Õppekava kood | 215393 |
Õppekava nimetus | Helilooming ja muusikatehnoloogia |
Õppekava tase | magistriõpe |
Õppekava maht ainepunktides | 120 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 2 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | inglise |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 12.05.2020 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 15.04.2020 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus bakalaureuseõppe tasemel
bakalaureusekraad, rakenduskõrgharidusõppe diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks muusikaline ettevalmistus bakalaureuseõppe tasemel
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksam erialas
sisseastumiseksam erialas
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärgiks on:
- pakkuda eelneva esimese astme kõrghariduse omandanud üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks ning õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet, koostööoskusi ja juhtimisoskusi.
- pakkuda eelneva esimese astme kõrghariduse omandanud üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse erialasele tööle suundumiseks ning õpingute jätkamiseks doktoriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet, koostööoskusi ja juhtimisoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab, vastavalt oma erialasele spetsialiseerumisele:
1.1 luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsele heliloojale;
1.2 heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada avarat spektrit heliloomingu tehnilistest vahenditest;
1.3 iseseisvalt ära tunda helisalvestusega seotud tehnilisi ja esteetilisi probleeme ja neid kohaste meetoditega lahendada, suudab kohaneda erinevate salvestuse olukordadega ning juhtida helisalvestusprotsessi;
2. on valmis iseseisvaks erialaseks tööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
3. on võimeline pädevalt edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
4. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas;
5. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
6. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
7. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
8. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
1. suudab, vastavalt oma erialasele spetsialiseerumisele:
1.1 luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsele heliloojale;
1.2 heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada avarat spektrit heliloomingu tehnilistest vahenditest;
1.3 iseseisvalt ära tunda helisalvestusega seotud tehnilisi ja esteetilisi probleeme ja neid kohaste meetoditega lahendada, suudab kohaneda erinevate salvestuse olukordadega ning juhtida helisalvestusprotsessi;
2. on valmis iseseisvaks erialaseks tööks, sh rahvusvahelises keskkonnas, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
3. on võimeline pädevalt edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
4. omab süvendatud teadmisi mõnes muusika või kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas;
5. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
6. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
7. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
8. oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid muusikat ja kultuurielu puudutavates küsimustes;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Eriala 30 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 35 EAP
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 35 EAP
- Muusikateoreetilised ja -ajaloolised õpingud
- Ettevõtlikkuse alused
- Pedagoogilised ja üldõpingud
D Magistrieksam 15 EAP
E Vabaained 5 EAP
A Eriala 30 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 35 EAP
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 35 EAP
- Muusikateoreetilised ja -ajaloolised õpingud
- Ettevõtlikkuse alused
- Pedagoogilised ja üldõpingud
D Magistrieksam 15 EAP
E Vabaained 5 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Mooduli A läbimine on üliõpilasele tervikuna kohustuslik. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 35 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane 35 EAP mahus aineid, sh on kohustuslik valida üks lõputööd sisaldav moodul (Muusikalugu, -analüüs ja -kriitika, Ettevõtlikkuse alused). Vabaaineid 5 EAP mahus võib valida õpingute jooksul EMTA ainekataloogist või teistest kõrgkoolidest. Mooduli D läbimine on kohustuslik.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 105 EAP (eriala 30 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 35 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 35 EAP, vabaained 5 EAP) ning magistrieksami sooritamine 15 EAP.
- diplom
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
Magistridiplom, akadeemiline õiend, Diploma Supplement
- omistatav kraad
kunstide magister /Master of Arts/
kunstide magister /Master of Arts/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Heliloomingu ning improvisatsioonilise muusika ja kaasaegsete etenduskunstide osakond
Edasiõppimise võimalused
doktoriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse teine aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 7. tase, Euroopa kvalifikatsiooni-raamistiku 7. tase
Pääs tööturule
õigus töötada magistrikraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal.
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Helilooming ja muusikatehnoloogia
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Õppekava struktuur ja õppeained
MA ERIALA
[MA03] Eriala (HL õppekavale)
Mooduli eesmärk: Arendada üliõpilase loovust, enesekriitilist suhtumist oma loomingusse, võimet ja vajadust näha oma loomingut avaras, kogu maailma kultuurilist mitmekesisust hõlmavas kontekstis; täiustada muusika loomise tehnilisi oskusi, eriti orkestratsiooni vallas rõhuga nüüdistehnoloogiatele ja tehnikatele.
Kohustuslik moodul vastavalt spetsialiseerumisele.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi ideid väljendada veenvalt ja arusaadavalt;
2. on võimeline põhjendama oma loomingulisi valikukriteeriume ja nägema oma valikuid avaras perspektiivis;
3. tunneb end kindlalt euroopa orkestrimuusika traditsiooniliste ja kaasaegsete väljendusvahendite kasutamises;
4. suudab pakkuda oma loominguliste ideede väljendamiseks uusi lahendusi.
Kohustuslik moodul vastavalt spetsialiseerumisele.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi ideid väljendada veenvalt ja arusaadavalt;
2. on võimeline põhjendama oma loomingulisi valikukriteeriume ja nägema oma valikuid avaras perspektiivis;
3. tunneb end kindlalt euroopa orkestrimuusika traditsiooniliste ja kaasaegsete väljendusvahendite kasutamises;
4. suudab pakkuda oma loominguliste ideede väljendamiseks uusi lahendusi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOE101-1/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOE101-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOE101-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX101-1/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX101-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX101-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
MB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[MB14] Täiendavad praktilised õpingud (HL õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on avardada üliõpilase muusikalist maailmapilti, arendada üliõpilase praktilisi oskusi.
HL eriala kohustuslikud ained KOX910, KOX930, KOE130, KOE825, MTX940 (kokku 26 EAP). EL eriala kohustuslikud ained KOE130, KOE140, KOE830, KOX930, MTX940 (kokku 23 EAP). HR eriala kohustuslikud ained KOE132, KOE140, KOE722, KOX910 A1 (kokku 31 EAP). AV eriala kohustuslikud ained KOX150, KOX930, MTX940 (kokku 27 EAP). Lisaks valida mooduli nõuete täitmiseks juurde vajalikus punktimahus valikaineid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda tänapäeva muusikastiilides ja väljendusvahendeis;
2. on suuteline tänapäeva ja traditsioonilisi muusikalisi väljendusvahendeid kriitiliselt hinnates integreerima neid oma loomingusse;
3. tunneb kaasaegset orkestrimuusikat ja selle väljendusvahendeid;
4. suudab oma muusikat analüütiliselt hinnates näha seda avaras perspektiivis.
5. oskab helirežiiga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
6. suudab arvestada salvestusruumi akustilisi iseärasusi ning analüüsida ja kokku viia teose partituuri ja selle esituse kõlapildi;
7. suudab hinnata salvestatava materjali muusikalist taset ja innustada interpreete tippesitusteks.
HL eriala kohustuslikud ained KOX910, KOX930, KOE130, KOE825, MTX940 (kokku 26 EAP). EL eriala kohustuslikud ained KOE130, KOE140, KOE830, KOX930, MTX940 (kokku 23 EAP). HR eriala kohustuslikud ained KOE132, KOE140, KOE722, KOX910 A1 (kokku 31 EAP). AV eriala kohustuslikud ained KOX150, KOX930, MTX940 (kokku 27 EAP). Lisaks valida mooduli nõuete täitmiseks juurde vajalikus punktimahus valikaineid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda tänapäeva muusikastiilides ja väljendusvahendeis;
2. on suuteline tänapäeva ja traditsioonilisi muusikalisi väljendusvahendeid kriitiliselt hinnates integreerima neid oma loomingusse;
3. tunneb kaasaegset orkestrimuusikat ja selle väljendusvahendeid;
4. suudab oma muusikat analüütiliselt hinnates näha seda avaras perspektiivis.
5. oskab helirežiiga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
6. suudab arvestada salvestusruumi akustilisi iseärasusi ning analüüsida ja kokku viia teose partituuri ja selle esituse kõlapildi;
7. suudab hinnata salvestatava materjali muusikalist taset ja innustada interpreete tippesitusteks.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX910-1/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
KOX910-2/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
KOX910-3/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
NIX990-1/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-2/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX950-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX255/2024 | Avatud notatsioon | 3 EAP | A |
NIX242-1/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX242-2/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX242-3/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX242-4/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX235-1/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 2 EAP | A |
NIX235-2/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 3 EAP | A |
MTX940/2024 | Muusikapsühholoogia seminar | 3 EAP | A |
MTX820-1/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX820-2/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
MIX202-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX202-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KOX930-1/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX930-2/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX930-3/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX150-1/2024 | Multimeedia töötoad | 5 EAP | E |
KOX150-2/2024 | Multimeedia töötoad | 5 EAP | E |
KOX150-3/2024 | Multimeedia töötoad | 5 EAP | E |
KOX142/2024 | 14. sajandi kompositsioonitehnikad | 2 EAP | A |
KOE840-1/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE840-2/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE830-1/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | A |
KOE830-2/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | E |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
KOE825/2024 | Algoritmiline kompositsioon | 3 EAP | E |
KOE722-1/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | A |
KOE722-2/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | A |
KOE722-3/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | A |
KOE722-4/2024 | Helirežii praktika II | 4 EAP | E |
KOE520/2024 | Sissejuhatus praktilisse elektroonikasse. Lihtsate elektrooniliste instrumentide ehitus | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE140/2024 | Elektroakustika | 3 EAP | A |
KOE132-1/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE132-2/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE132-3/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE130/2024 | Elektroakustilise muusika seminar | 2 EAP | A |
KOE124/2024 | Analoogsünteesi praktika | 2 EAP | A |
JMX220-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX220-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
IND401-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND401-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
KOE813-1/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
KOE813-2/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
MC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[MC06] Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud (valikmoodul ingliskeelsetele õppekavadele)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on avardada üliõpilase silmaringi muusikast mõtlemises ja kirjutamises, arendada sõna- ja kirjutamisoskust, oskust sõnastada üliõpilase erialaga seotud küsimusi ja leida sobivaid meetodeid nende lahendamiseks, anda õpilastele algteadmised kultuuritööstuste keskkonnast, samuti arendada praktilisi oskusi iseseisvaks loometööks turumajanduslikes tingimustes.
Kohustuslikud ained on MTX332 ja üks muusikaanalüüsi kursus - MTX722, MTX867, MTX868 või KOE860.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab teadmisi teadmisi uurimistööde kirjutamise, andmebaaside kasutamise ja vajaliku teabe leidmise aluspõhimõtetest;
2. omab põhiteadmisi kultuuriprojektide juhtimisest ja selliste projektide eri liikidest, oskab koostada projekti kirjeldusi;
3. suudab edastada oma teadmisi ja oskusi pädeval viisil, kasutades kaasaegseid õppemeetodeid;
4. suudab osaleda meeskonnatöös.
Kohustuslikud ained on MTX332 ja üks muusikaanalüüsi kursus - MTX722, MTX867, MTX868 või KOE860.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab teadmisi teadmisi uurimistööde kirjutamise, andmebaaside kasutamise ja vajaliku teabe leidmise aluspõhimõtetest;
2. omab põhiteadmisi kultuuriprojektide juhtimisest ja selliste projektide eri liikidest, oskab koostada projekti kirjeldusi;
3. suudab edastada oma teadmisi ja oskusi pädeval viisil, kasutades kaasaegseid õppemeetodeid;
4. suudab osaleda meeskonnatöös.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX332/2024 | Eesti muusika | 3 EAP | E |
MTX912/2024 | Lõputöö | 10 EAP | E |
ÜAK628/2024 | Eesti keele jätkukursus | 3 EAP | A |
MTX867/2024 | Sonaadivorm ja kontserdivorm 19. saj. ja 20. saj. esimese poole muusikas | 3 EAP | A |
MTX868/2024 | Kaasaegse muusika analüüsi seminar | 3 EAP | A |
MTX802/2024 | Sugu popmuusikas | 3 EAP | A |
MTX772-1/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-2/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-3/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX772-4/2024 | Muusikateaduse eriseminar | 2 EAP | A |
MTX722/2024 | Kuulmispsühholoogia ja akustika | 3 EAP | E |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
MTX231/2024 | Rakenduslikud refleksiivsed meetodid loovuurimuses | 3 EAP | A |
MTX355/2024 | Kammermuusika ajalood | 3 EAP | A |
MTX435/2024 | Muusika filmis | 3 EAP | A |
MTX711/2024 | Hümnoloogia | 3 EAP | A |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX301/2024 | Varane muusikalugu | 3 EAP | E |
MTX311/2024 | 17.-18. saj muusikalugu | 3 EAP | E |
MTX337/2024 | 19. ja 20. sajandi muusikalugu | 5 EAP | E |
[MC09] Ettevõtlikkuse alused (valikmoodul ingliskeelsetele õppekavadele)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärgiks on pakkuda muusikaerialade üliõpilastele teadmisi kultuuriettevõtlusest, loomemajanduse keskkonnast ning arendada praktilisi oskusi iseseisvalt vabaturumajanduslikus kultuuriruumis loovisikuna tegutsemiseks.
Tudeng peab valima kas moodulist ühe õppeaine või läbima kogu mooduli, sh MAG500 ja MAG912.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab üldteadmisi Eesti kultuuripoliitika, lepinguõiguse ja intellektuaalomandi põhialustest;
2. omab algteadmisi kultuuriprojektide rahastamisvõimalustest, läbiviimisest ning erinevatest juriidilistest vormidest loovisikuna tegutsemiseks;
3. on võimeline koostama projektikirjeldust ning orienteeruma kultuurivaldkonda suunavates õigusaktides;
4. suudab osaleda meeskonnatöös;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas (näiteks kultuuriturundus, autoriõigus, projektijuhtimine) ning suudab end sel teemal kirjalikult väljendada, suuliselt argumenteerida ning osaleda sellekohastes aruteludes.
Tudeng peab valima kas moodulist ühe õppeaine või läbima kogu mooduli, sh MAG500 ja MAG912.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. omab üldteadmisi Eesti kultuuripoliitika, lepinguõiguse ja intellektuaalomandi põhialustest;
2. omab algteadmisi kultuuriprojektide rahastamisvõimalustest, läbiviimisest ning erinevatest juriidilistest vormidest loovisikuna tegutsemiseks;
3. on võimeline koostama projektikirjeldust ning orienteeruma kultuurivaldkonda suunavates õigusaktides;
4. suudab osaleda meeskonnatöös;
5. omab süvendatud teadmisi mõnes kultuuriettevõtlusega seotud valdkonnas (näiteks kultuuriturundus, autoriõigus, projektijuhtimine) ning suudab end sel teemal kirjalikult väljendada, suuliselt argumenteerida ning osaleda sellekohastes aruteludes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MAG912/2024 | Kultuuriettevõtluse lõputöö | 10 EAP | E |
MAG352/2024 | MAPSI e-kursus | 3 EAP | A |
MAG500/2024 | Karjääriplaan | 4 EAP | A |
MAG502/2024 | Praktiline projektitöö | 3 EAP | A |
MAG225/2024 | Muusik ja tema profiil | 3 EAP | A |
MAG215/2024 | Kontserdiproduktsiooni seminar | 3 EAP | A |
[MC11] Pedagoogilised ja üldõpingud (ingliskeelsetele õppekavadele)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk on avardada õpilase silmaringi muusikast mõtlemisel ja kirjutamisel, arendada sõna- ja kirjutamisoskust, arendada õpilase pedagoogilisi oskusi.
MTX255 ja KMX602 on kohustuslikud õppeained. ÜAK627 on kohustuslik, kui see pole läbitud BAK tasemel.
MTX255 ja KMX602 on kohustuslikud õppeained. ÜAK627 on kohustuslik, kui see pole läbitud BAK tasemel.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX255/2024 | Teadustöö alused | 5 EAP | A |
KMX602/2024 | Muusikapedagoogika seminar | 3 EAP | A |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX006/2024 | Filosoofia eriseminar | 3 EAP | E |
PEX907-1/2024 | Pedagoogiline praktika II | 3 EAP | A |
PEX907-2/2024 | Pedagoogiline praktika II | 3 EAP | A |
PEX906-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-3/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | A |
PEX906-4/2024 | Pedagoogiline praktika | 3 EAP | E |
NIX600-1/2024 | Vaba improvisatsiooni ajalugu | 3 EAP | A |
NIX600-2/2024 | Vaba improvisatsiooni ajalugu | 3 EAP | A |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
MD MAGISTRIEKSAM
[MD05] Magistrieksam (HL ja HR õppekavale)
Mooduli eesmärk: Magistrieksami eesmärk on valmistada üliõpilast iseseisvaks professionaalseks tööks heliloojana või helirežissöörina, keda iseloomustavad iseseisev mõtlemisvõime, enesekriitline hoiak oma loomingusse, avar silmaring ja empaatiavõime.
Mooduli õpiväljundid. Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideede teostamiseks kõige sobivamaid võimalusi;
3. valdab orkestreerimisoskusi;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis;
5. omab süsteemset ülevaadet erinevates stiilides ja koosseisudes ajaloolise ja nüüdismuusika salvestamise esteetikast ning aktuaalsetest probleemidest;
6. suudab iseseisvalt planeerida, juhtida ja läbi viia professionaalsel tasemel helisalvestusi.
Mooduli õpiväljundid. Magistrieksami sooritanud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideede teostamiseks kõige sobivamaid võimalusi;
3. valdab orkestreerimisoskusi;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis;
5. omab süsteemset ülevaadet erinevates stiilides ja koosseisudes ajaloolise ja nüüdismuusika salvestamise esteetikast ning aktuaalsetest probleemidest;
6. suudab iseseisvalt planeerida, juhtida ja läbi viia professionaalsel tasemel helisalvestusi.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX111/2024 | Magistrieksam | 15 EAP | N |
KOE001/2024 | Magistrieksam | 15 EAP | N |
ME VABAAINED