Õppekava kood 85262
Õppekava nimetus Helilooming ja muusikatehnoloogia
Õppekava tase bakalaureuseõpe (vv alates 01.06.2002)
Õppekava maht ainepunktides 180 EAP
Nominaalne aeg aastates 3 aastat
Õppevorm(id) päevaõpe
Õppekavagrupp muusika ja teatrikunst
Õppetöö keeled eesti
Õpiväljundite saavutamiseks vajalikud teised keeled inglise
HTM registrisse kandmise kuupäev 25.06.2009
EMTA nõukogus kinnitamise (muudatuse) kuupäev 18.03.2009, 18.03.2015, 15.04.2020
Õppe läbiviimise õigus
õppekava kuulub muusika ja teatrikunsti õppekavagruppi, milles on antud õigus õpet läbi viia. Vabariigi Valitsuse 11.07.2019. a määrus nr 62 "Kõrgharidusstandard", lisa 3
Vastuvõtu tingimused
- õppe alustamise tingimused
gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon, lisanõudeks on muusikaline ettevalmistus
- sisseastumiseksamid
sisseastumiseksamid erialas ja muusikateoorias
Õppekava eesmärgid
- pakkuda eelneva muusikalise ettevalmistusega üliõpilastele kõrgel rahvusvahelisel tasemel, tänapäeva muusikaelu nõudmistega arvestavat ja loovuse arengule suunatud koolitust heliloomingu, elektroakustilise ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiate alal, mis loob eelduse õpingute jätkamiseks magistriõppes;
- toetada avatud sotsiaal-kultuurilist õpikeskkonda, mis aitab kaasa erialaste ja muude õppekavas kirjeldatud teadmiste ja oskuste omandamisele ja rakendamisele;
- luua tingimused iseennast ja oma tegevust ning ümbritsevat maailma mõtestava inimese kujunemiseks;
- arendada üliõpilases kommunikatiivset kompetentsust, vastutustunnet ja koostööoskusi.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava täies mahus läbinud üliõpilane:
1. suudab iseseisvalt luua muusikat ja teostada oma loomingulisi ideid tasemel, mis on iseloomulik professionaalsuse künnisele jõudnud muusikule;
2. oskab heliloomingu, elektroakustililse ja audiovisuaalse loomingu ning helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
3. omab süsteemset ülevaadet muusikaloost, muusikateooriast ning nüüdismuusika esteetikast ja aktuaalsetest probleemidest;
4. suudab orienteeruda humanitaaria valdkonnas ning näha muusikat laiemas kultuurikontekstis;
5. omab esmaseid pedagoogilisi pädevusi;
6. on suuteline omandatud teadmisi, oskusi ja saadud kogemusi loominguliselt integreerima ning rakendama iseseisvas erialases tegevuses;
7. on võimeline oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles muusikaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning osalema erialastes aruteludes;
8. suudab teha meeskonnatööd nii erialaselt kui ka igapäevaelus ja kasutada asjakohaseid digitehnoloogiaid, on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
9. on suuteline omandatud teadmiste ja oskuste taset kriitiliselt hindama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt nii erialaselt kui üldkultuuriliselt täiendama.
Õppekava lühikirjeldus
Õppekava koosneb järgmistest põhiosadest ja moodulitest:
A Eriala 50 EAP
B Erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP
- Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus
- Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid
- Täiendavad praktilised õpingud
C Muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP
- Muusikalugu
- Muusikateooria ja analüüs
- Humanitaarained ja üldõpingud
- Eriala didaktika ja psühholoogia alused
D Bakalaureuseeksam 10 EAP
Valikuvõimalused õppekava läbimiseks
Üliõpilane läbib õpingute jooksul tervikuna mooduli A mahus 50 EAP. Moodulitest B läbib üliõpilane õpingute jooksul 60-75 EAP mahus ained. Moodulitest C läbib üliõpilane õpingute jooksul 45-60 EAP mahus ained. Mooduli D läbimine 10 EAP mahus on kohustuslik.
Muusikakooli õpetaja kõrvaleriala valinud üliõpilasele on kohustus läbida aineid vähemalt 12 EAP mahus moodulist BC14.
Lõpetamise tingimused (lõputöö, eksamid)
õppekava täitmine täies mahus 170 EAP (erialaained 50 EAP, erialaga seotud praktilised õpingud 60-75 EAP, muusikateoreetilised, -ajaloolised, pedagoogilised ja üldõpingud 45-60 EAP) ning bakalaureuseeksami sooritamine 10 EAP
- diplom
Bakalaureusediplom ja akadeemiline õiend
- omistatav kraad
humanitaarteaduse bakalaureus /Bachelor of Arts in Humanities/
Õppekava eest vastutav(ad) üksus(ed)
Heliloomingu ja improvisatsioonilise muusika osakond
Edasiõppimise võimalused
magistriõpe
Kvalifikatsiooni tase
kõrghariduse esimene aste, Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase, Euroopa kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase
Pääs tööturule
õigus töötada bakalaureusekraadi või vastavat kvalifikatsiooni nõudval ametikohal
Õppekava spetsialiseerumised
Peaeriala: Helilooming ja muusikatehnoloogia
Spetsialiseerumised:
HL13 helilooming
EL13 elektroakustiline looming
AV13 audiovisuaalne looming
HR13 helirežii
Õppekava struktuur ja õppeained

BA ERIALA

[BA02] Eriala (HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase loovust ja muusika kirjutamise tehnilisi oskusi, arvestades nii klassikaliselt väljakujunenud printsiipe kui nüüdistehnoloogiaid ja tehnikaid.

Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua läbikomponeeritud muusikat;
2. on võimeline iseseisvalt kirjutatud muusikat arusaadavalt vormistama;
3. tunneb pille ja orienteerub instrumentatsioonis ning orkestratsioonis;
4. oskab heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud ülesannete ja probleemide lahendamisel kasutada sobivaid tehnikaid ja meetodeid;
5. oskab sõnastada ning analüüsida heliloomingu ja helitehnoloogiaga seotud probleeme oma õppekeeles ja ühes võõrkeeles;
6. tunneb põhjalikult valdkonna arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja orienteerub uuendustes;
7. oskab analüüsida oma erialast tegevust, selle rolli ja tagajärgi ühiskonnas.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KOX105-1/2024Eriala10 EAPA
KOX105-2/2024Eriala10 EAPE
KOX105-3/2024Eriala10 EAPE
KOX105-4/2024Eriala10 EAPE
KOX105-5/2024Eriala10 EAPE

BB ERIALAGA SEOTUD PRAKTILISED ÕPINGUD

[BB13] Helitehnoloogia ja tarkvaraõpetus (HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase arusaamist tehniliste vahendite võimalustest muusika loomise, esitamise, salvestamise ja heli töötlemise protsessis.

Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab luua elektroakustilist muusikat;
2. tunneb elektroakustilise muusika ja helitehnoloogia olulisemaid printsiipe ning vahendeid;
3. tunneb helirežii aluseid ja suudab neid praktikas rakendada;
4. orienteerub põhilises muusika ja helitöötluse professionaalses tarkvaras ning suudab seda kasutada;
5. oskab kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada ning presenteerida.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KOE621/2024Helitarkvara III2 EAPA
KOE601/2024Helitarkvara I3 EAPA
KOE611/2024Helitarkvara II2 EAPA
KOE800/2024Sissejuhatus muusikatehnoloogiasse2 EAPA
KOE711/2024Helirežii alused 3 EAPA
KOE530-1/2024Stuudio miksimine3 EAPE
KOE530-2/2024Stuudio miksimine3 EAPE
KOE721-1/2024Helirežii praktika I2 EAPA
KOE721-2/2024Helirežii praktika I2 EAPE
KOE721-3/2024Helirežii praktika I2 EAPA
KOE721-4/2024Helirežii praktika I2 EAPE
KOE131-1/2024Helirežii laboratoorium2 EAPA
KOE131-2/2024Helirežii laboratoorium2 EAPA
KOE131-3/2024Helirežii laboratoorium2 EAPA
KOE131-4/2024Helirežii laboratoorium2 EAPA
KOE122-1/2024Helisüntees3 EAPE
KOE122-2/2024Helisüntees3 EAPA
KOE602-1/2024Helitehniline solfedžo 2 EAPA
KOE602-2/2024Helitehniline solfedžo 2 EAPA
KOE110/2024Arvutinotatsioon 3 EAPA
KOE124/2024Analoogsünteesi praktika2 EAPA
KOE510/2024Audio programmeerimise keel I3 EAPA
KOE511/2024Audio programmeerimise keel II3 EAPA
KOE826/202420. sajandi lääne mikrotonaalne muusika3 EAPE
MTX810/2024Eesti popmuusikalugu3 EAPE
MTX820-1/2024Sissejuhatus muusikauuringutesse3 EAPE
MTX820-2/2024Sissejuhatus muusikauuringutesse3 EAPE
KOE830-1/2024Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon3 EAPA
KOE830-2/2024Live-elektroonika ja interaktiivne kompositsioon3 EAPE

[BB14] Nüüdismuusika ja audiovisuaalkunsti väljendusvahendid (HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilasele põhjalik ülevaade nüüdismuusika väljendusvahenditest ning põhilistest suundumustest eesmärgiga avardada üliõpilase muusika ja audiovisuaalse kunsti mõistmise piire.

Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab orienteeruda kaasaja erinevates kompositsioonitehnikates;
2. suudab esitleda oma loomingulisi ideid, rakendada oma loomingus nüüdismuusika ja audiovisuaalse kompositsiooni väljendusvahendeid;
3. suudab näha oma loomingut üldistes väljakujunenud ning kujunemisjärgus esteetilistes koordinaatteljestikes.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KOX631-1/2024Nüüdismuusika seminar2 EAPA
KOX631-2/2024Nüüdismuusika seminar2 EAPA
KOX130-1/2024Heliloomingu laboratoorium2 EAPA
KOX130-2/2024Heliloomingu laboratoorium2 EAPA
KOX130-3/2024Heliloomingu laboratoorium2 EAPA
KOX130-4/2024Heliloomingu laboratoorium2 EAPA
KOX020-1/2024Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon3 EAPA
KOX020-2/2024Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon3 EAPE
KOX020-3/2024Kaasaja kompositsioonitehnikad ja notatsioon3 EAPE
KOX141-1/2024Visuaalne kompositsioon4 EAPA
KOX141-2/2024Visuaalne kompositsioon4 EAPE
KOX141-3/2024Visuaalne kompositsioon4 EAPA
KOX141-4/2024Visuaalne kompositsioon4 EAPE
KOE840-1/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
KOE840-2/2024Live-elektroonika ansambel2 EAPA
NIX232-1/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-2/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-3/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX232-4/2024Nüüdis- ja eksperimentaalmuusika stuudio 3 EAPA
NIX240-1/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
NIX240-2/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
NIX240-3/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA
NIX240-4/2024Nüüdismuusika ansambel3 EAPA

[BB15] Täiendavad praktilised õpingud (HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada erialaseid õpinguid täiendavaid ja toetavaid muusikalisi võimeid ja oskusi (loomingulist mõtlemist, muusikalist kuulmist, klaverimängu, improvisatsiooni jm oskusi).
Mooduli õpiväljundid. Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab kuuldeliselt analüüsida ning suuliselt ja kirjalikult reprodutseerida erinevaid muusikalisi struktuure ning tonaalset ja post-tonaalset muusikalist teksti;
2. suudab väljendada ja arusaadavalt vormistada oma muusikalisi ideid nii noodikirjas kui elektroakustiliste vahenditega;
3. orienteerub erinevates orkestristiilides ja -partituurides läbi ajaloo, tunneb kaasaegse sümfooniaorkestri instrumente ja nende kasutamise võimalusi;
4. suudab analüüsida kaasaegseid partituure, oskab kasutada kaasaegseid tehnikaid ja erinevaid muusika noteerimise viise ning suudab orkestreerida muusikat erinevatele orkestrikoosseisudele;
5. suudab tehniliselt korrektselt ja kunstiliselt veenvalt esitada klaveril peast lihtsamat repertuaari, on omandanud esmased klaverisaatmise oskused.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KOX030/2024Pillide tundmine3 EAPE
IND400-1/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-2/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-3/2024Erialapraktika2 EAPA
IND400-4/2024Erialapraktika2 EAPA
KLÜ811-1/2024Klaver B2 EAPA
MTM002-1/2024Solfedžo II3 EAPA
MTM002-2/2024Solfedžo II3 EAPE
KOX401-1/2024Orkestratsioon ja orkestristiilid3 EAPA
KOX401-2/2024Orkestratsioon ja orkestristiilid3 EAPE
MTM001-1/2024Solfedžo I 3 EAPA
MTM001-2/2024Solfedžo I 3 EAPA
DGX011-1/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-2/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX011-3/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-4/2024Partituuri lugemine2 EAPE
DGX011-5/2024Partituuri lugemine2 EAPA
DGX011-6/2024Partituuri lugemine2 EAPE
KOX013-1/2024Orkestratsioon 3 EAPA
KOX013-2/2024Orkestratsioon 3 EAPE
MTM054-1/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPA
MTM054-2/2024Posttonaalne solfedžo2 EAPE
KLÜ811-2/2024Klaver B2 EAPE
DGX210-1/2024Koor4 EAPA
DGX210-2/2024Koor4 EAPA
DGX210-3/2024Koor4 EAPA
DGX210-4/2024Koor4 EAPA
DGX210-5/2024Koor4 EAPA
DGX210-6/2024Koor4 EAPA
DGX706-1/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-2/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-3/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
DGX706-4/2024Dirigeerimise alused2 EAPA
KLÜ800-1/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-2/2024Klaver A2 EAPE
KLÜ800-3/2024Klaver A2 EAPA
KLÜ800-4/2024Klaver A2 EAPE
KLÜ812-1/2024Klaver C2 EAPA
KLÜ812-2/2024Klaver C2 EAPA
KOX015/2024Koorikompositsioon3 EAPA
KOX142/202414. sajandi kompositsioonitehnikad2 EAPA
LAH795-1/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-2/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-3/2024Hääleseade 2 EAPA
LAH795-4/2024Hääleseade 2 EAPE
MIX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
MIX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
MTM003-1/2024Solfedžo III2 EAPA
MTM003-2/2024Solfedžo III2 EAPE
MTX830/2024Teksti sisse minek3 EAPA
NIX230/2024Sissejuhatus 21. saj. kammermuusikasse3 EAPA
NIX235-1/2024Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös2 EAPA
NIX235-2/2024Kaasaegne improvisatsioon rahvusvahelises koostöös3 EAPA
NIX610-1/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-2/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-3/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-4/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-5/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX610-6/2024Improvisatsioon 2 EAPA
NIX990-1/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
NIX990-2/2024Hääle improvisatsioon2 EAPA
PMX200-1/2024Pärimusmuusika ansambel2 EAPA
PMX200-2/2024Pärimusmuusika ansambel2 EAPA
PMX200-3/2024Pärimusmuusika ansambel2 EAPA
PMX200-4/2024Pärimusmuusika ansambel2 EAPA
PMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
PMX210-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX201-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
VMX620-1/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-2/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-3/2024Gregooriuse laul2 EAPA
VMX620-4/2024Gregooriuse laul2 EAPA
JMX210-1/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-2/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-3/2024Täiendav instrument2 EAPA
JMX210-4/2024Täiendav instrument2 EAPA
KOE813-1/2024Ruumilise heli töötoad2 EAPA
KOE813-2/2024Ruumilise heli töötoad2 EAPA

BC MUUSIKATEOREETILISED, -AJALOOLISED, PEDAGOOGILISED JA ÜLDÕPINGUD

[BC01] Muusikalugu (MI, MT, IP, MP, HE, JM õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda süvendatud ülevaade Lääne-Euroopa muusikakultuurist ning selle põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. tunneb ja mõistab lääne muusikakultuuri ning eesti rahvamuusika alusmõisteid ning stiiliajaloo raamistikku;
2. tunneb 10.-21. sajandi muusikaloo peamisi tendentse ja muusikažanre, kompositsioonitehnika ja muusikaesteetika aluseid;
3. omab ülevaadet olulisemate heliloojate loomelaadist ja tähtsamatest teostest;
4. suudab iseseisvalt töötada kirjanduse, teatmeteoste ning muusikaga;
5. mõistab muusikaloo põhijooni ja oskab neid seostada kultuuriloo teiste valdkondadega;
6. tunneb ja mõistab klassikalise muusika tähtsamaid vorme ja žanre (muusikalisi elemente ja struktuure) ning nende seoseid.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTX305/2024Lääne muusikalugu I5 EAPE
MTX306/2024Lääne muusikalugu II5 EAPE
MTX333/2024Eesti muusikalugu5 EAPE
MTX802/2024Sugu popmuusikas3 EAPA
MTX411/2024Bachi vokaalteosed3 EAPA
MTX430/2024Wagner ja Verdi3 EAPA
MTX914/2024Maailma muusikakultuurid3 EAPA
MTX503/2024Eesti kirikumuusika3 EAPA
MTX334/2024Mälutekstid ja biograafiad muusikalookirjutuses3 EAPA
MTX336/2024Kurt Weill ja 20. sajandi muusikakultuur3 EAPA
MTX410/2024Barokkooper3 EAPA
MTX435/2024Muusika filmis3 EAPA
MTX620/2024Etnomusikoloogia alused3 EAPA
MTX803/2024Sissejuhatus popmuusikauuringutesse3 EAPA
MTX307/2024Ülevaade Lääne muusikast5 EAPE
MTX600/2024Sissejuhatus eesti rahvamuusikasse3 EAPE
MTX711/2024Hümnoloogia3 EAPA
MTX810/2024Eesti popmuusikalugu3 EAPE
MTX830/2024Teksti sisse minek3 EAPA
MTX335/2024Modernism ja muusikateater3 EAPA
MTX454/2024Arvo Pärt: sõna ja muusika3 EAPA
MTX771-1/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-2/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-3/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
MTX771-4/2024Muusikakultuuri eriseminar2 EAPA
VMX500-1/2024Gregoriaani semioloogia ja paleograafia2 EAPA
VMX500-2/2024Gregoriaani semioloogia ja paleograafia2 EAPA

[BC03] Muusikateooria ja analüüs (MI, MT, IP, MP, JM, HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: arendada üliõpilase muusikalist analüüsivõimet, mis sellisena on eduka muusikaga tegelemise eelduseks.
Mooduli edukal läbimisel üliõpilane:
1. oskab muusikateost analüüsida selle harmoonilisest, kontrapunktilisest ja vormilisest aspektist;
2. orienteerub erinevates muusikastiilides, tunneb üldjoontes erinevates stiilides teoste aluseks olevaid kompositsioonitehnikaid;
3. oskab muusika analüüsimisel kasutada ja rakendada olulisemaid muusikateoreetilisi mõisteid;
4. on võimeline kasutama muusikateooriaalast kirjandust, sh kasutades kohaseid infotehnoloogilisi meetodeid ja vahendeid;
5. on võimeline komponeerima tonaalsel harmoonial põhinevaid muusikalõike, on võimeline komponeerima polüfoonilises faktuuris (sh fuugat), kui see on asjakohane;
6. on võimeline teoreetiliselt kirjeldama klassikalise harmoonia, kontrapunkti ja vormiõpetuse aluseid.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTM215/2024Harmoonia III2 EAPE
MTX841/2024Polüfoonia vaba stiil2 EAPE
MTX860-1/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPA
MTX860-2/2024Muusikalise vormi analüüs2 EAPE
MTX815/2024Sissejuhatus posttonaalse muusika analüüsi2 EAPE
MTX843/2024Vaba stiili polüfoonia praktikum2 EAPA
MTX831/2024Polüfoonia range stiil3 EAPE
MTM210-1/2024Harmoonia II2 EAPA
MTM210-2/2024Harmoonia II2 EAPE
MTM205-1/2024Harmoonia I2 EAPA
MTM205-2/2024Harmoonia I2 EAPE
MTX855/2024Muusikateos ja selle ülesehitus3 EAPE
MTX814-1/2024Stiilide harmoonia3 EAPA
MTX814-2/2024Stiilide harmoonia3 EAPE
MTX866-1/2024Muusikalise vormi analüüsi seminar2 EAPA
MTX866-2/2024Muusikalise vormi analüüsi seminar2 EAPA
JMX110-1/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-2/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
JMX110-3/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPA
JMX110-4/2024Jazzteooria ja solfedžo3 EAPE
PMX504-1/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPA
PMX504-2/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPE
PMX504-3/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPA
PMX504-4/2024Pärimusmuusika teooria ja solfedžo2 EAPE

[BC04] Humanitaarained ja üldõpingud

Mooduli eesmärk: - avardada üliõpilase üldist silmaringi ja humanitaarvaldkonnas orienteerumise võimet, anda ülevaade filosoofia ja kultuuriloo põhilistest kategooriatest ja teemadest.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. orienteerub kunsti- ja kultuuriloo põhialustes;
2. on omandanud põhiteadmised muusikaga seotud digitehnoloogiate kasutamisel ja muudes valdkondades, mis on seotud erialase tegevusega;
3. suudab vähemalt ühes võõrkeeles erialaliselt suhelda, tunneb erinevate võõrkeele hääldusreegleid ja häälikute transkriptsiooni ning kasutab neid oskuslikult rääkimisel ning laulmisel, kui see on asjakohane;
4. orienteerub EMTA õppekorralduse põhimõtetes, tunneb üliõpilase õigusi ja kohustusi ning on valmis aktiivselt osalema EMTA tegevustes ja ühiskonnas tervikuna.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
ÜAX400/2024Ülikooliõpingud ja töömaailm2 EAPA
ÜAX100/2024Kultuurilugu3 EAPA
ÜAX001/2024Sissejuhatus filosoofiasse3 EAPE
KOE950/2024Digioskused muusikutele2 EAPA
ÜAX411/2024Eneseväljenduskunsti alused2 EAPA
ÜAX412/2024Lavakunsti ABC2 EAPA
ÜAX702/2024 Piibel ajaloo ja kultuuri kontekstis3 EAPE
ÜAK730/2024Prantsuse keele häälduskursus 2 EAPA
ÜAK750/2024Vene keele foneetika, transkriptsioon2 EAPA
ÜAX930/2024Maailma usundite võrdlev analüüs3 EAPE
ÜAK120-1/2024Inglise keel II3 EAPA
ÜAK120-2/2024Inglise keel II3 EAPE
ÜAK130-1/2024Inglise keel III3 EAPA
ÜAK130-2/2024Inglise keel III3 EAPE
ÜAK410-1/2024Itaalia keel I3 EAPA
ÜAK410-2/2024Itaalia keel I3 EAPE
ÜAK420-1/2024Itaalia keel II3 EAPA
ÜAK420-2/2024Itaalia keel II3 EAPE
ÜAK310-1/2024Prantsuse keel I3 EAPA
ÜAK310-2/2024Prantsuse keel I3 EAPE
ÜAK220-1/2024Saksa keel II3 EAPA
ÜAK220-2/2024Saksa keel II3 EAPE
ÜAK210-1/2024Saksa keel I3 EAPA
ÜAK210-2/2024Saksa keel I3 EAPE
ÜAX301-1/2024Kunstiajalugu3 EAPA
ÜAX301-2/2024Kunstiajalugu3 EAPA
ÜAK320-1/2024Prantsuse keel II3 EAPA
ÜAK320-2/2024Prantsuse keel II3 EAPE
ÜAX900/2024Kaasaegse kunsti probleeme3 EAPA
KOE600/2024Audiovisuaalkunsti ajalugu3 EAPA
KOE860/2024Sissejuhatus elektroakustilise muusika analüüsi3 EAPE
JMX411-1/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPA
JMX411-2/2024Pop- ja jazzmuusika ajalugu2 EAPE
PMX401/2024Eesti rahvamuusika ajalugu (rahvapillid)2 EAPE
KOE900-1/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
KOE900-2/2024Muusikaproduktsioon ja laulukirjutamine3 EAPE
MAG210/2024Muusika ja seadusandlus4 EAPA
MAG220/2024Turundus ja kommunikatsioon3 EAPA
MAG200/2024Sissejuhatus kultuurikorraldusse3 EAPA
MAG225/2024Muusik ja tema profiil3 EAPA
MAG442/2024Kultuuriprojekti juhtimine3 EAPA
ÜAX600-1/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-2/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-3/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-4/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-5/2024Kehakultuur2 EAPA
ÜAX600-6/2024Kehakultuur2 EAPA
JMX401-1/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-2/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
JMX401-3/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPA
JMX401-4/2024Jazzmuusika ajalugu3 EAPE
ÜAK810-1/2024Ladina keel I3 EAPA
ÜAK810-2/2024Ladina keel I3 EAPE
ÜAK820-1/2024Ladina keel II3 EAPA
ÜAK820-2/2024Ladina keel II3 EAPE
ÜAK627/2024Eesti kultuur ja keel välisüliõpilastele3 EAPA
ÜAK720/2024Saksa keele häälduskursus 2 EAPA
KOE510/2024Audio programmeerimise keel I3 EAPA
KOE511/2024Audio programmeerimise keel II3 EAPA
ÜAK230-1/2024Saksa keel III3 EAPA
ÜAK230-2/2024Saksa keel III3 EAPE
KOE135/2024Elektroakustilise muusika ajalugu3 EAPA
ÜAX230/2024Alexanderi tehnika alused2 EAPA
KMX035/2024Sissejuhatus uurimistöösse3 EAPA
KOE826/202420. sajandi lääne mikrotonaalne muusika3 EAPE
VMX600-1/2024Ajalooline tants2 EAPA
VMX600-2/2024Ajalooline tants2 EAPA
ÜAX231/2024Alexanderi tehnika I1 EAPA
MTX825/2024Väljendusõpetus3 EAPA
ÜAX200/2024Psühholoogilised oskused muusiku elus2 EAPA

[BC14] Eriala didaktika ja psühholoogia alused

Mooduli eesmärk: Mooduli eesmärk: anda üliõpilastele põhiteadmised oma eriala ja selle pedagoogika ajaloost ning tänapäevastest õpetamismeetoditest ja mõistmine inimest kui sellist ja teda ümbritsevat tegelikkust erinevate psühholoogiliste mõtlemiskultuuride kontekstis.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. tunneb oma eriala didaktika teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
2. omab süsteemset ülevaadet oma eriala tehnilistest vahenditest ning nende õpetamisega kaasnevatest pedagoogilistest probleemidest;
3. omab süsteemset ülevaadet oma eriala ajaloost ja repertuaarist, sh pedagoogilisest repertuaarist;
4. oskab näha oma erialaga seonduvaid probleeme arenguprotsessis;
5. tunneb pillimängu ergonoomika aluseid ning suudab määrata valest mänguasendist või pillihoiust tekkinud pingete ja närvi- ning lihasvalude põhjusi, kui see on asjakohane.
6. orienteerub õppimis- ja muusikapsühholoogia põhimõistetes ja oskab analüüsida ja põhjendada teatud fenomene ja seisukohti erinevate psühholoogiliste koolkondade ideedest lähtudes;
7. oskab analüüsida ja interpreteerida erinevaid käsitusi inimesest, kasvatusest, õppimisest ja õpetamisest.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
MTX721/2024Muusikapsühholoogia3 EAPE
PEX590/2024Pillimängu ergonoomika I2 EAPA
KMX520/2024Loovuspsühholoogia2 EAPA
KMX510/2024Suhtlemispsühholoogia2 EAPA
ÜAX231/2024Alexanderi tehnika I1 EAPA
LAX600/2024Foniaatria2 EAPA
DGX401-1/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX401-2/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
DGX401-3/2024Kooritöö metoodika3 EAPA
PEX600-1/2024Pillimängu didaktika3 EAPA
PEX600-2/2024Pillimängu didaktika3 EAPE
PEX610-1/2024Eriala ajalugu3 EAPA
PEX610-2/2024Eriala ajalugu3 EAPE
LAX400-1/2024Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika3 EAPA
LAX400-2/2024Vokaalkunsti ajalugu ja vokaalmetoodika3 EAPA
MTX723/2024Muusikapsühholoogia3 EAPE
DGX402/2024Kooritöö korraldus3 EAPA

BD BAKALAUREUSEEKSAM

[BD05] Bakalaureuseeksam (HE õppekavale)

Mooduli eesmärk: Bakalaureuseeksami eesmärk on valmistada üliõpilast iseseisvaks professionaalseks tööks heliloojana, keda iseloomustavad iseseisev mõtlemisvõime, enesekriitline hoiak oma loomingusse ja avar silmaring.
Mooduli läbinud üliõpilane:
1. suudab oma muusikalisi mõtteid väljendada kunstliliselt veenval ja ratsionaalsel viisil;
2. suudab erinevate tehniliste lahenduste hulgast valida oma ideele sobilikuim ja oskustele vastav optimaalseim lahendus;
3. tõestab läbi oma loomingu head euroopa orkestri-instrumentide tundmist;
4. suudab näha oma loomingut tänapäeva maailma kontsertmuusika kontekstis.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine
KOX115/2024Bakalaureuseeksam10 EAPB

BE VABAAINED

[BE01] Vabaained

Mooduli eesmärk: Vabaained võimaldavad õppijal isikupärastada oma haridust, laiendada teadmisi väljaspool põhikursusi ning arendada mitmesuguseid oskusi ja pädevusi, mis toetavad neid tulevases isiklikus ja professionaalses elus. Vabaaineid võib valida, kas EMTA-st või mõnes teises kõrgkoolis õpetatavate ainete hulgast.
- oskus interdistsiplinaarselt läheneda oma eriala õpingutele ühendades erinevaid teadmisi eri valdkondadest.
- oskus lahendada kompleksseid probleeme.
Ainekood Õppeaine nimetus EAP Hindamine