Õppekava kood | 85262 |
Õppekava nimetus | Helilooming ja muusikatehnoloogia |
Õppekava tase | bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002) |
Õppekava maht ainepunktides | 180 EAP |
Nominaalne aeg aastates | 3 aastat |
Õppevorm(id) | päevaõpe |
Õppekavagrupp | muusika ja teatrikunst |
Õppetöö keeled | eesti |
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled | inglise |
HTM registrisse kandmise kuupäev | 25.06.2009 |
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev | 18.03.2009, 18.03.2015, 15.04.2020 |
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
Õppekava eesmärgid
- pakkuda eelneva muusikalise ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse õpingute jätkamiseks magistriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab iseseisvalt luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud muusikule;
2. oskab heliloomingu, elektroakustililse ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikateooriast ning nüüdismuusika esteetikast ja aktuaalsetest probleemidest;
4. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
5. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
1. suudab iseseisvalt luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud muusikule;
2. oskab heliloomingu, elektroakustililse ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikateooriast ning nüüdismuusika esteetikast ja aktuaalsetest probleemidest;
4. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
5. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP
- Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus
- Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP
- Muusikalugu
- Muusikateooria ja analüüs
- Humanitaarained ja üldõpingud
- Eriala didaktika ja psühholoogia alused
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP
- Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus
- Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP
- Muusikalugu
- Muusikateooria ja analüüs
- Humanitaarained ja üldõpingud
- Eriala didaktika ja psühholoogia alused
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul tervikuna mooduli A mahus 50 EAP. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 60-75 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul 45-60 EAP mahus ained. Mooduli D läbimine 10 EAP mahus on kohustuslik.
Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilasele on kohustus läbida aineid vähemalt 12 EAP mahus moodulist BC14.
Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilasele on kohustus läbida aineid vähemalt 12 EAP mahus moodulist BC14.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 170 EAP (erialaained 50 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP) ning bakalaureuseeksami sooritamine 10 EAP
- diplom
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Heliloomingu ja improvisatsioonilise muusika osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Helilooming ja muusikatehnoloogia
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Õppekava struktuur ja õppeained
BA ERIALA
[BA02] Eriala (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase loovust ja muusika kirjutamise tehnilisi oskusi, arvestades nii klassikaliselt väljakujunenud printsiipe kui nüüdistehnoloogiaid ja tehnikaid.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua läbikomponeeritud muusikat;
2. on võimeline iseseisvalt kirjutatud muusikat arusaadavalt vormistama;
3. tunneb pille ja orienteerub instrumentatsioonis ning orkestratsioonis;
4. oskab heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
5. oskab sõnastada ning analüüsida heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua läbikomponeeritud muusikat;
2. on võimeline iseseisvalt kirjutatud muusikat arusaadavalt vormistama;
3. tunneb pille ja orienteerub instrumentatsioonis ning orkestratsioonis;
4. oskab heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
5. oskab sõnastada ning analüüsida heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX105-1/2024 | Eriala | 10 EAP | A |
KOX105-2/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX105-3/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX105-4/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
KOX105-5/2024 | Eriala | 10 EAP | E |
BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD
[BB13] Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase arusaamist tehniliste vahendite võimalustest muusika loomise, esitamise, salvestamise ja heli töötlemise protsessis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua elektroakustilist muusikat;
2. tunneb elektroakustilise muusika ja helitehnoloogia olulisemaid printsiipe ning vahendeid;
3. tunneb helirežii aluseid ja suudab neid praktikas rakendada;
4. orienteerub põhilises muusika ja helitöötluse professionaalses tarkvaras ning suudab seda kasutada;
5. oskab kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada ning presenteerida.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua elektroakustilist muusikat;
2. tunneb elektroakustilise muusika ja helitehnoloogia olulisemaid printsiipe ning vahendeid;
3. tunneb helirežii aluseid ja suudab neid praktikas rakendada;
4. orienteerub põhilises muusika ja helitöötluse professionaalses tarkvaras ning suudab seda kasutada;
5. oskab kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada ning presenteerida.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOE621/2024 | Helitarkvara III | 2 EAP | A |
KOE601/2024 | Helitarkvara I | 3 EAP | A |
KOE611/2024 | Helitarkvara II | 2 EAP | A |
KOE800/2024 | Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse | 2 EAP | A |
KOE711/2024 | Helirežii alused | 3 EAP | A |
KOE530-1/2024 | Stuudio miksimine | 3 EAP | E |
KOE530-2/2024 | Stuudio miksimine | 3 EAP | E |
KOE721-1/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-2/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
KOE721-3/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | A |
KOE721-4/2024 | Helirežii praktika I | 2 EAP | E |
KOE131-1/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE131-2/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE131-3/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE131-4/2024 | Helirežii laboratoorium | 2 EAP | A |
KOE122-1/2024 | Helisüntees | 3 EAP | E |
KOE122-2/2024 | Helisüntees | 3 EAP | A |
KOE602-1/2024 | Helitehniline solfedžo | 2 EAP | A |
KOE602-2/2024 | Helitehniline solfedžo | 2 EAP | A |
KOE110/2024 | Arvutinotatsioon | 3 EAP | A |
KOE124/2024 | Analoogsünteesi praktika | 2 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
MTX820-1/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
MTX820-2/2024 | Sissejuhatus muusikauuringutesse | 3 EAP | E |
KOE830-1/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | A |
KOE830-2/2024 | Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon | 3 EAP | E |
[BB14] Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilasele põhjalik ülevaade nüüdismuusika väljendusvahenditest ning põhilistest suundumustest eesmärgiga avardada üliõpilase muusika ja audiovisuaalse kunsti mõistmise piire.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda kaasaja erinevates kompositsioonitehnikates;
2. suudab esitleda oma loomingulisi ideid, rakendada oma loomingus nüüdismuusika ja audiovisuaalse kompositsiooni väljendusvahendeid;
3. suudab näha oma loomingut üldistes väljakujunenud ning kujunemisjärgus esteetilistes koordinaatteljestikes.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda kaasaja erinevates kompositsioonitehnikates;
2. suudab esitleda oma loomingulisi ideid, rakendada oma loomingus nüüdismuusika ja audiovisuaalse kompositsiooni väljendusvahendeid;
3. suudab näha oma loomingut üldistes väljakujunenud ning kujunemisjärgus esteetilistes koordinaatteljestikes.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX631-1/2024 | Nüüdismuusika seminar | 2 EAP | A |
KOX631-2/2024 | Nüüdismuusika seminar | 2 EAP | A |
KOX130-1/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX130-2/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX130-3/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX130-4/2024 | Heliloomingu laboratoorium | 2 EAP | A |
KOX020-1/2024 | Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon | 3 EAP | A |
KOX020-2/2024 | Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon | 3 EAP | E |
KOX020-3/2024 | Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon | 3 EAP | E |
KOX141-1/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | A |
KOX141-2/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | E |
KOX141-3/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | A |
KOX141-4/2024 | Visuaalne kompositsioon | 4 EAP | E |
KOE840-1/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
KOE840-2/2024 | Live-elektroonika ansambel | 2 EAP | A |
NIX232-1/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-2/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-3/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX232-4/2024 | Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio | 3 EAP | A |
NIX240-1/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-2/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-3/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
NIX240-4/2024 | Nüüdismuusika ansambel | 3 EAP | A |
[BB15] Täiendavad praktilised õpingud (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni jm oskusi).
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure ning tonaalset ja post-tonaalset muusikalist teksti;
2. suudab väljendada ja arusaadavalt vormistada oma muusikalisi ideid nii noodikirjas kui elektroakustiliste vahenditega;
3. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente ja nende kasutamise võimalusi;
4. suudab analüüsida kaasaegseid partituure, oskab kasutada kaasaegseid tehnikaid ja erinevaid muusika noteerimise viise ning suudab orkestreerida muusikat erinevatele orkestrikoosseisudele;
5. suudab tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitada klaveril peast lihtsamat repertuaari, on omandanud esmased klaverisaatmise oskused.
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure ning tonaalset ja post-tonaalset muusikalist teksti;
2. suudab väljendada ja arusaadavalt vormistada oma muusikalisi ideid nii noodikirjas kui elektroakustiliste vahenditega;
3. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente ja nende kasutamise võimalusi;
4. suudab analüüsida kaasaegseid partituure, oskab kasutada kaasaegseid tehnikaid ja erinevaid muusika noteerimise viise ning suudab orkestreerida muusikat erinevatele orkestrikoosseisudele;
5. suudab tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitada klaveril peast lihtsamat repertuaari, on omandanud esmased klaverisaatmise oskused.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX030/2024 | Pillide tundmine | 3 EAP | E |
IND400-1/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-2/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-3/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
IND400-4/2024 | Erialapraktika | 2 EAP | A |
KLÜ811-1/2024 | Klaver B | 2 EAP | A |
MTM002-1/2024 | Solfedžo II | 3 EAP | A |
MTM002-2/2024 | Solfedžo II | 3 EAP | E |
KOX401-1/2024 | Orkestratsioon ja orkestristiilid | 3 EAP | A |
KOX401-2/2024 | Orkestratsioon ja orkestristiilid | 3 EAP | E |
MTM001-1/2024 | Solfedžo I | 3 EAP | A |
MTM001-2/2024 | Solfedžo I | 3 EAP | A |
DGX011-1/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-2/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-3/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-4/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
DGX011-5/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | A |
DGX011-6/2024 | Partituuri lugemine | 2 EAP | E |
KOX013-1/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | A |
KOX013-2/2024 | Orkestratsioon | 3 EAP | E |
MTM054-1/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | A |
MTM054-2/2024 | Posttonaalne solfedžo | 2 EAP | E |
KLÜ811-2/2024 | Klaver B | 2 EAP | E |
DGX210-1/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-2/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-3/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-4/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-5/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX210-6/2024 | Koor | 4 EAP | A |
DGX706-1/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-2/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-3/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
DGX706-4/2024 | Dirigeerimise alused | 2 EAP | A |
KLÜ800-1/2024 | Klaver A | 2 EAP | A |
KLÜ800-2/2024 | Klaver A | 2 EAP | E |
KLÜ800-3/2024 | Klaver A | 2 EAP | A |
KLÜ800-4/2024 | Klaver A | 2 EAP | E |
KLÜ812-1/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KLÜ812-2/2024 | Klaver C | 2 EAP | A |
KOX015/2024 | Koorikompositsioon | 3 EAP | A |
KOX142/2024 | 14. sajandi kompositsioonitehnikad | 2 EAP | A |
LAH795-1/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-2/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-3/2024 | Hääleseade | 2 EAP | A |
LAH795-4/2024 | Hääleseade | 2 EAP | E |
MIX201-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MIX201-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
MTM003-1/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | A |
MTM003-2/2024 | Solfedžo III | 2 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
NIX230/2024 | Sissejuhatus 21. saj. kammermuusikasse | 3 EAP | A |
NIX235-1/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 2 EAP | A |
NIX235-2/2024 | Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös | 3 EAP | A |
NIX610-1/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-2/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-3/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-4/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-5/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX610-6/2024 | Improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-1/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
NIX990-2/2024 | Hääle improvisatsioon | 2 EAP | A |
PMX200-1/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX200-2/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX200-3/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX200-4/2024 | Pärimusmuusika ansambel | 2 EAP | A |
PMX210-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
PMX210-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX201-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
VMX620-1/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-2/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-3/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
VMX620-4/2024 | Gregooriuse laul | 2 EAP | A |
JMX210-1/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-2/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-3/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
JMX210-4/2024 | Täiendav instrument | 2 EAP | A |
KOE813-1/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
KOE813-2/2024 | Ruumilise heli töötoad | 2 EAP | A |
BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD
[BC01] Muusikalugu (MI, MT, IP, MP, HE, JM õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda süvendatud ülevaade Lääne-Euroopa muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab lääne muusikakultuuri ning eesti rahvamuusika alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku;
2. tunneb 10.-21. sajandi muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid;
3. omab ülevaadet olulisemate heliloojate loomelaadist ja tähtsamatest teostest;
4. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga;
5. mõistab muusikaloo põhijooni ja oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
6. tunneb ja mõistab klassikalise muusika tähtsamaid vorme ja žanre (muusikalisi elemente ja struktuure) ning nende seoseid.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab lääne muusikakultuuri ning eesti rahvamuusika alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku;
2. tunneb 10.-21. sajandi muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid;
3. omab ülevaadet olulisemate heliloojate loomelaadist ja tähtsamatest teostest;
4. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga;
5. mõistab muusikaloo põhijooni ja oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
6. tunneb ja mõistab klassikalise muusika tähtsamaid vorme ja žanre (muusikalisi elemente ja struktuure) ning nende seoseid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX305/2024 | Lääne muusikalugu I | 5 EAP | E |
MTX306/2024 | Lääne muusikalugu II | 5 EAP | E |
MTX333/2024 | Eesti muusikalugu | 5 EAP | E |
MTX802/2024 | Sugu popmuusikas | 3 EAP | A |
MTX411/2024 | Bachi vokaalteosed | 3 EAP | A |
MTX430/2024 | Wagner ja Verdi | 3 EAP | A |
MTX914/2024 | Maailma muusikakultuurid | 3 EAP | A |
MTX503/2024 | Eesti kirikumuusika | 3 EAP | A |
MTX334/2024 | Mälutekstid ja biograafiad muusikalookirjutuses | 3 EAP | A |
MTX336/2024 | Kurt Weill ja 20. sajandi muusikakultuur | 3 EAP | A |
MTX410/2024 | Barokkooper | 3 EAP | A |
MTX435/2024 | Muusika filmis | 3 EAP | A |
MTX620/2024 | Etnomusikoloogia alused | 3 EAP | A |
MTX803/2024 | Sissejuhatus popmuusikauuringutesse | 3 EAP | A |
MTX307/2024 | Ülevaade Lääne muusikast | 5 EAP | E |
MTX600/2024 | Sissejuhatus eesti rahvamuusikasse | 3 EAP | E |
MTX711/2024 | Hümnoloogia | 3 EAP | A |
MTX810/2024 | Eesti popmuusikalugu | 3 EAP | E |
MTX830/2024 | Teksti sisse minek | 3 EAP | A |
MTX335/2024 | Modernism ja muusikateater | 3 EAP | A |
MTX454/2024 | Arvo Pärt: sõna ja muusika | 3 EAP | A |
MTX771-1/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-2/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-3/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
MTX771-4/2024 | Muusikakultuuri eriseminar | 2 EAP | A |
VMX500-1/2024 | Gregoriaani semioloogia ja paleograafia | 2 EAP | A |
VMX500-2/2024 | Gregoriaani semioloogia ja paleograafia | 2 EAP | A |
[BC03] Muusikateooria ja analüüs (MI, MT, IP, MP, JM, HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, mis sellisena on eduka muusikaga tegelemise eelduseks.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. orienteerub erinevates muusikastiilides, tunneb üldjoontes erinevates stiilides teoste aluseks olevaid kompositsioonitehnikaid;
3. oskab muusika analüüsimisel kasutada ja rakendada olulisemaid muusikateoreetilisi mõisteid;
4. on võimeline kasutama muusikateooriaalast kirjandust, sh kasutades kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid;
5. on võimeline komponeerima tonaalsel harmoonial põhinevaid muusikalõike, on võimeline komponeerima polüfoonilises faktuuris (sh fuugat), kui see on asjakohane;
6. on võimeline teoreetiliselt kirjeldama klassikalise harmoonia, kontrapunkti ja vormiõpetuse aluseid.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. orienteerub erinevates muusikastiilides, tunneb üldjoontes erinevates stiilides teoste aluseks olevaid kompositsioonitehnikaid;
3. oskab muusika analüüsimisel kasutada ja rakendada olulisemaid muusikateoreetilisi mõisteid;
4. on võimeline kasutama muusikateooriaalast kirjandust, sh kasutades kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid;
5. on võimeline komponeerima tonaalsel harmoonial põhinevaid muusikalõike, on võimeline komponeerima polüfoonilises faktuuris (sh fuugat), kui see on asjakohane;
6. on võimeline teoreetiliselt kirjeldama klassikalise harmoonia, kontrapunkti ja vormiõpetuse aluseid.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTM215/2024 | Harmoonia III | 2 EAP | E |
MTX841/2024 | Polüfoonia vaba stiil | 2 EAP | E |
MTX860-1/2024 | Muusikalise vormi analüüs | 2 EAP | A |
MTX860-2/2024 | Muusikalise vormi analüüs | 2 EAP | E |
MTX815/2024 | Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi | 2 EAP | E |
MTX843/2024 | Vaba stiili polüfoonia praktikum | 2 EAP | A |
MTX831/2024 | Polüfoonia range stiil | 3 EAP | E |
MTM210-1/2024 | Harmoonia II | 2 EAP | A |
MTM210-2/2024 | Harmoonia II | 2 EAP | E |
MTM205-1/2024 | Harmoonia I | 2 EAP | A |
MTM205-2/2024 | Harmoonia I | 2 EAP | E |
MTX855/2024 | Muusikateos ja selle ülesehitus | 3 EAP | E |
MTX814-1/2024 | Stiilide harmoonia | 3 EAP | A |
MTX814-2/2024 | Stiilide harmoonia | 3 EAP | E |
MTX866-1/2024 | Muusikalise vormi analüüsi seminar | 2 EAP | A |
MTX866-2/2024 | Muusikalise vormi analüüsi seminar | 2 EAP | A |
JMX110-1/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | A |
JMX110-2/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | E |
JMX110-3/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | A |
JMX110-4/2024 | Jazzteooria ja solfedžo | 3 EAP | E |
PMX504-1/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | A |
PMX504-2/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | E |
PMX504-3/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | A |
PMX504-4/2024 | Pärimusmuusika teooria ja solfedžo | 2 EAP | E |
[BC04] Humanitaarained ja üldõpingud
Mooduli eesmärk: - avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda ülevaade filosoofia ja kultuuriloo põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub kunsti- ja kultuuriloo põhialustes;
2. on omandanud põhiteadmised muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamisel ja muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
3. suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaliselt suhelda, tunneb erinevate võõrkeele hääldusreegleid ja häälikute transkriptsiooni ning kasutab neid oskuslikult rääkimisel ning laulmisel, kui see on asjakohane;
4. orienteerub EMTA õppekorralduse põhimõtetes, tunneb üliõpilase õigusi ja kohustusi ning on valmis aktiivselt osalema EMTA tegevustes ja ühiskonnas tervikuna.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub kunsti- ja kultuuriloo põhialustes;
2. on omandanud põhiteadmised muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamisel ja muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
3. suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaliselt suhelda, tunneb erinevate võõrkeele hääldusreegleid ja häälikute transkriptsiooni ning kasutab neid oskuslikult rääkimisel ning laulmisel, kui see on asjakohane;
4. orienteerub EMTA õppekorralduse põhimõtetes, tunneb üliõpilase õigusi ja kohustusi ning on valmis aktiivselt osalema EMTA tegevustes ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
ÜAX400/2024 | Ülikooliõpingud ja töömaailm | 2 EAP | A |
ÜAX100/2024 | Kultuurilugu | 3 EAP | A |
ÜAX001/2024 | Sissejuhatus filosoofiasse | 3 EAP | E |
KOE950/2024 | Digioskused muusikutele | 2 EAP | A |
ÜAX411/2024 | Eneseväljenduskunsti alused | 2 EAP | A |
ÜAX412/2024 | Lavakunsti ABC | 2 EAP | A |
ÜAX702/2024 | Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis | 3 EAP | E |
ÜAK730/2024 | Prantsuse keele häälduskursus | 2 EAP | A |
ÜAK750/2024 | Vene keele foneetika, transkriptsioon | 2 EAP | A |
ÜAX930/2024 | Maailma usundite võrdlev analüüs | 3 EAP | E |
ÜAK120-1/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK120-2/2024 | Inglise keel II | 3 EAP | E |
ÜAK130-1/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | A |
ÜAK130-2/2024 | Inglise keel III | 3 EAP | E |
ÜAK410-1/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | A |
ÜAK410-2/2024 | Itaalia keel I | 3 EAP | E |
ÜAK420-1/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | A |
ÜAK420-2/2024 | Itaalia keel II | 3 EAP | E |
ÜAK310-1/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | A |
ÜAK310-2/2024 | Prantsuse keel I | 3 EAP | E |
ÜAK220-1/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | A |
ÜAK220-2/2024 | Saksa keel II | 3 EAP | E |
ÜAK210-1/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | A |
ÜAK210-2/2024 | Saksa keel I | 3 EAP | E |
ÜAX301-1/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX301-2/2024 | Kunstiajalugu | 3 EAP | A |
ÜAK320-1/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | A |
ÜAK320-2/2024 | Prantsuse keel II | 3 EAP | E |
ÜAX900/2024 | Kaasaegse kunsti probleeme | 3 EAP | A |
KOE600/2024 | Audiovisuaalkunsti ajalugu | 3 EAP | A |
KOE860/2024 | Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi | 3 EAP | E |
JMX411-1/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | A |
JMX411-2/2024 | Pop- ja jazzmuusika ajalugu | 2 EAP | E |
PMX401/2024 | Eesti rahvamuusika ajalugu (rahvapillid) | 2 EAP | E |
KOE900-1/2024 | Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine | 3 EAP | E |
KOE900-2/2024 | Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine | 3 EAP | E |
MAG210/2024 | Muusika ja seadusandlus | 4 EAP | A |
MAG220/2024 | Turundus ja kommunikatsioon | 3 EAP | A |
MAG200/2024 | Sissejuhatus kultuurikorraldusse | 3 EAP | A |
MAG225/2024 | Muusik ja tema profiil | 3 EAP | A |
MAG442/2024 | Kultuuriprojekti juhtimine | 3 EAP | A |
ÜAX600-1/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-2/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-3/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-4/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-5/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
ÜAX600-6/2024 | Kehakultuur | 2 EAP | A |
JMX401-1/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | A |
JMX401-2/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | E |
JMX401-3/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | A |
JMX401-4/2024 | Jazzmuusika ajalugu | 3 EAP | E |
ÜAK810-1/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | A |
ÜAK810-2/2024 | Ladina keel I | 3 EAP | E |
ÜAK820-1/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | A |
ÜAK820-2/2024 | Ladina keel II | 3 EAP | E |
ÜAK627/2024 | Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele | 3 EAP | A |
ÜAK720/2024 | Saksa keele häälduskursus | 2 EAP | A |
KOE510/2024 | Audio programmeerimise keel I | 3 EAP | A |
KOE511/2024 | Audio programmeerimise keel II | 3 EAP | A |
ÜAK230-1/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | A |
ÜAK230-2/2024 | Saksa keel III | 3 EAP | E |
KOE135/2024 | Elektroakustilise muusika ajalugu | 3 EAP | A |
ÜAX230/2024 | Alexanderi tehnika alused | 2 EAP | A |
KMX035/2024 | Sissejuhatus uurimistöösse | 3 EAP | A |
KOE826/2024 | 20. sajandi lääne mikrotonaalne muusika | 3 EAP | E |
VMX600-1/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
VMX600-2/2024 | Ajalooline tants | 2 EAP | A |
ÜAX231/2024 | Alexanderi tehnika I | 1 EAP | A |
MTX825/2024 | Väljendusõpetus | 3 EAP | A |
ÜAX200/2024 | Psühholoogilised oskused muusiku elus | 2 EAP | A |
[BC14] Eriala didaktika ja psühholoogia alused
Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilastele põhiteadmised oma eriala ja selle pedagoogika ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest ja mõistmine inimest kui sellist ja teda ümbritsevat tegelikkust erinevate psühholoogiliste mõtlemiskultuuride kontekstis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb pillimängu ergonoomika aluseid ning suudab määrata valest mänguasendist või pillihoiust tekkinud pingete ja närvi- ning lihasvalude põhjusi, kui see on asjakohane.
6. orienteerub õppimis- ja muusikapsühholoogia põhimõistetes ja oskab analüüsida ja põhjendada teatud fenomene ja seisukohti erinevate psühholoogiliste koolkondade ideedest lähtudes;
7. oskab analüüsida ja interpreteerida erinevaid käsitusi inimesest, kasvatusest, õppimisest ja õpetamisest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb pillimängu ergonoomika aluseid ning suudab määrata valest mänguasendist või pillihoiust tekkinud pingete ja närvi- ning lihasvalude põhjusi, kui see on asjakohane.
6. orienteerub õppimis- ja muusikapsühholoogia põhimõistetes ja oskab analüüsida ja põhjendada teatud fenomene ja seisukohti erinevate psühholoogiliste koolkondade ideedest lähtudes;
7. oskab analüüsida ja interpreteerida erinevaid käsitusi inimesest, kasvatusest, õppimisest ja õpetamisest.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
MTX721/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
PEX590/2024 | Pillimängu ergonoomika I | 2 EAP | A |
KMX520/2024 | Loovuspsühholoogia | 2 EAP | A |
KMX510/2024 | Suhtlemispsühholoogia | 2 EAP | A |
ÜAX231/2024 | Alexanderi tehnika I | 1 EAP | A |
LAX600/2024 | Foniaatria | 2 EAP | A |
DGX401-1/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-2/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
DGX401-3/2024 | Kooritöö metoodika | 3 EAP | A |
PEX600-1/2024 | Pillimängu didaktika | 3 EAP | A |
PEX600-2/2024 | Pillimängu didaktika | 3 EAP | E |
PEX610-1/2024 | Eriala ajalugu | 3 EAP | A |
PEX610-2/2024 | Eriala ajalugu | 3 EAP | E |
LAX400-1/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
LAX400-2/2024 | Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika | 3 EAP | A |
MTX723/2024 | Muusikapsühholoogia | 3 EAP | E |
DGX402/2024 | Kooritöö korraldus | 3 EAP | A |
BD BAKALAUREUSEEKSAM
[BD05] Bakalaureuseeksam (HE õppekavale)
Mooduli eesmärk: Bakalaureuseeksami eesmärk on valmistada üliõpilast iseseisvaks professionaalseks tööks heliloojana, keda iseloomustavad iseseisev mõtlemisvõime, enesekriitline hoiak oma loomingusse ja avar silmaring.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideele sobilikuim ja oskustele vastav optimaalseim lahendus;
3. tõestab läbi oma loomingu head euroopa orkestri-instrumentide tundmist;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideele sobilikuim ja oskustele vastav optimaalseim lahendus;
3. tõestab läbi oma loomingu head euroopa orkestri-instrumentide tundmist;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|---|---|---|
KOX115/2024 | Bakalaureuseeksam | 10 EAP | B |
BE VABAAINED
[BE01] Vabaained
Mooduli eesmärk: Vabaained võimaldavad õppijal isikupärastada oma haridust, laiendada teadmisi väljaspool põhikursusi ning arendada mitmesuguseid oskusi ja pädevusi, mis toetavad neid tulevases isiklikus ja professionaalses elus. Vabaaineid võib valida, kas EMTA-st või mõnes teises kõrgkoolis õpetatavate ainete hulgast.
- oskus interdistsiplinaarselt läheneda oma eriala õpingutele ühendades erinevaid teadmisi eri valdkondadest.
- oskus lahendada kompleksseid probleeme.
- oskus interdistsiplinaarselt läheneda oma eriala õpingutele ühendades erinevaid teadmisi eri valdkondadest.
- oskus lahendada kompleksseid probleeme.
Ainekood | Õppeaine nimetus | EAP | Hindamine |
---|