Õppekava kood | 107985 |
Õppekava nimetus | Interpretatsioonipedagoogika |
Õppekava tase | magistriõpe |
Õppekava maht ainepunktides | 120 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 2 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | õpetajakoolitus ja kasvatusteadus |
Õppetöö keeled | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 01.12.2010 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 17.11.2010, 21.03.2012, 24.04.2013, 18.03.2015, 15.04.2020, 21.04.2021, 20.04.2024 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub õpetajakoolituse ja kasvatusteaduse õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3 EMTA omab õppekaval kutse "Kutseõpetaja, tase 7" andmise õigust 25.10.2021 nr. 1-36/31
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
bakalaureuse kraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus ja 10 EAP mahus üldkasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi õpinguid ning praktikat bakalaureuseõppe tasemel
bakalaureuse kraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus ja 10 EAP mahus üldkasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi õpinguid ning praktikat bakalaureuseõppe tasemel
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam erialas, kutsesobivuskatse.
sisseastumiseksam erialas, kutsesobivuskatse.
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärgiks on:
- pakkuda eelneva erialase ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust kasvatusteaduse ja pillimängu didaktika alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks või õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostöö- ja juhtimisoskusi.
- pakkuda eelneva erialase ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust kasvatusteaduse ja pillimängu didaktika alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks või õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostöö- ja juhtimisoskusi.
Õppekava õpiväljundid
1. omab süsteemseid ja laiapõhjalisi üldkasvatusteaduslikke ning ainedidaktilisi teadmisi ja rakenduslikke oskusi tööks instrumendiõpetajana muusikakoolis ja muusikakutseõppeasutuses;
2. suudab oma erialainstrumendil kunstiküpselt ja mängutehnilise üleolekuga avalikkuse ees esitada erinevate ajastute muusikat, sealhulgas erineva raskusastmega pedagoogilist repertuaari;
3. suudab kavandada, suunata ja reflekteerida nii iseenda kui ka oma õpilaste muusikalist arengut ja muusika vahendusel inimese kui terviku arengut luues selleks sobiliku õpikeskkonna
4. on valmis iseseisvaks erialaseks kutsetööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas, suudab algatada ja läbi viia avalikkusele suunatud erialaseid üritusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt rakendama iseseisvas eri- ja kutsealases tegevuses luues interdistsiplinaarseid seoseid ning kasutades kaasaegseid tehnilisi vahendeid;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusika- ning instrumendiõpetusega seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja kriitiliselt argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd ja toetada kolleege nii erialases kutsetöös kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist kutseõpetajana ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat, pedagoogikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
10. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama sh uusimate õppemeetodite, digitehnoloogiate ja õigusaktide valdkondades.
2. suudab oma erialainstrumendil kunstiküpselt ja mängutehnilise üleolekuga avalikkuse ees esitada erinevate ajastute muusikat, sealhulgas erineva raskusastmega pedagoogilist repertuaari;
3. suudab kavandada, suunata ja reflekteerida nii iseenda kui ka oma õpilaste muusikalist arengut ja muusika vahendusel inimese kui terviku arengut luues selleks sobiliku õpikeskkonna
4. on valmis iseseisvaks erialaseks kutsetööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas, suudab algatada ja läbi viia avalikkusele suunatud erialaseid üritusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt rakendama iseseisvas eri- ja kutsealases tegevuses luues interdistsiplinaarseid seoseid ning kasutades kaasaegseid tehnilisi vahendeid;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusika- ning instrumendiõpetusega seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja kriitiliselt argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd ja toetada kolleege nii erialases kutsetöös kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist kutseõpetajana ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat, pedagoogikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
10. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama sh uusimate õppemeetodite, digitehnoloogiate ja õigusaktide valdkondades.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Kutseõpingud 50 EAP (eeltingimuseks 10 EAP mahus üldkasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi õpinguid ning praktikat bakalaureuseõppe tasemel)
- Kutseõpingute alusmoodul 24 EAP
- Kutseõpingute didaktikamoodul 11 EAP
- Kutseõpingute praktikamoodul 15 EAP
B Praktilised muusikaõpingud 30 EAP
- Erialainstrument 28 EAP
- Kammermuusika (valikmoodul)
- Orkester (valikmoodul)
- Täiendavad praktilised õpingud (valikmoodul)
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised ja üldõpingud 10 EAP
- Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika
- Ettevõtlikkuse alused
- Humanitaarained ja üldõpingud
D Magistrieksam 25 EAP
E Vabaained 5 EAP (Üliõpilased, kes ei ole bakalaureuse tasemel läbinud õpetajakoolituse aineid, peavad vabaainete arvelt läbima 10 EAP ulatuses erialaspetsiifilisi didaktilisi ja pedagoogilisi aineid, sh pedagoogilist praktikat 3 EAP mahus.)
A Kutseõpingud 50 EAP (eeltingimuseks 10 EAP mahus üldkasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi õpinguid ning praktikat bakalaureuseõppe tasemel)
- Kutseõpingute alusmoodul 24 EAP
- Kutseõpingute didaktikamoodul 11 EAP
- Kutseõpingute praktikamoodul 15 EAP
B Praktilised muusikaõpingud 30 EAP
- Erialainstrument 28 EAP
- Kammermuusika (valikmoodul)
- Orkester (valikmoodul)
- Täiendavad praktilised õpingud (valikmoodul)
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised ja üldõpingud 10 EAP
- Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika
- Ettevõtlikkuse alused
- Humanitaarained ja üldõpingud
D Magistrieksam 25 EAP
E Vabaained 5 EAP (Üliõpilased, kes ei ole bakalaureuse tasemel läbinud õpetajakoolituse aineid, peavad vabaainete arvelt läbima 10 EAP ulatuses erialaspetsiifilisi didaktilisi ja pedagoogilisi aineid, sh pedagoogilist praktikat 3 EAP mahus.)
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilased läbivad õpingute jooksul moodulitest A 50 EAP mahus aineid. Moodulitest B läbivad üliõpilased õpingute jooksul 30 EAP mahus ained. Moodulitest C läbivad üliõpilased õpingute jooksul 10 EAP mahus ained. Mooduli D läbimine on kohustuslik. Vabaaineid 5 EAP mahus võib valida õpingute jooksul EMTA ainekataloogist või teistest kõrgkoolidest. Üliõpilased, kes ei ole bakalaureuse tasemel läbinud õpetajakoolituse aineid, peavad vabaainete arvelt läbima 10 EAP ulatuses erialaspetsiifilisi didaktilisi ja pedagoogilisi aineid.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
Õppekava täitmiseks on kohustuslikud läbida: kutseõpingute alusmoodul 24 EAP, didaktikamoodul 11 EAP, praktikamoodul 15 EAP, praktiliste muusikaõpingute moodul 30 EAP, muusikateoreetiliste, -ajalooliste ning üldõpingute moodul 10 EAP, vabaainete moodul 5-10 EAP, magistrieksami moodul 25 EAP.
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
haridusteaduse magister /Master of Arts in Education/
haridusteaduse magister /Master of Arts in Education/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusikateaduse, -pedagoogika ja kultuurikorralduse osakond
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooni-raamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal, õppekava läbinule on omistatud kutse: Kutseõpetaja, tase 7
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: interpretatsioonipedagoogika
Õppekava struktuur ja õppeained
MA ERIALA
[MA09] Kutseõpingute didaktikamoodul (PE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: süvendada ja mitmekesistada üliõpilaste teadmisi oma erialast ja selle ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb põhjalikult oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb põhjalikult oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX935/2024 | Rakendusmetoodika | 3 EAP | A |
PEX840/2024 | Pedagoogiline repertuaar | 2 EAP | A |
ÜAX232/2024 | Alexanderi tehnika II | 1 EAP | A |
ÜAX230/2024 | Alexanderi tehnika alused | 2 EAP | A |
ÜAX205/2024 | Arengupsühholoogia | 3 EAP | E |
PEX602-1/2024 | Muusikaõpetuse didaktika seminar | 3 EAP | A |
PEX602-2/2024 | Muusikaõpetuse didaktika seminar | 3 EAP | A |
MTX940/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
MTX720/2024 | Kuulmispsühholoogia ja akustika | 3 EAP | E |
KMX530/2024 | Muusikahariduse alused - filosoofia ja ajalugu | 3 EAP | A |
KMX520/2024 | Loovuspsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX510/2024 | Suhtlemispsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX032/2024 | Väikelaps ja muusika | 3 EAP | A |
[MA10] Kutseõpingute praktikamoodul (PE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase oskusi iseseisvaks pedagoogiliseks tööks.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli ja muusikakutseõppeasutuse õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. oskab planeerida õpet lähtuvalt õpitust, õpilaste individuaalse arengu vajadustest ja seatud eesmärkidest, valides sobivaid metoodilisi võtteid ja repertuaari ning kujundades sobiva õppekeskkonna
4. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid ning digilahendusi rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
5. analüüsib ja toetab enda, õpilaste ja kolleegide tegevust, integreerides ja loovalt arendades omandatud pedagoogilisi ja psühholoogiaalaseid teadmisi.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli ja muusikakutseõppeasutuse õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. oskab planeerida õpet lähtuvalt õpitust, õpilaste individuaalse arengu vajadustest ja seatud eesmärkidest, valides sobivaid metoodilisi võtteid ja repertuaari ning kujundades sobiva õppekeskkonna
4. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid ning digilahendusi rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
5. analüüsib ja toetab enda, õpilaste ja kolleegide tegevust, integreerides ja loovalt arendades omandatud pedagoogilisi ja psühholoogiaalaseid teadmisi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX905-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX905-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | E |
PEX905-3/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
IND401-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
[MA23] Kutseõpingute alusmoodul (PE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Toetada õpetajapädevuste kujunemist õpetaja kutseaasta alustamiseks;
Toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist õpetajatöösse ning kujundada valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearenduseks.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb erinevaid kasvatusteaduslikke paradigmasid (õpikäsitusi, inimese arengut, hariduse ja õpetaja rolli ühiskonnas, vaateid eetikale ja väärtustele), oskab neid kõrvutada ja otstarbekalt kasutada;
2. oskab kujundada õpilase arengut ja õppimist toetavat õppeprotsessi ja keskkonda;
3. tajub oma rolli ja vastutust õpilase arengu toetamisel, kooli arendamisel ja kodanikuühiskonnas ning lähtub oma tegevustes eetilistest tõekspidamistest;
4. oskab kasutada teaduslikke meetodeid õppeprotsessi, õppekeskkonna ja oma kutsealase tegevuse analüüsimiseks ning neile toetudes kavandada arengut;
5. oskab teha koostööd ja seda juhtida kaasates erinevaid osalisi - õppijaid, kolleege ja teisi partnereid haridussüsteemis ning ühiskonnas;
6. tunneb haridust reguleerivat seadusandlust, sh RÕK ́i ja lähtub nendest oma töös;
7. omab ülevaadet hariduspoliitikast ja seda kujundavatest mehhanismidest kaasajal.
Toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist õpetajatöösse ning kujundada valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearenduseks.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb erinevaid kasvatusteaduslikke paradigmasid (õpikäsitusi, inimese arengut, hariduse ja õpetaja rolli ühiskonnas, vaateid eetikale ja väärtustele), oskab neid kõrvutada ja otstarbekalt kasutada;
2. oskab kujundada õpilase arengut ja õppimist toetavat õppeprotsessi ja keskkonda;
3. tajub oma rolli ja vastutust õpilase arengu toetamisel, kooli arendamisel ja kodanikuühiskonnas ning lähtub oma tegevustes eetilistest tõekspidamistest;
4. oskab kasutada teaduslikke meetodeid õppeprotsessi, õppekeskkonna ja oma kutsealase tegevuse analüüsimiseks ning neile toetudes kavandada arengut;
5. oskab teha koostööd ja seda juhtida kaasates erinevaid osalisi - õppijaid, kolleege ja teisi partnereid haridussüsteemis ning ühiskonnas;
6. tunneb haridust reguleerivat seadusandlust, sh RÕK ́i ja lähtub nendest oma töös;
7. omab ülevaadet hariduspoliitikast ja seda kujundavatest mehhanismidest kaasajal.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KAT7050.HR/2024 | Hariduslike erivajadustega õppija | 6 EAP | E |
KAI7019.HR/2024 | Andekus muutuvas ühiskonnas | 6 EAP | E |
KAE7068.HR/2024 | Areng ja õppimine | 6 EAP | E |
PEX202-1/2024 | Pilliõpetaja ja -õpilase arenguperspektiivid | 3 EAP | A |
PEX202-2/2024 | Pilliõpetaja ja -õpilase arenguperspektiivid | 3 EAP | E |
MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[MB06] Täiendavad praktilised õpingud (MI, PE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: süvendada ja mitmekesistada kaasaegse professionaalse muusiku erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, lisainstrumendi valdamist, vokaalseid oskusi, improvisatsiooni jm oskusi).
SA ja KA erialale kohustuslik KAX950. LA erialale kohustuslik LAX913, LAX920 A1, A2. VM erialale kohustuslikud VMX300, VMX310. OR erialale kohustuslikud KLX120, KLX910. Ülejäänud ained vabalt valitavad.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. on võimeline teostama oma muusikalisi ideid veenvalt ja professionaalselt lisainstrumendil;
2. valdab hääle kasutamist erinevas ja spetsiifilises repertuaaris;
3. on võimeline esitama nii soolo- kui grupiimprovisatsiooni;
4. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente, nende kasutamise võimalusi ja orkestratsiooni ning arranžeerimise põhialuseid;
5. tunneb häälte erinevate diapasoonide dünaamilisi võimalusi ja suudab luua erinevaid koorifaktuure;
6. tunneb varase klahvpillimuusika esitusreegleid ja -traditsioone, mõju ja kohta omas ajas;
7. tunneb 20. saj. orelimuusika peamisi orelikoolkondi ja nende tähtsamaid esindajaid;
8. on omandanud põhiteadmised ja praktilised (sh erialased digi) oskused muudes valdkondades, mis on seotud professionaalse erialase tegevusega;
9. tunneb ja rakendab häälte juhtimise põhimõtteid ja tähtharmooniat klaverisaate kujundamisel.
SA ja KA erialale kohustuslik KAX950. LA erialale kohustuslik LAX913, LAX920 A1, A2. VM erialale kohustuslikud VMX300, VMX310. OR erialale kohustuslikud KLX120, KLX910. Ülejäänud ained vabalt valitavad.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. on võimeline teostama oma muusikalisi ideid veenvalt ja professionaalselt lisainstrumendil;
2. valdab hääle kasutamist erinevas ja spetsiifilises repertuaaris;
3. on võimeline esitama nii soolo- kui grupiimprovisatsiooni;
4. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente, nende kasutamise võimalusi ja orkestratsiooni ning arranžeerimise põhialuseid;
5. tunneb häälte erinevate diapasoonide dünaamilisi võimalusi ja suudab luua erinevaid koorifaktuure;
6. tunneb varase klahvpillimuusika esitusreegleid ja -traditsioone, mõju ja kohta omas ajas;
7. tunneb 20. saj. orelimuusika peamisi orelikoolkondi ja nende tähtsamaid esindajaid;
8. on omandanud põhiteadmised ja praktilised (sh erialased digi) oskused muudes valdkondades, mis on seotud professionaalse erialase tegevusega;
9. tunneb ja rakendab häälte juhtimise põhimõtteid ja tähtharmooniat klaverisaate kujundamisel.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MIX502-1/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | A |
MIX502-2/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | E |
KLX910-1/2024 | Kirikumuusika praktika | 3 EAP | A |
KLX910-2/2024 | Kirikumuusika praktika | 3 EAP | A |
KAX950-1/2024 | Erialainstrument | 4 EAP | A |
KAX950-2/2024 | Erialainstrument | 4 EAP | E |
KAX950-3/2024 | Erialainstrument | 4 EAP | A |
KAX241-1/2024 | Orkestripraktika | 2 EAP | A |
KAX241-2/2024 | Orkestripraktika | 2 EAP | A |
IND401-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
KAX950-4/2024 | Erialainstrument | 4 EAP | E |
KLX120-1/2024 | Koraalimäng ja improvisatsioon | 4 EAP | A |
KLX120-2/2024 | Koraalimäng ja improvisatsioon | 4 EAP | E |
MTM050-1/2024 | Vokaalsolfedžo | 2 EAP | A |
MTM050-2/2024 | Vokaalsolfedžo | 2 EAP | A |
LAX913-1/2024 | Kammerlaulu stiilide ülevaade | 2 EAP | A |
LAX913-2/2024 | Kammerlaulu stiilide ülevaade | 2 EAP | A |
LAX913-3/2024 | Kammerlaulu stiilide ülevaade | 2 EAP | A |
LAX920-1/2024 | Vokaalansambel II | 2 EAP | A |
LAX920-2/2024 | Vokaalansambel II | 2 EAP | E |
LAX920-3/2024 | Vokaalansambel II | 2 EAP | A |
LAX920-4/2024 | Vokaalansambel II | 2 EAP | E |
LAX925-1/2024 | A cappella vokaalansambel | 3 EAP | A |
LAX925-2/2024 | A cappella vokaalansambel | 3 EAP | A |
LAX925-3/2024 | A cappella vokaalansambel | 3 EAP | A |
MIX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
DGX401-1/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-2/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-3/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-4/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX707-1/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX707-2/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX707-3/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX707-4/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX901-1/2024 | Orkestridirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX901-2/2024 | Orkestridirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX901-3/2024 | Orkestridirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX901-4/2024 | Orkestridirigeerimise alused | 2 EAP | A |
KLÜ812-1/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KLÜ812-2/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KMX320-1/2024 | Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo | 2 EAP | A |
KMX320-2/2024 | Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo | 2 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
KOE711/2024 | Helirežii alused | 3 EAP | A |
KOE800/2024 | Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse | 2 EAP | A |
KOE840-1/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE840-2/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE815/2024 | Live-helindamine | 2 EAP | A |
KOX015/2024 | Koorikompositsioon | 3 EAP | A |
KOX600/2024 | Arranžeerimine | 2 EAP | A |
KOX805-1/2024 | Looming | 2 EAP | A |
KOX805-2/2024 | Looming | 2 EAP | A |
KOX805-3/2024 | Looming | 2 EAP | A |
KOX805-4/2024 | Looming | 2 EAP | A |
LAH795-1/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-2/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-3/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-4/2024 | Hääleseade | 2 EAP | E |
MIX401/2024 | Sissejuhatus klassikalise balleti saatmisse | 3 EAP | A |
MTM054-1/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | A |
MTM054-2/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | E |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX600-1/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX600-2/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX310/2024 | Varajase muusika esitusprobleemide seminar | 3 EAP | A |
VMX300/2024 | Varajase muusika kaunistamine ja improvisatsioon | 3 EAP | A |
VMX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PEX605-1/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
PEX605-2/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
NIX950-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-1/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-2/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
MTX820-1/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX820-2/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
KOE110/2024 | Arvutinotatsioon | 3 EAP | A |
KOE520/2024 | Sissejuhatus praktilisse elektroonikasse. Lihtsate elektrooniliste instrumentide ehitus | 3 EAP | A |
MIX502-3/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | A |
MIX502-4/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | E |
IND402-1/2024 | Praktiline loometöö | 5 EAP | A |
IND402-2/2024 | Praktiline loometöö | 5 EAP | A |
[MB10] Erialainstrument (PE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: professionaalsete pillimänguoskuste ja isikupärase lähenemisviisiga muusiku ettevalmistamine, kes on võimeline esitana kõrge raskusastmega repertuaari erinevates stiilides.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kunstiküpselt ja professionaalsel tasemel, tehnilise üleoleku ja veenvusega esitada erinevate ajastute muusikat ning realiseerida oma loomingulisi ideid;
2. valdab erialaspetsiifilisi tehnilisi võtteid professionaalse muusiku tasemel;
3. tunneb erinevate ajastute muusikastiile ja oskab rakendada stilistiliselt vastavaid tehnilisi ja interpretatsioonilisi võtteid;
4. suudab lahti mõtestada muusikateose struktuuri, avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu ning kunstilist sõnumit;
5. tuleb toime erinevates interaktiivsetes õppe- ja loomingulistes protsessides (meistrikursus, orkestri- või ansambliproov jne) tekkivate probleemidega, on vajadusel võimeline asuma neis liidrirolli;
6. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialalises tegevuses;
7. on suuteline oma erialalist taset kriitiliselt hindama ning end pidevalt erialaliselt ja üldkultuuriliselt täiendama;
8. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja esitatava repertuaariga seotud probleeme.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kunstiküpselt ja professionaalsel tasemel, tehnilise üleoleku ja veenvusega esitada erinevate ajastute muusikat ning realiseerida oma loomingulisi ideid;
2. valdab erialaspetsiifilisi tehnilisi võtteid professionaalse muusiku tasemel;
3. tunneb erinevate ajastute muusikastiile ja oskab rakendada stilistiliselt vastavaid tehnilisi ja interpretatsioonilisi võtteid;
4. suudab lahti mõtestada muusikateose struktuuri, avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu ning kunstilist sõnumit;
5. tuleb toime erinevates interaktiivsetes õppe- ja loomingulistes protsessides (meistrikursus, orkestri- või ansambliproov jne) tekkivate probleemidega, on vajadusel võimeline asuma neis liidrirolli;
6. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialalises tegevuses;
7. on suuteline oma erialalist taset kriitiliselt hindama ning end pidevalt erialaliselt ja üldkultuuriliselt täiendama;
8. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja esitatava repertuaariga seotud probleeme.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX104-1/2024 | Erialainstrument | 7 EAP | E |
PEX104-2/2024 | Erialainstrument | 7 EAP | E |
PEX104-3/2024 | Erialainstrument | 7 EAP | E |
PEX104-4/2024 | Erialainstrument | 7 EAP | E |
MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[MC04] Üldõpingud
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, toetada tasakaalustatud arengut.
Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.
Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX250/2024 | Teadustöö alused | 3 EAP | A |
ÜAX930/2024 | Maailma usundite võrdlev analüüs | 3 EAP | E |
ÜAX900/2024 | Kaasaegse kunsti probleeme | 3 EAP | A |
ÜAX702/2024 | Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis | 3 EAP | E |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX412/2024 | Lavakunsti ABC | 2 EAP | A |
ÜAX301-1/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX301-2/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX006/2024 | Filosoofia eriseminar | 3 EAP | E |
ÜAK820-1/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | A |
ÜAK820-2/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | E |
ÜAK420-1/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | A |
ÜAK420-2/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | E |
ÜAK410-1/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | A |
ÜAK410-2/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | E |
ÜAK320-1/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | A |
ÜAK320-2/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | E |
ÜAK310-1/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | A |
ÜAK310-2/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | E |
ÜAK230-1/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | A |
ÜAK230-2/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | E |
ÜAK220-1/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | A |
ÜAK220-2/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | E |
ÜAK210-1/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | A |
ÜAK210-2/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | E |
ÜAK130-1/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | A |
ÜAK130-2/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | E |
ÜAK120-1/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK120-2/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX231/2024 | Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses | 3 EAP | A |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
JMX411-1/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | A |
JMX411-2/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | E |
LKX401-1/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX401-2/2024 | Välisteatri ajalugu I | 4 EAP | E |
LKX410-1/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX410-2/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-3/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | E |
LKX410-4/2024 | Eesti teatri ajalugu | 2 EAP | A |
LKX422/2024 | Kaasaegne teater | 3 EAP | A |
LKX600-1/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-2/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
LKX600-3/2024 | Kirjandus | 2 EAP | E |
ÜAK810-1/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | A |
ÜAK810-2/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | E |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
MD MAGISTRIEKSAM
[MD09] Magistrieksam (PE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Magistrieksam on komplekseksam, mille osaeksamid on Pedagoogiline lõputöö ja Pedagoogiline lõpueksam.
Magistrieksami eesmärk:
1. üliõpilase ettevalmistamine professionaalseks pedagoogiliseks tööks, demonstreerides omandatud teadmisi erinevate ülesannete lahendamisel praktilises töös õpilasega ja metoodilise teose analüüsi näitel.
2. arendada üliõpilase oskust formuleerida pedagoogiliste oskuste ja teadmistega seotud probleeme ning leida nende lahendamiseks sobivad meetodeid, valmistades üliõpilast ette tööks muusikakooli õpetajana.
Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. lahendab õpilase mängus ettetulevaid probleeme ja annab edaspidiseks arenguks vajalikke nõuandeid;
2. toob analüüsitavas teoses välja interpretatsioonipedagoogilised probleemid, pakub välja erinevaid lahendusi ja illustreerib neid instrumendil.
3. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles interpretatsioonipedagoogikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
4. oskab iga spetsiifilist pedagoogilist teemat käsitleda laiemas kontekstis;
5. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
6. orienteerub erialalises kirjanduses, suudab materjaliga iseseisvalt töötades rakendada sobivaid meetodeid erialaste probleemide lahendamiseks, omab iseseisvaks uurimistööks vajalikke teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi.
Magistrieksami eesmärk:
1. üliõpilase ettevalmistamine professionaalseks pedagoogiliseks tööks, demonstreerides omandatud teadmisi erinevate ülesannete lahendamisel praktilises töös õpilasega ja metoodilise teose analüüsi näitel.
2. arendada üliõpilase oskust formuleerida pedagoogiliste oskuste ja teadmistega seotud probleeme ning leida nende lahendamiseks sobivad meetodeid, valmistades üliõpilast ette tööks muusikakooli õpetajana.
Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. lahendab õpilase mängus ettetulevaid probleeme ja annab edaspidiseks arenguks vajalikke nõuandeid;
2. toob analüüsitavas teoses välja interpretatsioonipedagoogilised probleemid, pakub välja erinevaid lahendusi ja illustreerib neid instrumendil.
3. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles interpretatsioonipedagoogikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
4. oskab iga spetsiifilist pedagoogilist teemat käsitleda laiemas kontekstis;
5. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
6. orienteerub erialalises kirjanduses, suudab materjaliga iseseisvalt töötades rakendada sobivaid meetodeid erialaste probleemide lahendamiseks, omab iseseisvaks uurimistööks vajalikke teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX922/2024 | Pedagoogiline lõputöö | 10 EAP | T |
PEX926/2024 | Pedagoogiline lõpueksam | 15 EAP | T |
ME VABAAINED