Õppekava kood | 201113 |
Õppekava nimetus | Kaasaegsed etenduskunstid |
Õppekava tase | magistriõpe |
Õppekava maht ainepunktides | 120 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 2 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | inglise |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 07.09.2018 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 16.05.2018, 27.10.2021, 30.10.2024 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
Kõrgharidus bakalaureuse või rakenduskõrghariduse tasemel, soovitavalt teatri, tantsu või muu etenduskunsti alal. Soovitavalt professionaalne erialane töökogemus.
Kõrgharidus bakalaureuse või rakenduskõrghariduse tasemel, soovitavalt teatri, tantsu või muu etenduskunsti alal. Soovitavalt professionaalne erialane töökogemus.
- sisseastumiseksamid
Erialakatsed
Erialakatsed
Õppekava eesmärgid
Kõrge loomingulise tasemega etenduskunstnike koolitamine ja ettevalmistamine tööks rahvusvahelisel tasandil
Õppekava õpiväljundid
Õppekava läbinu:
1) suudab mõista ja mõtestada oma loomingut laiemas kultuurilises ja kunstilises kontekstis;
2) omab süsteemset ülevaadet ja laiapõhjalisi teadmisi kaasaegsete etenduskunstide valdkonna ajaloost, terminitest, mõistetest, teooriatest ning uurimis- ja loomemeetoditest;
3) tunneb kaasaegsete etenduskunstide teoreetilisi ja loomingulisi arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja rakendusvõimalusi;
4) tunneb ära ja suudab luua valdkondadevahelisi ja -üleseid seoseid ning rakendada neid oma loomingulises tegevuses;
5) lahendab erialaga seotud ja erialaüleseid kompleksseid probleeme kohaste meetoditega, sealhulgas piiratud informatsiooni tingimustes, ning argumenteerib tõenduspõhiselt pakutavate lahenduste mõju;
6) rakendab omandatud teadmisi ja oskusi kestlikult ja strateegiliselt, näidates loovust, algatusvõimet, vastutustunnet, meeskonna juhtimise oskust ning eriala tulevikusuundade ja ühiskondlike protsesside tundmist;
7) rakendab omandatud teadmisi ja oskusi turvaliselt, sealhulgas erinevate digi- jm tehniliste vahendite abil;
8) on võimeline iseseisvalt algatama ja läbi viima rahvusvahelisi loomingulisi koostööprojekte, näidates seejuures innovaatilisust, ettevõtlikkust ja kõrget professionaalset loomingulist taset;
9) oskab analüüsida, hinnata ja toetada enda ja oma meeskonnaliikmete võimalusi ja vajadusi jätkuõppeks, erialaseks ja tööalaseks arenguks;
10) valdab iseseisvaks õppimiseks vajalikke tõhusaid meetodeid;
11) on oma ala spetsialist, uuenduslike projektide algataja ja uute suundade looja.
1) suudab mõista ja mõtestada oma loomingut laiemas kultuurilises ja kunstilises kontekstis;
2) omab süsteemset ülevaadet ja laiapõhjalisi teadmisi kaasaegsete etenduskunstide valdkonna ajaloost, terminitest, mõistetest, teooriatest ning uurimis- ja loomemeetoditest;
3) tunneb kaasaegsete etenduskunstide teoreetilisi ja loomingulisi arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja rakendusvõimalusi;
4) tunneb ära ja suudab luua valdkondadevahelisi ja -üleseid seoseid ning rakendada neid oma loomingulises tegevuses;
5) lahendab erialaga seotud ja erialaüleseid kompleksseid probleeme kohaste meetoditega, sealhulgas piiratud informatsiooni tingimustes, ning argumenteerib tõenduspõhiselt pakutavate lahenduste mõju;
6) rakendab omandatud teadmisi ja oskusi kestlikult ja strateegiliselt, näidates loovust, algatusvõimet, vastutustunnet, meeskonna juhtimise oskust ning eriala tulevikusuundade ja ühiskondlike protsesside tundmist;
7) rakendab omandatud teadmisi ja oskusi turvaliselt, sealhulgas erinevate digi- jm tehniliste vahendite abil;
8) on võimeline iseseisvalt algatama ja läbi viima rahvusvahelisi loomingulisi koostööprojekte, näidates seejuures innovaatilisust, ettevõtlikkust ja kõrget professionaalset loomingulist taset;
9) oskab analüüsida, hinnata ja toetada enda ja oma meeskonnaliikmete võimalusi ja vajadusi jätkuõppeks, erialaseks ja tööalaseks arenguks;
10) valdab iseseisvaks õppimiseks vajalikke tõhusaid meetodeid;
11) on oma ala spetsialist, uuenduslike projektide algataja ja uute suundade looja.
Õppekava lühikirjeldus
Õpitoad ja meistriklassid 45 EAP
Eriala teoreetilised ained 25 EAP
Loomingulised projektid 21 EAP
Eriala toetavad valikained 14 EAP
Magistriprojekt 15 EAP
Vabaained
Eriala teoreetilised ained 25 EAP
Loomingulised projektid 21 EAP
Eriala toetavad valikained 14 EAP
Magistriprojekt 15 EAP
Vabaained
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Valikained 14 EAP
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
Õppekava täitmine täies mahus 120 EAP
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend
Magistridiplom, akadeemiline õiend
- omistatav kraad
Kunstide magister (MA)
Kunstide magister (MA)
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Lavakunsti osakond
Edasiõppimise võimalused
Doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
Kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase
Pääs tööturule
Õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Spetsialiseerumised puuduvad
Õppekava struktuur ja õppeained
MA ERIALA
[MAC01] Õpitoad ja meistriklassid (CPPM õppekavale)
Mooduli eesmärk: luua võimalused üliõpilaste erialaseks professionaalseks arenguks õpikodades ja meistriklassides, mida viivad läbi rahvusvaheliselt tunnustatud etenduskunstnikud. Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite 1, 3, 7, 10 ja 11 saavutamisele.
Pärast mooduli edukat läbimist suudab üliõpilane:
1) asetada oma loomingulise töö laiemasse kultuurilisse, teoreetilisse ja ajaloolisesse konteksti ning mõista oma tegevuse kultuurilist olulisust sügavuti;
2) analüüsida kriitiliselt külalisartistide tutvustatud loomingulisi meetodeid ja lähenemisviise ning paigutada need tänapäeva etenduskunsti väljale;
3) kasutada ohutult ja tõhusalt erinevaid digitaalseid ja tehnilisi tööriistu ning toetada nende abil nii treeningut, loometööd, prooviprotsesse kui ka etendusi;
4) hinnata ja määrata oma loomingulisi tugevusi ja arendamist vajavaid valdkondi ning mõista pideva professionaalse arengu ja enesetäiendamise vajadust;
5) kasutada oma arengu edendamiseks iseseisva õppimise tehnikaid ning panustada koostöö kaudu ühisesse kasvamisse;
6) näidata valmisolekut professionaalseks loometööks, rakendades stuudiopõhises praktikas omandatud oskusi ja teadmisi ning edendada oma karjääri
etenduskunstnikuna.
Pärast mooduli edukat läbimist suudab üliõpilane:
1) asetada oma loomingulise töö laiemasse kultuurilisse, teoreetilisse ja ajaloolisesse konteksti ning mõista oma tegevuse kultuurilist olulisust sügavuti;
2) analüüsida kriitiliselt külalisartistide tutvustatud loomingulisi meetodeid ja lähenemisviise ning paigutada need tänapäeva etenduskunsti väljale;
3) kasutada ohutult ja tõhusalt erinevaid digitaalseid ja tehnilisi tööriistu ning toetada nende abil nii treeningut, loometööd, prooviprotsesse kui ka etendusi;
4) hinnata ja määrata oma loomingulisi tugevusi ja arendamist vajavaid valdkondi ning mõista pideva professionaalse arengu ja enesetäiendamise vajadust;
5) kasutada oma arengu edendamiseks iseseisva õppimise tehnikaid ning panustada koostöö kaudu ühisesse kasvamisse;
6) näidata valmisolekut professionaalseks loometööks, rakendades stuudiopõhises praktikas omandatud oskusi ja teadmisi ning edendada oma karjääri
etenduskunstnikuna.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
CPM001/2024 | Kaasaegsed etenduskunstid I | 15 EAP | E |
CPM002/2024 | Kaasaegsed etenduskunstid II | 15 EAP | E |
CPM003/2024 | Kaasaegsed etenduskunstid III | 15 EAP | E |
[MAC02] Eriala teoreetilised ained (CPPM õppekavale)
Mooduli eesmärk: luua võimalused süsteemse interdistsiplinaarse ülevaate saamiseks etenduskunstide ajaloost, arengust ja uurimismeetoditest ning tutvustada mudeleid, teooriaid ja praktikaid, mis toetavad kestlikku ja ettevõtlikku mõtlemisviisi etenduskunstide väljal. Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite 2, 3, 5, 6, 7 ja 9 saavutamisele.
Pärast mooduli edukat läbimist suudab üliõpilane:
1) mõista kaasaegse etenduskunsti ajaloolisi, terminoloogilisi, kontseptuaalseid ja teoreetilisi aluseid ning teadlikult sünteesida neid teadmisi oma loometegevusse;
2) süvitsi analüüsida ajaloolisi ja konteksti loovaid uurimusi, et toetada ja suunata oma loomingulist tegevust ja paigutada see laiemasse teoreetilisse ja sotsiaal-kultuurilisse raamistikku;
3) töötada välja iseseisva õppimise ja erialase professionaalse arengu strateegiad, mis võimaldavad tõhusalt kindlaks teha individuaalseid õpivajadusi ja omandada uusi pädevusi;
4) rakendada oma karjääris iseseisva kunstnikuna edumeelseid ettevõtlusvorme, -teooriaid ja -praktikaid ning demonstreerida sügavat arusaamist
jätkusuutlikkusest, projektijuhtimisest ning rahastamise võimalustest ja strateegiatest kultuurivaldkonnas;
5) demonstreerida põhjalikku arusaamist kaasaegse etenduskunsti uurimismeetoditest ning rakendada neid oma loomingulises tegevuses;
6) sõnastada ja täpsustada asjakohaseid uurimisküsimusi ning rakendada tõhusaid meetodeid ja vahendeid loovuurimuste kavandamiseks, dokumenteerimiseks ja esitlemiseks laiemas loomingulises ja akadeemilises kontekstis.
Pärast mooduli edukat läbimist suudab üliõpilane:
1) mõista kaasaegse etenduskunsti ajaloolisi, terminoloogilisi, kontseptuaalseid ja teoreetilisi aluseid ning teadlikult sünteesida neid teadmisi oma loometegevusse;
2) süvitsi analüüsida ajaloolisi ja konteksti loovaid uurimusi, et toetada ja suunata oma loomingulist tegevust ja paigutada see laiemasse teoreetilisse ja sotsiaal-kultuurilisse raamistikku;
3) töötada välja iseseisva õppimise ja erialase professionaalse arengu strateegiad, mis võimaldavad tõhusalt kindlaks teha individuaalseid õpivajadusi ja omandada uusi pädevusi;
4) rakendada oma karjääris iseseisva kunstnikuna edumeelseid ettevõtlusvorme, -teooriaid ja -praktikaid ning demonstreerida sügavat arusaamist
jätkusuutlikkusest, projektijuhtimisest ning rahastamise võimalustest ja strateegiatest kultuurivaldkonnas;
5) demonstreerida põhjalikku arusaamist kaasaegse etenduskunsti uurimismeetoditest ning rakendada neid oma loomingulises tegevuses;
6) sõnastada ja täpsustada asjakohaseid uurimisküsimusi ning rakendada tõhusaid meetodeid ja vahendeid loovuurimuste kavandamiseks, dokumenteerimiseks ja esitlemiseks laiemas loomingulises ja akadeemilises kontekstis.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
CPM004/2024 | Etenduskunstide ajalugu | 3 EAP | A |
CPM005/2024 | Etenduskunstid tänapäeval | 3 EAP | A |
CPM008/2024 | Loomeuurimus | 3 EAP | A |
CPM009/2024 | Etenduskunstnik – looja, kuraator, produtsent | 5 EAP | A |
CPM080/2024 | Kirjalik lõputöö | 5 EAP | E |
CPM006-1/2024 | Teatri- ja etendusuuringute meetodid | 3 EAP | A |
CPM006-2/2024 | Teatri- ja etendusuuringute meetodid | 3 EAP | A |
MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[MBC01] Loomingulised projektid (CPPM õppekavale)
Mooduli eesmärk: luua võimalused õpingute ajal omandatud kogemuste, teadmiste ja oskuste rakendamiseks oma individuaalse loomingulise käekirja loomisel ja visiooni elluviimisel läbi erinevate loominguliste projektide. Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite 1, 4, 6, 7, 8, 9 ja 11 saavutamisele.
Pärast mooduli edukat läbimist suudavad tudengid:
1) asetada oma loominguline praktika laiemasse kultuurilisse ja kunstilisse konteksti ning anda asjatundlik ülevaade kaasaegse etenduskunsti praktikatest;
2) luua interdistsiplinaarseid ja transdistsiplinaarseid seoseid ning rakendada neid strateegiliselt oma loomingulistes protsessides;
3) rakendada omandatud oskusi ja teadmisi jätkusuutlikult ja strateegiliselt, näidates loometöös üles innovatsiooni, loovust, vastutustundlikkust ja professionaalset valmisolekut;
4) oma töö loomisel, arendamisel ja esitlemisel kasutada digitaalseid ja tehnilisi tööriistu tõhusalt ja ohutult;
5) iseseisvalt algatada ja juhtida rahvusvahelisi koostööprojekte, näidates selleks üles algatusvõimet, juhtimisoskusi ja loovust ning edendades keskkonda, mis
soodustab innovatsiooni ja ettevõtlikku mõtlemist;
6) positsioneerida end kaasaegse etenduskunsti edasiviija ja juhina, suunata uusi arenguid ja näidata valmisolekut töötada professionaalselt valdkondades, mis
nõuavad erialaseid oskusi.
Pärast mooduli edukat läbimist suudavad tudengid:
1) asetada oma loominguline praktika laiemasse kultuurilisse ja kunstilisse konteksti ning anda asjatundlik ülevaade kaasaegse etenduskunsti praktikatest;
2) luua interdistsiplinaarseid ja transdistsiplinaarseid seoseid ning rakendada neid strateegiliselt oma loomingulistes protsessides;
3) rakendada omandatud oskusi ja teadmisi jätkusuutlikult ja strateegiliselt, näidates loometöös üles innovatsiooni, loovust, vastutustundlikkust ja professionaalset valmisolekut;
4) oma töö loomisel, arendamisel ja esitlemisel kasutada digitaalseid ja tehnilisi tööriistu tõhusalt ja ohutult;
5) iseseisvalt algatada ja juhtida rahvusvahelisi koostööprojekte, näidates selleks üles algatusvõimet, juhtimisoskusi ja loovust ning edendades keskkonda, mis
soodustab innovatsiooni ja ettevõtlikku mõtlemist;
6) positsioneerida end kaasaegse etenduskunsti edasiviija ja juhina, suunata uusi arenguid ja näidata valmisolekut töötada professionaalselt valdkondades, mis
nõuavad erialaseid oskusi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
CPM010/2024 | Loominguline projekt: soololavastus | 7 EAP | A |
CPM011/2024 | Loominguline projekt: koosloometeater | 7 EAP | A |
CPM012/2024 | Loominguline projekt: valdkondadeülene eksperiment | 7 EAP | A |
[MBC02] Eriala toetavad valikained (CPPM erialale)
Mooduli eesmärk: aidata kaasa õppekava eesmärkide saavutamisele, pakkudes üliõpilastele võimalust planeerida oma õpinguid vastavalt isiklikele vajadustele ning nende akadeemilistele, intellektuaalsetele, kunstilistele ja professionaalsetele huvidele. Tudengil tuleb valida vähemalt 14 EAP ulatuses valikaineid.
Pärast mooduli edukat läbimist suudavad tudengid:
1) väljendada selget arusaama valikainete spetsiifikast ning integreerida need eriteadmised tõhusalt oma kunstilisse ja akadeemilisse tegevusse;
2) süvitsi analüüsida interdistsiplinaarseid meetodeid ja kontseptsioone ning rakendada neid oma loominguliste ja professionaalsete oskuste arendamiseks;
3) rakendada värskelt omandatud oskusi ja teoreetilisi teadmisi keeruliste väljakutsete lahendamiseks oma loometöös ning näidata üles nii
kohanemisvõimet kui ka süvateadmisi;
4) välja töötada ja järgida individuaalseid õpiteekondi, mis vastab üliõpilase konkreetsetele vajadustele ja professionaalsetele eesmärkidele ning näidata üles iseseisvust õpingutes;
5) sünteesida ja integreerida valikainete kursustelt omandatud teadmisi, et edendada oma loovuurimust ja toetada erialast arengut, mitmekesistada ja rikastada loomepraktikat;
6) ilmutada arusaamist sellest, kuidas valitud ainekursused suhestuvad põhivaldkonnaga ning rikastavad seda professionaalseid, intellektuaalseid ja
loomingulisi perspektiive avardades.
Pärast mooduli edukat läbimist suudavad tudengid:
1) väljendada selget arusaama valikainete spetsiifikast ning integreerida need eriteadmised tõhusalt oma kunstilisse ja akadeemilisse tegevusse;
2) süvitsi analüüsida interdistsiplinaarseid meetodeid ja kontseptsioone ning rakendada neid oma loominguliste ja professionaalsete oskuste arendamiseks;
3) rakendada värskelt omandatud oskusi ja teoreetilisi teadmisi keeruliste väljakutsete lahendamiseks oma loometöös ning näidata üles nii
kohanemisvõimet kui ka süvateadmisi;
4) välja töötada ja järgida individuaalseid õpiteekondi, mis vastab üliõpilase konkreetsetele vajadustele ja professionaalsetele eesmärkidele ning näidata üles iseseisvust õpingutes;
5) sünteesida ja integreerida valikainete kursustelt omandatud teadmisi, et edendada oma loovuurimust ja toetada erialast arengut, mitmekesistada ja rikastada loomepraktikat;
6) ilmutada arusaamist sellest, kuidas valitud ainekursused suhestuvad põhivaldkonnaga ning rikastavad seda professionaalseid, intellektuaalseid ja
loomingulisi perspektiive avardades.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
CPM100/2024 | Eesti teater ja etenduskunst | 3 EAP | A |
CPM101/2024 | Stsenaariumi kirjutamine | 3 EAP | A |
CPM102/2024 | Teatrikriitika eriseminar | 3 EAP | A |
CPM103/2024 | Dramaturgia | 3 EAP | A |
CPM104/2024 | Teatri- ja etendusuuringute eriseminar | 3 EAP | A |
CPM105/2024 | Uusmeedia ja tehnoloogia etenduskunstides | 3 EAP | A |
CPM106/2024 | Stsenograafia | 3 EAP | A |
CPM107/2024 | Helikujundus etenduskunstides | 3 EAP | A |
CPM108/2024 | Valguskujundus etenduskunstides | 3 EAP | A |
CPM109/2024 | Kõrgkoolis õpetamise praktika | 3 EAP | A |
CPM110/2024 | Sponsorlus, partnerlus ja finantseerimine loomemajanduses | 1 EAP | A |
CPM111/2024 | Sissejuhatus transmeediakultuuri: publik, kaasamine ja osalus | 3 EAP | A |
CPM112/2024 | Performatiivsed kunstistrateegiad | 3 EAP | A |
CPM113/2024 | Tants kaamerale | 3 EAP | A |
CPM114/2024 | Tehisintellekti rakendamine etenduskunstis | 3 EAP | A |
LKX013-5/2024 | Hääletehnika | 1 EAP | A |
LKX013-6/2024 | Hääletehnika | 1 EAP | A |
LKX057/2024 | Hääl ja improvisatsioon | 2 EAP | A |
LKX209-1/2024 | Pilates | 2 EAP | A |
LKX209-2/2024 | Pilates | 1 EAP | A |
ÜAX231/2024 | Alexanderi tehnika I | 1 EAP | A |
ÜAX232/2024 | Alexanderi tehnika II | 1 EAP | A |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAK628/2024 | Eesti keele jätkukursus | 3 EAP | A |
ÜAK112-1/2024 | Pro-English | 3 EAP | A |
MTX255/2024 | Teadustöö alused | 5 EAP | A |
ÜAK627/2024 | Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele | 3 EAP | A |
MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
MD MAGISTRIEKSAM
[MDC01] Magistriprojekt (CPPM õppekavale)
Mooduli eesmärk: kogu õppeajal omandatud teadmiste ja oskuste rakendamine iseseiseva loomingulise projekti elluviimisel. Moodul on suunatud õppekava üldiste õpiväljundite 1, 4, 5, 6, 9 ja 11 saavutamisele.
Pärast mooduli edukat läbimist suudavad tudengid:
1) sünteesida ja rakendada õppekava jooksul omandatud mitmekesiseid teadmisi ja oskusi, sõnastada originaalne loominguline visioon ning viia läbi terviklik loominguline protsess;
2) arendada ja rakendada kriitilist raamistikku oma loomemeetodite reflekteerimiseks, demonstreerida enesehindamise võimet ning kontseptuaalse
analüüsi ja kriitilise diskursuse tundmist;
3) juhtida loomeprojekti alates ideest kuni avaliku esitluseni, viia läbi uurimis-, arendus-, proovi- ja tootmisetapid, ilmutada professionaalset taset nii
projektijuhtimises kui ka loominguliselt;
4) töötada iseseisvalt, samal ajal tulemuslikult suhelda mentorite, juhendajate ja koostööpartneritega, näidata üles oskust kasutada efektiivselt tugisüsteeme;
5) osaleda mitmekesistes etenduspraktikates rakendades erinevaid lähenemisviise (kirjutamine, lavastamine, etendamine, digitaalne levitamine) ja mõistes seejuures kaasaegse etenduskunsti loomeetappe;
6) veenvalt kehtestada ennast kunstniku ja uurijana, näidates kogu loomeprotsessi jooksul üles eksperimenteerimisjulgust, enesepeegeldust ja kriitilist mõtlemist, viies loomeprotsess loovuurimuse tulemusi tutvustava avaliku etenduseni.
Pärast mooduli edukat läbimist suudavad tudengid:
1) sünteesida ja rakendada õppekava jooksul omandatud mitmekesiseid teadmisi ja oskusi, sõnastada originaalne loominguline visioon ning viia läbi terviklik loominguline protsess;
2) arendada ja rakendada kriitilist raamistikku oma loomemeetodite reflekteerimiseks, demonstreerida enesehindamise võimet ning kontseptuaalse
analüüsi ja kriitilise diskursuse tundmist;
3) juhtida loomeprojekti alates ideest kuni avaliku esitluseni, viia läbi uurimis-, arendus-, proovi- ja tootmisetapid, ilmutada professionaalset taset nii
projektijuhtimises kui ka loominguliselt;
4) töötada iseseisvalt, samal ajal tulemuslikult suhelda mentorite, juhendajate ja koostööpartneritega, näidata üles oskust kasutada efektiivselt tugisüsteeme;
5) osaleda mitmekesistes etenduspraktikates rakendades erinevaid lähenemisviise (kirjutamine, lavastamine, etendamine, digitaalne levitamine) ja mõistes seejuures kaasaegse etenduskunsti loomeetappe;
6) veenvalt kehtestada ennast kunstniku ja uurijana, näidates kogu loomeprotsessi jooksul üles eksperimenteerimisjulgust, enesepeegeldust ja kriitilist mõtlemist, viies loomeprotsess loovuurimuse tulemusi tutvustava avaliku etenduseni.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
CPM013/2024 | Magistriprojekt | 15 EAP | T |
ME VABAAINED
[ME01] Vabaained
Mooduli eesmärk: Vabaained võimaldavad üliõpilasel isiklike eelistuste põhjal oma haridusteed kujundada ning omandada süvendatud teadmisi ja oskusi huvipakkuvates õppevaldkondades. Vabaaineid võib valida EMTA-s või mõnes teises kõrgkoolis õpetatavate ainete hulgast.
Vabaineid valinud ja läbinud üliõpilane:
1) oskab rakendada õppeaine kontekstis omandatud teadmisi ja oskusi probleemide lahendamisel ning praktiliste väljakutsete ületamisel.
2) suudab seada eesmärke, planeerida aega ja ressursse, ning rakendada erinevaid õppestrateegiaid ja -tehnikaid õppeprotsessi toetamiseks.
3) suudab arendada mitmekülgseid oskusi ja pädevusi vabalt valitavate õppeainete kaudu ning valmistuda tõhusalt erinevateks eluvaldkondadeks.
Vabaineid valinud ja läbinud üliõpilane:
1) oskab rakendada õppeaine kontekstis omandatud teadmisi ja oskusi probleemide lahendamisel ning praktiliste väljakutsete ületamisel.
2) suudab seada eesmärke, planeerida aega ja ressursse, ning rakendada erinevaid õppestrateegiaid ja -tehnikaid õppeprotsessi toetamiseks.
3) suudab arendada mitmekülgseid oskusi ja pädevusi vabalt valitavate õppeainete kaudu ning valmistuda tõhusalt erinevateks eluvaldkondadeks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|