Õppekava kood | 112278 |
Õppekava nimetus | Kultuurikorraldus |
Õppekava tase | magistriõpe |
Õppekava maht ainepunktides | 120 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 2 aastat |
Õppevorm(id) | sessioonõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | inglise |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 27.12.2011 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 16.11.2011, 19.03.2014, 20.04.2016, 15.04.2020 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub ärinduse ja halduse õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3"Kõrgharidusstandard", lisa 3. Ühisõppekava "Kultuurikorraldus" koostööleping on sõlmitud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ning Estonian Business School osalusel 01.12.2011. a.
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
bakalaureuse kraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon
bakalaureuse kraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon
- sisseastumiseksamid
essee, CV ja vestlus.
essee, CV ja vestlus.
Õppekava eesmärgid
Kultuurikorralduse õppekava eesmärgiks on koolitada professionaalseid managere, kellel oleks visioon, oskused ja võimekus kultuuriorganisatsioonide loovjuhtimiseks; ettevõtjaid, kes panustaks Eesti loomemajanduse arengusse kohalikul, aga ka rahvusvahelisel tasandil; kultuuripoliitika täideviijaid, aga ka otsuste langetajaid, kes oleksid valmis töötama loomemajanduse strateegiatega, võttes otsustamisel arvesse erinevate kultuurivaldkondade praktikaid ja protsesse.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava läbinud üliõpilane on võimeline:
1. Demonstreerima laialdasi ja süsteemseid teadmisi kultuurikorraldusest, valdkonna põhimõistetest, probleemidest ning uurimismeetoditest;
2. Mõtestama kultuurikorralduse, kultuuripoliitika ja loomemajanduse trende ja probleeme tänapäeval
3. Märkama valdkondadevahelisi seoseid
4. Märkama ja sõnastama, loovalt, kultuurikorralduse probleeme ja kitsaskohti ning ühtlasi lahendama neid asjakohaste meetoditega, rakendades sotsiaal- ning humanitaarteaduste valdkondlikke baasteadmisi.
5. Arutlema loovjuhtimise ning kultuuriorganisatsioonide teemal, rakendama uut teoreetilist teadmist praktikas ning demonstreerima eneseanalüüsi laiemas kontekstis
6. Võtma endale kultuurivaldkonna juhi, ametniku või administratoori, kultuuriettevõtja või teadlase ülesanded, rakendades sobilikke juhtimisalaseid ning tiimitöö oskusi.
7. Edasi andma teadmisi, professionaalsust ning kompetentse nii õpetaja kui ka juhendajana, valdama esinemisoskusi, argumenteerima nii suuliselt kui kirjalikult erinevaid kultuurikorralduse teemasid ning baasteooriaid
8. Efektiivselt osalema tiimitöös, nii igapäevaelus kui ka tööl, demonstreerima sotsiaalset vastutustunnet ning erinevate väärtuste ja hoiakute aktsepteerimist
9. Võtma vastu adekvaatseid otsuseid eetiliselt keerulistes olukordades, arvestades moraalsete ja eetiliste aspektide tundmist, aga ka oma erialase tegevuse võimalusi, piiranguid ning tagajärgi. Arutlema ning argumenteerima kultuurielu, loomemajanduse ning kultuurikorraldusega seotud teemasid ning probleeme
10. Kriitiliselt hindama saavutatud teadmisi ja oskusi, jätkama erialaseid õpinguid või võtma osa teadustööst nii Eestis kui mula maailmas
1. Demonstreerima laialdasi ja süsteemseid teadmisi kultuurikorraldusest, valdkonna põhimõistetest, probleemidest ning uurimismeetoditest;
2. Mõtestama kultuurikorralduse, kultuuripoliitika ja loomemajanduse trende ja probleeme tänapäeval
3. Märkama valdkondadevahelisi seoseid
4. Märkama ja sõnastama, loovalt, kultuurikorralduse probleeme ja kitsaskohti ning ühtlasi lahendama neid asjakohaste meetoditega, rakendades sotsiaal- ning humanitaarteaduste valdkondlikke baasteadmisi.
5. Arutlema loovjuhtimise ning kultuuriorganisatsioonide teemal, rakendama uut teoreetilist teadmist praktikas ning demonstreerima eneseanalüüsi laiemas kontekstis
6. Võtma endale kultuurivaldkonna juhi, ametniku või administratoori, kultuuriettevõtja või teadlase ülesanded, rakendades sobilikke juhtimisalaseid ning tiimitöö oskusi.
7. Edasi andma teadmisi, professionaalsust ning kompetentse nii õpetaja kui ka juhendajana, valdama esinemisoskusi, argumenteerima nii suuliselt kui kirjalikult erinevaid kultuurikorralduse teemasid ning baasteooriaid
8. Efektiivselt osalema tiimitöös, nii igapäevaelus kui ka tööl, demonstreerima sotsiaalset vastutustunnet ning erinevate väärtuste ja hoiakute aktsepteerimist
9. Võtma vastu adekvaatseid otsuseid eetiliselt keerulistes olukordades, arvestades moraalsete ja eetiliste aspektide tundmist, aga ka oma erialase tegevuse võimalusi, piiranguid ning tagajärgi. Arutlema ning argumenteerima kultuurielu, loomemajanduse ning kultuurikorraldusega seotud teemasid ning probleeme
10. Kriitiliselt hindama saavutatud teadmisi ja oskusi, jätkama erialaseid õpinguid või võtma osa teadustööst nii Eestis kui mula maailmas
Õppekava lühikirjeldus
Põhieriala 90 EAP: kohustuslikud ained 86 EAP ja valikained 4 EAP
1.Kultuurivaldkond ja -kontekst 12 EAP (kohustuslik)
2.Juhtimine ja kommunikatsioon 12 EAP (kohustuslik)
3.Majandus ja turg 12 EAP (kohustuslik)
4.Ettevõtlus ja innovatsioon kultuurikorralduses 12 EAP (kohustuslik)
5.Loomine ja loovus 12 EAP (kohustuslik)
6.Kultuurikorraldus tänapäeva ühiskonnas 12 EAP (kohustuslik)
7.Akadeemiline kirjaoskus ja kriitiline mõtlemine 12 EAP (kohustuslik)
8.Arendusprojekti aruande kirjutamine 2 EAP (kohustuslik)
-Avatud seminarid 4 ECTS
-Magistritöö 30 ECTS
1.Kultuurivaldkond ja -kontekst 12 EAP (kohustuslik)
2.Juhtimine ja kommunikatsioon 12 EAP (kohustuslik)
3.Majandus ja turg 12 EAP (kohustuslik)
4.Ettevõtlus ja innovatsioon kultuurikorralduses 12 EAP (kohustuslik)
5.Loomine ja loovus 12 EAP (kohustuslik)
6.Kultuurikorraldus tänapäeva ühiskonnas 12 EAP (kohustuslik)
7.Akadeemiline kirjaoskus ja kriitiline mõtlemine 12 EAP (kohustuslik)
8.Arendusprojekti aruande kirjutamine 2 EAP (kohustuslik)
-Avatud seminarid 4 ECTS
-Magistritöö 30 ECTS
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Moodulid kui sellised ei koosne eraldiseisvatest ainetest, st moodul ongi aine.
Moodulid 1-7 annavad igaüks 12 EAP ning on kohustuslikud.
Moodul 8 annab 2 EAP ning on kohustuslik.
Valikainete moodul "Avatud seminarid" annab 4 EAP ja see võib olla täidetud nende erinevate valikutega, mida programm pakub või asendatud teiste valikainetega. Lisaks võib valida ka eelnevalt kooskõlastatud vabaaineid.
Moodulid 1-7 annavad igaüks 12 EAP ning on kohustuslikud.
Moodul 8 annab 2 EAP ning on kohustuslik.
Valikainete moodul "Avatud seminarid" annab 4 EAP ja see võib olla täidetud nende erinevate valikutega, mida programm pakub või asendatud teiste valikainetega. Lisaks võib valida ka eelnevalt kooskõlastatud vabaaineid.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 90 EAP ja magistritöö kaitsmine 30 EAP
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
Sotsiaalteaduse magister /Master of Arts in Social Sciences/
Sotsiaalteaduse magister /Master of Arts in Social Sciences/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusikateaduse, -pedagoogika ja kultuurikorralduse osakond
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooni-raamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Kultuurikorraldus 120 EAP
Õppekava struktuur ja õppeained
MA ERIALA
[MAK11] Ettevõtlus ja innovatsioon kultuurikorralduses (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on õpetada tudengeid mõistma mudeleid, teooriad ja praktikaid, mis moodustavad ettevõtliku mõtteviisi ja käitumise baasi. Eesmärgiks ei ole koolitada üksnes ettevõtjaid, vaid veenduda selles, et kultuurikorraldajad, kes mooduli läbivad on võimelised seda mõtteviisi oma tegevuses rakendama, sõltumata oma juriidilisest staatusest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab arutleda loomemajanduse, tööstuse, ettevõtliku mõtteviisi teooriatest, praktikatest ja mudelitest;
2. on teadlik reast mudelitest ja vahenditest, mida rakendatakse seoses nende valdkondadega
3. oskab neid teooriaid ja mudeleid kasutada, nii teaduslikus kui igapäevases võtmes , nii õppe-kui ka reaalsete projektide raames, muuhulgas mõtestamaks sotsiaalset, loovat ja kunstiettevõtlust.
4. läheneda ettevõtliku mõtteviisi mõistele kriitiliselt ja terviklikult, st seoses töö ja igapäevaeluga.
5. rakendama ettevõtlikku mõtteviisi, uuendamaks individuaalset praktikat kultuurikorraldajana ning võimaluste loojana teistele, kas organisatsiooni või struktuuri raames
6. looma iseenda karjääriteekonda ning täide viima elustiili, mida inimene tahaks järgida sobiliku mõtteviisi, teadmiste ja oskustega.
7. olema kindel isiklike valikute langetamises seoses töölerakenduvuse ja/või ettevõtlusega igas konkreetses olukorras.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab arutleda loomemajanduse, tööstuse, ettevõtliku mõtteviisi teooriatest, praktikatest ja mudelitest;
2. on teadlik reast mudelitest ja vahenditest, mida rakendatakse seoses nende valdkondadega
3. oskab neid teooriaid ja mudeleid kasutada, nii teaduslikus kui igapäevases võtmes , nii õppe-kui ka reaalsete projektide raames, muuhulgas mõtestamaks sotsiaalset, loovat ja kunstiettevõtlust.
4. läheneda ettevõtliku mõtteviisi mõistele kriitiliselt ja terviklikult, st seoses töö ja igapäevaeluga.
5. rakendama ettevõtlikku mõtteviisi, uuendamaks individuaalset praktikat kultuurikorraldajana ning võimaluste loojana teistele, kas organisatsiooni või struktuuri raames
6. looma iseenda karjääriteekonda ning täide viima elustiili, mida inimene tahaks järgida sobiliku mõtteviisi, teadmiste ja oskustega.
7. olema kindel isiklike valikute langetamises seoses töölerakenduvuse ja/või ettevõtlusega igas konkreetses olukorras.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM002-1/2024 | Ettevõtlus ja innovatsioon kultuurikorralduses | 4 EAP | E |
KKM002-2/2024 | Ettevõtlus ja innovatsioon kultuurikorralduses | 4 EAP | E |
KKM002-3/2024 | Ettevõtlus ja innovatsioon kultuurikorralduses | 4 EAP | E |
[MAK12] Majandus ja turg (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Majanduse ja turu moodul on suunatud kultuuriorganisatsioonide/indiviiidide suhetele valdkonnaga kui turu ja majanduse osaga ning nende mõtestamisse. Tegeletakse turunduse, finantside ja raamatupidamise, funsraisingu ja klientide/publiku küsimustega.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab baasteadmisi majandusest ning turundusest;
2. omab põhjalikku ülevaadet loomemajanduse seostest ülejäänud majandusharudega;
3. tunneb kultuurivaldkonna spetsiifikat finants- ning turundusküsimustes;
4. oskab majanduse ning turunduse teoreetilisi baasteadmisi loovsektori spetsiifikast lähtudes praktikas rakendada;
5. suudab tuvastada, analüüsida ning pakkuda lahendusvariante kultuurikorralduses ettetulevatele finants-ning majandusküsimustele;
6. on võimeline koostama kultuuriasustuse turundusplaane, sponsorlusettepanekuid ja avalike suhete strateegiat ning omab vajalikke teadmisi ja kogemust nende rakendamiseks;
7. mõistab kultuuriasutuse majandus-ja finantsnäitajaid ja eelarve kujundamise põhimõtteid ning suudab neid analüüsida.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab baasteadmisi majandusest ning turundusest;
2. omab põhjalikku ülevaadet loomemajanduse seostest ülejäänud majandusharudega;
3. tunneb kultuurivaldkonna spetsiifikat finants- ning turundusküsimustes;
4. oskab majanduse ning turunduse teoreetilisi baasteadmisi loovsektori spetsiifikast lähtudes praktikas rakendada;
5. suudab tuvastada, analüüsida ning pakkuda lahendusvariante kultuurikorralduses ettetulevatele finants-ning majandusküsimustele;
6. on võimeline koostama kultuuriasustuse turundusplaane, sponsorlusettepanekuid ja avalike suhete strateegiat ning omab vajalikke teadmisi ja kogemust nende rakendamiseks;
7. mõistab kultuuriasutuse majandus-ja finantsnäitajaid ja eelarve kujundamise põhimõtteid ning suudab neid analüüsida.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM003-1/2024 | Majandus ja turg | 4 EAP | E |
KKM003-2/2024 | Majandus ja turg | 4 EAP | E |
KKM003-3/2024 | Majandus ja turg | 4 EAP | E |
[MAK13] Akadeemiline kirjaoskus ja kriitiline mõtlemine (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Akadeemilise kirjaoskuse ja kriitilise mõtlemise moodul keskendub neile oskustele ja teadmistele, mis on tudengitele vajalikud uurimuste planeerimiseks ja läbiviimiseks, akadeemilise töö ja kirjanduse mõistmiseks laiemalt, selle kvaliteedi hindamiseks.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. mõistab ja oskab rakendada erinevaid uurimismeetodeid
2. rakendab asjakohaseid uurimismeetodeid leidmaks, sõnastamaks ning lahendamaks praktilisi või teoreetilisi kultuurikorraldusega seotud probleeme või küsimusi
3. oskab retsenseerida ning sõnastada ettepanekuid seoses konkreetse kultuurikorraldusega seotud uurimisprobleemi või teemaga
4. on võimeline kirjutama kultuurikorralduse alase uurimistööga seotud meetoditest, protsessist ja analüüsist inglise keeles
5. on võimeline esitlema ja kaitsma magistritööd suuliselt komisjoni ees
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. mõistab ja oskab rakendada erinevaid uurimismeetodeid
2. rakendab asjakohaseid uurimismeetodeid leidmaks, sõnastamaks ning lahendamaks praktilisi või teoreetilisi kultuurikorraldusega seotud probleeme või küsimusi
3. oskab retsenseerida ning sõnastada ettepanekuid seoses konkreetse kultuurikorraldusega seotud uurimisprobleemi või teemaga
4. on võimeline kirjutama kultuurikorralduse alase uurimistööga seotud meetoditest, protsessist ja analüüsist inglise keeles
5. on võimeline esitlema ja kaitsma magistritööd suuliselt komisjoni ees
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM004-1/2024 | Akadeemiline kirjaoskus ja kriitiline mõtlemine | 4 EAP | E |
KKM004-2/2024 | Akadeemiline kirjaoskus ja kriitiline mõtlemine | 4 EAP | E |
KKM004-3/2024 | Akadeemiline kirjaoskus ja kriitiline mõtlemine | 4 EAP | E |
[MAK14] Juhtimine ja kommunikatsioon (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Juhtimise ja kommunikatsiooni moodul tegeleb küsimustega, mis kerkivad esile nii organisatsioonide kui ka projektide juhtimise protsessis. Vaadeldakse nii organisatsiooni sisekommunikatsiooni kui ka organisatsooniväliseid perspektiive.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb organisatsioonijuhtimise põhiteooriaid;
2. on võimeline praktikas rakendama organisatsioonijuhtimise teooriate erinevaid aspekte;
3. suudab arutleda personali-ja vabatahtlike juhtimise spetsiifiliste aspektide ning rakendamismeetodite üle; samuti loova juhi ja projektijuhi teemal;
4. valdab kaasaegseid suhtlemis-, läbirääkimis- ja motiveerimistehnikaid
5. on võimeline analüüsima praktilisi juhtimisprobleeme kultuurikorralduses, toetudes teooriale, ning suudab saadud analüüsi tulemusi kirjalikult ja suuliselt väljendada
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb organisatsioonijuhtimise põhiteooriaid;
2. on võimeline praktikas rakendama organisatsioonijuhtimise teooriate erinevaid aspekte;
3. suudab arutleda personali-ja vabatahtlike juhtimise spetsiifiliste aspektide ning rakendamismeetodite üle; samuti loova juhi ja projektijuhi teemal;
4. valdab kaasaegseid suhtlemis-, läbirääkimis- ja motiveerimistehnikaid
5. on võimeline analüüsima praktilisi juhtimisprobleeme kultuurikorralduses, toetudes teooriale, ning suudab saadud analüüsi tulemusi kirjalikult ja suuliselt väljendada
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM005-1/2024 | Juhtimine ja kommunikatsioon | 4 EAP | E |
KKM005-2/2024 | Juhtimine ja kommunikatsioon | 4 EAP | E |
KKM005-3/2024 | Juhtimine ja kommunikatsioon | 4 EAP | E |
[MAK15] Loomine ja loovus. Loovpraktika (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Moodul võimaldab tudengitel koguda teadmisi ja praktilist kogemust seoses tööga nii loomemajanduses kohalikul ja rahvusvahelisel tasandil kui ka organisatsioonisiseselt ning vabakutselisena. see annab tudengitele võimaluse mõista kultuurikorralduse valdkonna ja praktika eripärasid ning tugevdada oma rahvusvahelise võrgustumise oskusi, tuues välja valdkondadeülese töö olulisuse.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on saavutanud teadmise ja kogemused loovisikutega töötamisel (sh muusikud, kunstnikud, tantsijad)
2. suudab demonstreerida loovuse juhtimise mõistmist loomemajanduse valdkonnas
3. rakendab, loob ning uurib loovmõtlemise protsessi ja vahendeid lahenduste pakkumisel
4. on võimeline seostama iseenda erialast ekspertiisi laiema valdkondadeülese tiimi omaga, sealhulgas võrgustike, uurimisgruppide jms raames asutusesisestes või-välistes projektides, konverentsidel, tööpraktikas
5. mõistab erinevate kultuuriorganisatsioonide tegevusi, on tuttav Eestisiseste ja-väliste kultuuriorganisatsioonide keskkonna, struktuuride, eesmärkide ja probleemidega
6. on võimeline looma kontakti igapäevaselt kultuurikorraldajate ja -ettevõtjate prfoessionaalsete võrgustikega nii Eestis kui ka laeimalt maailmas
6. on võimeline rakendusuuringuteks lühiajaliselt rahvusvahelises kontekstis seoses kultuurikorralduse ja ühiskonnaga seotud teemadel
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on saavutanud teadmise ja kogemused loovisikutega töötamisel (sh muusikud, kunstnikud, tantsijad)
2. suudab demonstreerida loovuse juhtimise mõistmist loomemajanduse valdkonnas
3. rakendab, loob ning uurib loovmõtlemise protsessi ja vahendeid lahenduste pakkumisel
4. on võimeline seostama iseenda erialast ekspertiisi laiema valdkondadeülese tiimi omaga, sealhulgas võrgustike, uurimisgruppide jms raames asutusesisestes või-välistes projektides, konverentsidel, tööpraktikas
5. mõistab erinevate kultuuriorganisatsioonide tegevusi, on tuttav Eestisiseste ja-väliste kultuuriorganisatsioonide keskkonna, struktuuride, eesmärkide ja probleemidega
6. on võimeline looma kontakti igapäevaselt kultuurikorraldajate ja -ettevõtjate prfoessionaalsete võrgustikega nii Eestis kui ka laeimalt maailmas
6. on võimeline rakendusuuringuteks lühiajaliselt rahvusvahelises kontekstis seoses kultuurikorralduse ja ühiskonnaga seotud teemadel
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM006-1/2024 | Loomine ja loovus. Loovpraktika | 4 EAP | A |
KKM006-2/2024 | Loomine ja loovus. Loovpraktika | 4 EAP | A |
KKM006-3/2024 | Loomine ja loovus. Loovpraktika | 4 EAP | A |
[MAK16] Kultuurikorraldus tänapäeva ühiskonnas (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Moodul vaatleb kuultuurikorraldust ühiskondlike väljakutsete perspektiivis, keskendudes sellistele küsimustele nagu, milline on kunsti roll ühiskonna suurimate väljakutsete lahendamisel, sh heaolu, linnaplaneerimise teemades. Fookuses on kunsti ja ühiskonna vaheliste suhete mõtestamine ning juhtimine, arvestades sealhulgas eetiliste väljakutsetega ja sotsiaalsete kitsaskohtadega.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. mõistab üksikasjaliselt kunsti seoseid ühiskonnaga ning on võimeline arutlema sotsiaalse, majandusliku, keskkonnaalase mõju ja kultuurikorralduse üle täpsemalt.
2. mõistab eetika ja moraalifilosoofia mõistete kujunemist, inimõiguseid, mille keskmes on õigus kultuuri ligipääsetavusele ning kirjeldab, kuidas inimõigused väljenduvad kultuurikorraldajate ja kunstnike töös.
3. mõistab, millised väärtused ja mil moel mõjutavad väärtused otsustusprotsesse ja juhivad protsesse kultuurikorralduses
4. teadvustab tänapäeva eetilisi probleeme kultuurikorralduses ning ühiskonnas laiemalt, mõistab nende tagamaid ning on võimeline kriitiliselt välja tooma nende mõju ja tulemusi
5. on võimeline rakendama ühiskondliku mõjuga tegevuste analüüsiks, arenguks ja korralduseks vajalikke konseptuaalseid ja praktilisi vahendeid
6. mõistab positiivseid eetilisi praktikaid kultuurikorralduses ning suudab neid rakendada teoorias ja praktikas
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. mõistab üksikasjaliselt kunsti seoseid ühiskonnaga ning on võimeline arutlema sotsiaalse, majandusliku, keskkonnaalase mõju ja kultuurikorralduse üle täpsemalt.
2. mõistab eetika ja moraalifilosoofia mõistete kujunemist, inimõiguseid, mille keskmes on õigus kultuuri ligipääsetavusele ning kirjeldab, kuidas inimõigused väljenduvad kultuurikorraldajate ja kunstnike töös.
3. mõistab, millised väärtused ja mil moel mõjutavad väärtused otsustusprotsesse ja juhivad protsesse kultuurikorralduses
4. teadvustab tänapäeva eetilisi probleeme kultuurikorralduses ning ühiskonnas laiemalt, mõistab nende tagamaid ning on võimeline kriitiliselt välja tooma nende mõju ja tulemusi
5. on võimeline rakendama ühiskondliku mõjuga tegevuste analüüsiks, arenguks ja korralduseks vajalikke konseptuaalseid ja praktilisi vahendeid
6. mõistab positiivseid eetilisi praktikaid kultuurikorralduses ning suudab neid rakendada teoorias ja praktikas
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM007-1/2024 | Kultuurikorraldus tänapäeva ühiskonnas | 4 EAP | E |
KKM007-2/2024 | Kultuurikorraldus tänapäeva ühiskonnas | 4 EAP | E |
KKM007-3/2024 | Kultuurikorraldus tänapäeva ühiskonnas | 4 EAP | E |
[MAK17] Arendusprojekti aruande kirjutamine (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eemärk on koondada arendusprojektide lahendamise protsessi jooksul kogutud teadmised ühtsesse vormi. Suunata üliõpilast reflekteerima ja terviklikult analüüsima oma õpikogemust ning konkreetse väljakutse lahendamise protsessi ja tulemust. Võtta kokku semestrite jooksul omandatud teadmised disainmõtlemise raamistikule toetudes. Aruanne põhineb intensiivsete õppesessioonide, veebipõhise õppe ja individuaalse töö tulemustel ning mentorsessioonide aruteludel.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab mõista kultuurikorralduslike väljakutsete lahendamise protsessi ja siduda kultuurikorraldusliku sisu väljakutse lahendamise protsessiga.
2. oskab kasutada topeltteemantmudelit, et töötada ja planeerida väljakutsete lahendamise protsessi.
3. mõistab erinevate õppe- ja uurimistöö sisude ja meetodite kasutamist ning oskab neid kohandada oma väljakutsete lahendamisega.
4. oskab analüütiliselt, akadeemiliselt ja kriitiliselt tutvustada õppeprotsessi, lahendus(t)e ja seda, kuidas see/need saavutati.
5. saab oma valikuid kaitsta ja argumenteerida kursuse materjalide ja uurimistöö toel.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab mõista kultuurikorralduslike väljakutsete lahendamise protsessi ja siduda kultuurikorraldusliku sisu väljakutse lahendamise protsessiga.
2. oskab kasutada topeltteemantmudelit, et töötada ja planeerida väljakutsete lahendamise protsessi.
3. mõistab erinevate õppe- ja uurimistöö sisude ja meetodite kasutamist ning oskab neid kohandada oma väljakutsete lahendamisega.
4. oskab analüütiliselt, akadeemiliselt ja kriitiliselt tutvustada õppeprotsessi, lahendus(t)e ja seda, kuidas see/need saavutati.
5. saab oma valikuid kaitsta ja argumenteerida kursuse materjalide ja uurimistöö toel.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM008/2024 | Arendusprojekti aruande kirjutamine | 2 EAP | E |
[MAK10] Kultuurivaldkond ja -kontekst (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on tudengile kultuurikorralduse kui akadeemilise aga ka praktilise distsipliini aluste, protsesside ning kogemuste tutvustamine, selle valdkonnasiseste ja -väliste seoste esiletoomine.
ÕPIVÄLJUNDID:
1. tunneb tänapäeva kultuurikorralduse valdkonna ja praktikatega seotud teemasid ja arenguid
2. oskab näha kultuurikorralduse seoseid teiste erialadega ning asjakohaseid dikussioone;
3. oskab kultuurikorralduse praktikaid kriitiliselt analüüsida ning vajadusel kontekstualiseerida;
4. demonstreeruda laiapõhjalist ülevaadet kultuuri-ja kunstikeskkonna õiguslikest regulatsioonidest ja raamistikest, eriti Eesti ja Euroopa kontekstis
5. tunneb kultuuripoliitika põhialuseid ja regulatsioone ning suudab jälgida poliitiliste protsesside mõju kultuurikorralduse praktikale ja struktuuridele;
6. oskab arutleda ning võimalusel panustada loomemajanduse arengutesse (ning muudesse sobilikesse majanduslikesse konstruktsioonidesse), kohalikesse ja globaalsetesse strateegiatesse.
7. On pädev kultuurikorralduse uusimates uuringutes, uute mõistete arenduses ning nende rakendamises hariduses ja praktikas.
ÕPIVÄLJUNDID:
1. tunneb tänapäeva kultuurikorralduse valdkonna ja praktikatega seotud teemasid ja arenguid
2. oskab näha kultuurikorralduse seoseid teiste erialadega ning asjakohaseid dikussioone;
3. oskab kultuurikorralduse praktikaid kriitiliselt analüüsida ning vajadusel kontekstualiseerida;
4. demonstreeruda laiapõhjalist ülevaadet kultuuri-ja kunstikeskkonna õiguslikest regulatsioonidest ja raamistikest, eriti Eesti ja Euroopa kontekstis
5. tunneb kultuuripoliitika põhialuseid ja regulatsioone ning suudab jälgida poliitiliste protsesside mõju kultuurikorralduse praktikale ja struktuuridele;
6. oskab arutleda ning võimalusel panustada loomemajanduse arengutesse (ning muudesse sobilikesse majanduslikesse konstruktsioonidesse), kohalikesse ja globaalsetesse strateegiatesse.
7. On pädev kultuurikorralduse uusimates uuringutes, uute mõistete arenduses ning nende rakendamises hariduses ja praktikas.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KKM001-2/2024 | Kultuurivaldkond ja -kontekst | 4 EAP | E |
KKM001-3/2024 | Kultuurivaldkond ja -kontekst | 4 EAP | E |
KKM001-1/2024 | Kultuurivaldkond ja -kontekst | 4 EAP | E |
MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[MBE01] Vabaained välisüliõpilastele (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Vabaained võimaldavad üliõpilasel isiklike eelistuste põhjal oma haridust kujundada ning omandada süvendatud teadmisi ja oskusi huvipakkuvates õppevaldkondades.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
ÜAK627/2024 | Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele | 3 EAP | A |
MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
MD MAGISTRIEKSAM
[MDT01] Magistritöö (KK õppekavale)
Mooduli eesmärk: Magistritöö eesmärk on kultuurikorralduse alase teadusliku uurimistöö kirjutamine ja avalik kaitsmine. Magistritöö tarbeks tehtava uurimisprotsessi eesmärk on üliõpilase ettevalmistamine iseseisvaks tööks kasutades kriitilist mõtlemist, üldistus- ja järeldamisvõimet ning argumenteerimist. Magistritöö positiivse sooritamise tulemusena omistatakse üliõpilasele magistrikraad.
Magistritöö kirjutamise ning kaitsmise järel on üliõpilane võimeline:
1. uurima praktilisi või teoreetilisi kultuurikorralduse küsimusi ja probleeme kasutades teaduslike uurimismeetodeid;
2. tegema järeldusi ning ettepanekuid konkreetsete uurimusküsimuste või probleemide kohta;
3. väljendama ja selgitama uurimistöö meetodeid, uurimisprotsessi ja analüüsi tulemusi kirjalikus vormis;
4. esitlema teadustööd ning selle tulemusi suuliselt ning kaitsma seda publiku ees.
Magistritöö kirjutamise ning kaitsmise järel on üliõpilane võimeline:
1. uurima praktilisi või teoreetilisi kultuurikorralduse küsimusi ja probleeme kasutades teaduslike uurimismeetodeid;
2. tegema järeldusi ning ettepanekuid konkreetsete uurimusküsimuste või probleemide kohta;
3. väljendama ja selgitama uurimistöö meetodeid, uurimisprotsessi ja analüüsi tulemusi kirjalikus vormis;
4. esitlema teadustööd ning selle tulemusi suuliselt ning kaitsma seda publiku ees.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MAG069/2024 | Magistritöö | 30 EAP | T |
ME VABAAINED
[ME01] Vabaained
Mooduli eesmärk: Vabaained võimaldavad üliõpilasel isiklike eelistuste põhjal oma haridusteed kujundada ning omandada süvendatud teadmisi ja oskusi huvipakkuvates õppevaldkondades. Vabaaineid võib valida EMTA-s või mõnes teises kõrgkoolis õpetatavate ainete hulgast.
Vabaineid valinud ja läbinud üliõpilane:
1) oskab rakendada õppeaine kontekstis omandatud teadmisi ja oskusi probleemide lahendamisel ning praktiliste väljakutsete ületamisel.
2) suudab seada eesmärke, planeerida aega ja ressursse, ning rakendada erinevaid õppestrateegiaid ja -tehnikaid õppeprotsessi toetamiseks.
3) suudab arendada mitmekülgseid oskusi ja pädevusi vabalt valitavate õppeainete kaudu ning valmistuda tõhusalt erinevateks eluvaldkondadeks.
Vabaineid valinud ja läbinud üliõpilane:
1) oskab rakendada õppeaine kontekstis omandatud teadmisi ja oskusi probleemide lahendamisel ning praktiliste väljakutsete ületamisel.
2) suudab seada eesmärke, planeerida aega ja ressursse, ning rakendada erinevaid õppestrateegiaid ja -tehnikaid õppeprotsessi toetamiseks.
3) suudab arendada mitmekülgseid oskusi ja pädevusi vabalt valitavate õppeainete kaudu ning valmistuda tõhusalt erinevateks eluvaldkondadeks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|