuusikas | 3 EAP | A |
MTX867/2024 | Sonaadivorm ja kontserdivorm 19. saj. ja 20. saj. esimese poole muusikas | 3 EAP | A |
MTX870-1/2024 | Posttonaalse muusika teooria ja analüüs | 3 EAP | A |
MTX870-2/2024 | Posttonaalse muusika teooria ja analüüs | 3 EAP | E |
MTX871-1/2024 | Harmoonilise kontrapunkti teooria ja analüüs | 3 EAP | A |
MTX871-2/2024 | Harmoonilise kontrapunkti teooria ja analüüs | 3 EAP | E |
MTX335/2024 | Modernism ja muusikateater | 3 EAP | A |
MTX336/2024 | Kurt Weill ja 20. sajandi muusikakultuur | 3 EAP | A |
MTX410/2024 | Barokkooper | 3 EAP | A |
MTX411/2024 | Bachi vokaalteosed | 3 EAP | A |
MTX430/2024 | Wagner ja Verdi | 3 EAP | A |
MTX431/2024 | Schönbergi eel ja järel | 3 EAP | A |
MTX432/2024 | Muusikateater ja režii 21. sajandil | 3 EAP | A |
MTX454/2024 | Arvo Pärt: sõna ja muusika | 3 EAP | A |
MTX503/2024 | Eesti kirikumuusika | 3 EAP | A |
MTX730/2024 | Kriitikaseminar | 3 EAP | A |
MTX803/2024 | Sissejuhatus popmuusikauuringutesse | 3 EAP | A |
MTX868/2024 | Kaasaegse muusika analüüsi seminar | 3 EAP | A |
MTX914/2024 | Maailma muusikakultuurid | 3 EAP | A |
PMX916-1/2024 | Pärimusmuusika noodistamine ja analüüs | 3 EAP | A |
PMX916-2/2024 | Pärimusmuusika noodistamine ja analüüs | 3 EAP | A |
MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[MB08] Praktilised muusikaõpingud (MT õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalisi võimeid ja oskusi praktilise musitseerimise alal.
Valida aineid 10 EAP ulatuses.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on täiendanud oma pillimängu, laulmise või dirigeerimise oskusi;
2. on edasi arendanud oma muusikalisi võimeid, sh muusika kuulamise ja nooditeksti analüüsi oskust, mis aitavad lahendada erialaseid probleeme;
3. suudab osaleda ja teha meeskonnatööd erinevates muusikalistes projektides.
Valida aineid 10 EAP ulatuses.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on täiendanud oma pillimängu, laulmise või dirigeerimise oskusi;
2. on edasi arendanud oma muusikalisi võimeid, sh muusika kuulamise ja nooditeksti analüüsi oskust, mis aitavad lahendada erialaseid probleeme;
3. suudab osaleda ja teha meeskonnatööd erinevates muusikalistes projektides.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
DGX011-1/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-2/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-3/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX211-4/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX011-4/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX211-1/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX211-2/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX211-3/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX707-1/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX707-2/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX707-3/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX707-4/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
JMX220-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KOE110/2024 | Arvutinotatsioon | 3 EAP | A |
KOE711/2024 | Helirežii alused | 3 EAP | A |
KOE721-1/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-2/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
KOE721-3/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE800/2024 | Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse | 2 EAP | A |
LAH795-1/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-2/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-3/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-4/2024 | Hääleseade | 2 EAP | E |
MIX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MTM003-1/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | A |
MTM003-2/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | E |
MTM054-1/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | A |
MTM054-2/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | E |
NIX950-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
PMX206-1/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 3 EAP | A |
PMX206-2/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 3 EAP | A |
PMX206-3/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 3 EAP | A |
PMX206-4/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 3 EAP | E |
VMX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX600-1/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX600-2/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX926-1/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX926-2/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX926-3/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX926-4/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[MC02] Ettevõtlikkuse alused (valikmoodul)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on pakkuda muusikaerialade üliõpilastele teadmisi kultuuriettevõtlusest, loomemajanduse keskkonnast ning arendada praktilisi oskusi iseseisvalt vabaturumajanduslikus kultuuriruumis loovisikuna tegutsemiseks.
Kohustuslik läbida üks aine vabal valikul, lisaks võib üliõpilane moodulist valida üksikuid aineid või läbida moodul 20 EAP mahus sh kohustuslike ainetena MAG500 ja lõputöö MAG902. Ettevõtlikkuse valdkonna aineid võib valida ka EKA-st.
AV erialal soovitav valida MAG902, lisaks ained MAG502, MAG615.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab üldteadmisi Eesti kultuuripoliitika, lepinguõiguse ja intellektuaalomandi põhialustest;
2. omab algteadmisi kultuuriprojektide rahastamisvõimalustest, läbiviimisest ning erinevatest juriidilistest vormidest loovisikuna tegutsemiseks;
3. on võimeline koostama projektikirjeldust ning orienteeruma kultuurivaldkonda suunavates õigusaktides;
4. suudab osaleda meeskonnatöös;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas (näiteks kultuuriturundus, autoriõigus, projektijuhtimine) ning suudab end sel teemal kirjalikult väljendada, suuliselt argumenteerida ning osaleda sellekohastes aruteludes.
Kohustuslik läbida üks aine vabal valikul, lisaks võib üliõpilane moodulist valida üksikuid aineid või läbida moodul 20 EAP mahus sh kohustuslike ainetena MAG500 ja lõputöö MAG902. Ettevõtlikkuse valdkonna aineid võib valida ka EKA-st.
AV erialal soovitav valida MAG902, lisaks ained MAG502, MAG615.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab üldteadmisi Eesti kultuuripoliitika, lepinguõiguse ja intellektuaalomandi põhialustest;
2. omab algteadmisi kultuuriprojektide rahastamisvõimalustest, läbiviimisest ning erinevatest juriidilistest vormidest loovisikuna tegutsemiseks;
3. on võimeline koostama projektikirjeldust ning orienteeruma kultuurivaldkonda suunavates õigusaktides;
4. suudab osaleda meeskonnatöös;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas (näiteks kultuuriturundus, autoriõigus, projektijuhtimine) ning suudab end sel teemal kirjalikult väljendada, suuliselt argumenteerida ning osaleda sellekohastes aruteludes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MAG902/2024 | Kultuuriettevõtluse lõputöö | 10 EAP | E |
MAG502/2024 | Praktiline projektitöö | 3 EAP | A |
MAG500/2024 | Karjääriplaan | 4 EAP | A |
MAG442/2024 | Kultuuriprojekti juhtimine | 3 EAP | A |
MAG352/2024 | MAPSI e-kursus | 3 EAP | A |
MAG225/2024 | Muusik ja tema profiil | 3 EAP | A |
MAG220/2024 | Turundus ja kommunikatsioon | 3 EAP | A |
MAG215/2024 | Kontserdiproduktsiooni seminar | 3 EAP | A |
MAG210/2024 | Muusika ja seadusandlus | 4 EAP | A |
MAG200/2024 | Sissejuhatus kultuurikorraldusse | 3 EAP | A |
MAG615/2024 | Loovisikud ühiskonnas | 3 EAP | A |
[MC03] Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala (valikmoodul)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase pedagoogilisi oskusi töötamiseks muusikakooli õpetajana.
HL: Kohustuslik valida MTX720. Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus lisaks valida ained PEX902, MTX906, KMX029, ÜAX205.
JM ja IM: JM üliõpilastel kohustus valida vähemalt 29 EAP (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega 45 EAP). IM eriala muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilaste ained sõltuvad erialainstrumendist.
MI: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vastavalt erialale vähemalt 29-35 EAP, teistel võimalus valida üksikuid aineid.
MT: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vähemalt 32 EAP, sh KMX029, PEX902, MTX906 ja ÜAX205 (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega vähemalt 45 EAP)
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
4. on võimeline materjaliga iseseisvalt töötades valmistama ette loenguid ja praktilisi tunde;
5. on võimeline valima ja iseseisvalt koostama harjutusi ja ülesandeid.
HL: Kohustuslik valida MTX720. Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus lisaks valida ained PEX902, MTX906, KMX029, ÜAX205.
JM ja IM: JM üliõpilastel kohustus valida vähemalt 29 EAP (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega 45 EAP). IM eriala muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilaste ained sõltuvad erialainstrumendist.
MI: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vastavalt erialale vähemalt 29-35 EAP, teistel võimalus valida üksikuid aineid.
MT: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vähemalt 32 EAP, sh KMX029, PEX902, MTX906 ja ÜAX205 (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega vähemalt 45 EAP)
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
4. on võimeline materjaliga iseseisvalt töötades valmistama ette loenguid ja praktilisi tunde;
5. on võimeline valima ja iseseisvalt koostama harjutusi ja ülesandeid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX902/2024 | Pedagoogiline lõputöö | 10 EAP | E |
PEX906-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-3/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-4/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | E |
ÜAX232/2024 | Alexanderi tehnika II | 1 EAP | A |
ÜAX230/2024 | Alexanderi tehnika alused | 2 EAP | A |
ÜAX205/2024 | Arengupsühholoogia | 3 EAP | E |
PEX602-1/2024 | Muusikaõpetuse didaktika seminar | 3 EAP | A |
PEX602-2/2024 | Muusikaõpetuse didaktika seminar | 3 EAP | A |
NIX600-1/2024 | Vaba improvisatsiooni ajalugu | 3 EAP | A |
NIX600-2/2024 | Vaba improvisatsiooni ajalugu | 3 EAP | A |
MTX906-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 5 EAP | A |
MTX906-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 5 EAP | A |
MTX906-3/2024 | Pedagoogiline praktika | 5 EAP | A |
MTX721/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
MTX720/2024 | Kuulmispsühholoogia ja akustika | 3 EAP | E |
LAX600/2024 | Foniaatria | 2 EAP | A |
LAX400-1/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
LAX400-2/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
KMX520/2024 | Loovuspsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX510/2024 | Suhtlemispsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX029/2024 | Haridusteadused ja ülddidaktika | 4 EAP | E |
DGX995-1/2024 | Kooridistsipliinide õpetamise metoodika ja praktika | 3 EAP | A |
DGX995-2/2024 | Kooridistsipliinide õpetamise metoodika ja praktika | 3 EAP | A |
PEX605-1/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
PEX605-2/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
[MC04] Üldõpingud
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, toetada tasakaalustatud arengut.
Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX250/2024 | Teadustöö alused | 3 EAP | A |
ÜAX930/2024 | Maailma usundite võrdlev analüüs | 3 EAP | E |
ÜAX900/2024 | Kaasaegse kunsti probleeme | 3 EAP | A |
ÜAX702/2024 | Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis | 3 EAP | E |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX412/2024 | Lavakunsti ABC | 2 EAP | A |
ÜAX301-1/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX301-2/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX006/2024 | Filosoofia eriseminar | 3 EAP | E |
ÜAK820-1/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | A |
ÜAK820-2/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | E |
ÜAK420-1/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | A |
ÜAK420-2/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | E |
ÜAK410-1/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | A |
ÜAK410-2/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | E |
ÜAK320-1/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | A |
ÜAK320-2/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | E |
ÜAK310-1/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | A |
ÜAK310-2/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | E |
ÜAK230-1/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | A |
ÜAK230-2/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | E |
ÜAK220-1/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | A |
ÜAK220-2/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | E |
ÜAK210-1/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | A |
ÜAK210-2/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | E |
ÜAK130-1/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | A |
ÜAK130-2/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | E |
ÜAK120-1/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK120-2/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX231/2024 | Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses | 3 EAP | A |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
JMX411-1/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | A |
JMX411-2/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | E |
LKX401-1/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX401-2/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX410-1/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX410-2/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-3/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-4/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX422/2024 | Kaasaegne teater | 3 EAP | A |
LKX600-1/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-2/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-3/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
ÜAK810-1/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | A |
ÜAK810-2/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | E |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
MD MAGISTRIEKSAM
[MD02] Magistritöö (MT õppekavale)
Mooduli eesmärk: Magistritöö eesmärgiks on anda üliõpilasele kogemus kõigile tänapäevase teadusliku töö nõuetele vastava uurimistöö tegemisest, mis loob eelduse erinevate ülesannete lahendamiseks erialasele tööle suundumisel või õpingute jätkamiseks doktoriõppes.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab põhjalikku ettekujutust ja uurimistöö kogemust ühes muusikateaduse valdkonnas;
2. on võimeline nägema ja püstitama muusikateaduslikke uurimisprobleeme ning leidma nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ja rakendama iseseisvas erialases tegevuses.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab põhjalikku ettekujutust ja uurimistöö kogemust ühes muusikateaduse valdkonnas;
2. on võimeline nägema ja püstitama muusikateaduslikke uurimisprobleeme ning leidma nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ja rakendama iseseisvas erialases tegevuses.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX113/2024 | Magistritöö | 30 EAP | T |
ME VABAAINED
[ME01] Vabaained
Mooduli eesmärk: Vabaained võimaldavad üliõpilasel isiklike eelistuste põhjal oma haridusteed kujundada ning omandada süvendatud teadmisi ja oskusi huvipakkuvates õppevaldkondades. Vabaaineid võib valida EMTA-s või mõnes teises kõrgkoolis õpetatavate ainete hulgast.
Vabaineid valinud ja läbinud üliõpilane:
1) oskab rakendada õppeaine kontekstis omandatud teadmisi ja oskusi probleemide lahendamisel ning praktiliste väljakutsete ületamisel.
2) suudab seada eesmärke, planeerida aega ja ressursse, ning rakendada erinevaid õppestrateegiaid ja -tehnikaid õppeprotsessi toetamiseks.
3) suudab arendada mitmekülgseid oskusi ja pädevusi vabalt valitavate õppeainete kaudu ning valmistuda tõhusalt erinevateks eluvaldkondadeks.
Vabaineid valinud ja läbinud üliõpilane:
1) oskab rakendada õppeaine kontekstis omandatud teadmisi ja oskusi probleemide lahendamisel ning praktiliste väljakutsete ületamisel.
2) suudab seada eesmärke, planeerida aega ja ressursse, ning rakendada erinevaid õppestrateegiaid ja -tehnikaid õppeprotsessi toetamiseks.
3) suudab arendada mitmekülgseid oskusi ja pädevusi vabalt valitavate õppeainete kaudu ning valmistuda tõhusalt erinevateks eluvaldkondadeks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|