Õppekava kood | 101044 |
Õppekava nimetus | Helilooming ja muusikatehnoloogia |
Õppekava tase | magistriõpe |
Õppekava maht ainepunktides | 120 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 2 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 30.11.2009 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 18.11.2009, 18.03.2015, 15.04.2020 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus bakalaureuseõppe tasemel
bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus bakalaureuseõppe tasemel
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam erialas
sisseastumiseksam erialas
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärgiks on:
- pakkuda eelneva esimese astme kõrghariduse omandanud üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks ning õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet, koostööoskusi ja juhtimisoskusi.
- pakkuda eelneva esimese astme kõrghariduse omandanud üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks ning õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet, koostööoskusi ja juhtimisoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab, vastavalt oma erialasele spetsialiseerumisele:
1.1 luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsele heliloojale;
1.2 heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada avarat spektrit heliloomingu tehnilistest vahenditest;
1.3 iseseisvalt ära tunda helisalvestusega seotud tehnilisi ja esteetilisi probleeme ja neid kohaste meetoditega lahendada, suudab kohaneda erinevate salvestuse olukordadega ning juhtida helisalvestusprotsessi;
2. on valmis iseseisvaks erialaseks tööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
3. on võimeline pädevalt edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
4. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas;
5. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
6. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
7. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
8. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
1. suudab, vastavalt oma erialasele spetsialiseerumisele:
1.1 luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsele heliloojale;
1.2 heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada avarat spektrit heliloomingu tehnilistest vahenditest;
1.3 iseseisvalt ära tunda helisalvestusega seotud tehnilisi ja esteetilisi probleeme ja neid kohaste meetoditega lahendada, suudab kohaneda erinevate salvestuse olukordadega ning juhtida helisalvestusprotsessi;
2. on valmis iseseisvaks erialaseks tööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
3. on võimeline pädevalt edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
4. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas;
5. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
6. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
7. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
8. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Eriala 30 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 35 EAP
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 35 EAP
- Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika
- Ettevõtlikkuse alused
- Õpetajakoolitus (valikmoodul)
- Üldõpingud
D Magistrieksam 15 EAP
E Vabaained 5 EAP
A Eriala 30 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 35 EAP
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 35 EAP
- Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika
- Ettevõtlikkuse alused
- Õpetajakoolitus (valikmoodul)
- Üldõpingud
D Magistrieksam 15 EAP
E Vabaained 5 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Mooduli A läbimine on üliõpilasele tervikuna kohustuslik. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 35 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane 35 EAP mahus aineid, sh on kohustuslik valida üks lõputööd sisaldav moodul (Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika, Ettevõtlikkuse alused või Õpetajakoolitus). Vabaaineid 5 EAP mahus võib valida õpingute jooksul EMTA ainekataloogist või teistest kõrgkoolidest. Mooduli D läbimine on kohustuslik.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 105 EAP (eriala 30 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 35 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 35 EAP, vabaained 5 EAP) ning magistrieksami sooritamine 15 EAP.
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
kunstide magister /Master of Arts/
kunstide magister /Master of Arts/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Heliloomingu ning improvisatsioonilise muusika ja kaasaegsete etenduskunstide osakond
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooni-raamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal.
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Helilooming ja muusikatehnoloogia
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Õppekava struktuur ja õppeained
MA ERIALA
[MA03] Eriala (HL õppekavale)
Mooduli eesmärk: Arendada üliõpilase loovust, enesekriitilist suhtumist oma loomingusse, võimet ja vajadust näha oma loomingut avaras, kogu maailma kultuurilist mitmekesisust hõlmavas kontekstis; täiustada muusika loomise tehnilisi oskusi, eriti orkestratsiooni vallas rõhuga nüüdistehnoloogiatele ja tehnikatele.
Kohustuslik moodul vastavalt spetsialiseerumisele.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi ideid väljendada veenvalt ja arusaadavalt;
2. on võimeline põhjendama oma loomingulisi valikukriteeriume ja nägema oma valikuid avaras perspektiivis;
3. tunneb end kindlalt euroopa orkestrimuusika traditsiooniliste ja kaasaegsete väljendusvahendite kasutamises;
4. suudab pakkuda oma loominguliste ideede väljendamiseks uusi lahendusi.
Kohustuslik moodul vastavalt spetsialiseerumisele.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi ideid väljendada veenvalt ja arusaadavalt;
2. on võimeline põhjendama oma loomingulisi valikukriteeriume ja nägema oma valikuid avaras perspektiivis;
3. tunneb end kindlalt euroopa orkestrimuusika traditsiooniliste ja kaasaegsete väljendusvahendite kasutamises;
4. suudab pakkuda oma loominguliste ideede väljendamiseks uusi lahendusi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOE101-1/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOE101-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOE101-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX101-1/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX101-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX101-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[MB14] Täiendavad praktilised õpingud (HL õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on avardada üliõpilase muusikalist maailmapilti, arendada üliõpilase praktilisi oskusi.
HL eriala kohustuslikud ained KOX910, KOX930, KOE130, KOE825, MTX940 (kokku 26 EAP). EL eriala kohustuslikud ained KOE130, KOE140, KOE830, KOX930, MTX940 (kokku 23 EAP). HR eriala kohustuslikud ained KOE132, KOE140, KOE722, KOX910 A1 (kokku 31 EAP). AV eriala kohustuslikud ained KOX150, KOX930, MTX940 (kokku 27 EAP). Lisaks valida mooduli nõuete täitmiseks juurde vajalikus punktimahus valikaineid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda tänapäeva muusikastiilides ja väljendusvahendeis;
2. on suuteline tänapäeva ja traditsioonilisi muusikalisi väljendusvahendeid kriitiliselt hinnates integreerima neid oma loomingusse;
3. tunneb kaasaegset orkestrimuusikat ja selle väljendusvahendeid;
4. suudab oma muusikat analüütiliselt hinnates näha seda avaras perspektiivis.
5. oskab helirežiiga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
6. suudab arvestada salvestusruumi akustilisi iseärasusi ning analüüsida ja kokku viia teose partituuri ja selle esituse kõlapildi;
7. suudab hinnata salvestatava materjali muusikalist taset ja innustada interpreete tippesitusteks.
HL eriala kohustuslikud ained KOX910, KOX930, KOE130, KOE825, MTX940 (kokku 26 EAP). EL eriala kohustuslikud ained KOE130, KOE140, KOE830, KOX930, MTX940 (kokku 23 EAP). HR eriala kohustuslikud ained KOE132, KOE140, KOE722, KOX910 A1 (kokku 31 EAP). AV eriala kohustuslikud ained KOX150, KOX930, MTX940 (kokku 27 EAP). Lisaks valida mooduli nõuete täitmiseks juurde vajalikus punktimahus valikaineid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda tänapäeva muusikastiilides ja väljendusvahendeis;
2. on suuteline tänapäeva ja traditsioonilisi muusikalisi väljendusvahendeid kriitiliselt hinnates integreerima neid oma loomingusse;
3. tunneb kaasaegset orkestrimuusikat ja selle väljendusvahendeid;
4. suudab oma muusikat analüütiliselt hinnates näha seda avaras perspektiivis.
5. oskab helirežiiga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
6. suudab arvestada salvestusruumi akustilisi iseärasusi ning analüüsida ja kokku viia teose partituuri ja selle esituse kõlapildi;
7. suudab hinnata salvestatava materjali muusikalist taset ja innustada interpreete tippesitusteks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX910-1/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
KOX910-2/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
KOX910-3/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
NIX990-1/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-2/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX255/2024 | Avatud notatsioon | 3 EAP | A |
NIX242-1/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX242-2/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX242-3/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX242-4/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX235-1/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 2 EAP | A |
NIX235-2/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 3 EAP | A |
MTX940/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
MTX820-1/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX820-2/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
MIX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KOX930-1/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX930-2/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX930-3/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX150-1/2024 | Multimeedia töötoad | 5 EAP | E |
KOX150-2/2024 | Multimeedia töötoad | 5 EAP | E |
KOX150-3/2024 | Multimeedia töötoad | 5 EAP | E |
KOX142/2024 | 14. sajandi kompositsioonitehnikad | 2 EAP | A |
KOE840-1/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE840-2/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE830-1/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | A |
KOE830-2/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | E |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
KOE825/2024 | Algoritmiline kompositsioon | 3 EAP | E |
KOE722-1/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | A |
KOE722-2/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | A |
KOE722-3/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | A |
KOE722-4/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | E |
KOE520/2024 | Sissejuhatus praktilisse elektroonikasse. Lihtsate elektrooniliste instrumentide ehitus | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE140/2024 | Elektroakustika | 3 EAP | A |
KOE132-1/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE132-2/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE132-3/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE130/2024 | Elektroakustilise muusika seminar | 2 EAP | A |
KOE124/2024 | Analoogsünteesi praktika | 2 EAP | A |
JMX220-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
IND401-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
KOE813-1/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
KOE813-2/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[MC01] Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika (valikmoodul)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on arendada üliõpilase silmaringi muusikast mõtlemise ja kirjutamise osas, arendada sõnalise ja kirjaliku eneseväljenduse oskust, oskust formuleerida oma erialaga seotud probleeme ning leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid.
Kohustuslik läbida üks aine vabal valikul, lisaks võib üliõpilane valida üksikuid aineid või läbida moodul 20 EAP mahus sh lõputöö MTX902.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab püstitada erialaga seotud probleeme;
2. oskab otsida kirjandust ja rakendada sobivaid meetodeid erialaste probleemide lahendamiseks;
3. on võimeline oma õppekeeles töös esitatud probleeme ja järeldusi arusaadavas vormis kirjalikult esitama ja oma väiteid argumenteerima;
4. on võimeline kriitiliselt hindama kaasüliõpilaste töid ning suuliselt selgitama ja argumenteerima oma tööga seotud küsimusi;
5. on võimeline kasutama ingliskeelset erialast kirjandust ja osalema ingliskeelsetes erialastes aruteludes.
Kohustuslik läbida üks aine vabal valikul, lisaks võib üliõpilane valida üksikuid aineid või läbida moodul 20 EAP mahus sh lõputöö MTX902.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab püstitada erialaga seotud probleeme;
2. oskab otsida kirjandust ja rakendada sobivaid meetodeid erialaste probleemide lahendamiseks;
3. on võimeline oma õppekeeles töös esitatud probleeme ja järeldusi arusaadavas vormis kirjalikult esitama ja oma väiteid argumenteerima;
4. on võimeline kriitiliselt hindama kaasüliõpilaste töid ning suuliselt selgitama ja argumenteerima oma tööga seotud küsimusi;
5. on võimeline kasutama ingliskeelset erialast kirjandust ja osalema ingliskeelsetes erialastes aruteludes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX902/2024 | Lõputöö | 10 EAP | E |
VMX500-1/2024 | Gregoriaani semioloogia ja paleograafia | 2 EAP | A |
VMX500-2/2024 | Gregoriaani semioloogia ja paleograafia | 2 EAP | A |
MTX940/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
MTX914/2024 | Maailma muusikakultuurid | 3 EAP | A |
MTX871-1/2024 | Harmoonilise kontrapunkti teooria ja analüüs | 3 EAP | A |
MTX871-2/2024 | Harmoonilise kontrapunkti teooria ja analüüs | 3 EAP | E |
MTX870-1/2024 | Posttonaalse muusika teooria ja analüüs | 3 EAP | A |
MTX870-2/2024 | Posttonaalse muusika teooria ja analüüs | 3 EAP | E |
MTX802/2024 | Sugu popmuusikas | 3 EAP | A |
MTX772-1/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-2/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-3/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-4/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX730/2024 | Kriitikaseminar | 3 EAP | A |
MTX711/2024 | Hümnoloogia | 3 EAP | A |
MTX620/2024 | Etnomusikoloogia alused | 3 EAP | A |
MTX600/2024 | Sissejuhatus eesti rahvamuusikasse | 3 EAP | E |
MTX503/2024 | Eesti kirikumuusika | 3 EAP | A |
MTX454/2024 | Arvo Pärt: sõna ja muusika | 3 EAP | A |
MTX435/2024 | Muusika filmis | 3 EAP | A |
MTX432/2024 | Muusikateater ja režii 21. sajandil | 3 EAP | A |
MTX431/2024 | Schönbergi eel ja järel | 3 EAP | A |
MTX430/2024 | Wagner ja Verdi | 3 EAP | A |
MTX411/2024 | Bachi vokaalteosed | 3 EAP | A |
MTX410/2024 | Barokkooper | 3 EAP | A |
MTX355/2024 | Kammermuusika ajalood | 3 EAP | A |
MTX336/2024 | Kurt Weill ja 20. sajandi muusikakultuur | 3 EAP | A |
MTX335/2024 | Modernism ja muusikateater | 3 EAP | A |
MTX334/2024 | Mälutekstid ja biograafiad muusikalookirjutuses | 3 EAP | A |
MTX231/2024 | Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses | 3 EAP | A |
JMX411-1/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | A |
JMX411-2/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | E |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
[MC02] Ettevõtlikkuse alused (valikmoodul)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on pakkuda muusikaerialade üliõpilastele teadmisi kultuuriettevõtlusest, loomemajanduse keskkonnast ning arendada praktilisi oskusi iseseisvalt vabaturumajanduslikus kultuuriruumis loovisikuna tegutsemiseks.
Kohustuslik läbida üks aine vabal valikul, lisaks võib üliõpilane moodulist valida üksikuid aineid või läbida moodul 20 EAP mahus sh kohustuslike ainetena MAG500 ja lõputöö MAG902. Ettevõtlikkuse valdkonna aineid võib valida ka EKA-st.
AV erialal soovitav valida MAG902, lisaks ained MAG502, MAG615.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab üldteadmisi Eesti kultuuripoliitika, lepinguõiguse ja intellektuaalomandi põhialustest;
2. omab algteadmisi kultuuriprojektide rahastamisvõimalustest, läbiviimisest ning erinevatest juriidilistest vormidest loovisikuna tegutsemiseks;
3. on võimeline koostama projektikirjeldust ning orienteeruma kultuurivaldkonda suunavates õigusaktides;
4. suudab osaleda meeskonnatöös;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas (näiteks kultuuriturundus, autoriõigus, projektijuhtimine) ning suudab end sel teemal kirjalikult väljendada, suuliselt argumenteerida ning osaleda sellekohastes aruteludes.
Kohustuslik läbida üks aine vabal valikul, lisaks võib üliõpilane moodulist valida üksikuid aineid või läbida moodul 20 EAP mahus sh kohustuslike ainetena MAG500 ja lõputöö MAG902. Ettevõtlikkuse valdkonna aineid võib valida ka EKA-st.
AV erialal soovitav valida MAG902, lisaks ained MAG502, MAG615.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab üldteadmisi Eesti kultuuripoliitika, lepinguõiguse ja intellektuaalomandi põhialustest;
2. omab algteadmisi kultuuriprojektide rahastamisvõimalustest, läbiviimisest ning erinevatest juriidilistest vormidest loovisikuna tegutsemiseks;
3. on võimeline koostama projektikirjeldust ning orienteeruma kultuurivaldkonda suunavates õigusaktides;
4. suudab osaleda meeskonnatöös;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas (näiteks kultuuriturundus, autoriõigus, projektijuhtimine) ning suudab end sel teemal kirjalikult väljendada, suuliselt argumenteerida ning osaleda sellekohastes aruteludes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MAG902/2024 | Kultuuriettevõtluse lõputöö | 10 EAP | E |
MAG502/2024 | Praktiline projektitöö | 3 EAP | A |
MAG500/2024 | Karjääriplaan | 4 EAP | A |
MAG442/2024 | Kultuuriprojekti juhtimine | 3 EAP | A |
MAG352/2024 | MAPSI e-kursus | 3 EAP | A |
MAG225/2024 | Muusik ja tema profiil | 3 EAP | A |
MAG220/2024 | Turundus ja kommunikatsioon | 3 EAP | A |
MAG215/2024 | Kontserdiproduktsiooni seminar | 3 EAP | A |
MAG210/2024 | Muusika ja seadusandlus | 4 EAP | A |
MAG200/2024 | Sissejuhatus kultuurikorraldusse | 3 EAP | A |
MAG615/2024 | Loovisikud ühiskonnas | 3 EAP | A |
[MC03] Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala (valikmoodul)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase pedagoogilisi oskusi töötamiseks muusikakooli õpetajana.
HL: Kohustuslik valida MTX720. Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus lisaks valida ained PEX902, MTX906, KMX029, ÜAX205.
JM ja IM: JM üliõpilastel kohustus valida vähemalt 29 EAP (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega 45 EAP). IM eriala muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilaste ained sõltuvad erialainstrumendist.
MI: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vastavalt erialale vähemalt 29-35 EAP, teistel võimalus valida üksikuid aineid.
MT: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vähemalt 32 EAP, sh KMX029, PEX902, MTX906 ja ÜAX205 (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega vähemalt 45 EAP)
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
4. on võimeline materjaliga iseseisvalt töötades valmistama ette loenguid ja praktilisi tunde;
5. on võimeline valima ja iseseisvalt koostama harjutusi ja ülesandeid.
HL: Kohustuslik valida MTX720. Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus lisaks valida ained PEX902, MTX906, KMX029, ÜAX205.
JM ja IM: JM üliõpilastel kohustus valida vähemalt 29 EAP (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega 45 EAP). IM eriala muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilaste ained sõltuvad erialainstrumendist.
MI: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vastavalt erialale vähemalt 29-35 EAP, teistel võimalus valida üksikuid aineid.
MT: Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilastel kohustus valida vähemalt 32 EAP, sh KMX029, PEX902, MTX906 ja ÜAX205 (koos bakalaureuseõppe vastavate moodulitega vähemalt 45 EAP)
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
4. on võimeline materjaliga iseseisvalt töötades valmistama ette loenguid ja praktilisi tunde;
5. on võimeline valima ja iseseisvalt koostama harjutusi ja ülesandeid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX902/2024 | Pedagoogiline lõputöö | 10 EAP | E |
PEX906-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-3/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-4/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | E |
ÜAX232/2024 | Alexanderi tehnika II | 1 EAP | A |
ÜAX230/2024 | Alexanderi tehnika alused | 2 EAP | A |
ÜAX205/2024 | Arengupsühholoogia | 3 EAP | E |
PEX602-1/2024 | Muusikaõpetuse didaktika seminar | 3 EAP | A |
PEX602-2/2024 | Muusikaõpetuse didaktika seminar | 3 EAP | A |
NIX600-1/2024 | Vaba improvisatsiooni ajalugu | 3 EAP | A |
NIX600-2/2024 | Vaba improvisatsiooni ajalugu | 3 EAP | A |
MTX906-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 5 EAP | A |
MTX906-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 5 EAP | A |
MTX906-3/2024 | Pedagoogiline praktika | 5 EAP | A |
MTX721/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
MTX720/2024 | Kuulmispsühholoogia ja akustika | 3 EAP | E |
LAX600/2024 | Foniaatria | 2 EAP | A |
LAX400-1/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
LAX400-2/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
KMX520/2024 | Loovuspsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX510/2024 | Suhtlemispsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX029/2024 | Haridusteadused ja ülddidaktika | 4 EAP | E |
DGX995-1/2024 | Kooridistsipliinide õpetamise metoodika ja praktika | 3 EAP | A |
DGX995-2/2024 | Kooridistsipliinide õpetamise metoodika ja praktika | 3 EAP | A |
PEX605-1/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
PEX605-2/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
[MC04] Üldõpingud
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, toetada tasakaalustatud arengut.
Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX250/2024 | Teadustöö alused | 3 EAP | A |
ÜAX930/2024 | Maailma usundite võrdlev analüüs | 3 EAP | E |
ÜAX900/2024 | Kaasaegse kunsti probleeme | 3 EAP | A |
ÜAX702/2024 | Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis | 3 EAP | E |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX412/2024 | Lavakunsti ABC | 2 EAP | A |
ÜAX301-1/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX301-2/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX006/2024 | Filosoofia eriseminar | 3 EAP | E |
ÜAK820-1/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | A |
ÜAK820-2/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | E |
ÜAK420-1/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | A |
ÜAK420-2/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | E |
ÜAK410-1/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | A |
ÜAK410-2/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | E |
ÜAK320-1/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | A |
ÜAK320-2/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | E |
ÜAK310-1/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | A |
ÜAK310-2/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | E |
ÜAK230-1/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | A |
ÜAK230-2/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | E |
ÜAK220-1/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | A |
ÜAK220-2/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | E |
ÜAK210-1/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | A |
ÜAK210-2/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | E |
ÜAK130-1/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | A |
ÜAK130-2/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | E |
ÜAK120-1/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK120-2/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX231/2024 | Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses | 3 EAP | A |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
JMX411-1/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | A |
JMX411-2/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | E |
LKX401-1/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX401-2/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX410-1/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX410-2/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-3/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-4/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX422/2024 | Kaasaegne teater | 3 EAP | A |
LKX600-1/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-2/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-3/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
ÜAK810-1/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | A |
ÜAK810-2/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | E |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
MD MAGISTRIEKSAM
[MD05] Magistrieksam (HL ja HR õppekavale)
Mooduli eesmärk: Magistrieksami eesmärk on valmistada üliõpilast iseseisvaks professionaalseks tööks heliloojana või helirežissöörina, keda iseloomustavad iseseisev mõtlemisvõime, enesekriitline hoiak oma loomingusse, avar silmaring ja empaatiavõime.
Mooduli õpiväljundid. Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideede teostamiseks kõige sobivamaid võimalusi;
3. valdab orkestreerimisoskusi;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis;
5. omab süsteemset ülevaadet erinevates stiilides ja koosseisudes ajaloolise ja nüüdismuusika salvestamise esteetikast ning aktuaalsetest probleemidest;
6. suudab iseseisvalt planeerida, juhtida ja läbi viia professionaalsel tasemel helisalvestusi.
Mooduli õpiväljundid. Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideede teostamiseks kõige sobivamaid võimalusi;
3. valdab orkestreerimisoskusi;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis;
5. omab süsteemset ülevaadet erinevates stiilides ja koosseisudes ajaloolise ja nüüdismuusika salvestamise esteetikast ning aktuaalsetest probleemidest;
6. suudab iseseisvalt planeerida, juhtida ja läbi viia professionaalsel tasemel helisalvestusi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX111/2024 | Magistrieksam | 15 EAP | N |
KOE001/2024 | Magistrieksam | 15 EAP | N |
ME VABAAINED