Õppekava kood 144344
Õppekava nimetus Muusikaõpetaja
Õppekava tase magistriõpe
Õppekava maht ainepunktides 120 EAP
Nominaalne aeg aastates 2 aastat
Õppevorm(id) sessioonõpe
Õppekavagrupp õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppetöö keeled eesti
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled
HTM registrisse kandmise kuupäev 28.11.2023
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev 25.11.2015, 20.04.2021
Õppe läbiviimise õigus
Õppekava kuulub õpetajakoolituse ja kasvatusteaduse õppekavagruppi Õppe läbiviimise õigus: Tähtajatu
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus.
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam koosneb loomingulisest konkursist, intervjuust ja kutsesobivuskatsest
Õppekava eesmärgid
Ühisõppekava eesmärk:
- anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas muusika erialal, pädevus töötada muusikaõpetajana (alushariduse, põhikooli, gümnaasiumi tasemel) ning valmisolek õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes;
- luua võimalused teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist õpetajatöösse ning valmisoleku kujunemist pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
- luua võimalused multikultuurilises ühiskonnas orienteeruva, rahvuslikke traditsioone ja tänapäevaseid õppemeetodeid väärtustava muusikapedagoogi kujunemiseks.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
- teab ja mõistab muusikahariduse eesmärke, põhimõtteid ja suunitlusi ning väärtustab muusikat laiemas sotsiaalkultuurilises kontekstis
- omab süsteemseid ja laiapõhjalisi üldkasvatusteaduslikke ning ainedidaktilisi lasteaia, põhikooli ja gümnaasiumi muusikaõpetaja tööks vajalikke teadmisi ja rakenduslikke oskusi
- oskab läbi viia muusikalisi tegevusi ja muusikatunde kasutades erinevates metoodilistes käsitlustes sisalduvaid didaktilisi võimalusi
- oskab reflekteerida oma tegevust muusikaõpetajana ja kavandada õpilase arengut ning enda edasist täiendamist üldkasvatusliku ja interdistsiplinaarse kompetentsuse suunas - orienteerub muusikaloos, muusikateoorias, erinevates muusikastiilides rakendades neid teadmisi praktilises tegevuses ning on võimeline musitseerima muusikaõpetajale kohasel tasemel
- on omandanud teadmised ja oskused erialalise teadusliku uurimustöö läbiviimiseks
- suudab teha koostööd erinevate sihtgruppidega ja käsitleda spetsiifilisi erialateadmisi laiemas kultuuri ja ühiskonna kontekstis ning väljendada end erialaliselt vähemalt ühes võõrkeeles
Õppekava lühikirjeldus
Peaeriala: Muusikaõpetaja
Kasvatusteaduslik uurimistöö 9/0
Süvendatud aineõpingud 15/10
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained 24/0
Ainedidaktika ja praktika 39/3
Vabaained 0/2
Magistritöö 18/0
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilased läbivad üldkasvatusteaduslike ja psühholoogiaainete, ainedidaktika- ja praktika ning süvendatud aineõpingute mooduli. Magistritöö koostamiseks läbivad üliõpilased aine kasvatusteaduslik uurimistöö. Magistriõpingud lõpevad magistritöö kaitsmisega.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Õpingute jooksul peab õppija läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
- diplom
Magistri TLÜ ja EMTA ühisdiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
Haridusteaduse magister (muusikaõpetaja) Master of Arts in Education (MA)
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
EMTA Muusikateaduse, interpretatsiooni- ja muusikapedagoogika ning kultuurikorralduse osakond; T
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooni-raamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal; õppekava läbinule omistatakse õpetaja, tase 7 kutse.
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Muusikaõpetaja 120 EAP
Õppekava struktuur ja õppeained

MA ERIALA

[MA21] Ainedidaktika ja praktika (MÕ TLÜ ühisõppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Toetada oskust loovalt rakendada ainealaseid oskusi, teadmisi ja meetodeid muusikakasvatuslikus töös.

Mooduli läbinud üliõpilane:
- mõistab õppimise ja õpetamise teooriate põhiseisukohti ning läheneb aine õpetamisele tõenduspõhiselt;
- tunneb oma valdkonna rahvusvahelisi arengusuundi ja oskab neid rakendada aineõpetuse praktikas;
- oskab kavandada ja läbi viia aineõpet, pidades silmas kaasaegse õpikeskkonna võimalusi, lõimingu põhimõtteid, hariduslikke erivajadusi ning turvalisust;
- oskab juhendada õppijate uurimis-, praktilist ja (või) loovtööd, arvestades oma ainevaldkonna uurimistöö meetodeid ja eetikat;
- oskab ennast ja oma tegevust aineõpetajana mõtestada ning suudab lõimida õpetaja läbivaid kompetentse aine- või valdkonnaspetsiifilise õppetööga.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KUM7129.FK/2024Alushariduse muusikadidaktika4 EAPE
KUM7118.FK/2024Hääleõpe2 EAPE
KAT7036.HR/2024Õpetajakoolituse praktika I3 EAPA
KAT7037.HR/2024Õpetajakoolituse praktika II3 EAPA
KUM7137.FK/2024Muusikaõpetuse praktika alushariduses4 EAPA
KMX115-1/2024Muusikaõpetuse praktika põhikoolis ja gümnaasiumis4 EAPA
KMX115-2/2024Muusikaõpetuse praktika põhikoolis ja gümnaasiumis4 EAPA
KMX115-3/2024Muusikaõpetuse praktika põhikoolis ja gümnaasiumis3 EAPA
KMX020-1/2024Põhikooli ja gümnaasiumi muusikaõpetuse didaktika4 EAPE
KMX020-2/2024Põhikooli ja gümnaasiumi muusikaõpetuse didaktika4 EAPE
KMX020-3/2024Põhikooli ja gümnaasiumi muusikaõpetuse didaktika4 EAPE
FKI6007.FK-1/2024Suur ELU I4 EAPA
FKI6008.FK/2024Suur ELU II6 EAPA
KUM7027.FK/2024Muusika erivajadustega laste arendamisel3 EAPE
KUM7120.FK/2024Multimeedia muusikakasvatuses4 EAPA
KUM7132.FK/2024Muusikamäng ja liikumine3 EAPE

[MA24] Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained (MP TLÜ ühisõppekavale_2021)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk:
- Luua eeldused süsteemse teadmusaluse kujunemiseks kasvatusteaduslikest, pedagoogilis-psühholoogilistest, didaktikaalastest põhimõistetest ja teooriatest;
- toetada oskuste kujunemist pedagoogilis-psühholoogiliste, üldkasvatusteaduslike, didaktika- ja ainealaste teadmiste integreerimiseks ning rakendamiseks koolitegelikkuses;
- toetada arusaama kujunemist haridust mõjutavatest protsessidest ja seadusandlusest ning õpetaja rollist haridusmuutuste algataja ja elluviijana;
- toetada tulevase õpetaja rollipildi ja pädevuste kujunemist ning valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearenduseks uurimusliku lähenemise, koostöö ja eneseanalüüsi kaudu;
- toetada teaduspõhise lähenemise kujunemist õpetajatöösse.
Mooduli läbinud üliõpilane:
- tunneb erinevaid kasvatusteaduslikke paradigmasid (õpikäsitusi, inimese arengut, hariduse ja õpetaja rolli ühiskonnas, vaateid eetikale ja väärtustele), oskab neid kõrvutada ja otstarbekalt kasutada;
- oskab kujundada õpilase arengut ja õppimist toetavat õppeprotsessi ja keskkonda;
- tajub oma rolli ja vastutust õpilase arengu toetamisel, kooli arendamisel ja kodanikuühiskonnas ning lähtub oma tegevustes eetilistest tõekspidamistest;
- oskab kasutada teaduslikke meetodeid õppeprotsessi, õppekeskkonna ja oma kutsealase tegevuse analüüsimiseks ning neile toetudes kavandada arengut;
- oskab teha koostööd ja seda juhtida kaasates erinevaid osalisi - õppijaid, kolleege ja teisi partnereid haridussüsteemis ning ühiskonnas;
- tunneb haridust reguleerivat seadusandlust, sh RÕK ́i ja lähtub nendest oma töös;
- omab ülevaadet hariduspoliitikast ja seda kujundavatest mehhanismidest kaasajal.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KAT7052.HR/2024Arengu ja õppimise toetamine6 EAPE
KAT7053.HR/2024Kaasava hariduse rakendamine koolis6 EAPE
KAT7054.HR/2024Õppimise emotsionaalsed ja sotsiaalsed aspektid6 EAPA
KAT7055.HR/2024Õpetaja ja õpilane õppijatena koolis ja ühiskonnas6 EAPE

MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD

[MB24] Süvendatud aineõpingud (MP TLÜ ühisõppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on luua eeldused ja võimalused muusikaõpetaja tööks vajalike teadmiste ja oskuste täiendamiseks ja süvendamiseks.

Mooduli läbinud üliõpilane:
- seostab erinevates muusikalistes ainetes omandatud teadmisi ja oskusi ning suudab neid rakendada pedagoogilises tegevuses.
- tunneb ja rakendab sobivat saatekujundust teosest lähtuvalt.
- valdab erinevaid õpitehnikaid, teab koostöös õppimise põhimõtteid, orienteerub olemasolevas õppevaras ning teab/tunneb ja rakendab nii traditsioonilisi kui tänapäevaseid õppemeetodeid ja -vahendeid.
- tunneb tervisliku häälekasutuse põhimõtteid ja oskab rakendada omandatud teadmisi õpetajatöös.
- orienteerub erialavaldkonna rahvusvahelistes arengusuundades, tunneb Eesti muusikaõpetuse traditsioone ja oskab teadmisi rakendada praktikas.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KMX530/2024Muusikahariduse alused - filosoofia ja ajalugu3 EAPA
KMX718/2024Plokkflööt muusikaõpetuses4 EAPE
KMX610-1/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KMX610-2/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KMX610-3/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
KMX610-4/2024Vaba klaverisaade2 EAPA
DGX707-1/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX707-2/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX707-3/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX707-4/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX708-1/2024Kooridirigeerimise jätkuõpe2 EAPA
DGX708-2/2024Kooridirigeerimise jätkuõpe2 EAPA
DGX708-3/2024Kooridirigeerimise jätkuõpe2 EAPA
DGX708-4/2024Kooridirigeerimise jätkuõpe2 EAPA
JMX115-1/2024Jazzteooria ja solfedžo2 EAPA
JMX115-2/2024Jazzteooria ja solfedžo2 EAPE
JMX411-1/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPA
JMX411-2/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPE
JMX805-1/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
JMX805-2/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
JMX805-3/2024Rütmigrupi instrumentide põhiõpe2 EAPA
KMX300-1/2024C.Orffi pedagoogika2 EAPA
KMX300-2/2024C.Orffi pedagoogika2 EAPA
KMX320-1/2024Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo2 EAPA
KMX320-2/2024Z.Kodály metoodika ja relatiivne solfedžo2 EAPA
KMX717/2024Väikekandled muusikaõpetuses3 EAPA
MAG442/2024Kultuuriprojekti juhtimine3 EAPA
MTX721/2024Muusikapsühholoogia3 EAPE

MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD

[MC07] Kasvatusteaduslik uurimistöö (MP TLÜ ühisõppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on luua võimalused kasvatusteadusliku uurimistöö planeerimise, teostamise ja esitamisega seotud teadmiste ja oskuste kujunemiseks, sh inglise keelse sõnavara tundmiseks.

Mooduli läbinud üliõpilane:
- oskab kasutada teaduslikke meetodeid õppeprotsessi, õppekeskkonna ja oma kutsealase tegevuse analüüsimiseks ning neile toetudes kavandada arengut;
- järgib teaduseetika üldprintsiipe
- suudab püsitada uurimisküsimuse vastavalt probleemile ja valida sobiva uurimismeetodi
- suudab iseseisvalt planeerida ja läbi viia uurimistööd, suudab määrata oma uurimistöö teema, probleemi ja eesmärgi ning nendest lähtuvalt kavandab sobiva uurimismeetodi
- järgib teaduseetika üldprintsiipe
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KAT7022.HR/2024Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid kasvatusteadustes3 EAPA
KUM7134.FK/2024Kasvatusteadusliku uurimistöö seminar3 EAPA
YDP7003.YM/2024Uurimismeetodite alused haridusteadustes3 EAPA
YDP7004.YM/2024Uurimistöö aluste praktikum3 EAPA

MD MAGISTRIEKSAM

[MDT09] Magistritöö (MP TLÜ ühisõppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on
- luua võimalused magistrandi kujunemiseks iseseisvaks uurijaks läbi viimaks pedagoogilist projekti, uurimust või välja töötamaks õppematerjali;
- toetada oskust iseseisvalt kirjandusega töötada, analüüsida ja vormistada tööd ning töö tulemusi/teese vastavalt kehtivatele standarditele korrektselt.

Mooduli läbinud üliõpilane:
- on omandanud teadmised teadustöö metoodikast (suudab rakendada teaduslikke uurimismeetodeid muusika- ja kasvatusteaduslike probleemide, situatsioonide analüüsimiseks ja lahendamiseks);
- oskab õppematerjali metoodiliselt käsitleda ning kommenteerida;
- oskab püstitada ja lahendada teaduslikku probleemi;
- oskab teha teaduslikult pädevaid järeldusi ja vormistada need korrektselt (ka teesidana) vastavalt standardile.
Magistritöö hindamine toimub väitekirja avalikul kaitsmisel. Oponentide ettepanekud ja teised väitluse käigus esitatud seisukohad summeerib kaitsmiskomisjon ja määrab lõpliku hinde. Kaitsmisele pääsemise eelduseks on eelkaitsmise läbimine või esinemine uurimistulemustega teaduskonverentsil
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KUM7126.FK/2024Magistritöö18 EAPT

ME VABAAINED