Õppekava kood | 85260 |
Õppekava nimetus | Muusika interpretatsioon |
Õppekava tase | bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002) |
Õppekava maht ainepunktides | 180 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 3 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | inglise |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 25.06.2009 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 18.03.2009, 18.03.2015, 15.04.2020 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
Õppekava eesmärgid
- pakkuda eelneva erialase ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust klassikalise interpretatsiooni alal, mis loob eelduse õpingute jätkamiseks magistriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab esitada erinevate ajastute ja stiilide muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud interpreedile vastavalt eriale;
2. oskab muusika interpretatsiooniga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid, suudab kohaneda erinevate esinemisolukordadega ning musitseerida erinevates koosseisudes;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikalistest struktuuridest ja mõistetest ning interpretatsioonikunsti ajaloost ja aktuaalsetest probleemidest;
4. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
5. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
1. suudab esitada erinevate ajastute ja stiilide muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud interpreedile vastavalt eriale;
2. oskab muusika interpretatsiooniga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid, suudab kohaneda erinevate esinemisolukordadega ning musitseerida erinevates koosseisudes;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikalistest struktuuridest ja mõistetest ning interpretatsioonikunsti ajaloost ja aktuaalsetest probleemidest;
4. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
5. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid; on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 50-70 EAP
- Kammermuusika (instrumentalistidele)
- Orkester/Koor/Ooperistuudio/Saateklass/Ansambel (vastavalt erialale)
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 50-70 EAP
- Muusikalugu
- Muusikateooria ja analüüs
- Humanitaarained ja üldõpingud
- Eriala didaktika ja psühholoogia
- Pedagoogiline praktika (valikmoodul)
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
E Vabaained
B Erialaga seotud praktilised õpingud 50-70 EAP
- Kammermuusika (instrumentalistidele)
- Orkester/Koor/Ooperistuudio/Saateklass/Ansambel (vastavalt erialale)
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 50-70 EAP
- Muusikalugu
- Muusikateooria ja analüüs
- Humanitaarained ja üldõpingud
- Eriala didaktika ja psühholoogia
- Pedagoogiline praktika (valikmoodul)
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
E Vabaained
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul tervikuna mooduli A 50 EAP mahus. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 50-70 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul ained 50-70 EAP mahus. Mooduli D läbimine 10 EAP mahus on kohustuslik.
Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilasele on kohustus läbida aineid 18-24 EAP mahus moodulitest BC14, BC09.
Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilasele on kohustus läbida aineid 18-24 EAP mahus moodulitest BC14, BC09.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 170 EAP (eriala 50 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 50-70 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 50-70 EAP) ning bakalaureuseeksami sooritamine 10 EAP.
- diplom
bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Muusika interpretatsiooni osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Muusika interpretatsioon 180 EAP
Peaeriala:
KL13 klaver
KS13 klavessiin
OR13 orel
AK13 akordion
KP13 keelpill (viiul)
KP23 keelpill (altviiul)
KP33 keelpill (tšello)
KP43 keelpill (kontrabass)
KP53 keelpill (harf)
KP63 keelpill (klassikaline kitarr)
KP73 keelpill (kannel)
PP13 puhkpill (flööt)
PP23 puhkpill (barokk-traversflööt)
PP33 puhkpill (oboe)
PP43 puhkpill (klarnet)
PP53 puhkpill (fagott)
PP63 puhkpill (saksofon)
PP73 puhkpill (metsasarv)
PP83 puhkpill (trompet)
PP93 puhkpill (tromboon)
PP03 puhkpill (tuuba)
PP04 puhkpill (eufoonium)
LP13 löökpill
LA13 laul
KD13 kooridirigeerimine
Peaeriala:
KL13 klaver
KS13 klavessiin
OR13 orel
AK13 akordion
KP13 keelpill (viiul)
KP23 keelpill (altviiul)
KP33 keelpill (tšello)
KP43 keelpill (kontrabass)
KP53 keelpill (harf)
KP63 keelpill (klassikaline kitarr)
KP73 keelpill (kannel)
PP13 puhkpill (flööt)
PP23 puhkpill (barokk-traversflööt)
PP33 puhkpill (oboe)
PP43 puhkpill (klarnet)
PP53 puhkpill (fagott)
PP63 puhkpill (saksofon)
PP73 puhkpill (metsasarv)
PP83 puhkpill (trompet)
PP93 puhkpill (tromboon)
PP03 puhkpill (tuuba)
PP04 puhkpill (eufoonium)
LP13 löökpill
LA13 laul
KD13 kooridirigeerimine
Õppekava struktuur ja õppeained
BA ERIALA
[BA01] Eriala (MI õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: kujundada ning arendada üliõpilase kunstilisi ja mängutehnilisi võimeid ning toetada tema üldisemat erialalist arengut ja refleksiivsust.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab avada ja edasi arendada oma loomingulist potentsiaali ning realiseerida kunstilisi ideid;
2. valdab mängutehnikat ja suudab peast esitada mitmesugust repertuaari tasemel, mis vastab professionaalsuse künnisele
jõudnud interpreedile;
3. tunneb ja valdab erinevaid muusika- ning interpretatsioonistiile ning improvisatsioonis enamkasutatavaid laade ja
järgnevusi;
4. suudab avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu;
5. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes
võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab avada ja edasi arendada oma loomingulist potentsiaali ning realiseerida kunstilisi ideid;
2. valdab mängutehnikat ja suudab peast esitada mitmesugust repertuaari tasemel, mis vastab professionaalsuse künnisele
jõudnud interpreedile;
3. tunneb ja valdab erinevaid muusika- ning interpretatsioonistiile ning improvisatsioonis enamkasutatavaid laade ja
järgnevusi;
4. suudab avada ja publikule vahendada esitatavate teoste emotsionaalset sisu;
5. oskab sõnastada ning analüüsida eriala ja mängitava repertuaariga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes
võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MIX101-1/2024 | Eriala | 10 EAP | A |
MIX101-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
MIX101-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
MIX101-4/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
MIX101-5/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[BB01] Kammermuusika (MI, IP õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda esmased oskused iseseisvaks- ja koostööks ansamblistina ja instrumentalistide saatjana, arendada üliõpilastes eneseanalüüsi- ja kriitika oskust, arendada oskust õppida teistelt.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud teadmised ja oskused koosmusitseerimiseks erineva koosseisuga ansamblites;
2. suudab esitada erinevate muusikastiilide ja -ajastute repertuaari;
3. tunnetab partneri(te) intensiivsust, on omandanud teadmised ning kogemuse teiste üliõpilaste juhendamiseks, väärtustab ja oskab kasutada meeskonnatöö põhimõtteid;
4. oskab analüüsida faktuuri;
5. valitseb kõla ja oskab reageerida kaasmuusikute impulssidele.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on omandanud teadmised ja oskused koosmusitseerimiseks erineva koosseisuga ansamblites;
2. suudab esitada erinevate muusikastiilide ja -ajastute repertuaari;
3. tunnetab partneri(te) intensiivsust, on omandanud teadmised ning kogemuse teiste üliõpilaste juhendamiseks, väärtustab ja oskab kasutada meeskonnatöö põhimõtteid;
4. oskab analüüsida faktuuri;
5. valitseb kõla ja oskab reageerida kaasmuusikute impulssidele.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KAX207-1/2024 | Kammermuusika | 4 EAP | A |
KAX207-2/2024 | Kammermuusika | 4 EAP | E |
KAX207-3/2024 | Kammermuusika | 4 EAP | A |
KAX207-4/2024 | Kammermuusika | 4 EAP | E |
KAX207-5/2024 | Kammermuusika | 4 EAP | A |
KAX207-6/2024 | Kammermuusika | 4 EAP | E |
NIX230/2024 | Sissejuhatus 21. saj. kammermuusikasse | 3 EAP | A |
NIX232-1/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-2/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-3/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-4/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX240-1/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-2/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-2/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-4/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX220-1/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX220-1/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX220-3/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
VMX220-4/2024 | Varajase muusika ansambel | 3 EAP | A |
JMX201-1/2024 | Ansambel | 4 EAP | A |
JMX201-2/2024 | Ansambel | 4 EAP | E |
JMX201-3/2024 | Ansambel | 4 EAP | A |
JMX201-4/2024 | Ansambel | 4 EAP | E |
JMX201-5/2024 | Ansambel | 4 EAP | A |
JMX201-6/2024 | Ansambel | 4 EAP | E |
[BB02] Orkester (MI õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilaste orkestrimängu oskusi ja anda neile mitmekesiseid praktilisi kogemusi orkestrimängu alal.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on orkestri koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. on omandanud harjumuse täpselt jälgida nooditeksti, sh tempo-, dünaamika- ja artikulatsioonimärke;
3. suudab arvestada kollektiivi distsipliini ja koosmängupartneritega;
4. suudab mängida vastavalt dirigendi ja rühmakontsertmeistri nõudmistele;
5. valdab koosmängu spetsiifikat erinevates orkestrikoosseisudes;
6. valdab orkestrimängu spetsiifilisi tehnilisi võtteid, orienteerub orkestrimuusika erinevates mängustiilides
7. oskab hinnata oma teadmiste ning loomingulise tegevuse rolli ja tagajärgi kollektiivis ja ühiskonnas tervikuna.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on orkestri koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. on omandanud harjumuse täpselt jälgida nooditeksti, sh tempo-, dünaamika- ja artikulatsioonimärke;
3. suudab arvestada kollektiivi distsipliini ja koosmängupartneritega;
4. suudab mängida vastavalt dirigendi ja rühmakontsertmeistri nõudmistele;
5. valdab koosmängu spetsiifikat erinevates orkestrikoosseisudes;
6. valdab orkestrimängu spetsiifilisi tehnilisi võtteid, orienteerub orkestrimuusika erinevates mängustiilides
7. oskab hinnata oma teadmiste ning loomingulise tegevuse rolli ja tagajärgi kollektiivis ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MIX301-1/2024 | Orkestripartiid ja konkursitreening | 2 EAP | A |
MIX301-2/2024 | Orkestripartiid ja konkursitreening | 2 EAP | E |
MIX301-3/2024 | Orkestripartiid ja konkursitreening | 2 EAP | A |
MIX301-4/2024 | Orkestripartiid ja konkursitreening | 2 EAP | E |
MIX310-1/2024 | Sümfooniaorkester | 4 EAP | A |
MIX310-2/2024 | Sümfooniaorkester | 4 EAP | A |
MIX310-3/2024 | Sümfooniaorkester | 4 EAP | A |
MIX310-4/2024 | Sümfooniaorkester | 4 EAP | A |
MIX310-5/2024 | Sümfooniaorkester | 4 EAP | A |
MIX310-6/2024 | Sümfooniaorkester | 4 EAP | A |
[BB03] Koor (MI ja MP õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilaste kooris laulmise oskusi ja anda neile mitmekesiseid erialaseid kogemusi töötamisel erinevate dirigentide juhendamisel ja erinevat laadi repertuaariga.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on koori koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. tunneb kooritöö spetsiifikat ja koorikollektiivi toimimise põhimõtteid;
3. orienteerub kooripartituuris;
4. suudab musitseerida vastavalt dirigendi nõudmistele;
5. suudab töötada meeskonnas arvestades kollektiivi distsipliini ja teiste kooriliikmetega
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. on koori koosseisus võimeline tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitama erinevate ajastute repertuaari;
2. tunneb kooritöö spetsiifikat ja koorikollektiivi toimimise põhimõtteid;
3. orienteerub kooripartituuris;
4. suudab musitseerida vastavalt dirigendi nõudmistele;
5. suudab töötada meeskonnas arvestades kollektiivi distsipliini ja teiste kooriliikmetega
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
DGX210-1/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-2/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-3/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-4/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-5/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-6/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX406-1/2024 | Kooripraktika A | 2 EAP | A |
DGX406-2/2024 | Kooripraktika A | 2 EAP | A |
DGX406-3/2024 | Kooripraktika A | 2 EAP | A |
DGX406-4/2024 | Kooripraktika A | 2 EAP | A |
DGX407-1/2024 | Kooripraktika B | 2 EAP | A |
DGX407-2/2024 | Kooripraktika B | 2 EAP | A |
DGX406-5/2024 | Kooripraktika A | 2 EAP | A |
DGX406-6/2024 | Kooripraktika A | 2 EAP | A |
DGX408/2024 | Kooriprojekt | 2 EAP | A |
[BB04] Ooperistuudio (MI õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: õpetada üliõpilasele näitlejameisterlikkuse aluseid ja rolli kujundamise oskusi ning anda esmaseid kogemusi näitlejatööks koos vokaali kasutamisega.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunnetab laulmise ja näitlemise vahelisi seoseid;
2. teab ettekantavate võõrkeelsete teoste tõlget ja hääldust ning laulab nõutavat repertuaari hea diktsiooniga;
3. suudab laval kuulata-jälgida partnerit ja teisi ansambliliikmeid;
4. oskab analüüsida rolli ning on võimeline lavastaja abiga looma tegelaskuju muusikalavastuses;
5. omab teadmisi klassikalise tantsu alustest läbi sajandite ja oskab neid praktikas rakendada;
6. tunneb grimmivahendeid, peamisi jumestamise võtteid ja soengukujundamise tehnikat;
7. oskab hinnata oma teadmiste ning loomingulise tegevuse rolli ja tagajärgi kollektiivis ja ühiskonnas tervikuna
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunnetab laulmise ja näitlemise vahelisi seoseid;
2. teab ettekantavate võõrkeelsete teoste tõlget ja hääldust ning laulab nõutavat repertuaari hea diktsiooniga;
3. suudab laval kuulata-jälgida partnerit ja teisi ansambliliikmeid;
4. oskab analüüsida rolli ning on võimeline lavastaja abiga looma tegelaskuju muusikalavastuses;
5. omab teadmisi klassikalise tantsu alustest läbi sajandite ja oskab neid praktikas rakendada;
6. tunneb grimmivahendeid, peamisi jumestamise võtteid ja soengukujundamise tehnikat;
7. oskab hinnata oma teadmiste ning loomingulise tegevuse rolli ja tagajärgi kollektiivis ja ühiskonnas tervikuna
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
LAO202-1/2024 | Ooperiklass | 4 EAP | A |
LAO202-2/2024 | Ooperiklass | 4 EAP | E |
LAO202-3/2024 | Ooperiklass | 4 EAP | A |
LAO202-4/2024 | Ooperiklass | 4 EAP | E |
LAO624-1/2024 | Klassitsism ja romantism koreograafias II | 2 EAP | A |
LAO624-2/2024 | Klassitsism ja romantism koreograafias II | 2 EAP | E |
LAO650-1/2024 | Näitlejameisterlikkus ja teatriteooria | 4 EAP | A |
LAO650-2/2024 | Näitlejameisterlikkus ja teatriteooria | 4 EAP | E |
LAO611-1/2024 | Kehatehnika | 2 EAP | A |
LAO611-2/2024 | Kehatehnika | 2 EAP | E |
LAO640-1/2024 | Kõnetehnika ja lavakõne | 2 EAP | A |
LAO640-2/2024 | Kõnetehnika ja lavakõne | 2 EAP | E |
[BB05] Saateklass (MI erialale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada instrumentalisti vokaali- ja ansamblitunnetust, oskusi interpreteerida muusikat läbi poeesia ning dramaturgilist mõtlemisoskust ooperimuusikas.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub vokaalmuusika baasrepertuaaris ja interpretatsioonis;
2. valdab klaviirimängu võtted;
3. on koos musitseerinud eri tüüpi häältega;
4. oskab erinevate muusikastiilide väljendusvahendeid kasutades musitseerida vokalisti saatja rollis;
5. tunneb basso continuo mängu aluseid, kui see on asjakohane
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub vokaalmuusika baasrepertuaaris ja interpretatsioonis;
2. valdab klaviirimängu võtted;
3. on koos musitseerinud eri tüüpi häältega;
4. oskab erinevate muusikastiilide väljendusvahendeid kasutades musitseerida vokalisti saatja rollis;
5. tunneb basso continuo mängu aluseid, kui see on asjakohane
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
VMX110-1/2024 | Basso continuo | 4 EAP | A |
KAX210-1/2024 | Saateklass | 4 EAP | A |
KAX210-2/2024 | Saateklass | 4 EAP | A |
KAX210-3/2024 | Saateklass | 4 EAP | E |
VMX110-2/2024 | Basso continuo | 4 EAP | E |
VMX110-3/2024 | Basso continuo | 4 EAP | E |
VMX110-4/2024 | Basso continuo | 4 EAP | E |
KAX210-5/2024 | Saateklass | 4 EAP | E |
VMX110-5/2024 | Basso continuo | 4 EAP | E |
VMX110-6/2024 | Basso continuo | 4 EAP | E |
KAX210-4/2024 | Saateklass | 4 EAP | A |
[BB06] Täiendavad praktilised õpingud (MI, MP ja IP õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni, elektronmuusika, jazz- või pärimusmuusika-alaseid jm oskusi).
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure;
2. on võimeline analüüsima eesti ja teiste rahvaste muusikat neile omastes kultuurikontekstides;
3. oskab muusikat noodistada ja analüüsida ning kasutada sellealaseid teoreetilisi teadmisi oma pillimängus;
4. on omandanud põhilised mänguoskused klaveril vm lisainstrumendil, kui see on asjakohane;
5. oskab kasutada oma häält erinevates registrites vokaalselt võimetekohases repertuaaris, kui see on asjakohane;
6. on võimeline esitama lühikest sooloimprovisatsiooni ja improviseerima koos teiste üliõpilastega, kui see on asjakohane;
7. on omandanud põhiteadmised ja praktilised oskused muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
8. tunneb ja rakendab häältejuhtimise põhimõtteid ja tähtharmooniat vaba klaveri-, kitarri- või akordionisaate kujundamisel, kui see on asjakohane;
9. oskab otsida erialast informatsiooni ja kasutada selleks elektroonilisi kanaleid; tunneb eriala toetavat kirjandust/repertuaari;
10. suudab luua seoseid oma eriala ja teiste lähedaste valdkondade vahel.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure;
2. on võimeline analüüsima eesti ja teiste rahvaste muusikat neile omastes kultuurikontekstides;
3. oskab muusikat noodistada ja analüüsida ning kasutada sellealaseid teoreetilisi teadmisi oma pillimängus;
4. on omandanud põhilised mänguoskused klaveril vm lisainstrumendil, kui see on asjakohane;
5. oskab kasutada oma häält erinevates registrites vokaalselt võimetekohases repertuaaris, kui see on asjakohane;
6. on võimeline esitama lühikest sooloimprovisatsiooni ja improviseerima koos teiste üliõpilastega, kui see on asjakohane;
7. on omandanud põhiteadmised ja praktilised oskused muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
8. tunneb ja rakendab häältejuhtimise põhimõtteid ja tähtharmooniat vaba klaveri-, kitarri- või akordionisaate kujundamisel, kui see on asjakohane;
9. oskab otsida erialast informatsiooni ja kasutada selleks elektroonilisi kanaleid; tunneb eriala toetavat kirjandust/repertuaari;
10. suudab luua seoseid oma eriala ja teiste lähedaste valdkondade vahel.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KLÜ800-4/2024 | Klaver A | 2 EAP | E |
KLX405/2024 | Varase klahvpillimuusika seminar | 3 EAP | E |
KOE711/2024 | Helirežii alused | 3 EAP | A |
KOE110/2024 | Arvutinotatsioon | 3 EAP | A |
KOE800/2024 | Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse | 2 EAP | A |
KOE815/2024 | Live-helindamine | 2 EAP | A |
DGX011-1/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-2/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-3/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-4/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-5/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-6/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
KPX101-1/2024 | Akordsaade ja improvisatsioon | 3 EAP | A |
KPX101-2/2024 | Akordsaade ja improvisatsioon | 3 EAP | A |
KPX014-1/2024 | Numbribass ja tabulatuuride arranžeerimine | 3 EAP | A |
KLÜ811-1/2024 | Klaver B | 2 EAP | A |
KLÜ811-2/2024 | Klaver B | 2 EAP | E |
VMX201-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KOE721-1/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-2/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
KOE721-3/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-4/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
NIX610-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-5/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-6/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
KOX800-1/2024 | Looming | 2 EAP | A |
KOX800-2/2024 | Looming | 2 EAP | A |
KOX800-3/2024 | Looming | 2 EAP | A |
KOX800-4/2024 | Looming | 2 EAP | A |
JMX210-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
DGX706-1/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-2/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-3/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-4/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
KLX020-1/2024 | Koraalimäng ja improvisatsioon | 4 EAP | A |
KLX020-2/2024 | Koraalimäng ja improvisatsioon | 4 EAP | E |
KLX020-3/2024 | Koraalimäng ja improvisatsioon | 4 EAP | A |
KLX020-4/2024 | Koraalimäng ja improvisatsioon | 4 EAP | E |
PMX200-1/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX200-2/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX200-3/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX200-4/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
KLÜ800-1/2024 | Klaver A | 2 EAP | A |
KLÜ800-2/2024 | Klaver A | 2 EAP | E |
IND400-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
PEX707-1/2024 | Vaba akordionisaade | 2 EAP | A |
NIX990-1/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-2/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
LAH795-1/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-2/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-3/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-4/2024 | Hääleseade | 2 EAP | E |
LAH801-1/2024 | Hääleseade I | 2 EAP | A |
LAH801-2/2024 | Hääleseade I | 2 EAP | A |
LAH801-3/2024 | Hääleseade I | 2 EAP | A |
LAH801-4/2024 | Hääleseade I | 2 EAP | E |
MTM002-1/2024 | Solfedžo II | 3 EAP | A |
MTM002-2/2024 | Solfedžo II | 3 EAP | E |
MTM003-1/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | A |
MIX501-1/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | A |
MIX501-2/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | E |
VMX201-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KLX031-1/2024 | Liturgiline orelimäng | 2 EAP | A |
KLX031-2/2024 | Liturgiline orelimäng | 2 EAP | A |
KLX031-3/2024 | Liturgiline orelimäng | 2 EAP | E |
DGX705-1/2024 | Kooridirigeerimine | 4 EAP | A |
DGX705-2/2024 | Kooridirigeerimine | 4 EAP | E |
DGX705-3/2024 | Kooridirigeerimine | 4 EAP | A |
DGX705-4/2024 | Kooridirigeerimine | 4 EAP | E |
DGX705-5/2024 | Kooridirigeerimine | 3 EAP | A |
DGX705-6/2024 | Kooridirigeerimine | 3 EAP | E |
KMX717/2024 | Väikekandled muusikaõpetuses | 3 EAP | A |
KPX014-2/2024 | Numbribass ja tabulatuuride arranžeerimine | 3 EAP | E |
DGX209-1/2024 | Koor | 2 EAP | A |
DGX209-2/2024 | Koor | 2 EAP | A |
DGX209-3/2024 | Koor | 2 EAP | A |
DGX209-4/2024 | Koor | 2 EAP | A |
DGX210-1/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-2/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-3/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-4/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-5/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-6/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX903-1/2024 | Orkestridirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX903-2/2024 | Orkestridirigeerimise alused | 2 EAP | A |
JMX101-1/2024 | Jazzrütmika | 3 EAP | A |
JMX101-2/2024 | Jazzrütmika | 3 EAP | A |
JMX101-3/2024 | Jazzrütmika | 3 EAP | A |
JMX101-4/2024 | Jazzrütmika | 3 EAP | E |
JMX120-1/2024 | Jazzimprovisatsiooni alused | 3 EAP | A |
JMX120-2/2024 | Jazzimprovisatsiooni alused | 3 EAP | E |
JMX135/2024 | Arranžeerimine | 3 EAP | A |
JMX601-1/2024 | Jazzklaver | 2 EAP | A |
JMX601-2/2024 | Jazzklaver | 2 EAP | A |
JMX601-3/2024 | Jazzklaver | 2 EAP | A |
JMX601-4/2024 | Jazzklaver | 2 EAP | A |
JMX805-1/2024 | Rütmigrupi instrumentide põhiõpe | 2 EAP | A |
JMX805-2/2024 | Rütmigrupi instrumentide põhiõpe | 2 EAP | A |
JMX805-3/2024 | Rütmigrupi instrumentide põhiõpe | 2 EAP | A |
KLÜ812-1/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KLÜ812-2/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KMX620-1/2024 | Vaba klaverisaade | 2 EAP | A |
KMX620-2/2024 | Vaba klaverisaade | 2 EAP | A |
KMX843-1/2024 | Klaverisaate kujundamine | 2 EAP | A |
KMX843-2/2024 | Klaverisaate kujundamine | 2 EAP | A |
KOX015/2024 | Koorikompositsioon | 3 EAP | A |
KOX030/2024 | Pillide tundmine | 3 EAP | E |
KOX600/2024 | Arranžeerimine | 2 EAP | A |
KOE840-1/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE840-2/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
LAH802-1/2024 | Hääleseade II | 2 EAP | A |
LAH802-2/2024 | Hääleseade II | 2 EAP | A |
LAH841/2024 | Vokaaldidaktika | 2 EAP | A |
LAX200-1/2024 | Vokaalansambel I | 2 EAP | A |
LAX200-2/2024 | Vokaalansambel I | 2 EAP | A |
MTM001-2/2024 | Solfedžo I | 3 EAP | A |
MTM050-1/2024 | Vokaalsolfedžo | 2 EAP | A |
MTM050-2/2024 | Vokaalsolfedžo | 2 EAP | A |
MTM054-2/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | E |
MTX650/2024 | Rahvalaulude esituspraktika | 2 EAP | A |
NIX235-1/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 2 EAP | A |
NIX235-2/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 3 EAP | A |
PEX605-1/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
PEX605-2/2024 | Pedagoogilise loovuse seminar | 2 EAP | A |
PMX210-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX600-1/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX600-2/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
MTM054-1/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | A |
MTM001-1/2024 | Solfedžo I | 3 EAP | A |
KLÜ800-3/2024 | Klaver A | 2 EAP | A |
PMX204/2024 | Ladina-Ameerika rahvamuusika stiilid ja žanrid | 4 EAP | A |
KAX813-1/2024 | Koostöö pianistiga | 2 EAP | A |
KAX813-2/2024 | Koostöö pianistiga | 2 EAP | A |
KAX813-3/2024 | Koostöö pianistiga | 2 EAP | A |
KAX813-4/2024 | Koostöö pianistiga | 2 EAP | A |
MTM003-2/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | E |
PEX707-2/2024 | Vaba akordionisaade | 2 EAP | A |
MIX501-3/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | A |
MIX501-4/2024 | Transkribeerimata muusika noodistlugemine | 4 EAP | E |
BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[BC01] Muusikalugu (MI, MT, IP, MP, HE, JM õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda süvendatud ülevaade Lääne-Euroopa muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab lääne muusikakultuuri ning eesti rahvamuusika alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku;
2. tunneb 10.-21. sajandi muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid;
3. omab ülevaadet olulisemate heliloojate loomelaadist ja tähtsamatest teostest;
4. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga;
5. mõistab muusikaloo põhijooni ja oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
6. tunneb ja mõistab klassikalise muusika tähtsamaid vorme ja žanre (muusikalisi elemente ja struktuure) ning nende seoseid.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab lääne muusikakultuuri ning eesti rahvamuusika alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku;
2. tunneb 10.-21. sajandi muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid;
3. omab ülevaadet olulisemate heliloojate loomelaadist ja tähtsamatest teostest;
4. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga;
5. mõistab muusikaloo põhijooni ja oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
6. tunneb ja mõistab klassikalise muusika tähtsamaid vorme ja žanre (muusikalisi elemente ja struktuure) ning nende seoseid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX305/2024 | Lääne muusikalugu I | 5 EAP | E |
MTX306/2024 | Lääne muusikalugu II | 5 EAP | E |
MTX333/2024 | Eesti muusikalugu | 5 EAP | E |
MTX802/2024 | Sugu popmuusikas | 3 EAP | A |
MTX411/2024 | Bachi vokaalteosed | 3 EAP | A |
MTX430/2024 | Wagner ja Verdi | 3 EAP | A |
MTX914/2024 | Maailma muusikakultuurid | 3 EAP | A |
MTX503/2024 | Eesti kirikumuusika | 3 EAP | A |
MTX334/2024 | Mälutekstid ja biograafiad muusikalookirjutuses | 3 EAP | A |
MTX336/2024 | Kurt Weill ja 20. sajandi muusikakultuur | 3 EAP | A |
MTX410/2024 | Barokkooper | 3 EAP | A |
MTX435/2024 | Muusika filmis | 3 EAP | A |
MTX620/2024 | Etnomusikoloogia alused | 3 EAP | A |
MTX803/2024 | Sissejuhatus popmuusikauuringutesse | 3 EAP | A |
MTX307/2024 | Ülevaade Lääne muusikast | 5 EAP | E |
MTX600/2024 | Sissejuhatus eesti rahvamuusikasse | 3 EAP | E |
MTX711/2024 | Hümnoloogia | 3 EAP | A |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
MTX335/2024 | Modernism ja muusikateater | 3 EAP | A |
MTX454/2024 | Arvo Pärt: sõna ja muusika | 3 EAP | A |
MTX771-1/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-2/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-3/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-4/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
VMX500-1/2024 | Gregoriaani semioloogia ja paleograafia | 2 EAP | A |
VMX500-2/2024 | Gregoriaani semioloogia ja paleograafia | 2 EAP | A |
[BC03] Muusikateooria ja analüüs (MI, MT, IP, MP, JM, HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, mis sellisena on eduka muusikaga tegelemise eelduseks.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. orienteerub erinevates muusikastiilides, tunneb üldjoontes erinevates stiilides teoste aluseks olevaid kompositsioonitehnikaid;
3. oskab muusika analüüsimisel kasutada ja rakendada olulisemaid muusikateoreetilisi mõisteid;
4. on võimeline kasutama muusikateooriaalast kirjandust, sh kasutades kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid;
5. on võimeline komponeerima tonaalsel harmoonial põhinevaid muusikalõike, on võimeline komponeerima polüfoonilises faktuuris (sh fuugat), kui see on asjakohane;
6. on võimeline teoreetiliselt kirjeldama klassikalise harmoonia, kontrapunkti ja vormiõpetuse aluseid.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. orienteerub erinevates muusikastiilides, tunneb üldjoontes erinevates stiilides teoste aluseks olevaid kompositsioonitehnikaid;
3. oskab muusika analüüsimisel kasutada ja rakendada olulisemaid muusikateoreetilisi mõisteid;
4. on võimeline kasutama muusikateooriaalast kirjandust, sh kasutades kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid;
5. on võimeline komponeerima tonaalsel harmoonial põhinevaid muusikalõike, on võimeline komponeerima polüfoonilises faktuuris (sh fuugat), kui see on asjakohane;
6. on võimeline teoreetiliselt kirjeldama klassikalise harmoonia, kontrapunkti ja vormiõpetuse aluseid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTM215/2024 | Harmoonia III | 2 EAP | E |
MTX841/2024 | Polüfoonia vaba stiil | 2 EAP | E |
MTX860-1/2024 | Muusikalise vormi analüüs | 2 EAP | A |
MTX860-2/2024 | Muusikalise vormi analüüs | 2 EAP | E |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX843/2024 | Vaba stiili polüfoonia praktikum | 2 EAP | A |
MTX831/2024 | Polüfoonia range stiil | 3 EAP | E |
MTM210-1/2024 | Harmoonia II | 2 EAP | A |
MTM210-2/2024 | Harmoonia II | 2 EAP | E |
MTM205-1/2024 | Harmoonia I | 2 EAP | A |
MTM205-2/2024 | Harmoonia I | 2 EAP | E |
MTX855/2024 | Muusikateos ja selle ülesehitus | 3 EAP | E |
MTX814-1/2024 | Stiilide harmoonia | 3 EAP | A |
MTX814-2/2024 | Stiilide harmoonia | 3 EAP | E |
MTX866-1/2024 | Muusikalise vormi analüüsi seminar | 2 EAP | A |
MTX866-2/2024 | Muusikalise vormi analüüsi seminar | 2 EAP | A |
JMX110-1/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | A |
JMX110-2/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | E |
JMX110-3/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | A |
JMX110-4/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | E |
PMX504-1/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | A |
PMX504-2/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | E |
PMX504-3/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | A |
PMX504-4/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | E |
[BC04] Humanitaarained ja üldõpingud
Mooduli eesmärk: - avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda ülevaade filosoofia ja kultuuriloo põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub kunsti- ja kultuuriloo põhialustes;
2. on omandanud põhiteadmised muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamisel ja muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
3. suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaliselt suhelda, tunneb erinevate võõrkeele hääldusreegleid ja häälikute transkriptsiooni ning kasutab neid oskuslikult rääkimisel ning laulmisel, kui see on asjakohane;
4. orienteerub EMTA õppekorralduse põhimõtetes, tunneb üliõpilase õigusi ja kohustusi ning on valmis aktiivselt osalema EMTA tegevustes ja ühiskonnas tervikuna.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub kunsti- ja kultuuriloo põhialustes;
2. on omandanud põhiteadmised muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamisel ja muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
3. suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaliselt suhelda, tunneb erinevate võõrkeele hääldusreegleid ja häälikute transkriptsiooni ning kasutab neid oskuslikult rääkimisel ning laulmisel, kui see on asjakohane;
4. orienteerub EMTA õppekorralduse põhimõtetes, tunneb üliõpilase õigusi ja kohustusi ning on valmis aktiivselt osalema EMTA tegevustes ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
ÜAX400/2024 | Ülikooliõpingud ja töömaailm | 2 EAP | A |
ÜAX100/2024 | Kultuurilugu | 3 EAP | A |
ÜAX001/2024 | Sissejuhatus filosoofiasse | 3 EAP | E |
KOE950/2024 | Digioskused muusikutele | 2 EAP | A |
ÜAX411/2024 | Eneseväljenduskunsti alused | 2 EAP | A |
ÜAX412/2024 | Lavakunsti ABC | 2 EAP | A |
ÜAX702/2024 | Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis | 3 EAP | E |
ÜAK730/2024 | Prantsuse keele häälduskursus | 2 EAP | A |
ÜAK750/2024 | Vene keele foneetika, transkriptsioon | 2 EAP | A |
ÜAX930/2024 | Maailma usundite võrdlev analüüs | 3 EAP | E |
ÜAK120-1/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK120-2/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | E |
ÜAK130-1/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | A |
ÜAK130-2/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | E |
ÜAK410-1/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | A |
ÜAK410-2/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | E |
ÜAK420-1/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | A |
ÜAK420-2/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | E |
ÜAK310-1/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | A |
ÜAK310-2/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | E |
ÜAK220-1/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | A |
ÜAK220-2/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | E |
ÜAK210-1/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | A |
ÜAK210-2/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | E |
ÜAX301-1/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX301-2/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAK320-1/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | A |
ÜAK320-2/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | E |
ÜAX900/2024 | Kaasaegse kunsti probleeme | 3 EAP | A |
KOE600/2024 | Audiovisuaalkunsti ajalugu | 3 EAP | A |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
JMX411-1/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | A |
JMX411-2/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | E |
PMX401/2024 | Eesti rahvamuusika ajalugu (rahvapillid) | 2 EAP | E |
KOE900-1/2024 | Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine | 3 EAP | E |
KOE900-2/2024 | Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine | 3 EAP | E |
MAG210/2024 | Muusika ja seadusandlus | 4 EAP | A |
MAG220/2024 | Turundus ja kommunikatsioon | 3 EAP | A |
MAG200/2024 | Sissejuhatus kultuurikorraldusse | 3 EAP | A |
MAG225/2024 | Muusik ja tema profiil | 3 EAP | A |
MAG442/2024 | Kultuuriprojekti juhtimine | 3 EAP | A |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-5/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-6/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
JMX401-1/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | A |
JMX401-2/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | E |
JMX401-3/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | A |
JMX401-4/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | E |
ÜAK810-1/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | A |
ÜAK810-2/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | E |
ÜAK820-1/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | A |
ÜAK820-2/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | E |
ÜAK627/2024 | Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele | 3 EAP | A |
ÜAK720/2024 | Saksa keele häälduskursus | 2 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK230-1/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | A |
ÜAK230-2/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | E |
KOE135/2024 | Elektroakustilise muusika ajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX230/2024 | Alexanderi tehnika alused | 2 EAP | A |
KMX035/2024 | Sissejuhatus uurimistöösse | 3 EAP | A |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
VMX600-1/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX600-2/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
ÜAX231/2024 | Alexanderi tehnika I | 1 EAP | A |
MTX825/2024 | Väljendusõpetus | 3 EAP | A |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
[BC09] Pedagoogiline praktika (MI, JM, MT, HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilasele esmased praktilised kogemused muusikakooli õpetajana töötamiseks.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab didaktilisest vaatepunktist analüüsida kogenud muusikakooli õpetajate tunde;
2. oskab analüüsida ja lahendada praktilises õppetöös esinevaid probleeme;
3. rakendab õigeid metoodilisi võtteid õpilaste oskuste arendamiseks;
4. oskab praktiliselt rakendada didaktika ja psühholoogia loengutes omandatut.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. oskab didaktilisest vaatepunktist analüüsida kogenud muusikakooli õpetajate tunde;
2. oskab analüüsida ja lahendada praktilises õppetöös esinevaid probleeme;
3. rakendab õigeid metoodilisi võtteid õpilaste oskuste arendamiseks;
4. oskab praktiliselt rakendada didaktika ja psühholoogia loengutes omandatut.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
PEX806-1/2024 | Pedagoogiline praktika | 2 EAP | A |
PEX806-2/2024 | Pedagoogiline praktika | 2 EAP | A |
[BC14] Eriala didaktika ja psühholoogia alused
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilastele põhiteadmised oma eriala ja selle pedagoogika ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest ja mõistmine inimest kui sellist ja teda ümbritsevat tegelikkust erinevate psühholoogiliste mõtlemiskultuuride kontekstis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb pillimängu ergonoomika aluseid ning suudab määrata valest mänguasendist või pillihoiust tekkinud pingete ja närvi- ning lihasvalude põhjusi, kui see on asjakohane.
6. orienteerub õppimis- ja muusikapsühholoogia põhimõistetes ja oskab analüüsida ja põhjendada teatud fenomene ja seisukohti erinevate psühholoogiliste koolkondade ideedest lähtudes;
7. oskab analüüsida ja interpreteerida erinevaid käsitusi inimesest, kasvatusest, õppimisest ja õpetamisest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb pillimängu ergonoomika aluseid ning suudab määrata valest mänguasendist või pillihoiust tekkinud pingete ja närvi- ning lihasvalude põhjusi, kui see on asjakohane.
6. orienteerub õppimis- ja muusikapsühholoogia põhimõistetes ja oskab analüüsida ja põhjendada teatud fenomene ja seisukohti erinevate psühholoogiliste koolkondade ideedest lähtudes;
7. oskab analüüsida ja interpreteerida erinevaid käsitusi inimesest, kasvatusest, õppimisest ja õpetamisest.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX721/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
PEX590/2024 | Pillimängu ergonoomika I | 2 EAP | A |
KMX520/2024 | Loovuspsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX510/2024 | Suhtlemispsühholoogia | 2 EAP | A |
ÜAX231/2024 | Alexanderi tehnika I | 1 EAP | A |
LAX600/2024 | Foniaatria | 2 EAP | A |
DGX401-1/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-2/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-3/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
PEX600-1/2024 | Pillimängu didaktika | 3 EAP | A |
PEX600-2/2024 | Pillimängu didaktika | 3 EAP | E |
PEX610-1/2024 | Eriala ajalugu | 3 EAP | A |
PEX610-2/2024 | Eriala ajalugu | 3 EAP | E |
LAX400-1/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
LAX400-2/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
MTX723/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
DGX402/2024 | Kooritöö korraldus | 3 EAP | A |
BD BAKALAUREUSEEKSAM
[BD01] Bakalaureuseeksam (MI õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: Bakalaureuseeksami kava omandamine, esitusküpseks viimistlemine ja eksamikomisjonile esitamine.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kunstiliselt veenvalt ja tehniliselt ladusalt esitada bakalaureuseeksami kontserdi kava;
2. tunneb olulisi stiile ja nende väljendusvahendeid;
3. valdab lavalise esinemise eetikat;
4. oskab hinnata koori võimeid, läbi viia kooriharjutust, valdab suhtlemistehnikat, kooriteose õpetamise metoodikat (KD eriala).
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kunstiliselt veenvalt ja tehniliselt ladusalt esitada bakalaureuseeksami kontserdi kava;
2. tunneb olulisi stiile ja nende väljendusvahendeid;
3. valdab lavalise esinemise eetikat;
4. oskab hinnata koori võimeid, läbi viia kooriharjutust, valdab suhtlemistehnikat, kooriteose õpetamise metoodikat (KD eriala).
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MIX111/2024 | Bakalaureuseeksam | 10 EAP | B |
BE VABAAINED