Õppekava kood 107985
Õppekava nimetus Interpretatsioonipedagoogika
Õppekava tase magistriõpe
Õppekava maht ainepunktides 120 EAP
Nominaalne aeg aastates 2 aastat
Õppevorm(id) päevaõpe
Õppekavagrupp õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppetöö keeled eesti
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled
HTM registrisse kandmise kuupäev 01.12.2010
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev 17.11.2010, 21.03.2012, 24.04.2013, 18.03.2015, 15.04.2020, 21.04.2021, 20.04.2024
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub õpetajakoolituse ja kasvatusteaduse õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3 EMTA omab õppekaval kutse "Kutseõpetaja, tase 7" andmise õigust 25.10.2021 nr. 1-36/31
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
bakalaureuse kraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus ja 10 EAP mahus üldkasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi õpinguid ning praktikat bakalaureuseõppe tasemel
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam erialas, kutsesobivuskatse.
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärgiks on:
- pakkuda eelneva erialase ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust kasvatusteaduse ja pillimängu didaktika alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks või õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostöö- ja juhtimisoskusi.
Õppekava õpiväljundid
1. omab süsteemseid ja laiapõhjalisi üldkasvatusteaduslikke ning ainedidaktilisi teadmisi ja rakenduslikke oskusi tööks instrumendiõpetajana muusikakoolis ja muusikakutseõppeasutuses;
2. suudab oma erialainstrumendil kunstiküpselt ja mängutehnilise üleolekuga avalikkuse ees esitada erinevate ajastute muusikat, sealhulgas erineva raskusastmega pedagoogilist repertuaari;
3. suudab kavandada, suunata ja reflekteerida nii iseenda kui ka oma õpilaste muusikalist arengut ja muusika vahendusel inimese kui terviku arengut luues selleks sobiliku õpikeskkonna
4. on valmis iseseisvaks erialaseks kutsetööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas, suudab algatada ja läbi viia avalikkusele suunatud erialaseid üritusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt rakendama iseseisvas eri- ja kutsealases tegevuses luues interdistsiplinaarseid seoseid ning kasutades kaasaegseid tehnilisi vahendeid;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusika- ning instrumendiõpetusega seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja kriitiliselt argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd ja toetada kolleege nii erialases kutsetöös kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist kutseõpetajana ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat, pedagoogikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
10. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama sh uusimate õppemeetodite, digitehnoloogiate ja õigusaktide valdkondades.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Kutseõpingud 50 EAP (eeltingimuseks 10 EAP mahus üldkasvatusteaduslikke ja ainedidaktilisi õpinguid ning praktikat bakalaureuseõppe tasemel)
- Kutseõpingute alusmoodul 24 EAP
- Kutseõpingute didaktikamoodul 11 EAP
- Kutseõpingute praktikamoodul 15 EAP
B Praktilised muusikaõpingud 30 EAP
- Erialainstrument 28 EAP
- Kammermuusika (valikmoodul)
- Orkester (valikmoodul)
- Täiendavad praktilised õpingud (valikmoodul)
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised ja üldõpingud 10 EAP
- Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika
- Ettevõtlikkuse alused
- Humanitaarained ja üldõpingud
D Magistrieksam 25 EAP
E Vabaained 5 EAP (Üliõpilased, kes ei ole bakalaureuse tasemel läbinud õpetajakoolituse aineid, peavad vabaainete arvelt läbima 10 EAP ulatuses erialaspetsiifilisi didaktilisi ja pedagoogilisi aineid, sh pedagoogilist praktikat 3 EAP mahus.)
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilased läbivad õpingute jooksul moodulitest A 50 EAP mahus aineid. Moodulitest B läbivad üliõpilased õpingute jooksul 30 EAP mahus ained. Moodulitest C läbivad üliõpilased õpingute jooksul 10 EAP mahus ained. Mooduli D läbimine on kohustuslik. Vabaaineid 5 EAP mahus võib valida õpingute jooksul EMTA ainekataloogist või teistest kõrgkoolidest. Üliõpilased, kes ei ole bakalaureuse tasemel läbinud õpetajakoolituse aineid, peavad vabaainete arvelt läbima 10 EAP ulatuses erialaspetsiifilisi didaktilisi ja pedagoogilisi aineid.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
Õppekava täitmiseks on kohustuslikud läbida: kutseõpingute alusmoodul 24 EAP, didaktikamoodul 11 EAP, praktikamoodul 15 EAP, praktiliste muusikaõpingute moodul 30 EAP, muusikateoreetiliste, -ajalooliste ning üldõpingute moodul 10 EAP, vabaainete moodul 5-10 EAP, magistrieksami moodul 25 EAP.
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
haridusteaduse magister /Master of Arts in Education/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusikateaduse, -pedagoogika ja kultuurikorralduse osakond
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooni-raamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal, õppekava läbinule on omistatud kutse: Kutseõpetaja, tase 7
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: interpretatsioonipedagoogika
Õppekava struktuur ja õppeained

MA ERIALA

[MA09] Kutseõpingute didaktikamoodul (PE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: süvendada ja mitmekesistada üliõpilaste teadmisi oma erialast ja selle ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest.

Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb põhjalikult oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
PEX935/2024Rakendusmetoodika3 EAPA
PEX840/2024Pedagoogiline repertuaar2 EAPA
ÜAX232/2024Alexanderi tehnika II1 EAPA
ÜAX230/2024Alexanderi tehnika alused2 EAPA
ÜAX205/2024Arengupsühholoogia3 EAPE
PEX602-1/2024Muusikaõpetuse didaktika seminar3 EAPA
PEX602-2/2024Muusikaõpetuse didaktika seminar3 EAPA
MTX940/2024Muusikapsühholoogia seminar3 EAPA
MTX720/2024Kuulmispsühholoogia ja akustika3 EAPE
KMX530/2024Muusikahariduse alused - filosoofia ja ajalugu3 EAPA
KMX520/2024Loovuspsühholoogia2 EAPA
KMX510/2024Suhtlemispsühholoogia2 EAPA
KMX032/2024Väikelaps ja muusika3 EAPA

[MA10] Kutseõpingute praktikamoodul (PE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase oskusi iseseisvaks pedagoogiliseks tööks.

Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on võimeline iseseisvaks tööks muusikakooli ja muusikakutseõppeasutuse õpetajana;
2. suudab ära tunda pedagoogilisi probleeme ja leida nende lahendamiseks sobivaid meetodeid;
3. oskab planeerida õpet lähtuvalt õpitust, õpilaste individuaalse arengu vajadustest ja seatud eesmärkidest, valides sobivaid metoodilisi võtteid ja repertuaari ning kujundades sobiva õppekeskkonna
4. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid ning digilahendusi rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
5. analüüsib ja toetab enda, õpilaste ja kolleegide tegevust, integreerides ja loovalt arendades omandatud pedagoogilisi ja psühholoogiaalaseid teadmisi.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
PEX905-1/2024Pedagoogiline praktika3 EAPA
PEX905-2/2024Pedagoogiline praktika3 EAPE
PEX905-3/2024Pedagoogiline praktika3 EAPA
IND401-1/2024Erialapraktika2 EAPA
IND401-2/2024Erialapraktika2 EAPA
IND401-3/2024Erialapraktika2 EAPA
IND401-4/2024Erialapraktika2 EAPA

[MA23] Kutseõpingute alusmoodul (PE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Toetada õpetajapädevuste kujunemist õpetaja kutseaasta alustamiseks;
Toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist õpetajatöösse ning kujundada valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearenduseks.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb erinevaid kasvatusteaduslikke paradigmasid (õpikäsitusi, inimese arengut, hariduse ja õpetaja rolli ühiskonnas, vaateid eetikale ja väärtustele), oskab neid kõrvutada ja otstarbekalt kasutada;
2. oskab kujundada õpilase arengut ja õppimist toetavat õppeprotsessi ja keskkonda;
3. tajub oma rolli ja vastutust õpilase arengu toetamisel, kooli arendamisel ja kodanikuühiskonnas ning lähtub oma tegevustes eetilistest tõekspidamistest;
4. oskab kasutada teaduslikke meetodeid õppeprotsessi, õppekeskkonna ja oma kutsealase tegevuse analüüsimiseks ning neile toetudes kavandada arengut;
5. oskab teha koostööd ja seda juhtida kaasates erinevaid osalisi - õppijaid, kolleege ja teisi partnereid haridussüsteemis ning ühiskonnas;
6. tunneb haridust reguleerivat seadusandlust, sh RÕK ́i ja lähtub nendest oma töös;
7. omab ülevaadet hariduspoliitikast ja seda kujundavatest mehhanismidest kaasajal.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KAT7050.HR/2024Hariduslike erivajadustega õppija6 EAPE
KAI7019.HR/2024Andekus muutuvas ühiskonnas6 EAPE
KAE7068.HR/2024Areng ja õppimine6 EAPE
PEX202-1/2024Pilliõpetaja ja -õpilase arenguperspektiivid 3 EAPA
PEX202-2/2024Pilliõpetaja ja -õpilase arenguperspektiivid 3 EAPE

MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD

[MB06] Täiendavad praktilised õpingud (MI, PE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: süvendada ja mitmekesistada kaasaegse professionaalse muusiku erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, lisainstrumendi valdamist, vokaalseid oskusi, improvisatsiooni jm oskusi).

SA ja KA erialale kohustuslik KAX950. LA erialale kohustuslik LAX913, LAX920 A1, A2. VM erialale kohustuslikud VMX300, VMX310. OR erialale kohustuslikud KLX120, KLX910. Ülejäänud ained vabalt valitavad.

Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. on võimeline teostama oma muusikalisi ideid veenvalt ja professionaalselt lisainstrumendil;
2. valdab hääle kasutamist erinevas ja spetsiifilises repertuaaris;
3. on võimeline esitama nii soolo- kui grupiimprovisatsiooni;
4. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente, nende kasutamise võimalusi ja orkestratsiooni ning arranžeerimise põhialuseid;
5. tunneb häälte erinevate diapasoonide dünaamilisi võimalusi ja suudab luua erinevaid koorifaktuure;
6. tunneb varase klahvpillimuusika esitusreegleid ja -traditsioone, mõju ja kohta omas ajas;
7. tunneb 20. saj. orelimuusika peamisi orelikoolkondi ja nende tähtsamaid esindajaid;
8. on omandanud põhiteadmised ja praktilised (sh erialased digi) oskused muudes valdkondades, mis on seotud professionaalse erialase tegevusega;
9. tunneb ja rakendab häälte juhtimise põhimõtteid ja tähtharmooniat klaverisaate kujundamisel.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MIX502-1/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPA
MIX502-2/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPE
KLX910-1/2024Kirikumuusika praktika3 EAPA
KLX910-2/2024Kirikumuusika praktika3 EAPA
KAX950-1/2024Erialainstrument 4 EAPA
KAX950-2/2024Erialainstrument 4 EAPE
KAX950-3/2024Erialainstrument 4 EAPA
KAX241-1/2024Orkestripraktika2 EAPA
KAX241-2/2024Orkestripraktika2 EAPA
IND401-1/2024Erialapraktika2 EAPA
IND401-2/2024Erialapraktika2 EAPA
IND401-3/2024Erialapraktika2 EAPA
IND401-4/2024Erialapraktika2 EAPA
KAX950-4/2024Erialainstrument 4 EAPE
KLX120-1/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPA
KLX120-2/2024Koraalimäng ja improvisatsioon4 EAPE
MTM050-1/2024Vokaalsolfedžo2 EAPA
MTM050-2/2024Vokaalsolfedžo2 EAPA
LAX913-1/2024Kammerlaulu stiilide ülevaade 2 EAPA
LAX913-2/2024Kammerlaulu stiilide ülevaade 2 EAPA
LAX913-3/2024Kammerlaulu stiilide ülevaade 2 EAPA
LAX920-1/2024Vokaalansambel II2 EAPA
LAX920-2/2024Vokaalansambel II2 EAPE
LAX920-3/2024Vokaalansambel II2 EAPA
LAX920-4/2024Vokaalansambel II2 EAPE
LAX925-1/2024A cappella vokaalansambel3 EAPA
LAX925-2/2024A cappella vokaalansambel3 EAPA
LAX925-3/2024A cappella vokaalansambel3 EAPA
MIX202-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX202-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX202-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX202-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
DGX401-1/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX401-2/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX401-3/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX401-4/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX707-1/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX707-2/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX707-3/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX707-4/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX901-1/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
DGX901-2/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
DGX901-3/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
DGX901-4/2024Orkestridirigeerimise alused2 EAPA
KLÜ812-1/2024Klaver C2 EAPA
KLÜ812-2/2024Klaver C2 EAPA
KMX320-1/2024Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo2 EAPA
KMX320-2/2024Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo2 EAPA
KOE510/2024Audio programmeerimise keel I3 EAPA
KOE511/2024Audio programmeerimise keel II3 EAPA
KOE711/2024Helirežii alused 3 EAPA
KOE800/2024Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse2 EAPA
KOE840-1/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
KOE840-2/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
KOE815/2024Live-helindamine2 EAPA
KOX015/2024Koorikompositsioon3 EAPA
KOX600/2024Arranžeerimine2 EAPA
KOX805-1/2024Looming 2 EAPA
KOX805-2/2024Looming 2 EAPA
KOX805-3/2024Looming 2 EAPA
KOX805-4/2024Looming 2 EAPA
LAH795-1/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-2/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-3/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-4/2024Hääleseade 2 EAPE
MIX401/2024Sissejuhatus klassikalise balleti saatmisse3 EAPA
MTM054-1/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPA
MTM054-2/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPE
VMX620-1/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-2/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-3/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-4/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX600-1/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX600-2/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX310/2024Varajase muusika esitusprobleemide seminar3 EAPA
VMX300/2024Varajase muusika kaunistamine ja improvisatsioon3 EAPA
VMX202-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX202-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX202-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX202-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
PEX605-1/2024Pedagoogilise loovuse seminar2 EAPA
PEX605-2/2024Pedagoogilise loovuse seminar2 EAPA
NIX950-1/2024Improvisatsioon2 EAPA
NIX950-2/2024Improvisatsioon2 EAPA
NIX950-3/2024Improvisatsioon2 EAPA
NIX950-4/2024Improvisatsioon2 EAPA
NIX990-1/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
NIX990-2/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
MTX820-1/2024Sissejuhatus muusikauuringutesse3 EAPE
MTX820-2/2024Sissejuhatus muusikauuringutesse3 EAPE
MTX810/2024Eesti popmuusikalugu3 EAPE
KOE110/2024Arvutinotatsioon 3 EAPA
KOE520/2024Sissejuhatus praktilisse elektroonikasse. Lihtsate elektrooniliste instrumentide ehitus3 EAPA
MIX502-3/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPA
MIX502-4/2024Transkribeerimata muusika noodistlugemine4 EAPE
IND402-1/2024Praktiline loometöö5 EAPA
IND402-2/2024Praktiline loometöö5 EAPA

[MB10] Erialainstrument (PE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: professionaalsete pillimänguoskuste ja isikupärase lähenemisviisiga muusiku ettevalmistamine, kes on võimeline esitana kõrge raskusastmega repertuaari erinevates stiilides.

Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kunstiküpselt ja professionaalsel tasemel, tehnilise üleoleku ja veenvusega esitada erinevate ajastute muusikat ning realiseerida oma loomingulisi ideid;
2. valdab erialaspetsiifilisi tehnilisi võtteid professionaalse muusiku tasemel;
3. tunneb erinevate ajastute muusikastiile ja oskab rakendada stilistiliselt vastavaid tehnilisi ja interpretatsioonilisi võtteid;
4. suudab lahti mõtestada muusikateose struktuuri, avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu ning kunstilist sõnumit;
5. tuleb toime erinevates interaktiivsetes õppe- ja loomingulistes protsessides (meistrikursus, orkestri- või ansambliproov jne) tekkivate probleemidega, on vajadusel võimeline asuma neis liidrirolli;
6. on võimeline omandatud teadmisi, oskusi ja kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialalises tegevuses;
7. on suuteline oma erialalist taset kriitiliselt hindama ning end pidevalt erialaliselt ja üldkultuuriliselt täiendama;
8. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja esitatava repertuaariga seotud probleeme.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
PEX104-1/2024Erialainstrument7 EAPE
PEX104-2/2024Erialainstrument7 EAPE
PEX104-3/2024Erialainstrument7 EAPE
PEX104-4/2024Erialainstrument7 EAPE

MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD

[MC04] Üldõpingud

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, toetada tasakaalustatud arengut.

Kohustuslik aine MTX250, lisaks valida vähemalt üks aine vabal valikul.

Vastavalt valitud ainetele on mooduli läbinud üliõpilane omandanud järgmised õpiväljundid:
1. tunneb teadustöö kirjutamise põhialuseid ning orienteerub andmebaasides;
2. omab süvendatud teadmisi olulisematest kaasaja filosoofidest ja filosoofia põhiprobleemidest;
3. omab ülevaadet religioonide kujunemisest, tunneb maailma usundite ühiseid ja erinevaid jooni;
4. omab ülevaadet kaasaegse kunsti võtmeprobleemidest;
5. omab ülevaadet teatriajaloost läbi sajandite;
6. on võimeline kasutama võõrkeelset erialast kirjandust, suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaseid probleeme käsitleda.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTX250/2024Teadustöö alused3 EAPA
ÜAX930/2024Maailma usundite võrdlev analüüs3 EAPE
ÜAX900/2024Kaasaegse kunsti probleeme3 EAPA
ÜAX702/2024 Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis3 EAPE
ÜAX600-1/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-2/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-3/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-4/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX412/2024Lavakunsti ABC2 EAPA
ÜAX301-1/2024Kunstiajalugu3 EAPA
ÜAX301-2/2024Kunstiajalugu3 EAPA
ÜAX006/2024Filosoofia eriseminar3 EAPE
ÜAK820-1/2024Ladina keel II3 EAPA
ÜAK820-2/2024Ladina keel II3 EAPE
ÜAK420-1/2024Itaalia keel II3 EAPA
ÜAK420-2/2024Itaalia keel II3 EAPE
ÜAK410-1/2024Itaalia keel I3 EAPA
ÜAK410-2/2024Itaalia keel I3 EAPE
ÜAK320-1/2024Prantsuse keel II3 EAPA
ÜAK320-2/2024Prantsuse keel II3 EAPE
ÜAK310-1/2024Prantsuse keel I3 EAPA
ÜAK310-2/2024Prantsuse keel I3 EAPE
ÜAK230-1/2024Saksa keel III3 EAPA
ÜAK230-2/2024Saksa keel III3 EAPE
ÜAK220-1/2024Saksa keel II3 EAPA
ÜAK220-2/2024Saksa keel II3 EAPE
ÜAK210-1/2024Saksa keel I3 EAPA
ÜAK210-2/2024Saksa keel I3 EAPE
ÜAK130-1/2024Inglise keel III3 EAPA
ÜAK130-2/2024Inglise keel III3 EAPE
ÜAK120-1/2024Inglise keel II3 EAPA
ÜAK120-2/2024Inglise keel II3 EAPE
MTX830/2024Teksti sisse minek3 EAPA
MTX815/2024Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi2 EAPE
MTX231/2024Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses3 EAPA
KOE860/2024Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi3 EAPE
KOE826/202420. sajandi lääne mikrotonaalne muusika3 EAPE
JMX411-1/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPA
JMX411-2/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPE
LKX401-1/2024Välisteatri ajalugu I4 EAPE
LKX401-2/2024Välisteatri ajalugu I4 EAPE
LKX410-1/2024Eesti teatri ajalugu2 EAPA
LKX410-2/2024Eesti teatri ajalugu2 EAPE
LKX410-3/2024Eesti teatri ajalugu2 EAPE
LKX410-4/2024Eesti teatri ajalugu2 EAPA
LKX422/2024Kaasaegne teater3 EAPA
LKX600-1/2024Kirjandus2 EAPE
LKX600-2/2024Kirjandus2 EAPE
LKX600-3/2024Kirjandus2 EAPE
ÜAK810-1/2024Ladina keel I3 EAPA
ÜAK810-2/2024Ladina keel I3 EAPE
ÜAX200/2024Psühholoogilised oskused muusiku elus2 EAPA

MD MAGISTRIEKSAM

[MD09] Magistrieksam (PE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Magistrieksam on komplekseksam, mille osaeksamid on Pedagoogiline lõputöö ja Pedagoogiline lõpueksam.
Magistrieksami eesmärk:
1. üliõpilase ettevalmistamine professionaalseks pedagoogiliseks tööks, demonstreerides omandatud teadmisi erinevate ülesannete lahendamisel praktilises töös õpilasega ja metoodilise teose analüüsi näitel.
2. arendada üliõpilase oskust formuleerida pedagoogiliste oskuste ja teadmistega seotud probleeme ning leida nende lahendamiseks sobivad meetodeid, valmistades üliõpilast ette tööks muusikakooli õpetajana.
Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. lahendab õpilase mängus ettetulevaid probleeme ja annab edaspidiseks arenguks vajalikke nõuandeid;
2. toob analüüsitavas teoses välja interpretatsioonipedagoogilised probleemid, pakub välja erinevaid lahendusi ja illustreerib neid instrumendil.
3. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles interpretatsioonipedagoogikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima, osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
4. oskab iga spetsiifilist pedagoogilist teemat käsitleda laiemas kontekstis;
5. on võimeline pädevalt ja kaasaegseid õpetamismeetodeid rakendades edasi andma oma erialaseid teadmisi ja oskusi;
6. orienteerub erialalises kirjanduses, suudab materjaliga iseseisvalt töötades rakendada sobivaid meetodeid erialaste probleemide lahendamiseks, omab iseseisvaks uurimistööks vajalikke teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
PEX922/2024Pedagoogiline lõputöö10 EAPT
PEX926/2024Pedagoogiline lõpueksam15 EAPT

ME VABAAINED